שלום

שלום

אני צמחונית כבר חודשיים וחצי (מטעמי אידיאולוגיה), ועכשיו אני רוצה להפוך לטבעונית. רציתי לשאול מה אני יכולה לאכול כתחליף למוצרי חלב וביצים. אני יודעת שחלב סויה בא כתחליף לחלב רגיל, אבל בכל השאר אני בורה לגמרי. תודה מראש :)
 

victoria777

New member
בנוסף לחלב סויה יש מוצרי סויה נוספי

כמו שניצלים והמבורגרים מסויה.
 

VEGANiUM2

New member
כל הכבוד על ההחלטה../images/Emo70.gif

מבחינה בריאותית, תזונה צמחית שמכילה מגוון מספקת את כל מה שהגוף צריך: דגנים (אורז, פסטה), קטניות (חומוס, סויה, במיה), אגוזים (אגוזי ברזיל, קשיו, טחינה, פשתן), ירקות ופירות, פיטריות, קורנפלקס, מלח מועשר יוד. מבחינת טעם יש בכל סופר יוגורט סויה של שטראוס, חלב סויה, גבינה לבנה מסויה ועוד (בחנות טבע זה הרבה יותר זול, ויש שם גם נקניקיות טבעוניות). שניצל וקציצות של חברת "טופוטבע" הן טיבעוניות.
 

scudnick

New member
אין לי מושג בקשר לתחליפים לצמחונות

אבל אני רק רוצה להגיד: כל הכבוד!
אני צמחוני כבר 3 שנים ואין לי אומץ להפוך לטבעוני, ואני לא חושב שיהיה לי אי פעם. יש לך אומץ והמון אמונה, זה בטוח. ובעצם, אני מבין דבר אחד בקשר לביצים: לא חייבים לוותר עליהן לגמרי. ישנן סוג של ביצים, "ביצי חופש", שמגודלות בשיטה פחות אכזרית (אבל עדיין אכזרית - המקורים עדיין נקטמים והתרנגולות עדיין נשלחות לשחיטה).
 

VEGANiUM2

New member
פרט קטן: מוות חופש

10,000 אפורחים נזרקים למוות אכזרי בפח הזבל, זה לא בדיוק חופש.
 

scudnick

New member
לא אמרתי שאין אכזריות כלל

ובינתיים ככה זה. רק הצעתי תחליף לביצים הרגילות.
 

VEGANiUM2

New member
המשפט שהפריע לי היה:

"לא חייבים לוותר עליהן לגמרי", ועוד למישהי שרוצה להפסיק לממן הרג אפרוחים.
 

scudnick

New member
למען האמת

אי אפשר לדעת מה היא התכוונה להפסיק - הרג האפרוחים או התעללות בתרנגולות, או אולי שניהם (עדיף) אלא אם נשאל אותה. הבעיה היחידה היא שהרג האפרוחים לא יסתיים לעולם. מה תעשי עם 10 אלף אפרוחים ביום? כי תעשיית הביצים לעולם לא תקרוס, היא רק תהפוך להיות הומאנית יותר (בתקווה). רק הצעתי אלטרנטיבה אם ליבה לא שלם עם ההחלטה של ויתור על ביצים.
 

VEGANiUM2

New member
לא יסתיים לעולם../images/Emo35.gif

אותו הטיעון יכולת להביא נגד צמחונות, ואתה יודע שזה לא נכון, כל אחד חשוב ומשפיע. תמיד אנשים יאכלו ביצים, תמיד אנשים יאלו בשר, תמיד אנשים יגנבו, תמיד אנשים ירצחו, אבל זה לא אומר שזה בסדר לגנוב, לרצוח, לאכול בשר או ביצים.
 

scudnick

New member
אני יודע את זה.

רק העלתי הצעה למקרה שהיא לא מוכנה לוותר על ביצים - עדיף לאכול ביצי חופש מלא להתנזר בכלל מביצים.
 
קצת סדר בדברים

אני אוכלת ביצי חופש מאז שהתחלתי להיות צמחונית, ועכשיו אני רוצה להפסיק איתן לגמרי. שמעתי שיש תחליפים לביצים, וביקשתי שתמליצו לי על חברות. תודה בכל מקרה על כל התגובות
 

scudnick

New member
אה, אוקי../images/Emo13.gif

והייתי מציע לך לשנות את החתימה - אף אחד לא יעבור לצמחונות כי היטלר היה צמחוני
אני אישית כמעט הקאתי כששמעתי את זה לראשונה
 
היטלר לא היה צמחוני, אלא

הייתה לו בעיה חמורה של הזעה במכנסיים (ואני לא צוחקת). הרופא שלו יעץ לו לעבור לדיאטת פירות וירקות על מנת לפתור את הבעיה. היטלר עשה מידי כמה זמן דיאטות כאלה, ונוכח לדעת שהבעיה נחלשת כאשר הוא לא אוכל בשר. עם זאת, הוא לא היה צמחוני לגמרי מעולם, והמשיך לאכול מאכלים אהובים עליו כגון אווזים ממולאים
 

scudnick

New member
אווזים ממולאים, יהודים צלויים...

לא ידעתי, מירי. תודה
עכשיו אני אוכל לישון בשקט בלילה
 
אני לא רוצה שוב לפתוח בויכוח על

ביצי חופש, אך אני חושבת שאף שגם בלולי חופש יש התעללות, ואפרוחים זכרים מומתים, זה בכל זאת שיפור ניכר לתרנגולות עצמן. אם בוחרים בין ביצי סוללה לביצי חופש - אין ויכוח שביצי חופש עדיפים. לא לצרוך ביצים כלל זה דבר שאני אעשה כשאגדל, ואתה עושה, אבל לא אמא שלי ואחי. הם לא רוצים "לוותר" על ביצים, וגם לעולם לא יעשו את זה. אז לפחות לעבור לביצי חופש - זה המינימום, לדעתי, שהם יכולים לעשות, כ"קרניבורים" ואוכלי חלב, ביצים, קוני "קולגייט", "ג'ילט" ומוצרים אחרים שנוסו על בעלי חיים רק כי אלה "מוצרים טובים". אנשים כאלה לא יוותרו על ביצים רק כי זו התעללות, אבל לעבור לביצי חופש הצלחתי לשכנע אותם (אף שאמי עדיין לא מרוצה מהמחיר, שקצת יותר גבוה). אז השאלה היא מה עדיף, שהם יממנו לולי סוללה או שהם יממנו לולי חופש? ואולי עדיף להיאבק על שיפור התנאים, עד שנצליח להגיע למצב שבו יהיו לולי חופש במלוא מובן המילה?
 
ספיריט שלום לך.

ציינת כאן שג'ילט עושים ניסויים??? את יכולה להמליץ לי על סכיני גילוח של חברה אחרת בבקשה?
 
ג'ילט הפסיקו לנסות בבעלי חיים,

וכנראה לא יחזרו לבצע ניסויים בבעלי חיים, בגלל החוק האירופי שלא ייאפשר להם למכור באירופה מוצרים כאלה. אני חושבת שאין סיבה להחרים את ג'ילט, ויש אפילו סיבה לרכוש אותם - ייתכן והם יבינו שכאשר הם לא מבצעים ניסויים בבעלי חיים, המכירות שלהם עולות.
 
למעלה