שלום..

CrazySheep1

New member
שלום..

להגיד שאני חדש פה זה בסדר? כי לא ברור לי עדין אם זה פורום של דיונים או שהוא בעיקרו עוסק בתוכן לימודי.. טוב אני יגש לעיקר: אז אני בן 16, ופסיכולוגיה זה הדבר שמעניין אותי יותר מהכל. אמ.. אני רוצה לקבל המלצות על ספרים.. עד עכשיו קראתי רק את סערת נפש של יורם יובל.. מצטער על ההתנסחות העילגת של ההודעה חח ותודה מראש.
 

CrazySheep1

New member
ועוד משהו קטן

בגלל שאהבתי את סערת נפש חשבתי להמשיך עם יורם יובל ולקנות גם את "מה זאת אהבה". כדאי?
 

Nimue

Well-known member
אהמ... ספרים...

*אני פחות אהבתי את 'מה זאת אהבה', אבל כמובן זה גם עניין של טעם. 'סערת נפש' היה מבריק בעיני כיוון שהוא הציג סימפטומים ודיאגנוזה לצד שיטות וגישות שונות לטיפול. 'מה זאת אהבה' הרבה יותר חד-גווני, מן הסתם כי הנושא הרבה יותר ממוקד. תראה, פסיכולוגיה זה תחום מאוד רחב, ויש ספרים באינספור נושאים. השאלה היא האם אתה מחפש ספרות מקצועית / ספרי מבוא / פסיכולוגיה בגרוש / תיאורי מקרה / או כתבים של אנשי מקצוע. אם נהנית מ'סערת נפש' הייתי הולכת על 'האיש שחשב שאישתו היא כובע' של אוליבר סאקס. וזוב, שתדע שהספר מציג תחום אחד בשדה הרחב. ואם אתה מחפש ספר בסיס עיוני בעברית, הספרים שלומדים איתם לבגרות (לעזאזל שכחתי את שמם) לא רעים. גם לא טובים, אבל למתחילים... תנסה גם ארווין יאלום. נראה לי שמתבגרים נהנים מהם באופן כללי.
 

CrazySheep1

New member
אני לא יודע כ"כ להגדיר את זה

אבל אני לא מחפש ספר עיוני, לפחות לא ברובו. אני רוצה שיהיה בו חלק עיוני, אבל בתור רקע לסיפור. אני מחפש ספר סיפורי, שאפשר יהיה גם ללמוד ממנו על מושגים פסיכולוגים שמהווים הסבר לפיתרון בעיות פסיכולוגיות שבין פסיכולוג למטופל. אבל ממש לא מחפש ספר שכולו עיוני. ספר שיועלו בו סיפורים אישיים.
 
ארווין יאלום

"על הספה" "כל יום יותר קרובים" - (יותר טוב מסערת נפש). "כשניטשה בכה" - מצוין , מצוין, מצוין. "תליין האהבה" - גם טוב. "אמא ומשמעות החיים" - חזק, אבל לא בטוח שלגילך....אולי אתה צעיר מידי לספר הזה ספיציפית. בקיצר, יאלום הוא מקום טוב לקבל ממנו רקע בצורה סיפורית.
 
אתה יכול לצחוק, אבל

מרפרוף קל בספר הזה (הכרך הסגול אם אני לא טועה) במהלך משמרת מתישה בחנות לספרי לימוד בדיוק לפני ה-1 בספטמבר החלטתי שבעצם פסיכולוגיה זה מקצוע מאוד מעניין.
 

mikeyy

New member
לא צחקתי במובן השלילי.. ההפך.

זה מה שקרה גם אצלי... רק בגלל הספרים האלו ומה שלמדתי בתיכון - החלטתי שאני חייב ללמוד את המקצוע הזה גם באוניברסיטה
 

שרון 0611

New member
הצעה לספר...

המורה שלי לפסיכולוגיה המליצה לי לקרוא אותו...ניסיתי...הוא דיי מעניין אבל לא קראתי אותו עד הסוף. אולי זה ידבר אליך...הספר נקרא "מעולם לא הבטחתי לך גן של ורדים" כתבה אותו חנה גרין הוא מציג את מחלת הסכיזופרניה של נערה מסויימת ואת התפתחות הקשר בין המטופלת למטפלת.
 

CrazySheep1

New member
נשמע טוב, בעיקר בגלל שאני מתמקד בסכיזופרניה

תודה שהעלאת את ההצעה, אני בהחלט הולך לבדוק את זה.
 
למעלה