שלום. שאלה לגבי פיצויים...

מצב
הנושא נעול.

ג ג ג

New member
שלום. שאלה לגבי פיצויים...

שלום. שאלה לגבי פיצויים...
עבדתי במשרד החינוך כ-3.5 שנים. (הפסקתי לעבוד במרץ 2005) פניתי למשרד החינוך ב-7 בספטמבר לקבלת פיצויים ואלו אושרו לי. (האישור נמצא בידי). כעת, פקידה מסויימת, בגזברות, שאמורה לרשום את השיק מושכת אותי (היא עמוסה בעבודה... והיא יוצאת עוד כמה ימים לחופש.... וכו'). שאלתי היא מה החוק אומר בעניין. תוך כמה זמן הם חייבים לשלם לי פיצויים??? ואודה על ציטוט מהחוק כדי שאשתמש בזה כשאפנה אליהם בשנית. תודה מכל הלב!! גלית.
 

שיר ורד

New member
תוך 15 יום מסיום יחסי עובד מעביד

שלום. שאלה לגבי פיצויים...
עבדתי במשרד החינוך כ-3.5 שנים. (הפסקתי לעבוד במרץ 2005) פניתי למשרד החינוך ב-7 בספטמבר לקבלת פיצויים ואלו אושרו לי. (האישור נמצא בידי). כעת, פקידה מסויימת, בגזברות, שאמורה לרשום את השיק מושכת אותי (היא עמוסה בעבודה... והיא יוצאת עוד כמה ימים לחופש.... וכו'). שאלתי היא מה החוק אומר בעניין. תוך כמה זמן הם חייבים לשלם לי פיצויים??? ואודה על ציטוט מהחוק כדי שאשתמש בזה כשאפנה אליהם בשנית. תודה מכל הלב!! גלית.
תוך 15 יום מסיום יחסי עובד מעביד
מעבר לכך זה נחשב להלנת שכר. פרטים בחוק הגנת השכר.
 

שיר ורד

New member
חיילי קבע אינם עובדים

מעניין שבצבא קבע מושכים את זה
אפילו 90 יום...
חיילי קבע אינם עובדים
ולכן אי אפשר להגיש נגד צה"ל תביעה על הלנת שכר. חיילי קבע מקבלים את שכרם מכח פקודות הצבא ולא מכח חוקי העבודה.
 

אמץ

New member
והצבא מנצל את זה לכל פגיעה אפשרית

חיילי קבע אינם עובדים
ולכן אי אפשר להגיש נגד צה"ל תביעה על הלנת שכר. חיילי קבע מקבלים את שכרם מכח פקודות הצבא ולא מכח חוקי העבודה.
והצבא מנצל את זה לכל פגיעה אפשרית
כמו פיטורין בלי זכויות פנסיה וכדו'...
 

שיר ורד

New member
לא מדויק

והצבא מנצל את זה לכל פגיעה אפשרית
כמו פיטורין בלי זכויות פנסיה וכדו'...
לא מדויק
החוק הקיים לא מקנה לעובד כל זכויות פנסיה, אלא לכל היותר זכות לפצויי פיטורים. לכן, מעמדם של אנשי צבא הקבע טוב מזה שמוגדר בחוק.בנושא זכויות הפנסיה, עד לאחרונה היה מצבם של אנשי הקבע הרבה יותר טוב מאשר של כלל המועסקים במשק כולל במגזר הממשלתי.המדיניות החדשה של צה"ל לגבי אנשי קבע חדשים זהה לזו של עובדים חדשים במשרדי הממשלה. במהלך שינויי המדיניות, חלק מאנשי הקבע הותיקים , עשויים להשאר ללא זכויות פנסיוניות, כך שנוצרת כאן אפליה פנימית בין קבוצות "עובדים" שונות של אותו "מעסיק". כדאי לזכור שחלק ניכר ממשרתי הקבע, לא היו מגיעים לשכר כזה ותנאים נלוים דומים במערכת האזרחית באותו גיל.
 

אמץ

New member
לא נכון

לא מדויק
החוק הקיים לא מקנה לעובד כל זכויות פנסיה, אלא לכל היותר זכות לפצויי פיטורים. לכן, מעמדם של אנשי צבא הקבע טוב מזה שמוגדר בחוק.בנושא זכויות הפנסיה, עד לאחרונה היה מצבם של אנשי הקבע הרבה יותר טוב מאשר של כלל המועסקים במשק כולל במגזר הממשלתי.המדיניות החדשה של צה"ל לגבי אנשי קבע חדשים זהה לזו של עובדים חדשים במשרדי הממשלה. במהלך שינויי המדיניות, חלק מאנשי הקבע הותיקים , עשויים להשאר ללא זכויות פנסיוניות, כך שנוצרת כאן אפליה פנימית בין קבוצות "עובדים" שונות של אותו "מעסיק". כדאי לזכור שחלק ניכר ממשרתי הקבע, לא היו מגיעים לשכר כזה ותנאים נלוים דומים במערכת האזרחית באותו גיל.
לא נכון
הצבא פיטר אלפי אנשים בשנתיים האחרונות בלי אף זכות פנסיה, כולל כאלה שהיו שבועות ספורים לפני גיל הפנסיה. לאנשי הצבא מעמד נחות משאר עובדי המדינה, מכיוון שאין להם זכות התאגדות ולא יכלו לבצע שום פעילות נגד הפיטורים או נגד תנאי הפיטורים (כידוע, ההסתדרות הצליחה למנוע את הקיצוץ בשאר משרדי הממשלה). רק לאחר עתירה לבג"ץ, הצבא איפשר מתן חלק מהזכויות רק בגיל 67 (אבל בתמורה להחזרת פיצויים), לפני כן כאילו אנשים בני 40 לא עבדו אפילו יום אחד בחייהם והיו בלי אף צבירת זכויות כלשהי. קחו לדוגמה עכשיו את המורים שיפוטרו ויקבלו פנסיה מגיל מאוד מוקדם (42), מעל 20 שנה לפני הגיל המקורי רק בגלל כוח של ועד עובדים וגם זה מפנסיה תקציבית. ואני לא מסכים עם קביעתך שהם לא היו מגיעים לשכר דומה באזרחות... גם אנשי הקבע מוכשרים בכל דרגה.
 

שיר ורד

New member
העובדות נכונות , הפרשנות לא.

לא נכון
הצבא פיטר אלפי אנשים בשנתיים האחרונות בלי אף זכות פנסיה, כולל כאלה שהיו שבועות ספורים לפני גיל הפנסיה. לאנשי הצבא מעמד נחות משאר עובדי המדינה, מכיוון שאין להם זכות התאגדות ולא יכלו לבצע שום פעילות נגד הפיטורים או נגד תנאי הפיטורים (כידוע, ההסתדרות הצליחה למנוע את הקיצוץ בשאר משרדי הממשלה). רק לאחר עתירה לבג"ץ, הצבא איפשר מתן חלק מהזכויות רק בגיל 67 (אבל בתמורה להחזרת פיצויים), לפני כן כאילו אנשים בני 40 לא עבדו אפילו יום אחד בחייהם והיו בלי אף צבירת זכויות כלשהי. קחו לדוגמה עכשיו את המורים שיפוטרו ויקבלו פנסיה מגיל מאוד מוקדם (42), מעל 20 שנה לפני הגיל המקורי רק בגלל כוח של ועד עובדים וגם זה מפנסיה תקציבית. ואני לא מסכים עם קביעתך שהם לא היו מגיעים לשכר דומה באזרחות... גם אנשי הקבע מוכשרים בכל דרגה.
העובדות נכונות , הפרשנות לא.
לפי החוק, אילו היה מדובר במעסיק פרטי, מפוטרי צבא הקבע, לא היו זכאים לפנסיה גם בגיל 67. גם בג"ץ לא היה עוזר להם, אילו היה מדובר במפעל פרטי. אבל בגלל שמדובר בגוף ממשלתי, בג"ץ השווה את מעמדם למעמד של מי שפוטר מהשרות הממשלתי וכמו כל עובד כזה הם יהיו זכאים לפנסיה בהגיעם לגיל פרישה תוך ויתור על הפצויים. אלו התנאים של כמעט כל העובדים במגזר הציבורי שיש להם פנסיה ממלכתית. קציני צה"ל קבלו הטבה, שאכן נטלה מחלק גדול מהם בשנים האחרונות, של יציאה לפנסיה בגיל צעיר מאוד. גם בעבר ההטבה לא ניתנה לכל אנשי הקבע אלא רק לחלק מהם, אך בשנים עברו (בעיקר בגלל מחסור חמור באנשי קבע), מעטים היו מפוטרים לפני קבלת הטבת הפנסיה. מורים שפוטרו בדרך כלל לא יקבלו פנסיה בגיל 42. ארגוני המורים נאבקים על כך שמורים בני 50-55 יקבלו פנסיה. בדרך כלל מי שמקבל פנסיה בגיל 40, "מקמבנים " לו פנסית נכות. במקרה כזה, הוא מוגבל מאוד בהכנסה הנוספת שהוא יכול לקבל, בניגוד למה שהיה בעבר אצל פורשי צה"ל. בשנים הקרובות , כנראה יפוטרו במשרדי הממשלה עובדים רבים בגילאי הביניים, אשר ימצאו עצמם כמו אנשי הקבע המפוטרים , ללא פנסיה (עד לגיל פרישה) וללא עבודה. כוחם של ועדי העובדים במרבית משרדי הממשלה, נחלש מאוד בשנים האחרונות, ועיקר המאבק שלהם יהיה על צמצום ופריסת הפיטורים ופחות על פצויים מוגדלים ופנסיה מוקדמת. אני עומד על דעתי , שמרבית אנשי הקבע (אך בודאי לא כולם), לא היו מקבלים את אותם התנאים באזרחות (כולל אפילו חלק מאלו שנמצאים בתחום המחשבים והאלקטרוניקה). העובדות מדברות בעד עצמן. ההישג הגדול של המשטרה היה: השואת תנאים לתנאים של אנשי הקבע, וגם ההשואה הנ"ל היתה מוגבלת, כי חלק מאנשי הקבע היו זכאים לתוספות מסוימות שבכלל לא היו קימות במשטרה (וכמעט לא היו תוספות הפוכות הקיימות רק במשטרה). דוגמא נוספת - צה"ל גייס למעגל הראשון של ההתנתקות את אנשי הקבע, שרבים מהם התנגדו למהלך הזה, ואלולא היו מאוימים בפיטורים היו מסרבים למשימה זו. אם היו יודעים שיקבלו בחוץ תנאים דומים, רבים מאוד היו מעדיפים לסרב. אין בטענה זו , כדי לקבוע שהמוטיבציה של אנשי הקבע להמשיך בשרות היא רק כלכלית, אך התגמול הכלכלי שהמדינה נתנה (ועדיין נותנת) להם , הוא בין הגבוהים במגזר הציבורי ואף במגזר הפרטי.
 

אמץ

New member
אתה כנראה לא בקיא בפרטים.

העובדות נכונות , הפרשנות לא.
לפי החוק, אילו היה מדובר במעסיק פרטי, מפוטרי צבא הקבע, לא היו זכאים לפנסיה גם בגיל 67. גם בג"ץ לא היה עוזר להם, אילו היה מדובר במפעל פרטי. אבל בגלל שמדובר בגוף ממשלתי, בג"ץ השווה את מעמדם למעמד של מי שפוטר מהשרות הממשלתי וכמו כל עובד כזה הם יהיו זכאים לפנסיה בהגיעם לגיל פרישה תוך ויתור על הפצויים. אלו התנאים של כמעט כל העובדים במגזר הציבורי שיש להם פנסיה ממלכתית. קציני צה"ל קבלו הטבה, שאכן נטלה מחלק גדול מהם בשנים האחרונות, של יציאה לפנסיה בגיל צעיר מאוד. גם בעבר ההטבה לא ניתנה לכל אנשי הקבע אלא רק לחלק מהם, אך בשנים עברו (בעיקר בגלל מחסור חמור באנשי קבע), מעטים היו מפוטרים לפני קבלת הטבת הפנסיה. מורים שפוטרו בדרך כלל לא יקבלו פנסיה בגיל 42. ארגוני המורים נאבקים על כך שמורים בני 50-55 יקבלו פנסיה. בדרך כלל מי שמקבל פנסיה בגיל 40, "מקמבנים " לו פנסית נכות. במקרה כזה, הוא מוגבל מאוד בהכנסה הנוספת שהוא יכול לקבל, בניגוד למה שהיה בעבר אצל פורשי צה"ל. בשנים הקרובות , כנראה יפוטרו במשרדי הממשלה עובדים רבים בגילאי הביניים, אשר ימצאו עצמם כמו אנשי הקבע המפוטרים , ללא פנסיה (עד לגיל פרישה) וללא עבודה. כוחם של ועדי העובדים במרבית משרדי הממשלה, נחלש מאוד בשנים האחרונות, ועיקר המאבק שלהם יהיה על צמצום ופריסת הפיטורים ופחות על פצויים מוגדלים ופנסיה מוקדמת. אני עומד על דעתי , שמרבית אנשי הקבע (אך בודאי לא כולם), לא היו מקבלים את אותם התנאים באזרחות (כולל אפילו חלק מאלו שנמצאים בתחום המחשבים והאלקטרוניקה). העובדות מדברות בעד עצמן. ההישג הגדול של המשטרה היה: השואת תנאים לתנאים של אנשי הקבע, וגם ההשואה הנ"ל היתה מוגבלת, כי חלק מאנשי הקבע היו זכאים לתוספות מסוימות שבכלל לא היו קימות במשטרה (וכמעט לא היו תוספות הפוכות הקיימות רק במשטרה). דוגמא נוספת - צה"ל גייס למעגל הראשון של ההתנתקות את אנשי הקבע, שרבים מהם התנגדו למהלך הזה, ואלולא היו מאוימים בפיטורים היו מסרבים למשימה זו. אם היו יודעים שיקבלו בחוץ תנאים דומים, רבים מאוד היו מעדיפים לסרב. אין בטענה זו , כדי לקבוע שהמוטיבציה של אנשי הקבע להמשיך בשרות היא רק כלכלית, אך התגמול הכלכלי שהמדינה נתנה (ועדיין נותנת) להם , הוא בין הגבוהים במגזר הציבורי ואף במגזר הפרטי.
אתה כנראה לא בקיא בפרטים.
 

שיר ורד

New member
אתה ענראה בקיא בהכללות

אתה כנראה לא בקיא בפרטים.
אתה ענראה בקיא בהכללות
קבל קישור לגבי תנאי הפרישה של מורים, אלו תנאי הפרישה של מרבית העובדים במגזר הציבורי הזכאים לפנסיה תקציבית. רק גופים בטחוניים מסוימים היו זכאים (והותיקים עדיין זכאים) לפרישה בגיל הנמוך מ - 50.
 

שיר ורד

New member
ענראה=כנראה

אתה ענראה בקיא בהכללות
קבל קישור לגבי תנאי הפרישה של מורים, אלו תנאי הפרישה של מרבית העובדים במגזר הציבורי הזכאים לפנסיה תקציבית. רק גופים בטחוניים מסוימים היו זכאים (והותיקים עדיין זכאים) לפרישה בגיל הנמוך מ - 50.
ענראה=כנראה
 

אמץ

New member
והנה כתוב בסעיף 6

אתה ענראה בקיא בהכללות
קבל קישור לגבי תנאי הפרישה של מורים, אלו תנאי הפרישה של מרבית העובדים במגזר הציבורי הזכאים לפנסיה תקציבית. רק גופים בטחוניים מסוימים היו זכאים (והותיקים עדיין זכאים) לפרישה בגיל הנמוך מ - 50.
והנה כתוב בסעיף 6
של "מי זכאי לקצבת פרישה": "עובד שפוטר מהשירות מטעמים אחרים (אך לא מטעמים שיש בהם משום פסילה לשירות המדינה, לפי החלטת ביה"ד למשמעת) בהיותו בגיל 42 או יותר, לאחר 10 שנות שירות לפחות. פיטורים אלה טעונים אישורו של נציב שירות המדינה (סעיף 15 (4) לחוק הגימלאות". הלוואי על אנשי הצבא... לקבל פנסיה לפני הגיל המקורי. הצבא מנצל את מעמדת הנחות של אנשי הקבע ופוגע בזכויתיהם.
 

שיר ורד

New member
לפי מה שידוע לי

והנה כתוב בסעיף 6
של "מי זכאי לקצבת פרישה": "עובד שפוטר מהשירות מטעמים אחרים (אך לא מטעמים שיש בהם משום פסילה לשירות המדינה, לפי החלטת ביה"ד למשמעת) בהיותו בגיל 42 או יותר, לאחר 10 שנות שירות לפחות. פיטורים אלה טעונים אישורו של נציב שירות המדינה (סעיף 15 (4) לחוק הגימלאות". הלוואי על אנשי הצבא... לקבל פנסיה לפני הגיל המקורי. הצבא מנצל את מעמדת הנחות של אנשי הקבע ופוגע בזכויתיהם.
לפי מה שידוע לי
אנשי קבע המפוטרים מהשרות לאחר גיל 42 מקבלים פנסיה. מה שעושה המערכת, זה, או לפטר אותם לפני הגיעם לגיל זה, או להמשיך ולהחזיק אותם, עד הגיעם לגיל שבו הם רשאים לפרוש מיוזמתם (כמדומני 45) ולקבל פנסיה (זכות שאיננה קיימת אצל עובדי ממשלה אחרים, אשר מקבלים את הקצבה רק לאחר גיל 60, ראה סעיף פרישה מרצון בהמשך הקישור הנ"ל). להערכתי, המגמה של פיטורי עובדים לקראת הגיעם לגיל 42, תהפך בשנים הקרובות לתופעה נפוצה במגזר הציבורי, כחלק מהמאמץ של האוצר ונציבות שרות המדינה, להקטין את חבות הפנסיה התקציבית של המדינה לעובדיה (למעט הבכירים שכרגיל ממשיכים לקבל תנאים מועדפים בדרך כלל).
 

אמץ

New member
אז זה אומר שהצבא מתנכל לעובדיו

לפי מה שידוע לי
אנשי קבע המפוטרים מהשרות לאחר גיל 42 מקבלים פנסיה. מה שעושה המערכת, זה, או לפטר אותם לפני הגיעם לגיל זה, או להמשיך ולהחזיק אותם, עד הגיעם לגיל שבו הם רשאים לפרוש מיוזמתם (כמדומני 45) ולקבל פנסיה (זכות שאיננה קיימת אצל עובדי ממשלה אחרים, אשר מקבלים את הקצבה רק לאחר גיל 60, ראה סעיף פרישה מרצון בהמשך הקישור הנ"ל). להערכתי, המגמה של פיטורי עובדים לקראת הגיעם לגיל 42, תהפך בשנים הקרובות לתופעה נפוצה במגזר הציבורי, כחלק מהמאמץ של האוצר ונציבות שרות המדינה, להקטין את חבות הפנסיה התקציבית של המדינה לעובדיה (למעט הבכירים שכרגיל ממשיכים לקבל תנאים מועדפים בדרך כלל).
אז זה אומר שהצבא מתנכל לעובדיו
ומפטר אותם לפני גיל הפנסיה (אפילו בקצת) ומונע מהם זכויות פנסיה שכל עובד אחר במדינה מקבל אם מפוטר לפני גיל הפנסיה שלו (אפילו בהרבה).
 

שיר ורד

New member
לא מדויק

אז זה אומר שהצבא מתנכל לעובדיו
ומפטר אותם לפני גיל הפנסיה (אפילו בקצת) ומונע מהם זכויות פנסיה שכל עובד אחר במדינה מקבל אם מפוטר לפני גיל הפנסיה שלו (אפילו בהרבה).
לא מדויק
זה אומר שהצבא/משרד הבטחון נכנע ללחצי האוצר ומפטר נגדים וקצינים זוטרים מסוימים, כדי שיתר אנשי הקבע והפנסיונרים בקבע ימשיכו לקבל תנאי שכר משופרים ביחס לשאר העובדים במגזר הציבורי. תהליך דומה קורה גם במשרדי ממשלה אחרים. גם משרד החינוך מעדיף לפטר מורים לפני גיל 42, ועושה זאת במידת יכולתו. עדיין לא הבנתי באיזה מקרה איש קבע שמפוטר איננו מקבל פנסיה ועובד במשרד ממשלתי שפוטר באותו גיל ובאותו ותק לא יקבל פנסיה (לאחר פסיקת בג"ץ).
 

אמץ

New member
למשל

לא מדויק
זה אומר שהצבא/משרד הבטחון נכנע ללחצי האוצר ומפטר נגדים וקצינים זוטרים מסוימים, כדי שיתר אנשי הקבע והפנסיונרים בקבע ימשיכו לקבל תנאי שכר משופרים ביחס לשאר העובדים במגזר הציבורי. תהליך דומה קורה גם במשרדי ממשלה אחרים. גם משרד החינוך מעדיף לפטר מורים לפני גיל 42, ועושה זאת במידת יכולתו. עדיין לא הבנתי באיזה מקרה איש קבע שמפוטר איננו מקבל פנסיה ועובד במשרד ממשלתי שפוטר באותו גיל ובאותו ותק לא יקבל פנסיה (לאחר פסיקת בג"ץ).
למשל
איש קבע שמפוטר 5 שנים (או חודשיים) לפני גיל הפנסיה המתוכנן שלו לא מקבל פנסיה ומורה שמפוטר אפילו 20 שנה לפני גיל הפנסיה מקבל פנסיה מיידית.
 

שיר ורד

New member
אני לא מבין מה זה גיל פנסיה מתוכנן

למשל
איש קבע שמפוטר 5 שנים (או חודשיים) לפני גיל הפנסיה המתוכנן שלו לא מקבל פנסיה ומורה שמפוטר אפילו 20 שנה לפני גיל הפנסיה מקבל פנסיה מיידית.
אני לא מבין מה זה גיל פנסיה מתוכנן
גיל הפנסיה הוא גיל הפרישה כמוגדר בחוק. מעבר לכך זו רק הטבה. לאנשי קבע יש הטבה של פרישה מרצון וקבלת פנסיה מידית בגיל 45. לאחרים יש הטבה שפיטורים מעל גיל מסוים ובתנאים מסוימים יקנו להם פנסיה מידית. עדיין לא הראית לי מקרה של עובד ואיש קבע, באותו גיל ובאותו ותק שאיש הקבע לא יקבל פנסיה והעובד כן יקבל. כל מה שאתה טוען הוא שאיש קבע יכול להפסיד את ההטבה היחודית לאנשי הקבע יומים לפני מועד מימושה. אך עדיין תנאיו לא יהיו נחותים משל עובד רגיל. באותה מידה מורה יכול להפסיד את ההטבה אם הוא מפוטר יומים לפני הגיעו לגיל 42 . אני מוכן להסכים לטענה שצה"ל יצר מצג מוטעה אצל אנשי הקבע, לפיה יוכלו להמשיך ולשרת עד גיל 45 ולצאת לפנסיה מיידית. אומנם כולם ידעו שצה"ל יכול להתיר חוזה לפני המועד ולהשאיר את העובד ללא אותה הטבה, אך הניחו שההסתברות לכך שזה יקרה דווקא להם היא נמוכה מאוד. טענה כזו, יתכן והיתה מתקבלת אילו היה מדובר במעסיק אחר, אם כי אני מעריך שאף בית דין לא היה פוסק לעובד שנפגע בצורה כזו את מלוא הפנסיה, אלא פיצוי כספי (נמוך יחסית לשווי הפנסיה) בגין התנהגות שלא בתום לב מצד המעסיק.
 

אמץ

New member
חוק גמלאות הצבא שונה

אני לא מבין מה זה גיל פנסיה מתוכנן
גיל הפנסיה הוא גיל הפרישה כמוגדר בחוק. מעבר לכך זו רק הטבה. לאנשי קבע יש הטבה של פרישה מרצון וקבלת פנסיה מידית בגיל 45. לאחרים יש הטבה שפיטורים מעל גיל מסוים ובתנאים מסוימים יקנו להם פנסיה מידית. עדיין לא הראית לי מקרה של עובד ואיש קבע, באותו גיל ובאותו ותק שאיש הקבע לא יקבל פנסיה והעובד כן יקבל. כל מה שאתה טוען הוא שאיש קבע יכול להפסיד את ההטבה היחודית לאנשי הקבע יומים לפני מועד מימושה. אך עדיין תנאיו לא יהיו נחותים משל עובד רגיל. באותה מידה מורה יכול להפסיד את ההטבה אם הוא מפוטר יומים לפני הגיעו לגיל 42 . אני מוכן להסכים לטענה שצה"ל יצר מצג מוטעה אצל אנשי הקבע, לפיה יוכלו להמשיך ולשרת עד גיל 45 ולצאת לפנסיה מיידית. אומנם כולם ידעו שצה"ל יכול להתיר חוזה לפני המועד ולהשאיר את העובד ללא אותה הטבה, אך הניחו שההסתברות לכך שזה יקרה דווקא להם היא נמוכה מאוד. טענה כזו, יתכן והיתה מתקבלת אילו היה מדובר במעסיק אחר, אם כי אני מעריך שאף בית דין לא היה פוסק לעובד שנפגע בצורה כזו את מלוא הפנסיה, אלא פיצוי כספי (נמוך יחסית לשווי הפנסיה) בגין התנהגות שלא בתום לב מצד המעסיק.
חוק גמלאות הצבא שונה
בחוק הגמאלות של צה"ל - גיל הפרישה הוא מוקדם יותר, אז צריך להסתכל על הכול באופן יחסי. וזה נקבע בגלל אופי השירות/העבודה השונה. גיל הפרישה של אנשי צבא הוא בשום מקרה לא 65! ולכן יש להשוות את התנאים גם באופן יחסי. ועובדה היא שבגץ איפשר (ואולי אפילו עודד בדבריו) עתירה חוזרת גם על גיל קבלת הפנסיה המיידית. מספר שופטים אפילו העירו בדיון למדינה שנעשה כאן עוול למשרתי הקבע. וחבל להיות שבויים בתפיסה המוטעית (שמופצת בעיקר על ידי בעלי עיניין כמו משרד האוצר וכמה עיתונאים) שלאנשי הצבא יש תנאים יותר טובים (הטבות ייחודיות) יותר מאחרים, בכלל לא! אופי השירות/עבודה הוא שונה והתנאים פחות טובים מכל עובד אחר במשק (ראה שעות נוספות / משמרות / שבתות / זכות התאגדות / סיכון / אחריות לחיי אדם / בחירת מקום שירות וכו'...) קיימת זכות קיניין על זכויות פנסיה וזכות הציפייה ואלה זכויות שגם בגץ מכיר בהן.
 

שיר ורד

New member
השוואת תנאים צריכה להיות מוחלטת ולא

חוק גמלאות הצבא שונה
בחוק הגמאלות של צה"ל - גיל הפרישה הוא מוקדם יותר, אז צריך להסתכל על הכול באופן יחסי. וזה נקבע בגלל אופי השירות/העבודה השונה. גיל הפרישה של אנשי צבא הוא בשום מקרה לא 65! ולכן יש להשוות את התנאים גם באופן יחסי. ועובדה היא שבגץ איפשר (ואולי אפילו עודד בדבריו) עתירה חוזרת גם על גיל קבלת הפנסיה המיידית. מספר שופטים אפילו העירו בדיון למדינה שנעשה כאן עוול למשרתי הקבע. וחבל להיות שבויים בתפיסה המוטעית (שמופצת בעיקר על ידי בעלי עיניין כמו משרד האוצר וכמה עיתונאים) שלאנשי הצבא יש תנאים יותר טובים (הטבות ייחודיות) יותר מאחרים, בכלל לא! אופי השירות/עבודה הוא שונה והתנאים פחות טובים מכל עובד אחר במשק (ראה שעות נוספות / משמרות / שבתות / זכות התאגדות / סיכון / אחריות לחיי אדם / בחירת מקום שירות וכו'...) קיימת זכות קיניין על זכויות פנסיה וזכות הציפייה ואלה זכויות שגם בגץ מכיר בהן.
השוואת תנאים צריכה להיות מוחלטת ולא
יחסית. אותו חוק שהיטיב עם אנשי הקבע, גם מאפשר לפגוע באותה הטבה. גם המורים טוענים שתנאי עובדתם שוחקים מאוד וגרועים יותר מאשר שאר העובדים במשק (אתה יודע כמה קשה לשלוט על כתה של 45 ילדים צרחנים, ואחרי זה לקבל טלפונים בלילה מההורים , על מילה שנאמרה לילד שלהם). כנ"ל השוטרים (גם הם חשופים לסיכונים ולא קובעים את מקום שירותם). כנ"ל רופאי בתי החולים והאחיות שעובדים משמרות רציפות ואחראים לחיי אדם וכו וכו. הטבת הפנסיה והטבות אחרות שניתנו לאנשי הקבע, לא נעשו רק כפיצוי על עבודתם השוחקת, אלא גם ולדעתי בעיקר מסיבות אחרות. לדוגמא - הצבא הוא זה שקובע את תנאי השכר למשרתים (ללא פקוח אמיתי של האוצר, נציבות שירות המדינה ואפילו הכנסת). תקציב הבטחון (שאמור לכסות תנאים אלו) , נסגר בדרך כלל בין ראש הממשלה לשר הבטחון, אשר לעיתים רבות שניהם גמלאי צה"ל. בגץ הכיר חלקית בזכויות הצבורות של הפנסיה של אנשי הקבע, בעיקר בגלל זה שאם לא היה מכיר בהם, היה מפלה לרעה את אנשי הקבע לעומת יתר העובדים במגזר הציבורי. בגץ טרם הכיר בזכות הציפייה או אפילו בזכות הקנינית לפנסיה.יתכן שהוא יכיר בכך בעתיד. אני מסופק בכך ולו בגלל הסיבה הטכנית, שחייבים לשים גבול בין מי שזכאי לזכות הפנסיה אם יפוטר למי שלא זכאי. אם בג"ץ יפסוק שזה בגיל 40 יפטר הצבא אנשי קבע בגיל 40 פחות יומיים ואז הם יחזרו לבג"ץ ושוב תפתח הפרשה, וכן בכל גיל אחר שיקבע הבג"ץ. כמו-כן , זה יפתח תיבת פנדורה של אנשי קבע שפוטרו בעבר לפני הגיעם לגיל פרישה ולא קבלו פנסיה וידרשו עכשיו להחיל גם עליהם את פסיקת בג"ץ.
 

אמץ

New member
כמו שאומרים:

השוואת תנאים צריכה להיות מוחלטת ולא
יחסית. אותו חוק שהיטיב עם אנשי הקבע, גם מאפשר לפגוע באותה הטבה. גם המורים טוענים שתנאי עובדתם שוחקים מאוד וגרועים יותר מאשר שאר העובדים במשק (אתה יודע כמה קשה לשלוט על כתה של 45 ילדים צרחנים, ואחרי זה לקבל טלפונים בלילה מההורים , על מילה שנאמרה לילד שלהם). כנ"ל השוטרים (גם הם חשופים לסיכונים ולא קובעים את מקום שירותם). כנ"ל רופאי בתי החולים והאחיות שעובדים משמרות רציפות ואחראים לחיי אדם וכו וכו. הטבת הפנסיה והטבות אחרות שניתנו לאנשי הקבע, לא נעשו רק כפיצוי על עבודתם השוחקת, אלא גם ולדעתי בעיקר מסיבות אחרות. לדוגמא - הצבא הוא זה שקובע את תנאי השכר למשרתים (ללא פקוח אמיתי של האוצר, נציבות שירות המדינה ואפילו הכנסת). תקציב הבטחון (שאמור לכסות תנאים אלו) , נסגר בדרך כלל בין ראש הממשלה לשר הבטחון, אשר לעיתים רבות שניהם גמלאי צה"ל. בגץ הכיר חלקית בזכויות הצבורות של הפנסיה של אנשי הקבע, בעיקר בגלל זה שאם לא היה מכיר בהם, היה מפלה לרעה את אנשי הקבע לעומת יתר העובדים במגזר הציבורי. בגץ טרם הכיר בזכות הציפייה או אפילו בזכות הקנינית לפנסיה.יתכן שהוא יכיר בכך בעתיד. אני מסופק בכך ולו בגלל הסיבה הטכנית, שחייבים לשים גבול בין מי שזכאי לזכות הפנסיה אם יפוטר למי שלא זכאי. אם בג"ץ יפסוק שזה בגיל 40 יפטר הצבא אנשי קבע בגיל 40 פחות יומיים ואז הם יחזרו לבג"ץ ושוב תפתח הפרשה, וכן בכל גיל אחר שיקבע הבג"ץ. כמו-כן , זה יפתח תיבת פנדורה של אנשי קבע שפוטרו בעבר לפני הגיעם לגיל פרישה ולא קבלו פנסיה וידרשו עכשיו להחיל גם עליהם את פסיקת בג"ץ.
כמו שאומרים:
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה