שלום, שאלה כללית

Spiritus

New member
שלום, שאלה כללית

בקרוב אהיה חייל משוחרר ויש בכוונתי לממש חלום - להיות עצמאי ולפתוח עסק. האם כדאי להמשיך ללמוד ניהול עסקי ולבזבז שנים רבות?! או שאוכל לקבל את הכלים הדרושים מקריאת ספרים שתמליצו לי?
 
קריאת ספרים - דבר חשוב..אבל...

אין כמו קריאת ספרים, ואני ממליצה ספרים יד שניה כי החומר אותו חומר והמחיר לפעמים זול מעבר לחצי מחיר, תשתמש בספר כחבר הכי טוב שלך, תסמן הערות ותכתוב מחשבות, אך מובן שלימוד ניהול עסקי הוא חשוב. ללא קשר ללימודיי בתחום המחשבים לפני שלמדתי גם את נושא ניהול העסק... הקמתי עסק משלי וגם למדתי בו זמנית בקורסים באוניברסיטה הפתוחה דבר שנתן לי ידע ומיד יישמתי על העסק שלי . דבר אחד חשוב אני ממליצה לך לא לוותר, ללמוד קורסים שקשורים לכלכלה וחשבונאות, לפחות את הבסיס, פתאום תבין דברים כמו כמה רווח המוכר עושה עליך וכיצד אתה יכול להוזיל עלויות, מדוע עדיף לקנות במזומן ולא בתשלומים, כיצד ניתן להפוך רעיון לתשואה, ומתי כדאי להשקיע בלפתח את העסק שלך ותוך כמה זמן תראה החזר וכו'.... כל השאר שיווק, פרסום וכו'... בלאו הכי תצטרך להעזר בעובדים מקצועיים או בחברות שיתנו לך את השירות. וספרים אני יכולה להמליץ לך כאורך הגלות. דבר ראשון, ישנה חנות ספרים מעולה בדיזינגוף שם אתה יכול לקחת ספר ולשתות קפה ואף לא לקנות את הספר (אבל עוד לא היה פעם אחת שלבסוף לא קניתי את הספר :) (מטעמי פרסום אני לא מציינת את שמה) שנית ישנה סימטה באלנבי שם מוכרים ספרים יד שניה ובזול. שלישית, אני כשאני קונה ספר אני ניגשת למדף עם הנושא המבוקש עוצמת את עיניי ושולפת ספר, כך אני קונה ספר, תמיד הוא קולע למטרה. הנה כמה דוגמאות: ספרים הם החברים הכי טובים שלי, אני משתמשת בהם ככלי עבודה וכדפי מחשבות עליהם אני כותבת ומסמנת את הדברים החשובים בעיניי, בתור יזמית בחרתי להתמקד בספרים שהשילוב ביניהם בונה את איכות היזם. תחומים כגון: אוטובייוגרפיות של אנשי עסקים, שהספר שהכי השפיע עליי, היה ספרו האוטוביוגרפיה של לי אייקוקה. ספרי עסקים: אבא עשיר אבא עני, זהו הספר שהומלץ לי על ידי בעלי האתר דיבורסה המצליח בתחום שוק ההון בתחילת דרכי, חשוב והתעשר של נפוליון היל. ספרי שיווק: עוצמה והשפעה של רוברט ל. דילשניידר הנשיא והמנהל של חברת "היל אנד נולטון" החברה הגדולה בעולם ליחסי ציבור. ספרי מודעות עצמית: כוחו של התת מודע, וכוח הכוונה. יש לי עוד הרבה מה לכתוב לך אך לפני הכל תגדיר חזון , זוהי התשובה האמיתית להצלחה, כשיש לך חזון אפילו אם תיכנס למשבר החזון יהיה מול עיניך ויגרום לכך שתתקדם ליעדו. (אל תתבלבל בין מטרה לחזון)
 

Spiritus

New member
עוד שאלה...

אני מעוניין לראות דוגמא/ות של מודל עסקי או תוכנית עסקית, על מנת לקבל מושג כללי איך זה אמור להיראות. יותר בקשה משאלה...זה אפשרי?
 
למעלה