שלום שאלה בנוגע לתינוק שאינו שומע.

j a s t i n

New member
שלום שאלה בנוגע לתינוק שאינו שומע.

שלום רציתי לדעת מאיזה גיל , תינוק שלא מגיב לשום רעש גם החזק ביותר. ממש שום דבר. כנראה שלא שומע . מאיזה גיל יש בדיקה ,ביררנו וממש לא ממליצים לנו בגיל כזה, אם כי כל אחד אומר משהו אחר,. מה ניתן לעשות ?,האם זה יכול להשתפר ?ה אם למישהו יש ידע בנושא? באיזה גיל כן ניתן לדעת בוודאות מה חומרת המקרה ? תודה.
 

Yukita

Active member
מנהל
הבנתי שאפשר כבר ברכים נולדים

לבצע בדיקת BERA שאמורה להיות אמינה. אם בדיקות תגובה לרעש מהסוג שנדמה לי שעושים בטיפות חלב לא מעלות שום תגובה, יש לכם עילה לבקש הפנייה לבדיקה מדוייקת יותר, כלומר בדיקת ברה. אם תאמרו לנו בן כמה בדיוק התינוק שלכם ומי הם האנשים ש"ממש לא ממליצים לנו בגיל כזה" אולי נוכל לייעץ יותר? כדאי מאוד גם ליצור קשר עם ארגון מיח"א המתמחה בטיפול בגיל הרך, שם מייעצים להורים טריים בנוגע לכל הדברים הללו ויכולים לספק לכם ריכוז מידע בנוגע לבדיקות מהסוג הזה וכל הסיבות למה מה מתאים לאיזה גיל. דף הבית שלהם הוא http://www.micha-israel.org.il/ ואם תיצרו קשר תקבלו מידע אמין וגם קצת תמיכה נפשית עבורכם בזמן שאולי קשה לכם עם כל השאלות והתהיות ועודפי המידע מכל הכיוונים. בכל אופן בלינק הזה: http://www.ehealthmd.com/library/hearingloss/HL_tests.html יש הסבר מאוד בסיסי וקצר בתשובה לשאלה אלו בדיקות שמיעה ישנן. מידע נוסף על כל אחת מסוגי הבדיקות תוכלו למצוא עם כתיבת המונח המתאים במנוע החיפוש של גוגל - בלינק יש איך לאיית את המונח נכון בלועזית וכך קיבלתם כלי איך לחפש ולמצוא מידע גם בעברית וגם באנגלית.
 

j a s t i n

New member
תודה מקרב לב על התשובה.

התינוק בן 4 חודשים . היום אנחנו הולכים שוב לרופא , הוא מפנה אותנו לבדיקה שציינת ברה . נלך יום ראשון לבצע , או בהקדם . תודה שוב.
 

Yukita

Active member
מנהל
בהצלחה!

נשמע שהרופא הבין את המצב והפנה אתכם לבדיקה המתאימה. בלי קשר לתוצאות, אולי כדאי לכם להתייעץ עם ארגון מיח"א בכל מקרה, כדי שיתנו לכם מידע מלא על כל בדיקות השמיעה שישנן ומידת האמינות שלהן באופן עצמאי מהרופא, כדי שיהיה לכם מידע מלא.
 

shay419

New member
מי אמר שלא ממליצים??? להיפך כמה שיותר מוקדם

יותר טוב, לטובת התינוק. יש מכשירים מיוחדים, שלא מרעישים ולא פוגעים בשמיעה וכדומה. פונים בדחיפות לרופאה משפחה, או אחות בטיפת חלב, ושם תקבלי הפנייה שקצת יקח זמן. בהצלחה
 

The DG

New member
בני בגיל 4 חודשים היה עם מכשירים .....

הוא עשה ברה בערך בגיל 3 חודשים, ואחר כך גם סופר ברה (דומה לברה רק עם יותר תדרים). כמה שיותר מוקדם יותר טוב, וכמו שכתבו לך קודם אם התוצאות לא טובות כמה שיותר מוקדם לפנות למיח"א. בהתחלה קשה להתמודד אם מקבלים תוצאות לא טובות, לבני היו תוצאות גרועות אמרו שיש סיכוי גדול שלא יפתח דיבור, היום הוא בן 5.5 ומבחינה שפתית מקדים את גילו ביותר משנה יחסית לילדים שומעים. ילד חרש רק לא שומע, הוא שמח, חכם ומתקשר היטב עם הסביבה. בהצלחה, ושתוצאות הבדיקה תהינה טובות.
 
כשכל אחד אומר משהוא אחר את צריכה לפתוח את

הספרות המקצועית המעודכנת בעצמך. אני מתכוון לאותם ספרים שצריך להיות מקצוען כדי להבין מהר וחלק מהמקצוענים מתעצלים לקרוא.
 
למעלה