שלום רב לכולם

k u k o n

New member
שלום רב לכולם

דפדפתי לתומי באינטרנט, ונתקלתי בדף הבא: http://www.multiple-sclerosis-breakthrough.com/?hop=bonus נראה לכם שמדובר במשהו רציני? מישהו מכיר?
 
אני קצת מתקשה להאמין...

שזה יכול להיות אמיתי.. אם זה היה אמיתי אני בטוחה שהיינו שומעים על כך משהו רציני.. אבל תקוות תמיד יכולות להיות. ומצד שני, הרגע קלטתי שאולי מרוב חשש משרלטנים אנחנו יכולים לפספס משהו.. מה דעתכם??
 

bali

New member
מנהל
לא מכירה את הסיפור הספציפי הזה

אני מאמינה שתזונה מסויימת יכולה להקל על סימפטומים של המחלה שלנו, אבל לרפא אותה לגמרי? אני מאדדדדדדדדד בספק. אם הרופאים היו מוצאים את המקור למחלה הזו ואת הפתרון שירפא אותה לגמרי, הם היו מרפאים את החולים! נכון שיש לחברות התרופות אינטרס שתהיה לנו טרשת לכל החיים וקופ"ח או משרד הבריאות ישלמו $1500 לחודש לכל חולה, אבל בחייאת רבאק! פגשתי בחיים הרבה שרלטנים שנושאים את התואר ד"ר לנטורופטיה וכיו"ב... יש כאלה שמאמינים בזה, ויש כאלה שצריכים הוכחה יותר מוצקה שהשרלטנים האלה יודעים משהו מהחיים שלהם. כשמישהי שאמורה לאבחן את כל תחלואיי דרך הגישה האירידולוגית והנטורופתית והיא בכלל לא מתקרבת למקור הבעיה, ומתחילה לקשקש לי על מערכת יחסים לא פתורה עם אבא שלי (על פרויד היא שמעה פעם???) ושזה המקור לכל תחלואיי, ושמעתה עליי להפסיק לצרוך מוצרי חלב ואת כל הירקות ממשפחת הסולניים (שזה אגב אוטומטית מה שיגידו להימנע ממנו בהתחלה) אז סליחה שאני אומרת "הצחקת לי את רגל ימין, שאגב, לא בעייתית בגלל היחסים עם אבא שלי ז"ל, אלא בגלל הטרשת שלא ראית שבכלל קיימת, או אפילו הייתי מסתפקת ב"יש לך בעיה אוטואימונית"... (אם היא בכלל מכירה את המושג הזה) בקיצור - מי שבוחר להאמין שזה מה שירפא לו את הטרשת, בהצלחה, אבל לא הייתי מעיזה לחשוב שבזה תמו כל בעיותיי ולא צריך ללכת למעקב נוירולוגי ולבדוק שהMRI נקי לחלוטין, לפני שהייתי אומרת "זהו אין לי טרשת כי לא אכלתי XYZ"... מה שכן, ישנם טיפולים אלטרנטיבים שבהחלט מקלים על הסימפטומים של הטרשת, ואני בעד הטיפולים האלה.
 

bali

New member
מנהל
חצילים, עגבניות, תפוחי אדמה...

את אלה אני זוכרת, אולי יש עוד כמה ירקות מהמשפחה הזו.
 

Mina50

New member
פלאי פלאים

האתר הזה, כמו הרבה דומים לו, מטרתו למכור לחולים תקווה, ובהרבה כסף. במקרה הזה המוצר הוא ספר שממליץ, ככה זה נשמע, כי הם לא מוכנים להסגיר שום דבר ספציפי, על דיאטה מקרוביוטית מסוג כלשהו. כלומר, אוכל אורגני, חזרה לקטניות, דגנים, ללא חומרים משמרים ודברים מלאכותיים. אתה לא צריך לשלם עבור ספר כזה. יש מספיק חומר למי שמעוניין להיכנס למשטר של דיאטה מקרוביוטית חריפה, שיש לה יתרונות ההגיון של חזרה ל"שורשים" לתזונה טבעית ונקייה מקובל עלי, אבל צריך רצון ואמונה מברזל כדי להתמיד בה וגם מידה של סגפנות. מחברי הספר ומוכריו נראים לי בעיקר נוכלים, שעושים כסף ממצוקות של אנשים כמו חולי טרשת, שנאחזים בכל בדל של תקווה. תשים לב שהם מציעים את פתרון הפלא לכל המחלות הכרוניות הקיימות. תזונה נכונה ובריאה ממש לא מזיקה. היא יכולה להקל ולשפר את איכות החיים, למי שמוכן לוותר על הנאה האכילה (לך תסביר את זה לשרון) אבל עדיין לא הוכח שהיא מבריאה חולים. מי שמוכר לך את זה אוכל מקדונל'ס בכסף שהוא עושה על חולים תמימים.
 
למעלה