שלום! עזרה לסדנה

נעמצ

New member
שלום! עזרה לסדנה

שלום אני צריכה להכין סדנה על לקויות למידה למורים בבי"ס תיכון שמתמודדים עם זה כל יום אני רוצה להעביר להם את התחושה של נער לקויי למידה במהלך שיעור אם יש רעיונות אז בבקשה.... זה יעזור לי מאוד שנה טובה!
 

KFIRB

New member
יש באתר של הצופים מערך מיוחד

להעברת התחושה של לקות למידה.. אני אחפש לך ואחזור עם קישור... בנוסף...לקשיי קשב וריכוז, את יכולה להרצות על חומר שזר למורים (לדוגמא אסטרונומיה או מוסיקת פופ.. או משהו שמשעמם לרובם..), וברקע לשים מוסיקת קצב עם קצב גבוה.. ובסוף ההרצאה תבדקי כמה מהם הקשיבו לך ע"י שאילת שאלות ממוקדות.. סביר להניח שרוב האוכלוסיה הנורמלית לא תצליח להתרכז עם רעש נוסף ברקע... במיוחק רעש מונטוני שבא והולך(כגון גיזום עץ...)...... במקביל את יכולה בזמן ההרצאה להשאיר מחשב או מכשיר טלויזיה דולק ובו סדרה או סרט שאהוב על רוב המורים.... ואז בתום ההרצאה.. לבדוק ידע ולומר.. כך בדיוק מרגיש תלמיד בעל בעיה בעיית קשב וריכוז....ולכן הביצועים האקדמיים שלו נמוכיםן, אין לו בניגוד אליכם את היכולת לקשב סלקטיבי..... לקושי בהבעה , נסי את התרגיל שעשו לנו בשיעור פסיכולוגיה באוניברסיטה... תחברי מספר קטעים.. קטע בעל מספר משפטים עם הקשרים ביניהם.. בקטע הראשון אסור לקורא לומר את מילות הקישור... בקטע השני אסור לקורא לומר חלק מהמילים ועליו להסביר במילים ולא בידיים (לדוגמא המילה קומדיה=תורגמה בשיעור לסרט מצחיק, המילה נישואין תורגמה לטקס מתחת לחופה....),את תגלי שלרוב לחלק גדול קשה מאוד לעשות את זה (גם אנחנו נוכחנו לראות שזה מאוד קשה כסטודנטים..),למורות למתמטיקה נסי לתת תרגילים פשוטים של כיתה א', אבל באותיות!!! אבג+זטי = והכוונה לא בחישוב גימטריה אלא שכל אות מייצגת מספר ... תגלי שזה מאוד קשה אפילו למורה הותיק לפיסיקה.... הכתבה של קטע ארוך בזמן לא אפשרי... מדגים דיסגרפיה של כתיבה איטית... תרגיל בזיכרון אחרוניות וראשוניות... להקריא רשימה של עשרים פריטים פעם בקצב מילה לשניה ולבקש אחזור , אח"כ 2 מילים לשנייה בדר"כ האחזור יורד ונזכרות רק המילים הראשונות והאחרונות... ..יכול להדגים בעיה בזיכרון... אפשר להכין 3 רשימות מילים ולקרוא 1+2 בזוגות ולבקש אחזור אח"כ 1+3 ולבקש אחזור.. יכולות להיות כאן בעיה של הפרעה לאחור או הפרעה לקדימה...תופעות נורמליות.. אבל כשלא מסבירים על ההפרעה זה מעורר חרדה ופד שיכולים להיות מנוצלים להתמודדות הרגשית של לקוי הלמידה... אפשר לספר סיפור ולא לבקש לזכור אותו, לאחר משך רוב ההסדנא לבקש להיזכר בפרט שקרה בהתחלה...רוב האנשים לא יזכרו אותו.. ועוד אפשר לספר סיפור לבקש שיזכרו אותו ובסוף הסדנא לבקש לאחזר , מדגים קשיים בשליפה.... פונולוגיה- תכתבי מכתב עם הסימנים שבמקלדת...... ובכיתת הסנדא תקריאי להם אותו בעברית.. את גתלי שמעט מאוד מהנוכחים יבינו איזו אותו היא הסימן....או הצליל.... ואפשר לנצל את החרטומים שבמשימה הקודמת להבין את התליך הרגשי העובר על נער דיסגרף...שלא מבינים אותו.... משחק שעשו לי בסדנא להתנדבות , המנחה נכנסה לחדר, הניחה חפץ מסויים במקום נסתר בחדר, היא בקשה מהנוכחים למצוא החפץ וכל מי שמצא יכול לשבת.. המשימה רצתה להגים מה מרגיש אדם השונה קוגניטבית,..הנה חבריי יכולים ואני עוד לא מצאתי.. חשוב שהמשימה תהיה עצמאית ובשקט שאף אחד לא ישוחח עם חברו.... מראה, מראה מסתובבת בין המשתתפים, כל משתתף צריך לומר מה טוב ומה הוא רואה במראה, אח"כ הוא צריך לפנות לחברו ולומר לו דבר אחד שלקוי בו עצמו.. בפנייה אליו.. למשל "יש לי עיניים יפות ואתה שמן " שמדובר באדם שמן עם עיניים יפות... את תגלי מהר מאוד שאותן הערות מושמעות כלפי החברים הן בחלקן נכונות כלומר זה מה שהחברים חשבו על עצמם .. וזה יכול להבי א לדיון מעניין על הנבואה שמגשימה את עצמה.. זה אני כמורה רואה בעצמי נכשל בהתמודדות שלי עם לקויי הלמידה האם אני לא מעביר את התחושה הזו לילד ויוצרת אצלו עצמי של נכשל? אני אביא בהמשך רעיונות נוספים אם יהיו וכמובן הקישור מתנועת הצופים(הקישור בתנועת הצופים, היא לסדנא שנעשה לרכזים ומדריכים שם לקבוצות לצרכים מיוחדים..)..
 

KFIRB

New member
אפשר להשתמש במכתב של אוהד שקד

http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/Viewmsg.asp?forum=555&msgid=64124236 מכתב מצויין אמיתי וכן....
 

KFIRB

New member
עוד עזרה כמובטח

מצורף בזה קובץ שמצאתי באתר הצופים וקישור לאתר צמי"ד צופים לבעלי צרכים מיוחדים שיש שם ים של חומר בנושא צרכים מיוחדיםם (פחות בנושא של לקויות למידה...) ויאללה לעבודה.. תעדכני אותנו איך היה... כפיר
 
למעלה