שלום... מקווה שזה הפורום המתאים

נכון

ואם יתברר שאין מדובר ביחסי עובד מעביד הרי שבית הדין לעבודה לא ידון בתביעה , ואז יהיה צורך לפנות למסלול האזרחי הרגיל
 

ליהיא24

New member
שלום... מקווה שזה הפורום המתאים

אבל אולי תוכלו לעזור לי או להפנות אותי לפורום המתאים... עבדתי בחברת מחקרי שוק כפרילנסרית שעורכת סקרים בספטמבר 2002 והייתי אמורה להרוויח 600 ש"ח. מאז, לא עוזרים טלפונים, בקשות ואיומים על תביעה. את הכסף אני לא רואה. וזה כבר הפך עיניין של עיקרון... פניתי ל"יד לעובד" אבל הם אמרו שהם לא יכולים לעזור לי בנושא הזה. איפה אני יכולה להתלונן? איך אקבל את הכסף שמגיע לי כבר 7 חודשים?
 

דניאלה1311

Active member
מנהל
תגישי תביעה בבית הדין לעבודה יש שם טפסים הנקראים "הלנת שכר מלאי והגישי.
 
לא בטוח שבית דין לעבודה הוא הכתובת

אם השואלת פרילנסרית הרי יש אפשרות שלא מתקיימים יחסי עובד - מעביד בין הצדדים, ולכן הכתובת היא אולי בית המשפט לתביעות קטנות
 
ובהקשר לכך שאלה :

האם יכול להיות מצב שתוגש תביעה נגד מעסיק לבית משפט רגיל, ואז המעסיק יטען לחוסר סמכות עניינית וינמק זאת בכך שהתובע למרות שהוא פרילנסר הרי מדובר בעובד...ולכן יש למחוק את התביעה, ואז תוגש תביעה מחדש לבית הדין לעבודה ..ואז בית הדין לעבודה יקבע שלא מתקיימים יחסי עובד-מעביד בין הצדדים וימחוק את התביעה ? ואז התובע אנה הוא בא ?
 

ליהיא24

New member
תודה על התשובות

אכן, הבעייה היא עצם היותי פרילנסרית כך שלא נחתם שום חוזה עבודה עם ואין לי שום דרך להוכיח בבית המשפט שאכן ביצעתי את העבודה אם המעסיקה תטען כי לא עבדתי אצלה מעולם... אני מאמינה שהיא זקוקה ל"שיכנוע" קל לשלם לי ואם אדע לאיזה ארגון לפנות (דוגמת "יד לעובד") אצליח לקבל את המגיע לי. האם מישהו מכיר ארגונים שניתן לפנות אליהם עם בעיה שכזו?
 
החוזה שלך דינו ככל חוזה

ויש לך בעייה נוספת, כדבריך: "לא נחתם שום חוזה עבודה" לעניין זה אשאל: איך הוסכם על החוזה? ושאלה נוספת, היש לך העתק העבודה שמסרת? אם יש לך העתק, אזי טענתך "ואין לי שום דרך להוכיח בבית המשפט שאכן ביצעתי את העבודה" איננה מדוייקת כי העתק העבודה שביצעת מהווה הוכחה לכאורה לגמירות דעת לחוזה בע"פ. נכון שזה יותר קשה להוכחה אבל זה אפשרי. את יכולה להתקשר למי שקבל את העבודה ולשאול שוב אם הם קבלו את העבודה שביצעת. הקליטי שיחת טלפון זו וכווני שאלותייך כך שמי שיענה לך לא יכחיש שביצעת עבורו עבודה כפרילנסרית. בשיחה זו צייני גם את שכר הטרחה שהוסכם עליו ושאלי מדוע לא קבלת אותו. המקום להגיש תביעה כזו היא אכן בבית משפט לתביעות קטנות. צייני בגוף התביעה כי לא התקיימו יחסי עובד מעביד. היה חוזה בע"פ לביצוע משימה חד-פעמית כפרילנסרית.
 
לדעתי, הכתובת היא בית הדין לעבודה

ולא בית המשפט לתביעות קטנות. אמנם חסרים פרטים בשאלה, אך על פני הדברים (לדעתי), סוקר בחברת סקרים הוא עובד של החברה, אף אם אינו עובד קבוע.
 
לעפר ...אני סייגתי את תשובתי

ואכן בהתמלא מס' מבחנים סוקר פרילנסר יוכר כעובד . אבל.... לצורך העניין מה ההבדל בין סוקר שבצע עבודה חד פעמית ובין נניח חשמלאי עצמאי שהגיע לעסק מסוים ע"מ להתקין נקודת חשמל כעבודה חד פעמית ...? והוא לא מקבל את שכרו ...ברור שמקרה כזה לא יידון בבית הדין לעבודה ודין סוקר הוא כדין חשמלאי לעניין זה
 
בין סוקר לחשמלאי

סוקר בחברת סקרים משתלב בתוכה, ועובד על-פי הנחיותיה, בפיקוחה ובאמצעות ציוד שלה (במידה שנחוץ ציוד לעבודה זו). וסביר להניח, שאין לו חברה או עסק משלו לעריכת סקרים. חשמלאי (שאינו עובד של חברת כוח אדם או של חברת חשמל), הבא לתקן נקודת חשמל בעסק כלשהו (נניח חנות לממכר בגדים), אינו חלק מצוות החנות, אינו מקבל הוראות מקצועיות ממנהל החנות, הוא עובד באמצעות מכשור וציוד שהוא רוכש בעצמו, וסביר להניח, שהוא נותן שירותים כאמור לעסקים מעסקים שונים. על פני הדברים, כאמור, זה עובד וזה עוסק עצמאי.
 
עפר לדעתי אתה טועה הפעם.

אין הבדל בין קבלן שהוא סוקר וקבלן שהוא חשמלאי על שניהם יש לבחון את המבחנים המקובלים להגדרת יחסי עובד-מעביד ובהתאם לכך לקבוע . מה שציינת לגבי החשמלאי יכול לחול בדיוק באותה מידה על חסוקר
 
עופר...יש הגדרה ספציפית לסוקר בחוק?

או בפסיקה ? ........................................
 
לאורחת שלום ותוספת לשואל המקורי

מה זאת אומרת אפשר לתבוע שכר עבודה בבית הדין לעבודה ? ניתן להבין מכך כי כל תביעה לשכר עבודה מקומה בבית הדין לעבודה ולא כך הוא לדעתי. כלומר לא ניתן יהיה לדון בתביעה כאשר לא מתקיימים יחסי עובד-מעביד שלא יובן מדברי שלא מתקיימים בעניינך יחסי עובד מעביד ואין לך זכות לתבוע בבית הדין לעבודה ...יכול להיות שבעניין הספציפי שלך מתקיימים המבחנים
 
למעלה