שלום לפורום!

ahbarfilez

New member
שלום לפורום!

יש לי בעיה שאני צריך בה את הייעוץ שלכם. אני בן 18, חברתי בת 15 - מתחילה השנה שנת לימודים חדשה בפנימייה - פנימייה שנחשבת ליוקרתית, אשר גם אני למדתי בה בעבר. חברתי מספרת על התנאים שהולכים ומחמירים ועל ההנהלה שהולכת והופכת את המקום למקום פחות נעים עם השנים; אך השנה זה שבר כל שיא: אין יציאה מהפנימייה בלי אישור בכתב מהמנהלת, הילדים מחויבים בלי יוצא מן הכלל להשתתף בחוג מוזיקה - והגרוע מכל: יש איסור על חצאיות מעל גובה הברך - לא רק בבית הספר, אלא גם בפנימייה. אציין שזו פנימייה חילונית מכל הבחינות, ושחברתי נוצרייה מצד אמא שלה. מלבד החוק היבש, היחס בפנימייה הופך לגרוע משנה לשנה, ואני התחלתי להרגיש את זה כבר כשהייתי שם: מתייחסים לחניכים כמו לעבריינים, הם אשמים עד שלא הוכיחו אחרת, הדעה שלהם לא חשובה, אין להם שום זכות להביע אותה, וכו'. אני חושש שדרך הפעולה הזו היא הפוכה ממה שצריך להיות, במקום לתת לתלמידים הרגשה שהם בבית, הרגשה פתוחה וחמימה, הם מקבלים הרגשה של כלא, של דיכוי, של דיקטטורה - ובצדק שחברתי מרגישה מתוסכלת ושהיא לא יכולה לסבול את המקום שהוריה שלחו אותה אליו. אבל הבעיה האמיתית מתחילה כשאמא שלה נכנסת לתמונה - אמא שלה טוענת שעליה לעשות כל מה שיגידו לה מבלי להתווכח ומבלי למחות - והיא עצמה איננה מוכנה לדבר עם ההנהלה ולעמוד על שלה, בטענה שהיא מפחדת שהבת שלה תסתבך או תסולק. דעתי היא שמאחר והיא משלמת כ-2500 שקל לשנה לפנימייה, ומאחר והיא אמא של חברתי, ולא הנהלת הפנימייה - זו זכותה לכעוס על הפנימייה, להעמיד להם תנאים ולהודיע להם שהיא לא מוכנה לחלק מהחוקים החדשים שלהם... מה דעתכם על התנהגות ההנהלה? על התנהגות האמא? מה לפי דעתכם עלי לעשות, ומה לפי דעתכם על חברתי לעשות? בתודה - החבר המודאג, יונתן.
 

יונית7

New member
אתה בן 18?

קודם כל אני חייבת להחמיא לך על צורת ההתנסחות והכתיבה. ולגופו של עניין: אני מבינה את התסכול שלך אך לא נראה לי שיש לך אפשרות להתערב ולהשפיע. אם גם החברה שלך חושבת כמוך, כדאי שהיא עצמה תשוחח עם אמה ותנסה לשכנע אותה שהמסגרת של הפנימיה לא מתאימה לה.
 

ahbarfilez

New member
העניין הוא שאין אפשרות אחרת-

משום שהם מתגוררים בישוב מבודד, ובית בספר האזורי אינו מהווה מסגרת מתאימה, הוא כמעט כמו מוסד לעבריינים צעירים. ותודה על ההחמאה
 
מה דעתי על הפנימייה-חסרת חשיבות

מה שחשוב איך אתה תומך ועוזר לחברתך להסתגל לאורח החיים בפנימיה הזו (על הנוקשות,האטימות,...וכל המטען השלילי שלך שאתה נושא לגבי הפנימייה) ציינת שאין חלופה חינוכית ראויה במקום הישוב ציינת שהאימא רוצה שהיא תלמד בפנימייה. אז יונתן יקר, אין לה בדיוק ברירה אלא להתפשר עם החוקים של הפנימייה, לא להתווכח על כל שטות(ואורך חצאית זה שטות) היא לא יכולה להעמיד לפנימייה תנאים ,גם לא אימא שלה. ולכן אם היא רוצה ללמוד בפנימיה הזו- היא צריכה לקבל עליה את החוקים של הפנימייה ואם היא תרצה עם הזמן, והדברים יפריעו לה, היא תוכל להתארגן עם יתרת התלמידים במועצת תלמידים או נציגות אחרת,ולהתמודד כקבוצה מול ההנהלה על הנושאים העקרוניים שמפריעים להם ויכולים להשתנות. והתפקיד שלך בספור הזה, לעזור לה להתמודד עם המציאות שם ולא להוסיף שמן למדורה מתוך ההתנסות שלך-זה לא עוזר לה.
 
למעלה