שלום למומחים

צימעס

New member
שלום למומחים


יש לי שאלה בקשר לטופס בגוגל דוקס -
האם יש אפשרות נוחה לשנות את הטופס לא דרך הטופס, אלא דרך גליון האקסל?
אולי קיים מחולל טפסים של גוגל-דוקס?

ישנם שלושה דברים שאני לא מצליחה:

1 - כשאני פותחת קובץ חדש, ויש בו רשימה בשורה הראשונה, הרשימה יכולה להפוך לרשימת פריטים בטופס.
במצב הזה, הייתי רוצה שתהיה לי אפשרות להכניס ברשימה דומה גם את ההערות לכל אחת מהשאלות.
כיום אני נכנסת לממשק עריכת טופס, ומוסיפה הערה (פירוט) לכל שאלה בנפרד.

2 - יש לי טופס קיים בו משתמשים שוב ושוב כל שבוע.
אחת לאיזה זמן אני רוצה לשנות אותו, למיין את השאלות לפי קטגוריות, להסתיר חלק מהשאלות באופן זמני (ולהציגן שוב כעבור מספר חודשים).
האם ניתן לעשות זאת שלא דרך ממשק עריכת הטופס?

3 - הענין עם הסתרת שאלה והצגתה הוא כזה:
כשאני מוחקת שאלה היא נעלמת מהטופס, אבל העמודה שלה בטבלה נשמרת.
כשאני כותבת שוב אותה שאלה כעבור מספר חודשים, לא משנה איפה אני שמה אותה בטופס, העמודה המתאימה לה מתווספת בסוף הטבלה.
הייתי רוצה שסדר הפריטים בטבלה יהיה זהה לסדר הצגתם בטופס (עזבו למה. אני יכולה לשפוך פה עוד המון מיים על השיקולים שלי, אבל זה לא הענין
)

רבה על כל רמז, מידע, סיוע, או כיוון מחשבה.
צימ.
 
ככה-

1. לא הבנתי בדיוק. את מתכוונת שבשורה הראשונה של הגליון, איפה שכתובות השאלות, את רוצה שגם יהיו כתובות הערות?
לא ממש הבנתי, אבל את יכולה לבחור שדה בטבלה, נניח את השדה של השאלה הראשונה, וללחוץ Shift + F2. זה מוסיף שדה הערה.

2. אני לא חושב שאפשר. אבל למה? "ממשק עריכת טופס"= מקום שבו עורכים את הטופס.. למה לחפש מקומות אחרים?

3. לפי מה שהבנתי, שאלה משתייכת אוטומטית לעמודה. זהו. כשאת מוסיפה שאלה, היא תוסיף עמודה. ככה שאם הוספת שאלה מאוחר יותר, היא תהיה בעמודה הראשונה שפנויה. מה שכן, את יכולה לסדר את העמודות כרצונך- פשוט לגרור אותם.


מכל התשובות האלו את יכולה להבין שהחיים לא מושלמים, או שלפעמים אנחנו צריכים להשתמש במה שנתנו לנו, ולא לנסות לנצח את מה שיש.

ואגב, אני לא מתעסק בטפסים, ככה שאני לא הכי יודע, יכול להיות שטעיתי.
 

צימעס

New member
כתבת משהו חדש לגמרי -

אתה יכול להסביר לי שוב את סעיף 1 שכתבת?

אני אענה על שאלה 2, ואז על שאלה 1 שלך:
יש לי טופס ובו משהו כמו שלושים פריטים.
הפריטים קבועים, ההערות לגביהם (מחיר, גודל אריזה) משתנות.
לערוך את הטופס לוקח הרבה זמן - להכנס לכל פריט (לחיצה בעכבר על כפתור עריכה), להגיע לשדה בו אני רוצה לכתוב (לחיצה שניה עם העכבר) ואז כתיבה של משהו שכבר כתוב לי איפשהו בקובץ.

שאלת (2) למה אני רוצה לערוך ממקום שונה מ"ממשק עריכה",
כי קל יותר לכתוב שלושים פריטים בתאים רצופים בגיליון לעומת לערוך הערות של שלושים פריטים בממשק עריכת טופס.

ושאלת (1) למה אני מתכוונת,
אז אני מתכוונת שבדומה לכך שכותרות הפריטים (השאלות) יכולות להכתב בגיליון ומשם להפוך אוטומטית לרשימת פריטים בטופס, הייתי רוצה שגם ההערות שלי יוכלו להפוך מרשימה בגיליון (למשל שורה שניה) להערות (של הפריטים המתאימים בטופס).

נראה שהחיים אינם מושלמים, באמת ואולי אני מחפשת משהו שלא קיים...
 
אני עדיין לא מבין משהו..

לפי מה שאת אומרת, אני מבין שאת יודע שטופס מורכב משאלות, ומגליון תשובות.
אם את רוצה לערוך טופס, אני לא מבין למה מה שאת רוצה לערוך נמצא כבר ב... (איפה?)
ואם את רוצה לערוך גליון, הרי יש לך גליון, וזה מה שרצית, שכל הנתונים יהיו באותו מקום.


ודבר שני. "כותרות הפריטים (השאלות) יכולות להכתב בגיליון ומשם להפוך אוטומטית לרשימת פריטים בטופס". זה לא איזה טריק שלנו, לכתוב כותרת ולהפוך אותה לשאלה.
המתכנתים של גוגל החליטו ששורה ראשונה זה שאלות, והערות זה לטופס בלבד. אז זה מה שיש.
 

צימעס

New member
ברור שזה המתכנתים של גוגל החליטו.

אתה רוצה להבין את כל המניעים שלי - בבקשה.


הטופס הוא רשימה של מוצרים להזמנה בקניה משותפת.
הקניות המשותפות מתרחשות אחת לשבוע, המוצרים משתנים לפרקים (די עונתי כך שישנו המצב של למחוק שאלה ולכתוב אותה מחדש), והמחירים מתעדכנים מדי פעם.
בהערות מופיעים דברים כמו מחירים, סוג אריזה ולפי מה משלמים (משקל/חבילה/יחידה).
את כל המידע על המוצרים אנחנו מחזיקים בטבלה גדולה, גם כדי שהמידע יהיה מרוכז, וגם כי אנחנו משתמשים בו (כדי לחשב באיזה סכום כל אחד צריך להשתתף).
את המחירים מעדכנים מדי פעם - קל יותר לעדכן תאים בשורה בטבלה מאשר בהערות של שלל השאלות, וגם יהיו פחות טעויות אם ההעברה של המחירים מהטבלה לטופס (או מהטופס לטבלה) לא תהיה ידנית.

אז כן,
הייתי שמחה לשמוע שהמתכנתים של גוגל החליטו שהשורה הראשונה היא השאלות (המצב הנוכחי) ושבנוסף, השורה השניה היא ההערות, אבל צריך לשמן את זה באיזשהו אופן שלא גיליתי.
מצער ואתי לשמוע שלא, אבל מובן שאתמודד עם המציאות.

תודה!
 
אני מניח שאת צודקת..

מה שאת אומרת זה דווקא דבר די ברור, והוא קיים בOffice של Windows.
אפשר להגיד שהגליונות של גוגל הם כמו Ecxel, ואת רוצה שהם יהיו כמו Access, מה שנראה לי בקשה די הגיונית. אני מקווה שגם הם חושבים ככה.

אולי תנסי לפנות אליהם, אני לא יודע אם הם מקבלים, אבל תמיד טוב לתת פידבק.
 

צימעס

New member
אבל זה הם התחילו!


ברגע שהם יצרו קשר בין טופס לגליון אלקטרוני, הפכו אותו - תפיסתית - למסד נתונים.
(ואני אפילו לא שמתי לב שזה המעבר המחשבתי שעשיתי)
 

צימעס

New member
אה הבנתי!

אתה הצעת בסעיף 1 שלך הוספת הערה בתוך הגיליון.
אני התיחסתי להערות שמתחת לכל שאלה של הטופס.

 
למעלה