שלום לכם

P h e n i x

New member
שלום לכם

אני רוצה לקנות פאלם ולא כל כך מתמצאת, אני אשמח אם תעזרו לי. מישהו שאני מכירה מוכר את שלו "פאלם 505" ב700 ש"ח.. האם זה שווה? הסתכלתי במכירות בנט וראיתי מכירים מטורפים אבל אני ממש לא מבינה איזה סוג טוב ואיזה לא. בעיקרון מה שאני צריכה זה יומן, וורד, פסקל ופרולוג שיהיו לי שם. האם יש למישהו המלצה? תודה.
 

AYELET1

New member
כוונתך לתכת על הפאלם?

קצת בעייתי אם אינני טועה ישנה תוכנה לתכנות בפסקל (מחירה 75 דולר עד כמה שזכור לי. אינני בטוחה שהיא מיועדת לתכנות על הפאלם עצמו או ע"ג ה-PC עבור הפאלם) על פרולוג לפאלם לא שמעתי הייתי נזהרת בקניית פאלם 505 , עקב בעיות שהתגלו בו בעבר
 

P h e n i x

New member
אוקי

אז מה את ממליצה? איזה פאלם לקנות? האם בכלל שווה לקנות יד שנייה? הסתכלתי קצת במכירות הפומביות בנט... האם שווה לקנות משם?
 

AYELET1

New member
לטעמי שווה מאד

שאלה אם את צריכה את זה המכשיר כולל מצלמה, אפשרות לנגן MMP3 (אך רק עם קניית כרטיס הרחבה) רזולוציה גבוהה ומסך מצויין מצד שני אין בו גראפיטי בעברית (או שהגראפיטי חלקי בלבד, ללא אותיות סופיות) רק בשביל וורד ויומן זה לא שווה אם את סבורה שישמש לך לדברים נוספים - אז זה סיפור אחר...
 

AYELET1

New member
וכן גם ה-TE הוא אפשרות סבירה

ומעלה יש לו כפליים זכרון מאשר לזייר, ללא מצלמה , ולא בטוח שיתחבר למקלדת חיצונית "דוברת עברית"
 

P h e n i x

New member
זה חוסך לי שני מכשירים אחרים

שאני רוצה לקנות - מצלמה ודיסקמן. השאלה כמה עולה הזיכרון לMP3? והאם בכלל שווה להזמין מהאינטרנט? ראיתי שניים - אחד של הראל ואחד של כלנית שההבדל במחיר הוא 100 ש"ח יותר לטובת כלנית. האם לא שווה יותר לחכות וללכת לחפש בחנויות? ומה זה אומר גראפיטי? מה השימוש בזה?
 

P h e n i x

New member
ואני רואה

שבפורום מעדיפים את המכשיר שהמלצתם לי ולא את הזאייר.. למה?
 

PopPy

New member
זה לא שמעדיפים את הTE על הזייר,

פשוט כפי שהצגת את זה נשמע שאתה לא זקוק למצלמה או לMP3 (שקיים, אגב, בTE) ולכן הTE עם זיכרון גדול יותר היה מתאים לך אולי יותר. אם אתה כן מעונין במצלמה (אל תצפה למצלמה איכותית ביותר, המצלמה של הזייר חביבה מאוד, שימושית מאוד אבל לא יותר מזה), באמת כדאי ללכת על הזייר. כרטיס זיכרון - תלוי בנפח, בשביל MP3 מומלץ 256 מגה, המחיר נע סביב 400 ש"ח ואפשר להשתמש בו כמובן גם לאחסון תוכנות ותמונות. יש גם של 16 מגה, 64, 128 ו512 מגה - הכל תלוי בצרכים ובתקציב שלך. יש שתי חברות שעוסקות בייבוא, כלנית והראל. רוב חברי הפורום ימליצו על הראל בגלל השירות המצוין שלהם (בניגוד גדול לכלנית). לכלנית יש כרגע גרפיטי חלקי וזמני ביותר, להראל אין. מלבד הגרפיטי, שניהם מספקים עברית (כמעט) מלאה.
 

P h e n i x

New member
תודה רבה על ההסבר

אבל מה זה אומר "גרפיטי"? וראיתי שבכלנית יש מבצע על הזיכרון של ה- 256 ב260 ש"ח למי שקונה את הפאלם - האם שווה?
 

giladyator1

New member
../images/Emo118.gif דעותי בגרוש

1. לא כדאי פאלם 505, בטח שלא ב- 700 ש"ח. 2. אם את רוצה לתכנת - את *חייבת* מקלדת. בלי מקלדת זה אבוד. לפאלם Zire 71 - יש מקלדת שמתחברת דרך החיבור הרגיל. * לפאלם T|E צריך לחפש מקלדת אינפרה כפי שנכתב כאן בפורום בעבר. 3. להקליד נתונים למעבד תמלילים - את שוב חייבת מקלדת. - השאלה גם איזה "תמלילים" את צריכה להקליד. אם הרוב טקסט פשוט - זה יעבוד. אל תחשבי אפילו על שילוב גרפיקה ו/או נוסחאות (למעט הפשוטות ביותר e=mc^2) - כי זה לא יצליח. 4. כנגו MP3 - מבחינת חיי סוללה אני לא בטוח שהפאלם יכול להתחרות בנגן MP3 ייעודי -אך אנשי ה- Zire71 כאן יוכלו להעיד. 5. מצלמה דיגיטלית - אני לא ממש משוכנע (בלשון המעטה) שמצלמת הפאלם מהווה תחליף למצלמה יעודית טובה. - עדויות מהשטח? * מחיר מקלדת - כאן המקום למאמיני ה- Zire 71 למלא. * כרטיסי הרחבה - עם רוצים לשמוע שירים - מינימום 256 לדעתי. (128 אפשר בקושי).
 

AYELET1

New member
ה-SDK בפאלם עצמו הם מוגבלים מאד

כמובן אפשר לתכנת בעורך הכי פרימיטיבי ולקמפל במחשב, אבל נדמה לי שלא לזה הכוונה כך שמקלדת לתכנות ממש לא נראית לי דבר קריטי...
 

P h e n i x

New member
אז למעשה

הזמן שבו אני אשתמש בו כנגן MP3 יהיה כשאני אהיה בהפסקות מהשיעור או בנסיעות בתחבורה הציבורית, כשייצאו לי, במצלמה אני דווקא מצלמה המון, יש לי רגילה, לא דיגיטלית ועל כל סרט אני משלמת 15 ש"ח להעברה לדיסק, חשבתי לחסוך לעצמי בעניין - אבל אני מבינה שאין טעם. בקשר ללימודים שלי - אני לומדת מדעי המחשב, במיוחד פסקל ופרולוג, ששתייהן תוכנות של תכנות אבל לא דורשות יותר מידי סימנים גרפיים (עד עכשיו נתקלתי בגרשיים, סוגריים וכו'), מלבד זאת אני משתמשת בוורד. מעבר לכך יש לי בעיה רצינית של זיכרון ואני חייבת יומן פגישות שיצפצף לי אחרת אני לא זוכרת דבר. התשובה לכל זה היא הפאלם, או שלא? מה דעתכם?
 

2cookie

New member
הזייר אינו בשום אופן תחליף למצלמה

דיגיטלית אמיתית. המצלמה שלו היא גימיק והיא חביבה לצילומי תמונות מהירות מדי פעם.. לא לשימוש ביתי ומעלה.
 

P h e n i x

New member
כלומר אז לא לסמוך עלייה?

אז אם ככה עדיף מלכתיחילה לקחת את המכשיר השני? וגם לו אני אצטרך להוסיף זיכרון כדי להשתמש ב- MP?
 

giladyator1

New member
../images/Emo35.gif לא כ"כ הבנתי איילת ...

מדברייך: "כמובן אפשר לתכנת בעורך הכי פרימיטיבי ולקמפל במחשב, אבל נדמה לי שלא לזה הכוונה. כך שמקלדת לתכנות ממש לא נראית לי דבר קריטי..." בהנחה הפשוטה שאת/ה רוצה לתכנת תוכנית הכי פשוטה, לקמפל ולהריץ בפאלם -אני לא רואה דרך מעשית לכך ללא מקלדת. הניסיון להקליד בעזרת הוירטואלית או גרפיטי תוכנית הכי פשוטה, מעורר בי פלצות. ומעלה זכרונות מרים. הם את באמת מתכוונת להציע למישהו לתכנת לפאלם ללא מקלדת? או שלא הבנתי את דברייך נכון. להריץ תוכניות שכבר בזכרון, נו, לא נורא - אבל ל"תכנת" = כתיבה/עריכה, קימפול, דיבוג שמצריך עריכה נוספת, ניסיון קימפול נוסף, חיפוש והחלפה של משתנים/טעויות כתיב וכו' ... בעיני זה פשוט טירוף לנסות ללא מקלדת.
 

Ariyeh1

New member
תיכנות ל-Palm

לא נעשה (בדרך כלל) על המכשיר עצמו כי אם על תוכנת סימולציה הרצה ע"ג מחשב אישי. רק לאחר שהתוכנה עובדת כראוי על הסימולטור מעלים אותה ל-palm. תיקונים קימפולים וכיוצא בזה פעולות תיכנות נעשות ע"ג מחשב. אין צורך במקלדת ל-Palm לפעולות אלו.
 

giladyator1

New member
לא בטוח שהבנו את הדרישות שלה...

כמו שהבנתי, לא נראה לי שהיא מתכוונת לתכנת בפרולוג לסביבת פאלם משחקי שחמט תוך יישום אלגוריתמים היוריסטיים - אלא תוכנות כלליות בתוך הפאלם. אלא משהו בסגנון תרגילי מחשב סטודנטיאלים כגון: מיונים שונים, מבני נתונים וכו'. לתכנות בסביבת פאלם לא הייתי מציע לחלום אפילו לעבוד על הפאלם עצמו.
 
למעלה