שלום לכם

gloom

New member
שלום לכם../images/Emo66.gif

שלום לכם אנשים נחמדים.......... קוראים לי יואב בן 14 מירושלים ואני מאוד נמשך לדת אבל אני לא שומר שבת ולא עושה חצי מהחוקים אבל אני משתדל לשמור אבל כמו המשפט המפורסם "אם עושים משהו, אז או שעושים טוב או שלא עושים בכלל" אבל מצד שי יש גם את המשפט "העיקר הכוונה" אז שאלתי היא כזאת- פעם הרב הראשי של ישראל (מצטער אבל ברח לי השם
) עשה איזשהו מחקר ופרסם מאמר שאפשר להשתמש בחשמל בשבת אז האם אפשר לקבל כל מיני דברים שקשורים לנושא כגון כתבות, לינקים וכו' ועוד משהו- האם אתם יכולים לתת לי אימיילים של רבנים באזור ירושליים זה ממש חשוב לי אפשר אפילו לראות למה בבלוג שלי
 

מתנדב

New member
עם בלוג כמו שלך, ועם תמונה ששמת

בכניסה לבלוג, ומההודעות שכתבת בפורומים אחרים, ממש מראה במרכאות עד כמה שאתה מתקרב לדת, לפחות אל תשקר ותהיה אמיתי, ותשאל מה שיש לך לשאול...
 

לביא4

New member
שבוע טוב יואב

ראשית להשתמש בחשמל בשבת מותר רק לצורך פיקוח נפש ומצב חירום. ובקשר אליך, זה לא נכון לומר - או שעושים טוב או לא בכלל, היהדות והתורה היא "סולם מוצב ארצה - וראשו מגיע השמימה" וכל אחד נדרש לעשות את המקסימום שלו, וזה כמו הסולם עם המון שלבים ומדריגות - צריך ללכת שלב אחרי שלב ולעלות, ולא לעלות בבת אחת כמה ומכה שלבים כי אחרת אפשר ליפול, אז אישית אליך - תקפיד להניח כל יום תפילין קראתי את הבלוג שלך, תוכל לשלוח לי בתיבת המסרים האישיים את כל הספקות וההתלבטויות שלך ואני בהחלט אשמח לשמוע ממך! חזק ואמץ.
 
יואב הצדיק...בקשר להודעתך...

רבי נחמן מברסלב זצו"ל אמר"העיקר הוא הרצון" הקב"ה לא ישפוט אותך לפי כמה עשית אלא לפי כמה רצית כמה התחננת לפניו יתברך שיעזור לך... "בדרך שאדם רוצה לילך מוליכים אותו" בדרך שאתה רוצה ללכת הקב"ה יוליך אותך.... ואין כזה דבר או הכל או כלום...יש עיניין של לרצות לקיים הכל אבל מתקדמים לאט לאט ,אי אפשר להגיע תוך יום אחד לכל המעלות... רבנו ז"ל אמר"גם מעט זה טוב"אים עושים דבר ומתמידים בו זה כמו טיפה ועוד טיפה שבסוף ניהיית שלולית.... אתה רק צריך לרצות ולהתאמץ אבל לא לרוץ כי מי שרץ נופל....לך לאט ובטוח ויהיה רצון שתגיע לכל מעלות הקדושה!!!
 

אלישיר

New member
לא ההוכחה בעיה, אלא מה שתעשה איתה

בעזי"ת ראיתי בבלוג שלך שבאת ו'התקלת' את א-לקים יתברך שמו -בדרישה בקשה להוכחה. נו, הוכיחו לך שהוא ישנו, שהוא א-לקי ישראל, זה מהתנ"ך, זה מהכותל המערבי... זה ישנה לך משהו? אתה תתחיל להניח תפלין כל בוקר? תכבד את השבת, ואולי אפילו תשמור אותה? אם לא, אז הכל סתם פילוסופיות באויר. רוצה לנסות את א-לקים באמת? תקבל על עצמך, שלמשך חודש שלם, יום יום, תלך לדוכן הנחת תפלין ותניח. חודש אחד כולהו. ולמה הוכחה כזו? כי היא תוכיח אם אתה רציני. ששווה לו להוכיח לך משהו. שלא תכניס באוזן אחת ותוציא מהאוזן השניה, עד שכבר תשכב במועדון השיש -מריח פרחים אדמה ונרות נשמה. ( ובאמת, אתה יודע שיש א-לקים ואתה לא צריך שום הוכחה, אתה מחפש משהו אחר).
 

לביא4

New member
כל יהודי הוא מאמין

ורואים את זה מההודעה שלו, מה פירוש "להוכיח" המילה "להוכיח" בשימושה הרחב בדרך כלל מכוונת ל"הוכחה מדעית" אמונה זה דבר שונה, הרי את מה שאני רואה אני לא צריך לזה הוכחה ולא שייך לומר "אני מאמין במה שאני רואה"... אמונה זה דווקא בדבר שלא רואים, והיות ולכל יהודי באשר הוא יש נשמה אלוקית, שהיא כמו שנאמר - "חלק אלוקי ממעל" - כל יהודי מרגיש באיזשהו מקום שהוא מאמין, מסופר במלחמות, בעת קרב, כאשר כדורים שרקו ליד האוזניים, קיבוצניקים שמעולם לא היו בבית כנסת, \ באותם רגעים, קראו "שמע ישראל"!!
 

לביא4

New member
בנוסף -

בקשר למילה "הוכחה", המדע הוא לא אמת מידה ל"הוכיח" דברים, לכל מי שלמד פיזיקה או כימיה, תמיד סותרים את ההנחה הקודמת וגם במדע עצמו יש כל מיני הנחות שאחת סותרת את השניה, וכך כל המדע בנוי - על "הנחה" יותר נכון - השערה ("היפותיזה") - משערים משהו כלשהו ועל זה בונים את הבניין המדעי.... (וכאמור תמיד בא מדען נוסף שסותר את דברי קודמו).
 

אלישיר

New member
אין יהודי אפיקורס!

בעזי"ת וזו הגישה של הרבי זצ"ל. אמר רבי נחמן מברסלב,שאין יהודי כופר, ושיהודי שיכפור באמת, ימות במקום,(כי כל צינור החיות שלו יפסק- שהרי האמונה היא היא החיות). והיות שכך, דוכן הנחת תפלין, לא יקרב רק את אלה שיפנו אליו, אלא את כל מי שראה, בבחינת אבנים שחקו מים: כל פעם שיהודי עובר ורואה, הוא מצליח לשמוע את ה"שעון מעורר", עד שבסוף הוא יתעורר. מה שזה אומר, שכשיהודי בא ומבקש הוכחות, זה לא הוכחה שהוא רוצה, זה שהוא בעצם בא ואומר "אני זה ה'שאינו יודע לשאול'", וכל המשימה זה למצוא את המלים שיתאימו לו. ואז... , רק תפילה וכח הצדיקים.
 

מתנדב

New member
אלישיר, מה שכתבת זה נכון מאוד

אבל תרשה לי לחלוק עליך בדבר אחד, כתבת כך: רוצה לנסות את א-לקים באמת? תקבל על עצמך, שלמשך חודש שלם, יום יום, תלך לדוכן הנחת תפלין ותניח. חודש אחד כולהו. אסור לנסות את הריבונו של עולם, חוץ מדבר אחד, שהריבונו של עולם אומר בזה אתם יכולים לנסות אותי, ומהו הדבר?, מעשר, הריבונו של עולם אומר עשר בשביל שתתעשר, ויתרה מזו הריבונו של עולם אומר לנו, תנסו אותי בחונני בזאת תבחנו אותי, תנסו אותי ותראו שאתם תתעשרו אם תתנו מעשר, לכן אסור להגיד לאדם אתה רוצה לבדוק אם יש ריבונו של עולם? תניח תפילין ותנסה אותו, זה אסור, אלא מה כן, אתה יכול להגיד לאדם תניח תפילין תקיים מצוות, ותתפלל לאבינו שבשמיים שהוא יושיע אותך, ואתה תחכה לישועה שתגיע בקרוב, אך לעשות את זה בתור ניסוי?, זה אסור ולא רק זה אסור גם להגיד את זה לא רק שאסור לנסות...
 

אלישיר

New member
אתה צודק, אבל...

בעזי"ת בזמנו, בתור חילוני גמור, אמרתי בליבי שאם התאמצתי כל כך ללכת בדרך של... , אז ראוי שאעשה נסיון אחד כנה למה שגדלתי עליו. ו...קיבלתי על עצמי למשך שנה להניח תפלין. כחצי שנה הנחתי, וביום בהיר אחד עזבתי את הכל (ההדגשה רק באה להבהיר עד כמה המהלך היה... אפילו לעצמי קשה לי להסביר, רק רצון לבכות מתעורר) ונכנסתי לישיבה. הנקודה היא, שהוא כבר ניסה את אבא מלך טוב שבשמים. אז שנה זה הרבה... חודש יספיק לו, איפה שהוא אוחז.
 
למעלה