שלום לכם מאוסטרליה הרחוקה !!!

מצב
הנושא נעול.
שלום לכם מאוסטרליה הרחוקה !!!../images/Emo160.gif

שלום לכם מאוסטרליה הרחוקה !!!

כבר הרבה זמן לא כתבתי כאן בפורום , אני נמצא כבר כמה חודשים באוסטרליה (מלבורן) לצורך לימודים . הרבה זמן לא התעדכתי מה קורה בארץ עם פרוייקט ה"חומש" של הרכבת , בבקשה ספרו מה חדש בנושא , כשיצאתי מהארץ 1)יצאו 2 מיכרזים לקו העמק (מה קורה עם הקו הזה יש התקדמות ?) 2)בנוסף מה קורה עם הקו המהיר לירושלים והתחנה במודיעין , יש התקדמות ? 3)מה קורה עם הרכבות הקלות בירושלים ובתל אביב ? יש התקדמות ? 4)אני יודע כמובן שהיתה מלחמה בארץ האם היא השפיע על פרוייקטים ברכבת ? 5)האם השחיתות ברכבת נמשכת (האם קרה משהו אחרי סדרת הכתבות של ערוץ 2) ? 6)האם לקחו ברצינות את נושא תיקון מפגשי כיבש-מסילה אחרי התאונה בקיץ ? ***היום קראתי כתבה ברשת שהנהלת הרכבת מודה שהיה טעות לשדרג את הקו לירושלים , בכתבה כתוב שהבניה חרגה והעלות הגיע למעל חצי מיליארד ש"ח !!! בנוסף חלם , המהנדסים שבנו את הקו לא חישבו נכון את העיקולים + המהירות "החדשה" של הרכבות המודרניות , דבר זה גרם לנזקים בקרונות , נזקים של כמה עשרות מיליוני שקלים ! בעקבות זאת החליטו ברכבת להאט את מהירות הנסיעה דבר שהעלה את זמן הנסיעה בעשרות אחוזים , דבר זה גרם לירידה חדה בנוסעים . זמן נסיעה קרוב לשעתיים + מחיר ששווה למחיר של אוטובוס + תחנה סופית באמצע שום מקום (מצריך לקחת אוטובוס לעיר או מונית) גרם לרכבת להוריד את מס' הקרונות ולשנות את סוג הקרונות ולפצל את הקו לתל בית שמש ובית שמש ירושלים , בקיצור הקו לירושלים יתום כימעט לחלוטין והכי מצחיק/עצוב איזו תחנה מפוארת בנו במלחה בעשרות מיליונים ויותר והיא ריקה ! אשמח לחדשות טובות בבקשה
, תודה עמית גוד
 

tomer1976

New member
השאלה היא איך אוסטרליה

שלום לכם מאוסטרליה הרחוקה !!!

כבר הרבה זמן לא כתבתי כאן בפורום , אני נמצא כבר כמה חודשים באוסטרליה (מלבורן) לצורך לימודים . הרבה זמן לא התעדכתי מה קורה בארץ עם פרוייקט ה"חומש" של הרכבת , בבקשה ספרו מה חדש בנושא , כשיצאתי מהארץ 1)יצאו 2 מיכרזים לקו העמק (מה קורה עם הקו הזה יש התקדמות ?) 2)בנוסף מה קורה עם הקו המהיר לירושלים והתחנה במודיעין , יש התקדמות ? 3)מה קורה עם הרכבות הקלות בירושלים ובתל אביב ? יש התקדמות ? 4)אני יודע כמובן שהיתה מלחמה בארץ האם היא השפיע על פרוייקטים ברכבת ? 5)האם השחיתות ברכבת נמשכת (האם קרה משהו אחרי סדרת הכתבות של ערוץ 2) ? 6)האם לקחו ברצינות את נושא תיקון מפגשי כיבש-מסילה אחרי התאונה בקיץ ? ***היום קראתי כתבה ברשת שהנהלת הרכבת מודה שהיה טעות לשדרג את הקו לירושלים , בכתבה כתוב שהבניה חרגה והעלות הגיע למעל חצי מיליארד ש"ח !!! בנוסף חלם , המהנדסים שבנו את הקו לא חישבו נכון את העיקולים + המהירות "החדשה" של הרכבות המודרניות , דבר זה גרם לנזקים בקרונות , נזקים של כמה עשרות מיליוני שקלים ! בעקבות זאת החליטו ברכבת להאט את מהירות הנסיעה דבר שהעלה את זמן הנסיעה בעשרות אחוזים , דבר זה גרם לירידה חדה בנוסעים . זמן נסיעה קרוב לשעתיים + מחיר ששווה למחיר של אוטובוס + תחנה סופית באמצע שום מקום (מצריך לקחת אוטובוס לעיר או מונית) גרם לרכבת להוריד את מס' הקרונות ולשנות את סוג הקרונות ולפצל את הקו לתל בית שמש ובית שמש ירושלים , בקיצור הקו לירושלים יתום כימעט לחלוטין והכי מצחיק/עצוב איזו תחנה מפוארת בנו במלחה בעשרות מיליונים ויותר והיא ריקה ! אשמח לחדשות טובות בבקשה
, תודה עמית גוד
השאלה היא איך אוסטרליה
אני שם (מלבורן) עוד שבוע וחצי ל3 חודשים
 

sandbird4

New member
בבית יהושוע כנראה שהתחילו לבנות גשר

שלום לכם מאוסטרליה הרחוקה !!!

כבר הרבה זמן לא כתבתי כאן בפורום , אני נמצא כבר כמה חודשים באוסטרליה (מלבורן) לצורך לימודים . הרבה זמן לא התעדכתי מה קורה בארץ עם פרוייקט ה"חומש" של הרכבת , בבקשה ספרו מה חדש בנושא , כשיצאתי מהארץ 1)יצאו 2 מיכרזים לקו העמק (מה קורה עם הקו הזה יש התקדמות ?) 2)בנוסף מה קורה עם הקו המהיר לירושלים והתחנה במודיעין , יש התקדמות ? 3)מה קורה עם הרכבות הקלות בירושלים ובתל אביב ? יש התקדמות ? 4)אני יודע כמובן שהיתה מלחמה בארץ האם היא השפיע על פרוייקטים ברכבת ? 5)האם השחיתות ברכבת נמשכת (האם קרה משהו אחרי סדרת הכתבות של ערוץ 2) ? 6)האם לקחו ברצינות את נושא תיקון מפגשי כיבש-מסילה אחרי התאונה בקיץ ? ***היום קראתי כתבה ברשת שהנהלת הרכבת מודה שהיה טעות לשדרג את הקו לירושלים , בכתבה כתוב שהבניה חרגה והעלות הגיע למעל חצי מיליארד ש"ח !!! בנוסף חלם , המהנדסים שבנו את הקו לא חישבו נכון את העיקולים + המהירות "החדשה" של הרכבות המודרניות , דבר זה גרם לנזקים בקרונות , נזקים של כמה עשרות מיליוני שקלים ! בעקבות זאת החליטו ברכבת להאט את מהירות הנסיעה דבר שהעלה את זמן הנסיעה בעשרות אחוזים , דבר זה גרם לירידה חדה בנוסעים . זמן נסיעה קרוב לשעתיים + מחיר ששווה למחיר של אוטובוס + תחנה סופית באמצע שום מקום (מצריך לקחת אוטובוס לעיר או מונית) גרם לרכבת להוריד את מס' הקרונות ולשנות את סוג הקרונות ולפצל את הקו לתל בית שמש ובית שמש ירושלים , בקיצור הקו לירושלים יתום כימעט לחלוטין והכי מצחיק/עצוב איזו תחנה מפוארת בנו במלחה בעשרות מיליונים ויותר והיא ריקה ! אשמח לחדשות טובות בבקשה
, תודה עמית גוד
בבית יהושוע כנראה שהתחילו לבנות גשר
לפחות זה נראה ככה. התחילו לעשות שם עבודות עפר, כנראה לצורך בניית גשר. הייתי בקנדה שבועיים ולא הספקתי לעבור שם ככה שאני לא יודע איך הם התקדמו מאז שעברתי שם בפעם האחרונה.
 

קובי לו

New member
אני לא רק אשמח מאוד, אני כמעט ודורש

שלום לכם מאוסטרליה הרחוקה !!!

כבר הרבה זמן לא כתבתי כאן בפורום , אני נמצא כבר כמה חודשים באוסטרליה (מלבורן) לצורך לימודים . הרבה זמן לא התעדכתי מה קורה בארץ עם פרוייקט ה"חומש" של הרכבת , בבקשה ספרו מה חדש בנושא , כשיצאתי מהארץ 1)יצאו 2 מיכרזים לקו העמק (מה קורה עם הקו הזה יש התקדמות ?) 2)בנוסף מה קורה עם הקו המהיר לירושלים והתחנה במודיעין , יש התקדמות ? 3)מה קורה עם הרכבות הקלות בירושלים ובתל אביב ? יש התקדמות ? 4)אני יודע כמובן שהיתה מלחמה בארץ האם היא השפיע על פרוייקטים ברכבת ? 5)האם השחיתות ברכבת נמשכת (האם קרה משהו אחרי סדרת הכתבות של ערוץ 2) ? 6)האם לקחו ברצינות את נושא תיקון מפגשי כיבש-מסילה אחרי התאונה בקיץ ? ***היום קראתי כתבה ברשת שהנהלת הרכבת מודה שהיה טעות לשדרג את הקו לירושלים , בכתבה כתוב שהבניה חרגה והעלות הגיע למעל חצי מיליארד ש"ח !!! בנוסף חלם , המהנדסים שבנו את הקו לא חישבו נכון את העיקולים + המהירות "החדשה" של הרכבות המודרניות , דבר זה גרם לנזקים בקרונות , נזקים של כמה עשרות מיליוני שקלים ! בעקבות זאת החליטו ברכבת להאט את מהירות הנסיעה דבר שהעלה את זמן הנסיעה בעשרות אחוזים , דבר זה גרם לירידה חדה בנוסעים . זמן נסיעה קרוב לשעתיים + מחיר ששווה למחיר של אוטובוס + תחנה סופית באמצע שום מקום (מצריך לקחת אוטובוס לעיר או מונית) גרם לרכבת להוריד את מס' הקרונות ולשנות את סוג הקרונות ולפצל את הקו לתל בית שמש ובית שמש ירושלים , בקיצור הקו לירושלים יתום כימעט לחלוטין והכי מצחיק/עצוב איזו תחנה מפוארת בנו במלחה בעשרות מיליונים ויותר והיא ריקה ! אשמח לחדשות טובות בבקשה
, תודה עמית גוד
אני לא רק אשמח מאוד, אני כמעט ודורש
שתספר קצת על מלבורן, בעיקר בהקשרים תח"ציים, אבל לא רק. כמו כן מאד אשמח (ולהערכתי גם מרבית הגולשים האחרים) לראות תמונות מהעיר הנפלאה הזו.
 
מלבורן ../images/Emo124.gif

אני לא רק אשמח מאוד, אני כמעט ודורש
שתספר קצת על מלבורן, בעיקר בהקשרים תח"ציים, אבל לא רק. כמו כן מאד אשמח (ולהערכתי גם מרבית הגולשים האחרים) לראות תמונות מהעיר הנפלאה הזו.
מלבורן

קבלו...... מלבורן היא העיר הכי מסודרת ונוחה מבחינה תחבורתית , זו גם אחת הסיבות שהיא נבחרת כל הזמן להיות בין הערים המובילות בעולם מבחינת איכות חיים (אם אני לא טועה בין העשיריה הראשונה) . הסבר : מלבורן היא עיר שטוחה (להבדיל מסידני לדוגמה) ולכן היא מעוד נוחה תחבורתית , מה גם שהסיטי שלה הוא לא גדול כל כך בהשוואה לסידני ולערים מרכזיות אחרות בעולם למרות ששטחה של העיר הוא ענק (כ-90 ק"מ מקצה לקצה) . ביגלל שהעיר שטוחה מאוד נוח לטייל בה ולהתנייד בה , לכן מאוד פופולאר כאן להתנייד עם אופניים (ולא קטנועים) לא יודע למה המלבורנאים לא נוסעים בקטנועים ולדעתי זה דבר חיובי כך האויר הרבה יותר נקי . כל העיר מרושתת במסלולי אופניים וכך גם הפארקים העצומים של העיר הזו (יותר מ-30% משטח העיר). טוב הגענו עכשיו לכלי התחבורה הראשי והמפורסם ביותר של מלבורן "הטראם" העיר הזו כך ניראה זו העיר הכי מרושתת במסילות של חשמליות בעולם , החשמליות מגיעות כימעט לכל שכונה בעיר , ומערכת האוטובוסים רק משלימה את הטראם . במלבורן רק 20% ופחות נוסעים באוטובוסים כי אין צורך בהם , דבר שרק מוסיף לנקיון האויר של העיר ולשקט מאוטובוסים בסיטי ובכל מקום . השנה זו היתה שנה מיוחדת "לטראם" כי חגגו לה 100 שנה !!! לכן כל השנה היו אירועים מיוחדים תארוכות סרטים וכו' לכבוד האירוע (גם היתה חשיפה של החשמלית שתיכנס בעשור הבא) . מה שיפה במלבורנאים זה שהם מאוד אוהבים את הטראמים שלהם ולכן במרוצת ה-100 שנה הם לא זרקו את כל הטראמים אלה שיפצו אותם לכן תמצאו בעיר קרונות מכל התקופות מהראשונה (1906) שהיא עושה את הקו "סיטי לופ" קו שעושה סיבוב במקומות המרכזיים של העיר בחינם !!! , קרונות משנות ה-20 ,40 ,50,60,70,80,90 והקרונות החדשים ביותר הם משנת 2003 (המטרה היא להוציא לבסוף את רוב הקרונות הישנים). ואיך לא דיברנו על הרכבת של מלבורן , במלבורן יש רכבת חשמלית שמגיעה לכל קצוות העיר ביותר מעשר כיוונים שונים , שוב זו עיר מאוד נוחה כי היא שטוחה ולכן המפה נראית כמו שמש עם קרניים המרכז זה הסיטי (שם רוב הקווים ניכנסים מתחת לאדמה = רכבת תחתית) . הרכבת מאוד נוחה 70% מהקרונות/קטרים הם חדשים מהשנים האחרונות הייתר מסוף שנות ה-90 . בנוסף יש את הקויים הבין עירוניים , כאן אוסטרליה קצת בפיגור אבל ממש עכשיו הנושא נימצא במהפכה של ממש . כמושאתם יודעים אוסטרליה ענקית !!! וזו הבעיה הגדולה שלה , אי אפשר לחשמל את כל המסילות (אלפי קילומטרים) לכן הקווים הבין עירוניים לא מחושמלים , בנוסף האוסטרלים לאהשתמשו עד לאחרונה ברכבת , למה ? : כי הקרונות היו ישנים והיה סיוט לנסוע בהם במשך שעות , המחירים היו יקרים ועוד ועוד . היום הנושא נימצא במהפיכה , ממשלת ויקטוריה השקיעה מאות מיליונים בבניית תחנת רכבת בין עירונית חדשה שניפתחה לפני שנה , כמו כן החליפו את כל הרכבות הישנות בחדשות , אבל אם תרצו לנסוע לאדלייט (מרחק 10 שעות ברכבת) עדיין תסעו ברכבת ישנה כי זו חברה אחרת שנוסעת לשם ומשם לאליס ספרינג או לפרת' (מרחק 3ימי נסיעה ברכבת ממלבורן כמובן עם החלפות). גם המחירים ירדו ל-60$ למשל נסיעה לסידני (11 שעות חוויה שעברתי שבוע שעבר) אבל ברכבת חדשה בפנים ממש נראה כמו מטוס , זו חברה אחרת שנוסעת בחוף במיזרחי . ביקצור מלבורן זו עיר תחבורתית , אבל שלא תחשבו שאין כאן בעיות יש ולא מעט : 1) כל תחנות הרכבת פתוחות וישנות מאוד . 2)יש צורך דחוף להאריך את הקו התחתי (סך הכל 3 תחנות). 3)לפעמים יש בעיית איחורים . ממה שאני הבנתי יש כוונה להאריך את הקו התחתי , פרוייקט ענק שיפנה הרבה מקום בעיר (בעיקר בכפר האולימפי) זה עיקרו של תוכנית "מלבורן 2030" (השנים הקרובות כבר מתוקצבות ב-4 מיליארד דולר)
 

קובי לו

New member
תודה רבה !

מלבורן

קבלו...... מלבורן היא העיר הכי מסודרת ונוחה מבחינה תחבורתית , זו גם אחת הסיבות שהיא נבחרת כל הזמן להיות בין הערים המובילות בעולם מבחינת איכות חיים (אם אני לא טועה בין העשיריה הראשונה) . הסבר : מלבורן היא עיר שטוחה (להבדיל מסידני לדוגמה) ולכן היא מעוד נוחה תחבורתית , מה גם שהסיטי שלה הוא לא גדול כל כך בהשוואה לסידני ולערים מרכזיות אחרות בעולם למרות ששטחה של העיר הוא ענק (כ-90 ק"מ מקצה לקצה) . ביגלל שהעיר שטוחה מאוד נוח לטייל בה ולהתנייד בה , לכן מאוד פופולאר כאן להתנייד עם אופניים (ולא קטנועים) לא יודע למה המלבורנאים לא נוסעים בקטנועים ולדעתי זה דבר חיובי כך האויר הרבה יותר נקי . כל העיר מרושתת במסלולי אופניים וכך גם הפארקים העצומים של העיר הזו (יותר מ-30% משטח העיר). טוב הגענו עכשיו לכלי התחבורה הראשי והמפורסם ביותר של מלבורן "הטראם" העיר הזו כך ניראה זו העיר הכי מרושתת במסילות של חשמליות בעולם , החשמליות מגיעות כימעט לכל שכונה בעיר , ומערכת האוטובוסים רק משלימה את הטראם . במלבורן רק 20% ופחות נוסעים באוטובוסים כי אין צורך בהם , דבר שרק מוסיף לנקיון האויר של העיר ולשקט מאוטובוסים בסיטי ובכל מקום . השנה זו היתה שנה מיוחדת "לטראם" כי חגגו לה 100 שנה !!! לכן כל השנה היו אירועים מיוחדים תארוכות סרטים וכו' לכבוד האירוע (גם היתה חשיפה של החשמלית שתיכנס בעשור הבא) . מה שיפה במלבורנאים זה שהם מאוד אוהבים את הטראמים שלהם ולכן במרוצת ה-100 שנה הם לא זרקו את כל הטראמים אלה שיפצו אותם לכן תמצאו בעיר קרונות מכל התקופות מהראשונה (1906) שהיא עושה את הקו "סיטי לופ" קו שעושה סיבוב במקומות המרכזיים של העיר בחינם !!! , קרונות משנות ה-20 ,40 ,50,60,70,80,90 והקרונות החדשים ביותר הם משנת 2003 (המטרה היא להוציא לבסוף את רוב הקרונות הישנים). ואיך לא דיברנו על הרכבת של מלבורן , במלבורן יש רכבת חשמלית שמגיעה לכל קצוות העיר ביותר מעשר כיוונים שונים , שוב זו עיר מאוד נוחה כי היא שטוחה ולכן המפה נראית כמו שמש עם קרניים המרכז זה הסיטי (שם רוב הקווים ניכנסים מתחת לאדמה = רכבת תחתית) . הרכבת מאוד נוחה 70% מהקרונות/קטרים הם חדשים מהשנים האחרונות הייתר מסוף שנות ה-90 . בנוסף יש את הקויים הבין עירוניים , כאן אוסטרליה קצת בפיגור אבל ממש עכשיו הנושא נימצא במהפכה של ממש . כמושאתם יודעים אוסטרליה ענקית !!! וזו הבעיה הגדולה שלה , אי אפשר לחשמל את כל המסילות (אלפי קילומטרים) לכן הקווים הבין עירוניים לא מחושמלים , בנוסף האוסטרלים לאהשתמשו עד לאחרונה ברכבת , למה ? : כי הקרונות היו ישנים והיה סיוט לנסוע בהם במשך שעות , המחירים היו יקרים ועוד ועוד . היום הנושא נימצא במהפיכה , ממשלת ויקטוריה השקיעה מאות מיליונים בבניית תחנת רכבת בין עירונית חדשה שניפתחה לפני שנה , כמו כן החליפו את כל הרכבות הישנות בחדשות , אבל אם תרצו לנסוע לאדלייט (מרחק 10 שעות ברכבת) עדיין תסעו ברכבת ישנה כי זו חברה אחרת שנוסעת לשם ומשם לאליס ספרינג או לפרת' (מרחק 3ימי נסיעה ברכבת ממלבורן כמובן עם החלפות). גם המחירים ירדו ל-60$ למשל נסיעה לסידני (11 שעות חוויה שעברתי שבוע שעבר) אבל ברכבת חדשה בפנים ממש נראה כמו מטוס , זו חברה אחרת שנוסעת בחוף במיזרחי . ביקצור מלבורן זו עיר תחבורתית , אבל שלא תחשבו שאין כאן בעיות יש ולא מעט : 1) כל תחנות הרכבת פתוחות וישנות מאוד . 2)יש צורך דחוף להאריך את הקו התחתי (סך הכל 3 תחנות). 3)לפעמים יש בעיית איחורים . ממה שאני הבנתי יש כוונה להאריך את הקו התחתי , פרוייקט ענק שיפנה הרבה מקום בעיר (בעיקר בכפר האולימפי) זה עיקרו של תוכנית "מלבורן 2030" (השנים הקרובות כבר מתוקצבות ב-4 מיליארד דולר)
תודה רבה !
אגב, באיזה פרבר אתה מתגורר ? סביר להניח שבסנט ' קילדה, לא? בפרבר הזה ובזה שלידו יש המון יהודים, ויש אפילו מספר חנויות עם שלטים בעברית. לפחות ב-2001 כשהייתי שם, זה היה כך. אני התגוררתי בפרבר הסופר יוקרתי סאות' יאררה (south yarra) שהוא במרחק 30 דקות הליכה מהסיטי, או 5 דקות ברכבת הפרברים מהסיטי (או 15 דקות בחשמלית קו 8). אשמח מאוד אם תצלם תמונות של העיר. עוד שאלת אגב, החשמלית (טראם) מסעדה עוד קיימת ?
 

mucool2

New member
../images/Emo51.gif על התיאור

מלבורן

קבלו...... מלבורן היא העיר הכי מסודרת ונוחה מבחינה תחבורתית , זו גם אחת הסיבות שהיא נבחרת כל הזמן להיות בין הערים המובילות בעולם מבחינת איכות חיים (אם אני לא טועה בין העשיריה הראשונה) . הסבר : מלבורן היא עיר שטוחה (להבדיל מסידני לדוגמה) ולכן היא מעוד נוחה תחבורתית , מה גם שהסיטי שלה הוא לא גדול כל כך בהשוואה לסידני ולערים מרכזיות אחרות בעולם למרות ששטחה של העיר הוא ענק (כ-90 ק"מ מקצה לקצה) . ביגלל שהעיר שטוחה מאוד נוח לטייל בה ולהתנייד בה , לכן מאוד פופולאר כאן להתנייד עם אופניים (ולא קטנועים) לא יודע למה המלבורנאים לא נוסעים בקטנועים ולדעתי זה דבר חיובי כך האויר הרבה יותר נקי . כל העיר מרושתת במסלולי אופניים וכך גם הפארקים העצומים של העיר הזו (יותר מ-30% משטח העיר). טוב הגענו עכשיו לכלי התחבורה הראשי והמפורסם ביותר של מלבורן "הטראם" העיר הזו כך ניראה זו העיר הכי מרושתת במסילות של חשמליות בעולם , החשמליות מגיעות כימעט לכל שכונה בעיר , ומערכת האוטובוסים רק משלימה את הטראם . במלבורן רק 20% ופחות נוסעים באוטובוסים כי אין צורך בהם , דבר שרק מוסיף לנקיון האויר של העיר ולשקט מאוטובוסים בסיטי ובכל מקום . השנה זו היתה שנה מיוחדת "לטראם" כי חגגו לה 100 שנה !!! לכן כל השנה היו אירועים מיוחדים תארוכות סרטים וכו' לכבוד האירוע (גם היתה חשיפה של החשמלית שתיכנס בעשור הבא) . מה שיפה במלבורנאים זה שהם מאוד אוהבים את הטראמים שלהם ולכן במרוצת ה-100 שנה הם לא זרקו את כל הטראמים אלה שיפצו אותם לכן תמצאו בעיר קרונות מכל התקופות מהראשונה (1906) שהיא עושה את הקו "סיטי לופ" קו שעושה סיבוב במקומות המרכזיים של העיר בחינם !!! , קרונות משנות ה-20 ,40 ,50,60,70,80,90 והקרונות החדשים ביותר הם משנת 2003 (המטרה היא להוציא לבסוף את רוב הקרונות הישנים). ואיך לא דיברנו על הרכבת של מלבורן , במלבורן יש רכבת חשמלית שמגיעה לכל קצוות העיר ביותר מעשר כיוונים שונים , שוב זו עיר מאוד נוחה כי היא שטוחה ולכן המפה נראית כמו שמש עם קרניים המרכז זה הסיטי (שם רוב הקווים ניכנסים מתחת לאדמה = רכבת תחתית) . הרכבת מאוד נוחה 70% מהקרונות/קטרים הם חדשים מהשנים האחרונות הייתר מסוף שנות ה-90 . בנוסף יש את הקויים הבין עירוניים , כאן אוסטרליה קצת בפיגור אבל ממש עכשיו הנושא נימצא במהפכה של ממש . כמושאתם יודעים אוסטרליה ענקית !!! וזו הבעיה הגדולה שלה , אי אפשר לחשמל את כל המסילות (אלפי קילומטרים) לכן הקווים הבין עירוניים לא מחושמלים , בנוסף האוסטרלים לאהשתמשו עד לאחרונה ברכבת , למה ? : כי הקרונות היו ישנים והיה סיוט לנסוע בהם במשך שעות , המחירים היו יקרים ועוד ועוד . היום הנושא נימצא במהפיכה , ממשלת ויקטוריה השקיעה מאות מיליונים בבניית תחנת רכבת בין עירונית חדשה שניפתחה לפני שנה , כמו כן החליפו את כל הרכבות הישנות בחדשות , אבל אם תרצו לנסוע לאדלייט (מרחק 10 שעות ברכבת) עדיין תסעו ברכבת ישנה כי זו חברה אחרת שנוסעת לשם ומשם לאליס ספרינג או לפרת' (מרחק 3ימי נסיעה ברכבת ממלבורן כמובן עם החלפות). גם המחירים ירדו ל-60$ למשל נסיעה לסידני (11 שעות חוויה שעברתי שבוע שעבר) אבל ברכבת חדשה בפנים ממש נראה כמו מטוס , זו חברה אחרת שנוסעת בחוף במיזרחי . ביקצור מלבורן זו עיר תחבורתית , אבל שלא תחשבו שאין כאן בעיות יש ולא מעט : 1) כל תחנות הרכבת פתוחות וישנות מאוד . 2)יש צורך דחוף להאריך את הקו התחתי (סך הכל 3 תחנות). 3)לפעמים יש בעיית איחורים . ממה שאני הבנתי יש כוונה להאריך את הקו התחתי , פרוייקט ענק שיפנה הרבה מקום בעיר (בעיקר בכפר האולימפי) זה עיקרו של תוכנית "מלבורן 2030" (השנים הקרובות כבר מתוקצבות ב-4 מיליארד דולר)
על התיאור
ותגיד, בטראם של מלבורן יש לכל הנוסעים מקומות ישיבה במשך כל שעות היום?
 

קובי לו

New member
לפחות ב-2001, בלי צחוק, היו 4 כאלו

על התיאור
ותגיד, בטראם של מלבורן יש לכל הנוסעים מקומות ישיבה במשך כל שעות היום?
לפחות ב-2001, בלי צחוק, היו 4 כאלו
שלעולם הם לא הסכימו לקחת בעמידה. הם נקראו : טראם מסעדה. יזם אחד בסוף שנות ה-80 או תחילת ה-90 לקח את הדגם הכי עתיק, האלו של שנות ה-20 של המאה ה-20 והפך טראם שכזה למסעדה. תוך שנים ספורות ביותר זה לא הצליח כי אם סופר הצליח. מטראם אחד זה הפך לארבעה שכאלו ! מחיר ארוחת צהריים היה כ-50 דולר (אוסטרלי, אז כ-2.2 ש"ח היום מעל 3 ש"ח לכל טאלר, אופס, דולר) וארוחת ערב 80 דולר. היה בד"כ תור של כמה ימים מראש. דברתי עם כאלו שאכלו שם והם אמרו שזה חווייה קולינרית מדהימה (ארוחת גורמה צרפתית עם יינות ושמפניה חופשי). אגב, הטראם הזה איטי המחץ. נסעתי יום אחד אחריו באיזו טויוטה קטנטנה (נדמה לי יאריס) שהיה לה ספידומטר דיגיטלי. מהירות הטראם בישורת הרחק מכל צומת (כלומר שהטראם לא בבלימה) היא 22 קמ"ש בלבד. טוב, אף אחד, אבל ממש אף אחד לא מיהר בארוחה הזאת ואף אחד לא לקח אותה ככלי תעבורה ממקום א' למקום ב'. צריך להיות שילוב של אדיוט עם דפוק במוח עם תמהונות ברמות אדירות על מנת לשלם 50 דולר אוסטרלי (שלא לדבר על 80 דולר אוסטרלי בערב) בשביל לסוע ממקום למקום, כאשר המסלול שלה, במונית ספיישל, יצא, גג, 20 עד 25 דולר אוסטרלי (וכמובן שיש טראמים מסחרו-ציבוריים או ציבורו-מסחריים במסלול של הטראם הזה).
 

harhanegev

New member
לגבי הנסיעות הממש ממש ארוכות,

מלבורן

קבלו...... מלבורן היא העיר הכי מסודרת ונוחה מבחינה תחבורתית , זו גם אחת הסיבות שהיא נבחרת כל הזמן להיות בין הערים המובילות בעולם מבחינת איכות חיים (אם אני לא טועה בין העשיריה הראשונה) . הסבר : מלבורן היא עיר שטוחה (להבדיל מסידני לדוגמה) ולכן היא מעוד נוחה תחבורתית , מה גם שהסיטי שלה הוא לא גדול כל כך בהשוואה לסידני ולערים מרכזיות אחרות בעולם למרות ששטחה של העיר הוא ענק (כ-90 ק"מ מקצה לקצה) . ביגלל שהעיר שטוחה מאוד נוח לטייל בה ולהתנייד בה , לכן מאוד פופולאר כאן להתנייד עם אופניים (ולא קטנועים) לא יודע למה המלבורנאים לא נוסעים בקטנועים ולדעתי זה דבר חיובי כך האויר הרבה יותר נקי . כל העיר מרושתת במסלולי אופניים וכך גם הפארקים העצומים של העיר הזו (יותר מ-30% משטח העיר). טוב הגענו עכשיו לכלי התחבורה הראשי והמפורסם ביותר של מלבורן "הטראם" העיר הזו כך ניראה זו העיר הכי מרושתת במסילות של חשמליות בעולם , החשמליות מגיעות כימעט לכל שכונה בעיר , ומערכת האוטובוסים רק משלימה את הטראם . במלבורן רק 20% ופחות נוסעים באוטובוסים כי אין צורך בהם , דבר שרק מוסיף לנקיון האויר של העיר ולשקט מאוטובוסים בסיטי ובכל מקום . השנה זו היתה שנה מיוחדת "לטראם" כי חגגו לה 100 שנה !!! לכן כל השנה היו אירועים מיוחדים תארוכות סרטים וכו' לכבוד האירוע (גם היתה חשיפה של החשמלית שתיכנס בעשור הבא) . מה שיפה במלבורנאים זה שהם מאוד אוהבים את הטראמים שלהם ולכן במרוצת ה-100 שנה הם לא זרקו את כל הטראמים אלה שיפצו אותם לכן תמצאו בעיר קרונות מכל התקופות מהראשונה (1906) שהיא עושה את הקו "סיטי לופ" קו שעושה סיבוב במקומות המרכזיים של העיר בחינם !!! , קרונות משנות ה-20 ,40 ,50,60,70,80,90 והקרונות החדשים ביותר הם משנת 2003 (המטרה היא להוציא לבסוף את רוב הקרונות הישנים). ואיך לא דיברנו על הרכבת של מלבורן , במלבורן יש רכבת חשמלית שמגיעה לכל קצוות העיר ביותר מעשר כיוונים שונים , שוב זו עיר מאוד נוחה כי היא שטוחה ולכן המפה נראית כמו שמש עם קרניים המרכז זה הסיטי (שם רוב הקווים ניכנסים מתחת לאדמה = רכבת תחתית) . הרכבת מאוד נוחה 70% מהקרונות/קטרים הם חדשים מהשנים האחרונות הייתר מסוף שנות ה-90 . בנוסף יש את הקויים הבין עירוניים , כאן אוסטרליה קצת בפיגור אבל ממש עכשיו הנושא נימצא במהפכה של ממש . כמושאתם יודעים אוסטרליה ענקית !!! וזו הבעיה הגדולה שלה , אי אפשר לחשמל את כל המסילות (אלפי קילומטרים) לכן הקווים הבין עירוניים לא מחושמלים , בנוסף האוסטרלים לאהשתמשו עד לאחרונה ברכבת , למה ? : כי הקרונות היו ישנים והיה סיוט לנסוע בהם במשך שעות , המחירים היו יקרים ועוד ועוד . היום הנושא נימצא במהפיכה , ממשלת ויקטוריה השקיעה מאות מיליונים בבניית תחנת רכבת בין עירונית חדשה שניפתחה לפני שנה , כמו כן החליפו את כל הרכבות הישנות בחדשות , אבל אם תרצו לנסוע לאדלייט (מרחק 10 שעות ברכבת) עדיין תסעו ברכבת ישנה כי זו חברה אחרת שנוסעת לשם ומשם לאליס ספרינג או לפרת' (מרחק 3ימי נסיעה ברכבת ממלבורן כמובן עם החלפות). גם המחירים ירדו ל-60$ למשל נסיעה לסידני (11 שעות חוויה שעברתי שבוע שעבר) אבל ברכבת חדשה בפנים ממש נראה כמו מטוס , זו חברה אחרת שנוסעת בחוף במיזרחי . ביקצור מלבורן זו עיר תחבורתית , אבל שלא תחשבו שאין כאן בעיות יש ולא מעט : 1) כל תחנות הרכבת פתוחות וישנות מאוד . 2)יש צורך דחוף להאריך את הקו התחתי (סך הכל 3 תחנות). 3)לפעמים יש בעיית איחורים . ממה שאני הבנתי יש כוונה להאריך את הקו התחתי , פרוייקט ענק שיפנה הרבה מקום בעיר (בעיקר בכפר האולימפי) זה עיקרו של תוכנית "מלבורן 2030" (השנים הקרובות כבר מתוקצבות ב-4 מיליארד דולר)
לגבי הנסיעות הממש ממש ארוכות,
של כמה ימים: באיזה מהירות (בערך, אפילו בהערכה גסה) הרכבות לטווחים הארוכים האלו נוסעות ?
 

אורי404

New member
תהנה באוסטרליה.

שלום לכם מאוסטרליה הרחוקה !!!

כבר הרבה זמן לא כתבתי כאן בפורום , אני נמצא כבר כמה חודשים באוסטרליה (מלבורן) לצורך לימודים . הרבה זמן לא התעדכתי מה קורה בארץ עם פרוייקט ה"חומש" של הרכבת , בבקשה ספרו מה חדש בנושא , כשיצאתי מהארץ 1)יצאו 2 מיכרזים לקו העמק (מה קורה עם הקו הזה יש התקדמות ?) 2)בנוסף מה קורה עם הקו המהיר לירושלים והתחנה במודיעין , יש התקדמות ? 3)מה קורה עם הרכבות הקלות בירושלים ובתל אביב ? יש התקדמות ? 4)אני יודע כמובן שהיתה מלחמה בארץ האם היא השפיע על פרוייקטים ברכבת ? 5)האם השחיתות ברכבת נמשכת (האם קרה משהו אחרי סדרת הכתבות של ערוץ 2) ? 6)האם לקחו ברצינות את נושא תיקון מפגשי כיבש-מסילה אחרי התאונה בקיץ ? ***היום קראתי כתבה ברשת שהנהלת הרכבת מודה שהיה טעות לשדרג את הקו לירושלים , בכתבה כתוב שהבניה חרגה והעלות הגיע למעל חצי מיליארד ש"ח !!! בנוסף חלם , המהנדסים שבנו את הקו לא חישבו נכון את העיקולים + המהירות "החדשה" של הרכבות המודרניות , דבר זה גרם לנזקים בקרונות , נזקים של כמה עשרות מיליוני שקלים ! בעקבות זאת החליטו ברכבת להאט את מהירות הנסיעה דבר שהעלה את זמן הנסיעה בעשרות אחוזים , דבר זה גרם לירידה חדה בנוסעים . זמן נסיעה קרוב לשעתיים + מחיר ששווה למחיר של אוטובוס + תחנה סופית באמצע שום מקום (מצריך לקחת אוטובוס לעיר או מונית) גרם לרכבת להוריד את מס' הקרונות ולשנות את סוג הקרונות ולפצל את הקו לתל בית שמש ובית שמש ירושלים , בקיצור הקו לירושלים יתום כימעט לחלוטין והכי מצחיק/עצוב איזו תחנה מפוארת בנו במלחה בעשרות מיליונים ויותר והיא ריקה ! אשמח לחדשות טובות בבקשה
, תודה עמית גוד
תהנה באוסטרליה.
אני אענה חלקי תשובות, משום שאני לא זוכר הכל ולא בקיא בחלק מהדברים. זה בינתיים מה שאני יודע וזוכר: 2. הקו למודיעין: תחנת פאתי מודיעין אמורה להיפתח ב 2007. כתבו פה בפורום שזה יהיה בקיץ 2007 ובמוצאי שבת כתבו שיש תכנון לפתוח את תחנת פאתי מודיעין במאי 2007. בשלב הראשוני לכל הפחות הרכבות של קו נהריה/חיפה-נתב"ג ימשיכו לתחנת פאתי מודיעין. 3. רכבת קלה בתל אביב: היה מכרז ויש זוכים. 4. מלחמה והשפעתה ברכבת. היה קיצוץ בתקציב עבור פרויקטים שונים. עם קשר ובלי קשר קו עכו-כרמיאל, קו אשקלון-באר שבע דרך שדרות, נתיבות ואופקים והכפלת קרית מוצקין-נהריה נמצאים בסיכון. דחו את התכניות (אני מקווה שחזרו בהם. אני פחות מעודכן). העיקר: שמור על עצמיך, תהיה בריא ושתצליח בלימודים ותהנה מהחיים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה