שלום לכם. יש לי שאלה אליכם, לכל

רוייקו

New member
שלום לכם. יש לי שאלה אליכם, לכל

בעלי הנסיון התרופתי, הטיפולי-פרטני וכל טיפול יעיל אחר הקשור בהפרעות אכילה כגון בולימיה ואכילת יתר אני מנהל את פורום קיצורי קיבה מזה כמה שנים ולעיתים עולה שאלה בנוגע לטיפול התרופתי בהפרעות אכילה כמו בולימיה ואכילת יתר. מעניין מהי ההתרשמות של מי שעובר תהליך טיפולי כזה ובטוח שיש פה כמה וכמה שנימצאים בעיצומו של תהליך כזה או עברו אותו ויודעים לאמר איך הגיבו לטיפול כזה.. אני עצמי מכיר כמה תרופות כאלה. ניסיתי אותן לפני שעברתי ניתוח לקיצור קיבה, בנסיון להמנע מניתוח שנחשב שלב קיצוני יותר מתרופה או טיפול פסיכולוגי ממושך אבל זה היה לפני 7-8 שנים לפחות ובינתיים עבר די זמן ויצאו כמה תרופות חדשות כמו רדוקטיל, טופמקס ועוד כמה אחרים. ניסיתי בזמנו תרופות כמו פרוזאק, סרוקסט, פבוקסיל, אנאפרניל (מהדור הישן יותר) ויצאתי בתחושה שלמעט תופעות לוואי מטרידות וריקון הכיס לא קרה דבר.. אתם יכולים לספר קצת - כל אחד במיקרה האישי, שלו מנסיונו האישי - איזה טיפול אתם עוברים ואיך זה משפיע עליכם ? אשמח מאוד לקבל תשובות מפורטות, כך שיהיה לי בעתיד תמונה שלמה יותר של הטיפול הלא ניתוחי בהפרעת אכילה תודה מראש ושבוע טוב
 

ב ל

New member
תשובה?

אני ינסה לעזור כמה שאני יכולה למרות שלא יודעת כל כך מה לענות. אני לקחתי במשל הרבה זמן פריזמה או פרוזאק(אני יודעת ששניהם זה אותו הדבר אבל זה כדורים שונים)-דרך אגב אני הייתי בולמית- זה גרם למצב רוח שלי להשתפר וכך זה גרם גם לבולמוסים לרדת ולהקאות. אני לא יכולה להגיד בדיוק איך זה קרה כי אני לא יודע איך זה משפיע אבל אנימניחה שהפרוזאק עזר לי המון לצאת מהמחלה, אני חושבת שכדורים הם די עוזרים בתהליך של ההרפאות. לקחתי גם איטומין- כדור הרגעה- שהוא בא כדי לאזן את הפרוזאק- כדור מאוד חזק, שרבע ממנו מספיק ואפילו פחות, והוא עוזר גם. לקחתי סרוקסט וגם עליי זה לא כל כך השפיע... אבל אני אישית חושבת שאם מתאימים את הכדורים כמו שצריך(לי לקח חודשיים או אפילו יותר למצוא את הכדורים שבאמת עוזרים לי וזה בעזרת פסיכיאטר טוב שידע גם מה אני צריכה) ועוזרים מאוד. אבל כל אחד איך שהוא מרגיש ואני חושבת שכדורים משפיעים על כל בן אדם בצורה שונה. אני גם מאוד חושבת שרק פסיכיאטר צריך מן הסתם להמליץ על כדורים, כי על כל אחד זה משפיע לגמרי אחרת וכל אחד סובל מתופעות לוואי שונות. מקווה שעזרתי ולו במעט.
 

רוייקו

New member
תודה על התשובה: מישהו ניסה טופמקס

כטיפול בבולימיה או אכילת יתר ?
 

Pure SilenCe

New member
פרוזאק..

פרוזאק מעולה להתקפי אכילה. השלווה מרגיעה את הגוף והנפש. כברצורך במרדף יותר. גם לא אחרי האוכל, הבולמוסים, ההקאות. אבל כמובן שלוקח זמן עד שזה מתחיל להשפיע. תופעות לוואי? יש כדורים בדיוק בשביל זה.
 

berr

New member
אפקסור

לאחר זמן מה של שבועיים או שלושה, האפקסור החל להשפיע עליי ורק לטובה: קראתי על התרופה ומחוויותי האישיות, זה מעולה לאכילה כפייתית ובולימיה. פרוזאק או משפחת הפרוזאק (ניסיתי ממש עכשיו, לפני שבועיים) לא עשו לי טוב. אבל מסתבר שהתגובות מאד אישיות מאדם לאדם.
 

רוייקו

New member
שאלתי לפני יומיים על טופמקס כתרופה

להפרעת אכילה.. האם מישהו מכיר את התרופה ? איזה תרופות אתם מכירים לאכילת יתר או בולימיה ? על השאלה הקודמת לא קיבלתי תשובה, לגבי הטופמקס.. נורא חשובה לי תשובתכם, לאור הנסיון שיש לרובכם עם תרופות מהסוג הזה. אנא התייחסותכם. תודה.
 

PussyHell

New member
אני מכירה...

פלוטין, פרוזאק, פריזמה, אפיקטין... בדרך כלל, שמתי לב שהתרופות לבולמיה הם גם תרופות לטיפול בדיכאון ולהפרעות טורדניות. על טופמקס מעולם לא שמעתי. נסי באינדקס התרופות של YNET
 

רוייקו

New member
לגבי טופמקס, יש מידע אודותיה רק

בהתוויה שלה לגבי אפילפסיה. היא מיועדת בראש ובראשונה לאפילפסיה אבל מצאו שהיא - בדומה לטגרטול - ממתנת דחפים ובכך מסייעת להחליש את הדחף לאכול ואת הבולמוסים וכל ההתנהגות הכפייתית. מעבר לזה לא הצלחתי לדלות מידע פה או בפורומים אחרים לגביה. אני יודע שתרופות אנטידיכאוניות שהן גם אנטיאובססיביות, מסייעות למתן קצת את הדחף ואת האובססיה ולכן מסייעות גם בצימצום הפרעות האכילה אבל אין איזכור פה לרדוקטיל, למשל, שהיא תרופה ספציפית לאכילת יתר.. איפה הנסיון של המשתתפים פה.
 
לגבי טופמקס

אני מכירה את התרופה. לא השתמשתי אבל שמעתי שהיא עוזרת בבולימיה כמו כן שמעתי שלוסטרל עוזר להפחית בולמוסים אני אנורקטית בולמית ואני לוקחת פרוזק וזה עוזר לי נ.ב אהת כותב שלא קבלת תשובה על השאלה הקודמת אני דוקא ראיתי כמה תגובות כדאי שתדפדף אחורה
 

רוייקו

New member
לא אמרתי שלא קיבלתי תשובה..התכוונתי

שלא קיבלתי תגובות לגבי הטופמקס. מישהו כתב לי במסר אישי שתי שורות שלא כדאי להתקרב לזה וזהו. לא ברור לי למה וזה לא סיפק אותי, התשובה.. אני מעריך את הנסיון שלכם וחשוב לי להבין קצת יותר.. עקבתי אחר כל התשובות שקיבלתי עבור ההודעה הקודמת וזה לא נתן תשובה מספקת. זה נושא רציני שהוא לא מדע מדוייק... כל אדם מגיב אחרת ויש תאוריות שאומרות שטיפול פסיכולוגי לא עוזר להפרעות אכילה ויש תאוריות שאומרות שאין ממש טיפול תרופותי ומנגד יש שאומרים שתרופות מסייעות להפחית את הסימפטומים של הפרעות אכילה. אין כמו נסיון של המטופלים. זה הנסיון הכי טוב שיש.
 

Pure SilenCe

New member
טאמאריפוט

מידע על התרופה תוכל למצוא כאן. זהו מידע אינפורמטיבי בלבד. אין לי כל מידע אישיאו ניסיון עם התרופה. אם עדיין תהיה לך שאלה, אנסה לסייע ולחפש מידע נוסף.
 

רוייקו

New member
גמני הגעתי למידע הזה אודות התרופה

אבל זה כל כך שיטחי ולא נותן שום דבר על מה שהתרופה עושה באמת בנוגע לבעיות אכילה.. חשבתי שיהיו פה כאלה שיש להם נסיון תרופתי בהפרעת אכילה. בכל אופן תודה.
 

Pure SilenCe

New member
ניסיתי לחפש בכל מיני אתרים

על אנשים שהשתמשו בתרופה, אבל לא מצאתי עדיין מידע. השארתי כמה שאלות, אם אקבל תשובה, אעביר לך אותה. אגב, באתר שהצעתי לך, ניתן לשאול שם שאלות ולקבל ייעוץ. תוכל לפנות אליהם. בכל מקרה, אני לא חושבת שזה מידע שטחי. יש שם מידע לגבי אזהרות מיוחדות ותופעות לוואי. זה בהחלט מידע חשוב.
 
למעלה