שלום לכם, הייתי שמחה לדעת אם בחו"ל

Ani15

New member
שונה לגמרי

בארה"ב יש אפס סובלנות למכות, גם כשמדובר בילד צעיר מאוד. חד וחלק - ילד מכה יעוף מגן/ בי"ס פרטי, קרוב לודאי גם מציבורי, אחרי מקרים בודדים מאוד של אלימות, ויחטוף עונשים מפה ועד הודעה חדשה מההורים שלו (שאם לא יעצרו אותו ומהר מאוד יכולים לעמוד מול תביעה מהורי הילד המוכה, שלא לדבר על מציאת בי"ס חדש לילד שעף על אלימות). גם במקרה שלא יעוף מביה"ס ידרשו מההורים לפנות לטיפול מקצועי ולעצור את זה מיד (גם ביה"ס חשוף לתביעות). גם ברמה החברתית אין סובלנות למכות, לרוב אמא לילד מוכה תנתק את הקשר עם משפחת הילד המכה. יש לזכור שהמושג "פראייר" לא קיים כאן (וטוב שכך), ולעומת זאת כישורים חברתיים מוערכים מאוד. אני מאוד מסכימה עם התגובה שפורסמה, ומצטערת שבכיוון *הזה* ישראל היא לא יותר אמריקאית.
 

ronylew

New member
הילדה שלי בת 3 חזרה עם ביס ברגל

והמקום ממש הכחיל.הילד בגן לא עף לשום מקום, אולי כי הייתי עדינה, ברור לי שאם עוד פעם אותו ילד יתקרב לבת שלי אני ממש לא אהיה סלחנית כלפי הגן. מה שבטוח הילדה יודעת שבמקרה והוא מתקרב אליה גם אם זה לשחק, להגיד לו שיזוז מלידה.
 

ronylew

New member
כן אני מפלורידה

וברור ששוחחנו עם הגננת והיא אמרה שתשים עין על אותו ילד. זו גננת מדהימה, הבנות שלי מאוד אוהבות אותה. כרגע אני סומכת על המילה שלה ולא רוצה לעשות רעש.
 

iris mom of two

New member
לא זורקים ילד בן 3 מהגן

בגלל ביס אחד.אני בטוחה שמשגיחים עליו ועל ביתך. קיבלתם INCIDENT REPORT? אני זוכרת שכל פעם שהיתה חבולה על אחד הילדים שלי או כשהם היו עושים משהו (לא קרה הרבה, אבל קרה) היינו מקבלים מיד טופס לחתום עליו שאנחנו מיודעים.אני יודעת שהיה ילד שניטפל לבן שלי ואחרי כמה שבועות הוא נעלם (אני לא חושבת שהוא סולק מהגן, עד כמה שידוע לי היו סיבות אחרות, אבל מדובר על לפני 5 שנים).היה מקרה של בן של חברים שהיה מאד אלים (עד כדי כך, שהפסקנו להיפגש איתם בגלל הילדים, אני המשכתי להיפגש עם האמא), ועל מנת להשאיר אותו בגן הם היו צריכים למצוא לו צל - גננת שתהיה רק שלו (כשהם משלמים עליה) והיא תשגיח עליו כל עוד שהוא בגן.
 

ronylew

New member
לא קיבלנו שום דיווח

ראיתי את זה כשקילחנו אותה וכששאלנו אותה אמרה מי נשך אותה. בגלל שזה בשוק של הרגל,לא נראה לי שהגננת שמה לב. חבל שלא צילמתי את זה, עוד רגע היה תולש לה את העור מהמקום
 

חמניה1

New member
רוני זה לא תקין

הם צריכים לשלוח דו"ח ונהוג שהגננת מידעת את ההורים, לרוב בלי שם הילד. בכמה מקרים ההורים של הילד הנושך/מרביץ התקשרו להורים של הילד המוכה בכדי להתנצל.
 

Ronit FL

New member
לירי חטפה שריטה מאיזה ילד בגן

לפני שבוע בערך. כשנכנסתי לגן כל הילדים קפצו עלי וסיפרו לי, הגננת במבט של "אל תשאלי" ובדחילו ורחימו סיפרה לי. שאלתי את לירי אם היא בסדר ואם כואב, מה היה והכל באמת בניחותא ובשלווה. פתאום נכנס ילד ממרר בבכי עם אבא שלו, מתברר שהיה זה הפושע המועד. היגלו אותו לכתה אחרת, הזמינו את ההורים שלו והילד פשוט היה היסטרי. האמת, לא בסדר ששרט את נשמתי הקטנה והמתוקה אבל למה להכניס את הילד למצוקות? האם לא גדול כאן הנזק מהתועלת?
 

Boston Guy

New member
-"הפוך, גוטה - הפוך!"

Zero Tolerance - זו היתה הגישה בגן הקודם לעניין האלימות וזה עוד יותר קיצוני במערכת בית הספר היסודי. Keep your hands to yourself - זה המוטו בבית הספר בו הילדים שלי לומדים. כאן מפמפמים מגיל אפס את הקונספט "Sharing" - ומתערבים בכל אינטראקציה כמו זו שמצויירת בעיתון. זה לא שההורים לא חושבים בדיוק את אותן מחשבות שמצויירות שם - זה פשוט שהמוסכמות החברתיות שונות לחלוטין. הורים ישראלים שמגיעים לכאן עם המנטאליות האגרסיבית מהגנים בישראל מפנימים את זה מהר מאוד - הגננות והוים האחרים מעבירים את המסר בצורה די חריפה.
 

Rascal

New member
בוודאי שהמצב שונה.

פה ההורים כן מתערבים, מרסנים את הילדים ומחנכים בקנאות לסובלנות ול- SHARING. לפחות אצלנו, הריב נגמר עוד בטרם התחיל. ואת ההבדל רואים בגינה, כאשר הילדים היחידים שרבים ולוקחים וזוכים להעלמת עין מצד ההורים-הם הישראלים החדשים בלבד.
 
למעלה