שלום לכל יושבי הבית
מחפשת עצות

שלום לכל יושבי הבית../images/Emo39.gif מחפשת עצות

אני אם לארבעה , גרושה, שני בנים בגיל ההתבגרות 12,16 ושניים קטנים 6,7 מתלבטת כרגע בשאלה מה לעשות כדי לגרום לילדי ללכת לביה"ס באופן סדיר ולא להחסיר ,כבר ניסיתי הכל מעונשים עד קבסית(קצינת ביקור סדיר) שכבר מעורבת בתמונה (הגדול מצהיר שהוא מפסיק ללמוד בסוף השנה, עוד אינפורמציה שחסרה הם ארבעתם ADHD עם IQ מאוד גבוה) אשמח לכל רעיון האופציה של פסיכולוגית מיושמת עם בן ה-12 , הגדול מסרב לשתף פעולה.
 

פרחבר

New member
קצת קשה, ככה באויר, אבל ננסה...

מבינה שמאובחנים, האם מטופלים תרופתית? האם בי"ס מודע ונותן להם את ההקלות שלהם?? האם כולם לא הולכים או שמבודר רק על "גדולים"? מבינה שהגדול ב-י' או יא', אם כך יש לו בחינות בגרות השנה - ויכול להיות שהנושא מלחיץ אותו. יש עומס נוסף בלימודים וכד'. אולי אפשר לפתוח קצת את הנושא. אפשר לדבר עם היועצת בבי"ס לראות ולדבר במה אפשר ללכת לקראתו. אפשר להגיע איתו להסכם, תלמד עוד שנה ותוכל להספיק [יודעת שלא כולם יסכימו איתי]. בת אחי עזבה את הלימודים בשמינית, כמה חודשים לפני סוף השנה (בדיוק כמו אבא שלה...). אחרי הצבא, חטפה שכל, הלכה לאבחון (ADD שרץ במשפחה), קיבלה ריטלין ונכון לעכשיו היא לומדת ועובדת ומוציאה ציונים למופת בבגרויות. אשמח לשמוע עוד קצת פרטים. וכן, ברוכה הבאה ל
הזה
לחיזוק.
 
תשובות

בן ה-16 אמור לעשות בחינות 3 בגריות השנה, מסרב לעשות בחינות כל שהן, ונעדר מביה"ס תדיר,הוא מאובחן גם עם ליקויי למידה קשים וגם עם הפרעות קשב ויש לו הקלות מקסימליות, בית הספר חסר אונים וכבר ברור שהבחינות בגרות לא יעשו השנה. כבר הגענו לשלב ההסכם בסוף השנה תפסיק (חוק חינוך חובה מחייב למידה עד סוף השנה, או יותר נכון הופעה בבית הספר). הבן בן ה-11 גם התחיל ללכת בדרכו ואף אותו העבירו כעת לטיפולה של הקבסית (קצינת ביקור סדיר) היום אני והאב נפגשים איתה כדי לנסות למצוא פתרונות.
 

פרחבר

New member
עוד תשובות ושאלות,

הבן שלי מאובחן עם הפרעות קשב וריכוז ולא מעט לקויות למידה, לשמחתי בי"ס הלך לקראת הנער, מקבל את כל ההקלות שמגיעות לו. הילד פורח בבי"ס, היתה לו מורה טיפולית (בבי"ס!) גם לעברית וגם לאנגלית... (הוא השנה הולך לבחינת בגרות באנגלית 5 יח"ל
), המורה היועצת כולם הלכו לקראתו. הוא לומד בבי"ס בכיתה רגילה, יש כיתות מיוחדות לבגרויות - כיתת "מב"ר" (מבחני בגרות רגילים" בכיתה לומדים תלמידים בעלי ל"ל והם לומדים רק לקראת הבגרויות ולא שום דבר נוסף. הם מקבלים חיזוקים ועוד. את יכולה לברר בבי"ס של הבן שלך עם יש. האם הבנים נוטלים ריטלין או קונצרטה או משהו אחר לבי"ס? השאלה מדוע הם בורחים, הבן שלי ברח מבי"ס ב-כיתב ו'... כי היה לו קשה להחליט. יכול להיות שיש להם קושי מסויים, בנקודה ספציפית שמקה עליהם, ברגע בהיא תיפר יהיה להם יותר קל. ממליצה על סדנא להורים - לנו זה נתן המון כלים ועזר להרגיע את הבית. הורדנו ציפיות, הורדנו לחצים, הצעקות פחתו וכל הבית התנהל בצורה רגועה יותר. גם הילדים אומרים את זה (עדיין אפקטיבי לאחר 3 שנים...).
 
הבית אצלי מאוד רגוע...באופן יחסי

אין כמעט צעקות מאז שהילדים לוקחים קונצרטה 36+ 3/4 כדור רטלין 10 ,זה המינון מאז אין כעסים אין צעקות והכל נעשה בשקט וללא כעס, הבריחה מהתיכון תלמיד כיתה י' שהחליט שזו זה אינו חייב ללמוד יותר. הבנים מאובחנים גם כהפרעות קשב וגם עם לקויי למידה כך שקיבלו כרטיס הטבות, הבעיה אינה לימודית כי כשהוא למד הציוניחם שלו במבחנים הכיו 90-100 , פתאום באיזה שהוא שלב הוא החליט שאינו ממשיך ללמוד יותר ואז התחיל להגיש מבחנים ריקים למורים, כי לפני זה לא למד יותר מידי בבית ולא התאמץ הכל היה בכיתה.
 

maybesure

New member
שמעתי מחברה שילדיה מתנסים

בשיטה שיש תוצאות נפלאות. הקרדיטים מתקבלים גם מצוות ביה"ס של הילדים.
 

גליה12

New member
יתכן ובאמת הבעיה היא שלא טוב להם

בבית הספר והדרך שלהם להתמודד עם זה- היא להעדר... ולכן הדרך הטוב ביותר היא לגלות למה הם לא הולכים לבית הספר- אולי לשנות בית ספר לבית ספר פתוח או משהו כזה... ולעצם הענין עד שתוכלי לעשות משהו רציני ...ישנה שיטת "הפרס/קנס" אני אישית לא הייתי משתמשת בה- אבל יש כאלו שעשו זאת בהצלחה "אם תלך שבוע רצוף לבית הספר- תקבל נעלי ספורט.." בהצלחה....
 

גלי®

New member
לא בעלת נסיון ב-ADHD או ב-IQ גבוה,

אז רק מברכת אותך להצטרפותך לפורום...
 

5טולי

New member
רק לומר...

שעשיתי את שיטת רביב (אם זו אותה אחת...) , זה לא עזר והיה בזבוז מוחלט של כסף! לפני שלוש שנים כשעניין הפרעות קשב וריכוז למיניהם היו באופנה השיטה לא דיברה על זה אלה על לקויות למידה ועל חרדת מבחנים. ושוב לי זה לא עזר, הייתי באיזשהוא שלב אצל פסיכולוגית שגם היא גינתה את הטיפול.
 
מעניין שהפסיכולוגית היא זו שהציעה

את השיטה של הסכמים לשיפור התפקוד בביה"ס עם חתימה על כל שיעור לפי השגים ובמידה ועמד בסוף השבוע במטלות יקבל פרס.
 

יעל י

New member
מפנה לפורום אחר

נסי פה פורום מיוחד ל ADHD הרבה ניסיון יש שם ברוכה הבאה גם לי יש ADHD בבית אבל הוא עוד לא מתבגר פורום
 
למעלה