שלום לכל חבר נאמני הלינוקס!

DAKTARI

New member
שלום לכל חבר נאמני הלינוקס!

הגעתי למסקנה שחלונות זו באמת מערכת הפעלה נוראית אבל איזה תחליפים אפשר למצוא?????????????????????? תסלחו לי באמת אבל לינוקס על מרבית הגרסאות שלה לא נותנת מענה הולם למרבית הצרכים שחלונות מטפלת בהם גם אם לא בצורה חלקה! ישנם אתרים רבים אשר מחייבים את החפץ להכנס אליהם להשתמש בדפדפן החרא של מייקרוסופט והמון המון תוכנות נהדרות לא מתפקדות תחת לינוקס למרבה הצער,אותו הסיפור עם דרייברים נפוצים להמון כרטיסי חומרה,,בקיצור עם כל האהדה ללינוקס היא עדיין לא מסוגלת להתמודד עם חלונות ובמיוחד במיוחד במיוחד כאשר מדובר במשתמש ביתי ממוצע אשר יודע רק להכנס לאתרים ולהוריד קבצים של MP3 . לי באופן אישי יש רקע מועט ביותר אך לבצע פורמט ולהתקין כל אחת ממערכות ההפעלה של גייטס ללא שום בעיה,את זה אני מבצע בקלות. חשבתי לתומי לנסות ולהתקין את אחת הגרסאות הפשוטות ביותר של לינוקס במקום חלונות שיש אצלי ולא בנוסף אליה בגלל אילוצי נפח של הקשיח אבל מקריאה פה וקריאה שם התברר לי שאני אולי איאלץ להשתין דם ולירוק ורידים עם חיפוש אחרי דרייברים ובכלל להתקין לינוקס אינו קל ופשוט כמו להתקין חלונות וזו עובדה מצערת למדי,,מס' טכנאים שעימם שוחחתי הציעו לי שלא להתעסק כלל עם לינוקס ומדובר בחבר'ה שאין להם מניות במייקרוסופט,פשוט יום לימודים ארוך בהתקנת הלינוקס והיא אינה מיועדת למשתמשים מתחילים כלל וכלל,על חוסר התמיכה שלה בהמון דברים ובאתרים שונים שעובדים רק תחת אקספלורר כבר דיברנו???????????????? בקיצור חברים יקרים- בשורה התחתונה אני מת לשלוח את חלונות XP'PRO שלי לאלף עזאזאל ביחד עם שאר החרא של גייטס אבל עד שלא תפרוץ לשוק מערכת הפעלה קצת יותר ידידותית מהפינגווין האומלל ותומכת בכל הדברים שחלונות תומכת בהם בגלל המונופול המסריח, עד אז בחריקת שיניים אני נאלץ להשאר עם חלונות. חומר למחשבה: אם לינוקס היתה באמת עונה על כל הצרכים אז סביר למדי שגייטס היה יורד מנכסיו וכלל המשתמשים היו עוברים אליה. שבוע טוב לכולם.
 

IP yuval

New member
דביאן עונה בשבילי על כל הדברים שאני

צריך מהמחשב שלי. אם אתה רוצה לספר לאנשים מה אתה חושב, תפתח בלוג. אל תעשה את זה בפורום לינוקס או פורום אחר. "הפינגווין האומלל" אני לא מה אתה רוצה להגיד. אתה בא לפה, ומכליל את הבעיות שלך על כולם, וחושב שאתה האדם היחיד בעולם. זו התנהגות טרולית שלא ראויה לתגובה. חבל תתחיל פה עוד מלחמה אישית. לדעתי עדיף לנעול את הדיון, או פשוט לא להגיב לו.
 

DAKTARI

New member
תשמע ביז'ו, לפני שאתה זורק לי מילים

וכותב עלי שאני טרול ושאני אגרום כאן למלחמות אישיות ועוד שאר דברים כאלו מטונפים אז אני מציע לך שתחשוב פעמיים ותיקח את המילים שלך בחזרה,המזל שלך שאתה לא נמצא לידי כי הייתי מראה לך מה זה ללכלך את הפה שלך ככה. דבר שני: בסך הכל הבעתי את דעתי האישית ואת מה שהבנתי מלינוקס,במקום לבוא לתקן אותי ואולי ללמדני דבר או שניים כי יתכן שהבנתי לא נכון אז במקום זה אתה קורא לי טרול? ככה מתנהגים? תתבייש על עצמך. דבר אחרון: מערכת הפורומים של תפוז פתוחה לקהל הרחב להביע דעתו וחזיונותיו,אני לא כתבתי כאן על מכוני ליווי ונשק גרעיני אלא עסקתי בנושא העיקרי שלשמו קיים הפורום הזה ואינני אשם שדעתי אינה מקובלת עליך,עושה רושם שאדיבות ועזרה לזולת אינם הצד החזק שלך וחבל,בפעם הבאה אני מציע לך שתשמור על הפה שלך ואל תשתלח כאוויל. שבוע טוב שיהיה לך וחג שמח.
 

IP yuval

New member
סליחה

"המזל שלך שאתה לא נמצא לידי כי הייתי מראה לך מה זה ללכלך את הפה שלך ככה." סליחה באמת. אתה לא טרול. "הבעתי את דעתי האישית" "מהפינגווין האומלל" "תתבייש על עצמך" אני מאוד מתבייש. "אני מציע לך שתשמור על הפה שלך" אני באמת אשמור. סליחה.
 

עידו123456

New member
שבוע טוב גם לך

נתמודד עם הטענות אחת אחת: 1) "ישנם אתרים רבים אשר מחייבים את החפץ להכנס אליהם להשתמש בדפדפן החרא של מייקרוסופט" - ראשית אני אתקן אותך - אתרים רבים נכון, אבל עדיין אחוז מזערי מהקיים ברשת. זאת בעיה קשה שלצערנו נובעת מבעיות באותם אתרים (אי עמידה בתקנים) אבל ישנה מגמה חיובית בנושא של הצמדות לתקנים. ראה לדוגמא את ynet אשר פתחה לא מזמן מחדש את האתר עם תמיכה כמעט מלאה ברוב הדפדפנים. כיום הטענה היא שדפדפנים מסוג מוזילה תופסים נפח שוק של 10% מכלל הדפדפנים, ועם ההתקדמות של firefox והדרדור של IE הנפח שוק הזה רק יגדל - מה שיכריח בסופו של דבר את בעלי האתרים לכתוב אתרים לפי התקן. 2) "אותו הסיפור עם דרייברים נפוצים להמון כרטיסי חומרה" - כאן יש לך טעות, רוב החומרה נתמכת בלינוקס והתמיכה גדלה כל הזמן. כמובן שיש חומרה שעדיין לא נתמכת (גם בחלונות לא כל החומרה נתמכת אגב) אבל חוץ ממודם אחד (ALE 130) לא תשמע על כך תלונות בארץ כי פשוט כמעט כל החומרה הפופולארית נתמכת. 3) "במיוחד כאשר מדובר במשתמש ביתי ממוצע אשר יודע רק להכנס לאתרים ולהוריד קבצים של MP3" - למשתמש זה לא תהיה שום בעיה עם ההפצה של מנדרייק (או עם הפצה מסחרית כגון לינספייר, Ximian או Xandros שעולות כסף) 4) "התברר לי שאני אולי איאלץ להשתין דם ולירוק ורידים עם חיפוש אחרי דרייברים ובכלל להתקין לינוקס אינו קל ופשוט כמו להתקין חלונות" - ההתקנה של מנדרייק פשוטה מזו של חלונות, ראה את מדריכי ההתקנה באתר לינמגזין 5) "מס' טכנאים שעימם שוחחתי הציעו לי שלא להתעסק כלל עם לינוקס... פשוט יום לימודים ארוך בהתקנת הלינוקס והיא איננה מיועדת למשתמשים מתחילים כלל וכלל" - טוב, אז אני ממליץ לך כן להתקין את לינוקס, או לפחות לנסות. אני לא יודע מי אלו ה"טכנאי מחשבים" אבל האם הם משתמשים בלינוקס בעצמם? יש להם ניסיון? או שהם סתם שרויים בקונספציה המקובלת שהנחילו לעולם ש"לינוקס זה קשה". תראה, תהיה לך תקופת לימוד כמו בכל דבר חדש, אבל את הבסיס תוכל לקלוט מהר מאוד, אם תרצה להסתבך תוכל גם להסתבך עם נושאים מתקדמים, אבל זה לא הכרחי. 6) "ועל חוסר התמיכה שלה בהמון דברים ובאתרים שונים שעובדים רק תחת אקספלורר כבר דיברנו????????????????" - אכן דיברנו, ואני מוכן להסביר שוב אם יהיו שאלות. 7) "בשורה התחתונה אני מת לשלוח את חלונות XP'PRO שלי לאלף עזאזאל ... עד אז בחריקת שיניים אני נאלץ להשאר עם חלונות" - מה שאתה מחליט, אבל אם בכל מקרה אתה בטקס הקבוע של לפרמט את המחשב כל כמה חודשים (בלינוקס זה לא קיים אגב, מתקינים פעם אחת כמו שצריך וזהו) אז למה שלא תנסה? מקסימום תפרמט שוב ותתקין את החרא של מייקרוסופט. 8) "חומר למחשבה: אם לינוקס היתה באמת עונה על כל הצרכים אז סביר למדי שגייטס היה יורד מנכסיו וכלל המשתמשים היו עוברים אליה." - יש המון סיבות ללמה מייקרוסופט עלתה למעמד שאליה היא הגיע כאשר היו מספר מערכות שעקפו אותה במהלך השנים מבחינה טכנולוגית, אבטחתית וידידיתיות למשתמש (ראה: מקינטוש, OS/2, (?)BeOS ולינוקס) ואין ספק שהגאוניות המסחרית של ביל גייטס תרמה המון לנושא (הוא נמצא במקום הנכון בזמן הנכון - או בזמן הלא נכון עם הממון הנכון) אבל לינוקס מהווה איום רציני על מייקרוסופט והיא מודה בזה (במילמולים אמנם אבל מודה). אגב, נקודה למחשבה - לא כל קהילת הלינוקס רוצה שמייקרוסופט תעלם מהמפה, יש אחוז גדול שרוצה שפשוט יהיה חופש בחירה (מודע בציבור) במערכות ההפעלה ובדרך הפעולה במחשבים. הרי חופש זה כל העניין מאחורי לינוקס, לא? שורה תחתונה - אל תיתן ל"מס' טכנאים" להכתיב לך את מה שיהיה לך במחשב, נסה בעצמך. תאהב? תשאר. לא תאהב? חזור לבילי בוי.
 

DAKTARI

New member
תודה עידו על תשובתך המפורטת והמושקע

באם תוכל להיות לי לעזר עם עוד תשובה או שתיים אני אודה לך עד מאוד! כתבת פורמט כל כמה חודשים,לצערי זה הגיע למצב של פורמט פעם בחודשיים אצלי במחשב,לא סתם חשבתי לנסות את לינוקס. הבעיה שמטרידה אותי זה שאצלי מותקנות המון תוכנות,,פשוט המוןןןןןןן ואני אצטרך לשבור את הראש בלמצוא דרייברים ויש ספק רב בליבי באשר למציאתם. אם לכל זה אני מוסיף את המצב שאין לי יכולת לעבוד עם לינוקס בנוסף לחלונות כך שאם קורה משהו אז תמיד אפשר להכנס שוב לרשת עם חלונות ואולי לחפש פתרון לבעיות שיצוצו אז זה פשוט מרחיק אותי יותר,כל המקורבים אלי עובדים עם חלונות כך שלא יכולתי לחוש ולטעום משהו מלינוקס,נכול לרגע זה אני עדיין ספקן וחושש מעצם הרעיון להתקין את לינוקס על עיוור ומה שיהיה יהיה,לך קל לדבר כי אתה כבר בתוך זה ועם גיבוי של חלונות למקרה הצורך אני מניח אז זה נראה אחרת. דבר אחרון: לא הבנתי מה הבעיה עם המודם שהזכרת, ה ALE130 זה בדיוק המודם שיש לי,האם יש איתו בעיה? ושוב תודה רבה בעד תשובתך. שבוע טוב וחג שמח שיהיה לך.
 

lizard

New member
תתחיל בהפצה שרצה מסידירום.

זאת על מנת לקבל את התחושה של הלינוקס ולהבין מי נגד מי. זה לא יהיה מושלם, מאחר ולא תוכל לשמור הגדרות, אבל זה יתן לך הבנה בסיסיתמה זה לינוקס. מה גם שתוכל להתאמן על ההפצה הזו(ויש הרבה) כיצד להתחבר לאינטרנט.
 
מספר מטבעות שחוקים ...

"הבעיה שמטרידה אותי זה שאצלי מותקנות המון תוכנות,,פשוט המוןןןןןןן" - יש חלופות. כתוב מהן העקריות שבהן, ואולי נוכל להמליץ לך. (יש גם רישמת חלופות בwhatsup ובעוד מקומות). "ואני אצטרך לשבור את הראש בלמצוא דרייברים ויש ספק רב בליבי באשר למציאתם." - מרבית החמרה שאני מכיר נתמכת "מהקופסה" בלינוקס. (לפחות בהפצות הגדולות - עקר הנסיון שלי עם מנדריק). "אם לכל זה אני מוסיף את המצב שאין לי יכולת לעבוד עם לינוקס בנוסף לחלונות" - מה? יש אפשרות להתקין במחשב lilo או grub (בעצם אם חלונות כבר מותקן במחשב, זו ברירת מחדל של הלינוקס), כך שבעת העליה המחשב "שואל בנמוס" מה אתה רוצה - חלונות או לינוקס. "דבר אחרון: לא הבנתי מה הבעיה עם המודם שהזכרת, ה ALE130 זה בדיוק המודם שיש לי,האם יש איתו בעיה?" - מודם זה אינו נתמך כיום בלינוקס ברמה סבירה. (כלאמר - תאלץ להתרוצץ המון כדי להשתמש בו). בכל מקרה, אם הכוונה רק "לטעום" - אתה מוזמן להוריד אחת מהגרסות שעולה מתקליטור ולנסות אותה. שבוע טוב וחג שמח שיהיה גם לך.
 

DAKTARI

New member
"בעבור חוקן דולרים" התשובה!

אז ככה,,הקשיח אצלי מפוצץ עד אפס מקום וקשה לי להאמין שיהיה אפשר להתקין משהו בנוסף. בנושא התוכנות אצלי בשפה עדינה איך לאמר כולן פרוצות ויש אפילו כמה שהשתיקה יפה להן,,כבר הבנתי שאהיה חייב בחלופות מתאימות או לוותר על חלקן,,נראה,,תן להגיע לגשר קודם. המוקש העיקרי יהיה המודם????????? בקטע הזה קשה לי להבין בכלל,להתרוצץ הרבה?? שו???? ההפצה שעולה מתקליטור תעבוד עם המודם שלי? באם כן אז אשמח אם תכתוב לי מהיכן להוריד אותה שאטעם משהו מלינוקס ונגבש משהו לגבי ההמשך. תודה לך וחג שמח.
 

עידו123456

New member
../images/Emo26.gif

קודם נראה לי שיש לך בלבול קל במושג של דרייבר, תקן אותי אם אני טועה - דרייבר זה התקן שמקשר בין החומרה לבין התוכנה, זה מין תוכנה קטנה שכל תפקידה הוא שמערכת ההפעלה תזהה את החומרה (כלומר, התקנת סורק חדש, המחשב צריך לדעת באיזה שפה לדבר עם הסורק ולשם כך קיים דרייבר - הוא מתרגם את השפה של המחשב לשפה שהסורק מבין) צריך להבדיל בין זה לבין המושג של תוכנה (גם תוכנה שהיא ספציפית לחומרה כמו OCR בסורק) לגבי רשימה של תוכנות, אני אישית לא נתקלתי בתוכנה שהייתי צריך ולא מצאתי לה מקבילה בלינוקס, ראה את הרשימה הענקית הזאת: http://linuxshop.ru/linuxbegin/win-lin-soft-en/table.shtml ושוב, בנושא של דרייברים, רוב החומרות נתמכות מההתחלה. המודם ALE130 לא נתמך בלינוקס (יש דרייברים שאפשר לנסות להתקין אותם, אבל הם חדשים יחסית ולאף אחד שאני מכיר אין נסיון איתם, פשוט כי כולם החליפו את המודם) אם תרצה להחליף ללינוקס תצטרך להחליף את המודם (בחינם כמובן) ועדיף למודם עם כרטיס רשת. יש למודמים הללו הרבה פחות בעיות מלמודמי USB גם בחלונות (מודם USB גם יוצר עומס חישובי על המערכת, לעומת מודם רשת שמבצע את כל הפעילות שלו בעצמו) את המודם, שאני מניח שהשגת בעסקת חבילה עם האינטרנט, תוכל להחליף בחינם אצל מי שסיפק לך אותו, בדר"כ זה רק לבקש להחליף ואם לא, טיפה צעקות והם מתקפלים מייד. אגב, לגבי הגיבוי חלונות שלי - אמנם מותקן אצלי חלונות, אבל לא השתמשתי בו בכלל בחצי שנה האחרונה (לפחות)
 

yoavyona

New member
אין סיבה לכעוס

אני לא מבין על מה כל הריב כאן. אני חושב שהוא צודק שחלונות יש לו יתרונות בתור שולחן עבודה על לינוקס (תלוי מאוד איזה גרסה כי להגיד לינוקס זה מאוד כללי . תלוי לאיזה צרכים כל אחד צריך להשתמש במערכת הפעלה שלו. לדעתי אין ספק שבתור שרת אינטרנט אפצ'י של לינוק עדיף. אני גם עובד עם RH9 וחושב ששולחן עבודה של XP יותר פשוט וקל בתור שולחן עובדה אבל לא יותר יציב. יתכן ומנדרייק יכול להיות בר השוואה אבל לא rh9. מה השינאה והכעס על כל מי שמביע את דעתו כנגד לינוקס?
 

ezaton

New member
בוקר טוב

לא מדובר בשנאה, ולא מדובר בכעס. גם רוב האנשים כאן אינם פנאטים שלינוקס יבוא אצלהם לפני האשה, הילדים, האוכל והסקס. לינוקס היא מערכת הפעלה - בכך היא אמורה לשמש כלי עבודה - לאפשר לך, כמשתמש, להוציא יותר מהמחשב שלך, לעבוד בצורה נוחה יותר, נעימה יותר או רציפה יותר. לשחק, לגלוש, לקרוא דואר, לשמוע מוסיקה, לכתוב מסמכים וכו' הבעיה עם מערכות הפעלה מסויימות היא שהן, באופן כללי מאוד, פגיעות לוירוסים - דבר שמגביל את היכולת שלי לעבוד איתן; סובלות מבעיות שונות (מי לא?), ודורשות פעם בזמן מה הפעלה מחדש (בין אם כי דברים מאבדים יציבות, בין אם כי קיים סט עדכונים שדורש הפעלה מחדש...), ובד"כ בזמן הכי פחות נוח. אני לא אומר שלינוקס מושלמת. היא לא. היא כל הזמן צומחת ומתקדמת, וזה דבר טוב, ואם תשווה את הנוחות שלה למשתמש הקצה היום, לעומת לפני שלוש שנים, תראה כמה מהר היא מתפתחת. היא נותנת לי, כ- power user את הכח לדעת מה בדיוק קורה במחשב שלי. היא נותנת למשתמשי קצה פשוטים, אחרי תהליך יצוב והתאמה מסויים (ואת זה יש בכל מערכת. התקנת דרייברים, תוכנות, התאמות אישיות. אין מה לעשות, ככה זה), אולי לא הכי פשוטה, יציבות מרובה ואמינות מרובה, ואפס צורך לגעת בקונפיגורציה (והיופי - דברים לא נוטים להשתנות מעצמם...). למעשה, היא הופכת, ביחד עם המחשב, עבורי, כלי עבודה מאוד חזק (חזרה לחלק הראשון), ונותנת לי לבצע את מה שאני רוצה לבצע, באופן הכי מהיר ויעיל, בסופו של דבר. האם זה ככה עבור משתמש מתחיל? אני מאמין שכן, אם כי תהליך היצוב דורש יותר זמן, כי זאת מערכת אחרת. אין דרך להמנע מזה.
 

OriIdan

New member
XP יותר קל?

האמת אני לא ממש מכיר XP אבל פעם הפעלתי מחשב שהיה עליו XP לכל פעולה שניסיתי לעשות, אפילו של פתיחת קובץ פשוט או חיפוש קובץ, הייתי צריך לחפש בתפריטים בערך חמש דקות. עם גרסאות יותר ישנות של חלונות אמנם הכרתי את התפריטים אבל גם, העבודה מאד מאד לא נוחה. לפני שעברתי ללינוקס גם אני חשבתי שחלונות יותר נוחה (הרגל, הרגל) אבל לאחר שעברתי ללינוקס, יותר ויותר מצאתי את עצמי משתמש בלינוקס כי הוא הרבה הרבה יותר נוח. היום, כבר אין לי חלונות ולא ממש מרגיש צורך להריץ את מערכת ההפעלה הזו מאחר וכל דבר שאני צריך יש לי בלינוקס ובדרך כלל יותר נוח לעבודה. וכמובן, הרבה הרבה יותר יציב מבלי שאצטרך לדאוג לעדכון האנטי וירוס ואיזה וירוס הגיע במייל אתמול וכד'.
 

antidot

New member
אל תנסו להדליק אותי

אני מוכן לשמוע טיעונים מאנשים שכן מכירים מערכות הפעלה של מייקרוסופט, אבל לשמוע טענות על XP לאחר שמישהו עבד עליה בקושי 5 דקות... נו באמת ? אני אומר דבר פשוט: לא מכיר ? אל תשווה. כמו שאף אחד לא שמע אותי מקניט את סלקוור (כי הניסיון שלי איתה מסתכם בכמה ימים), כך אני מציע גם לכם. אחרת (לפחות מבחינתי) זה קישקוש חסר יסוד.
 

ezaton

New member
כאן אני נוטה להסכים

אני מקבל ב- 100% שלילת מערכת אחרי הכרות איתה. אני מקבל שלילה מנומקת של המערכת, אבל לשלול אותה כי הסתבכת בתפריטים? תשמע... זה לא זה. אני מסכים שתהליך חיפוש קובץ ב- XP הפך ארוך ומיגע, אני מסכים שהמבנה שלה ומיקומי התפריטים, אם לא מחזירים את זה לתצורה הקלאסית, עלולים לבלבל לא מעט, אבל עדיין. חלק מהסיבות לשלול אותה (יש לי לא מעט אחרות ונוספות, אבל זה במועד אחר). עדיין, לנמק על סמך נסיון.
 
למעלה