שלום לכל חברי פורום. חדשה פה.

0105nabe

New member
שלום לכל חברי פורום. חדשה פה.

אני אכתוב בנקודות מה שאני חשה ואשמח לחוות דעת מנסיונכם, האם מדובר פה בבעיות קשב וריכוז או שזה כבר מחלה פסיכיאטרית יותר קשה (בטח אני לא מחכה מכם שאתם תאבחנו אותי על מחלה פסיכיאטרית, פשוט אני מעוניינת לדעת האם זה בעיה קשב וריכוז מניסיונכם).

1. בזמן שאני לומדת (סטודנטית כרגע) מתחשק לי לגלוש באינטרנט או לחשוב על דברים רוחניים (די מתעניינת בזמן אחרון באסטרולוגיה, נומירולוגיה וכול"י. זה מאוד מפחיד אותי, כי אני כביכול מתחילה להתעניין בדברים ואולי זה כבר מדובר בסכיזופרניה) או לחשוב על דברים ששמתי בחדשות ולנתח אותם. בכלל בסעיף זה אני פוחדת שאני יותר מדי נכנסת למחשבות או ניתוחים ובעצם מתחילה להיות מנותקת ממציאות. כלומר במקום להתרכז בדבריםשעשיה כאן ועכשיו אני מרוכזת כביכול בעולם משלי.

2. אני יכולה ללכת לסידורים שלי ותוך כדי הליכה אני מתחילה לעופף בדברים משלי, נגיד לחשוב על דברים רוחניים או לחשוב על משמעות חיים או לחשוב על חדשות ולנתח אותם. ובעצם במקום להמשיך ללכת לקופת חולים אני נעצרת בתחנה ומחכה לאוטובוס. זה בעצם קורה בגלל שאני חופת במחשבות שלי תוך כדי הליכה ולא מרוכזת במה ותכננתי לבצע בקופת חולים. (תחנה נמצאת לפני קופת חולים או שאני יכולה לעשות הפוך במקום להיעצר בתחנה אני ממשיכה לקופת חולים). אחרי כמה דקות אני "חוזרת" למציאות ומבינה שטעיתי ואז ממשיכה עם סידורים שלי. אני פוחדת שמדובר פה בסכיזופרניה ולא בבעיות קשב וריכוז, בעצם אני פוחדת שברפוף שלי למחשבות שלי (במקום להיות מרוכזת בעשייה שתכננתי) אני מנותקת ממציאות.

סליחה על אורך ותןדה מראש לכל עונים. ושבוע טוב.
 

מיכל 06

New member
היי,

האם מדובר במשהו שהופיע לאחרונה? אם כן - זה לא כ"כ אופייני להפרעת קשב. הפרעת קשב היא בד"כ דבר מולד.
חוץ מזה - למה את חושבת דווקא על אפשרות של סכיזורניה? זה משהו שאת מכירה מקרוב? או שזה סתם שם שאת נותנת ללבעיות נפשיות שאינן הפרעת קשב? או שקראת או למדת על זה לאחרונה וזה נכנס לך לראש בתור אופציה מפחידה?
אם תתני קצת יותר פרטים אולי יהיה לנו איזה משוב רלוונטי לתת לך - כמובן לא במקום פנייה לאבחון אצל מומחה.
 
למעלה