שלום לכל חברי הפורום

נופר30

New member
סבתא רות

יש כל מיני סוגי חמות אני וחמותי מסתדרות נהדר ואת יודעת אחרי שקראתי פה כמה דברים אני אומרת תודה לאל שנפלתי טוב וגם אם אי פעם היא תעשה משהו מעליב שלא בכוונה אני אדע שזה קרה במקרה אולם ראיתי גם דברים אחרים וגרועים יותר ( כמו אצל אחותי לדוגמא ) ולכן לדעתי זה לא עניין של חמות / גיס /גיסה אלא של אנשים שבמקרה זה גם התואר שלהם
 
שלום לסבתא רות

קראתי את הדברים שלך והם ריגשו אותי. אני מסתכלת על מערכת היחסים בין אמא שלי לחמותה ואני מקנאה בה. אין ביניהן מערכת יחסים של חברות, אבל יש מערכת יחסים טובה ונעימה. אמא שלי מאוד אוהבת אותה ולפעמים אנשים מתקשים להאמין שזו לא אמא שלה. חמותי היא אישה טובה עם כוונות עוד יותר טובות, אבל קשה לה לקבל שאני בן אדם עצמאי עם דעות עצמאיות ורצונות משלי. היא חושבת שכל מה שאני עושה הוא לעולם לא טוב, ותטרח לרוץ ולספר לבעלי כבדרך אגב וכו´. אין לי ספק שהסיבה היחידה שהיא לא מנסה יותר (ממה שהיא עושה כרגע) לגרום לפרידה בינינו היא שהיא מפחדת שאני שהיא תאבד לחלוטין את טיפת השליטה שעוד נשארה לה וקשורה לנכד שלה (סברה מגוכחת לחלוטין בעיקר לנוכח הניסיונות העקרים שלי לגרום לה לבוא לבקר אותו יותר וכו´). כן, יש גם חמות אחרת, אין לי ספק. אני חושבת שאחת הסיבות שהפורום נוצר הוא כדי לתת לנו אפשרות לשחרר קיטור (כי לא תמיד אפשר לעשות את זה בבית), הרי אם הכל היה בסדר לא היה צריך פורום, נכון? מאחלת לך המון שנים טובות עם בני ובנות המשפחה שלך!
 

bertap

New member
../images/Emo141.gifלסבתא רות שלום

כל הכבוד אין לי מילים אחרות ממני ברטוש
 

zimes

New member
האמת?

גם אני מזדעדעת מחלק הסיפורים פה, אבל יכול הלראות מאיפה זה בא. אני משערת שמערכת היחסים בין כלות לחמיותיהן, היא עם בסיס בעיתי: מערכת יחסים קרובה מאוד, וכפויה (כי הבן בוחר את האשה, ולא אמו), ולכן לעיתים - לא מוצלחות. לא סתם יש המון בדיחות בנושא. אצלינו, אין הבדל גדול ביחס שאנחנו מקבלים מהורי ומהוריו. משני הצדדים יש המון עזרה, וגם הרבה דברים מרגיזים. אישית, עם אמי אני מבררת כל נקודה קשה, כועסת כשהיא מכעיסה אותי, ויודעת שנשלים ושזה לא ישאר כמשקע בינינו. עם חמותי - המצב שונה (ולו רק בגלל שהיא אינה אמי).
 
../images/Emo45.gifכל הכבוד ../images/Emo5.gif

באמת ובתמים לא מבקשת לפגוע, אבל תחשבו לרגע מה הסיפור שלכם? למה כל חמות שמרגישה קצת נעלבת, נכנסת לכאן ומיד מצטדקת? על מה המהומה חבר´ה? אז יש כלה טובה ויש שלא יש חמות טובה ויש שלא לא כל האצבעות שוות, מה לעשות. חוץ מיזה יש לי חמות שלדעתי נהדרת (ובזכות חינוכי בלבד) שלא מתערבת (וכך צריך להיות) מן חמודה כזאת ולא נושכת, חמות פרווה (יודעות לא בשר לא חלב) ושמעתם אותי מתלוננת למה אין אקשן ואין מריבות? לא !! אז אני באמת לא מבינה אותכם תעזרו לי להבין בבקשה.
 
האמת שלא קראתי את סיפורי הזוועה...

ובכלל אין לי כוונה להפוך לשותפה פעילה בפורום הזה (נחשו למה
. כמובן שגם אין לי סיפורי זוועה לשתף אתכן בהם, ואם יש קצת קיטורים הם לא יותר ממה שיש לי על בני משפחה אחרים, הן מהמשפחה שנולדתי בה והן מהמשפחה שהתחתנתי לתוכה. (מה לעשות, אני קוטרית, תשאלו את בעלי). רק רציתי להדחף פה לרגע לדיון שהחלה חמותי היקרה, כדי לומר מה המסקנה שלי כאמא לא מאוד ותיקה על יחסי כלות וחמיות: שמעבר לעובדה שהיחסים הם יחסים קרובים מאוד (שלא תמיד מבחירה) הרי שבסה"כ תחשבו על זה שאתן נשואות לבנים הנפלאים שלהן (ואם התחתנתן איתם, גם אתן בטח חושבות ככה, לא?). אני מסתכלת על הילד המקסים שלי בן השנה וחצי (טוב, כמעט..), וחושבת על זה שיום אחד מישהי תתחתן איתו ותצפה שאני אשמור מרחק ולא אתערב להם בחיים, אחרי שאני גידלתי לה אותו ודאגתי לו בשבילה וחיתלתי אותו ולא ישנתי בלילה בגללו ו.... עכשיו תחשבו על הסיטואציה עם הילדים הפרטיים שלכם, ותראו כמה זה קשה להיות "חמות טובה"...אני חושבת שצריך הרבה גדולת נפש כדי לשמור על יחסים קרובים וחמים מצד אחד, ולא פולשניים מצד שני. לי יש חמות כזו, וגם אמא שלי היא חמות כזו לגיסתי. הלואי שגם אני אצליח להיות כזו. אגב, אין כל כוונות הטפה בהודעה הזו. אני לגמרי מבינה את הצורך בקיום הפורום הזה, ובכל מקרה, עדיף להוציא כאן את העצבים ולבוא לביקור השבועי אצל "ההורים שלו" קצת יותר רגועות (ומחוייכות, כשכל מיני סיטואציות יזכירו לכן סיפורי זוועה שקראתן בפורום ותוכלו להגיד: טוב, לפחות אני לא היחידה...) הפסקה האחרונה מכוונת גם לחמים והחמיות ש"התחממו" למקרא הדברים: אולי גם אתם תרוויחו מכל העניין.
 
כל הכבוד לך כלה של רות../images/Emo13.gif../images/Emo141.gif

גם אני רציתי להביע את דעתי במקצת, אבל אחרי שקראתי את מה שאת כתבת, אין לי הרבה מה להוסיף כי ממש הוצאת לי את המילים (מקצות אצבעותי -
), אני רוצה רק להוסיף, אני תמיד הייתי אומרת לבנות שלי כשהן היו מקטרות על החמות שלהן, -"תמיד תזכורנה שהיא האמא של בעלך, - וכמו שאת אוהבת ומכבדת את אמא שלך - כך גם הוא אוהב ומכבד את אמא שלו. ובתור שכזו את צריכה גם להתיחס אליה בהתאם. ואם יש לך בעיות אתה, - תפתרי אותם לבד ואל תחממי אותו נגדה, כי הוא הבן שלה והוא אוהב אותה. ויש לי עוד כלל שלמדתי מאמא שלי ז"ל, לעולם לא להסיט בן נגד אשתו, כי זה רק גורם למריבות בין בני הזוג. כנ"ל לגבי בנות. מזל שאני עם כלתי ביחסים מצוינים, ואם יש לי מה להעיר לה זה נעשה תמיד ברוח טובה. ואם גם קרה שפגעתי בה (מבלי להתכוון) וזה נודע לי אח"כ, (שהיא נפגעה) גם ידעתי להתנצל ולהסביר את עצמי. והיא הבינה .
 

עדה ב

New member
בעיקרון זה נכון

אבל מה קורה במקרה שאין עם מי לדבר? שהחמות פשוט לא מוכנה לקבל את מה שאת מרגישה ולא מקבלת את זה?
 

bertap

New member
אולי זה יעזור

תיהיה פרווה לא חם לא קר רק כבוד אולי זה יעזור
 

עדה ב

New member
אצלי אין עם מי לדבר../images/Emo10.gif

אז היום אני פשוט שומרת מרחק ומדברת איתה כמה שפחות וכשאין ברירה.
 
למעלה