שלום לכולן

שלום לכולן ../images/Emo140.gif

לפני שבוע גיליתי שאני בהיריון
מאז (מלפני שבוע) אני עוקבת אחריכן
קוראת וקוראת, והשאלות רק מצטברות אצלי לערימה בלתי אפשרית... אני רווקה, ומהחבר נפרדתי לפני שגיליתי שאני בהיריון את שלב הבילבול עברתי את שלב ההלם גם ועכשיו.... מתחילה לחשוב מה עושים, איך, כמה, איפה ומתי... לפי הטבלאות והחישובים, אני בשבוע ה- 6 בשבועות הראשונים, עד שגיליתי שאני בהיריון, עישנתי המון (הרבה יותר מבדרך כלל), שתיתי אלכוהול (מה שאני כמעט ולא שותה) ומצב הרוח שלי היה על הפנים (וזה בלשון המעטה). מהרגע שגיליתי שאני בהיריון, הפסקתי לעשן ולשתות, אבל אני מפחדת שדווקא השבועות הראשונים האלה, שבהם לא ידעתי, יגרמו לנזק. האמנם ? האם יש דרך כלשהי לבדוק את זה ? מפחיד אותי לחשוב שגרמתי לאיזה שהוא נזק עם כל הבלאגן הזה. התחלתי לעבוד לפני 3 שבועות במקום עבודה חדש, בדיעבד מסתבר, שכשהתחלתי לעבוד שם כבר הייתי בהיריון, אבל לא ידעתי מזה. כרגע כמובן שעוד לא סיפרתי להם כלום, אבל אני אצטרך לספר. אז כמה שאלות: מתי צריכים לספר בעבודה ? האם העובדה שהייתי בהיריון כשהתחלתי לעבוד שם אומרת שמותר להם לפטר אותי בגלל זה ? יש לי עוד המון שאלות ותהיות.. אבל בינתיים אני חושבת ש"העמסתי" מספיק
ערב/לילה טוב לכולן
ושיהיה לנו שבוע נפלא
 
היי../images/Emo24.gif

מזל טוב על ה"גילוי".. קצת תשובות: מבחינת מקום עבודה את מחוייבת לספר בתחילת החודש החמישי (אני סיפרתי בשבוע 20,רק לדוגמא..) כך שלגמרי תרגישי בנוח.. אין מה למהר! חכי עם הבשורה.. כדאי לקבוע תור לרופא..על מנת לשמוע דופק..נדמה לי שאפשר כבר משבוע 8.. באשר לנזקים ..אין לי מושג.. שיהיה הריון קל ומשעמם!
 

tookmy

New member
ראשית מזל טוב ../images/Emo140.gif

בקשר לנזק אפשרי- אני לא יודעת סטטיסטיקות אבל אני מכירה נשים שעישנו ושתו לאורך כל ההריון, או כאלה שבהתחלה כי לא ידעו והתינוקות יצאו בסדר. העיקר שמעכשיו, כשאת יודעת, תדאגי לשמור על עצמך היטב. בקשר לעבודה- על פי חוק את לא חייבת לספר לפני חודש חמישי. נדמה לי שמותר לפטר אותך אם עבדת במקום פחות מחצי שנה ברגע שהם יודעים, אבל תשאלי לגבי זה בפורום דיני עבודה. שיהיה קל ותקין ואני שולחת לך גם מסר.
 

sipor

New member
ראשית מזל טוב ..

וכל הכבוד על האומץ ללכת עם זה בגיל עדין צעיר מאוד ולבד. חזקי ואימצי. כמה תשובות, על פי חוק את חייבת לספר עד חודש חמישי. המעביד בכל מקרה יכול לפטר אותך כי עבדת פחות משנה אצלו בכל מקרה, בנתיים אין מה לספר, חבל על הוצאת אנרגיות, עד שתצטרכי לספר יכול להיות שהוא יהיה מרוצה ממך וזה יקנה לך גם דמי לידה וגם במידת הצורך אחר כך דמי אבטלה וזה מאוד חשוב עם את לבד.. תתמידי. בקשר לשאלתך, אז הסירי דאגה מליבך, וכעת הקפידי, הרבה מאוד תינוקות נולדים להורים מעשנים והם תקינים לגמרי. אז אל דאגה. שיהיה לך הריון קל ומשעמם!
 
תודה לכן ../images/Emo51.gif

הצלחתן להרגיע אותי קצת....
ושאלתי גם בפורום דיני עבודה לגבי העבודה, אני מקווה שגם זה יהיה בסדר. שיהיה לכולנו יום נפלא
 
לגבי העבודה

תעדי כל תגובה חיובית שאת מקבלת וכן הלאה כי אסור לפטר אישה בגלל ההריון בשום מקרה - זו אפליה. החוק שמדבר על ותק בעבודה בא מהמקום שבחודשים הראשונים לא יודעים איך ההתאמה בין העובדת למעביד ואז לא עושים בעיות אם המעביד אומר שהוא לא מרוצה, בניגוד למשהי עם ותק שאז יש על המעביד חובת הוכחה של עילה מוצדקת לפיטורין. אם תוכלי להוכיח שבחודשים בהם לא ידעו שאת בהריון היו מרוצים ממך ואפילו דיברו איתך על העתיד שלך במקום זה יראה שהעילה לפיטורין (חס וחלילה, כמובן) היא אפליה....
 

קרניבל

New member
מזל טוב../images/Emo65.gif

תשובות נתנו קודמותיי- אז רק אאחל המשך הריון קל ותקין
 
היי וברוכה המצטרפת ../images/Emo140.gif

מה שקרה לך גם לי קרה אני סיפרתי לבוס שלי די מהר , כי הרגשתי לא נעים מה גם שהוא בדיוק פיטר את הבחורה שעבדה איתי , למזלי הוא קיבל את זה יפה מאוד (מעבר למה שציפיתי ) בירך אותי ואף אמר שהוא מאוד מרוצה ממני ושזה לא מפריע לו שאני בהריון ! אז זה יצא בסדר , אני מאחלת לך שגם אצלך זה יהיה ככה , ושיהיה המון המון בהצלחה !!! הריון קל ותקין .
 
למעלה