שלום לכולן, צריכה עזרה, דחוף...

שיפ

New member
שלום לכולן, צריכה עזרה, דחוף...

אני בשבוע 32 של ההריון. החלטנו לא לעשות מי שפיר, ומידי פעם אני נכנסת ללחצים ובודקת שוב את התוצאות.... קראתי היום את ההודעה של טילי ששיקפות עורפית צריכה להיות פחות מ- 1 מ"מ. לי יצא 1.5 מ"מ (האם זה המדד שכתוב לידו NT?)וליד זה כתוב - 1.29 MOM. ועשיתי את הבדיקה בשבוע 13 (12 שבועות ו5 ימים). אני מניחה שאם אז התוצאות לא היו טובות הרופא היה אומר לי משהו. ובכ"ז אני ממש לחוצה. מישהי יכולה לעזור????
 

עמית@

New member
לא להילחץ- השקיפות צריכה להיות

מתחת ל3 ממ´ 1.5 זה תקין לחלוטין
 

שיפ

New member
עמית תודה

אבל... את בטוחה? אני לא מוצאת פרטים על התוצות שצריכות להיות בשוםו מקום
 

באאבו

New member
עכשיו קראתי מאיפה ההיסטריה שלך..

מקודם לא הבנתי מה המקור לבעיה. קודם כל, עמית צודקת - שקיפות אמורה להיות פחות מ- 3 מ"מ, ולא פחות מ- 1. אגב, לי יצאה שקיפות עורפית של 6.5 מ"מ, ובדיקת סיסי שיליה תקינה (סיסי שיליה זהה למי שפיר), כך שאין קשר ישיר בין שקיפות עורפית לתסמונות (כמו דאון וכו´ שמתגלות בבדיקות אלה, אבל מאידך, לא שוללת מומים אחרים). אגב, אם את בשבוע 32, איך פתאום "נזכרת" בשקיפות העורפית?
 

באאבו

New member
הכוונה שלי היא..

שיש מקרים בהם יש שקיפות עורפית גבוהה, ובבדיקת כרומוזומיים, התוצאה תקינה - כלומר, אין קשר ישיר בניהם. (ובכל זאת, יש מומים אחרים שלא ניתן לזהות בכל מקרה)
 

שיפ

New member
באבו..

איך פתאום נזכרתי? כי כל פעם משהו אחר מטריד אותי... כי במקרה ראיתי את ההודעה של טילי... אחת מהתסבוכות שלי... תודה בכל אופן
 

באאבו

New member
אבל בכל מקרה זה לא תקין...

מה?? שקיפות של 1.5?? זה תקין!! מה הם רוצים ממך?
 

באאבו

New member
שנפתח על זה עוד פעם דיון??../images/Emo8.gif

כי אני עדיין לא ממש מבינה - במה שונות הבדיקות??? (פרט לחלבון עוברי שנמדד גם במי שפיר)
 

עמית@

New member
זה בדיוק השוני (והוא שוני משמעותי)

פרט לכך שבסיסי שיליה יש סיכוי מוגבר להפלות וסיכוי גדול יותר שלא ימצאו מספיק חומר וההדגרה עלולה להיכשל- ולפיכך יש סיכוי שיהיה צורך במי שפיר בנוסף ו-שוב- לא מודדים חלבון עוברי שהוא חשוב כמדד למומים כגון דרה שסועה וכד´ לא רק עניינים כרומוזומלים- לצערנו יש עוד הרבה צרות..
 
למעלה