שלום לכולם ...

שלום לכולם ...

פעם ראשונה שאני כותב כאן למרות שבעיות על רקע נפשי הן משהו שסבלתי ואני סובל ממנו מזה שנים . היו לי אישפוזים בבית חולים בשנתיים האחרונות , בחודשים האחרונים עברתי להתגורר במרכז שיקום - מכון סאמט בירושלים , אם מישהו פה מכיר ... טוב , זו הקדמה כזאת ... אני מאובחן כסובל מהפרעת אישיות גבולית והפרעה אובססיבית כפייתית , שזה אומר לגביי מחשבות כפייתיות שחוזרות על עצמן , מחשבות שמונעות ממני לפתח קשרים עם אנשים בצורה שהייתי רוצה , מחשבות שמונעות ממני לפתח מגוון עיסוקים רב יותר בחיי ולהרחיב את עולמי . אחת מהמחשבות ששמתי לב שבזמן האחרון התחילו להעסיק אותי ( עדיין לא הבנתי אםבאופן אובססיבי טורדני או לא ... ) היא לגבי הדימוי העצמי שלי , הרבה פעמים יוצא לי לחשוה שאני יותר טוב מאחרים , ואז לפעמים קורה שאני תוהה לגבי מחשבות לא טובות שרצות בראשי ואז חושב שאולי אני ממש רע בדבר הזה לעומת אנשים אחרים ... כך שהזהות העצמית שלי זה משהו לא לגמרי יציב . חשוב לי להיות האדם הכי טוב שאפשר , לא לפגוע באף אחד , לכבד את כולם כמו שצריך , להישתפר איפה שאני צריך להשתפר , ואני נזכר שהרופאים בבית חולים , כאשר אושפזתי , אמרו להוריי שיש לי תכונה של נרקיסטיות . לפי מה שאני מבין זה מישהו שאוהב את עצמו יותר מידי ומחשיב את עצמו בצורה מופרזת ביחס לאחרים . אם זה קיים אצלי זה משהו שמאוד הייתי רוצה לשפר . באמת לפעמים יש לי מחשבות שאני מנתח כל דבר ומשתדל תמיד להגיד את הדבר הנכון , בניגוד אולי לאנשים אחרים שלא תמיד כל כך משתדלים בכך , ובבית חולים סטודנטיות מתנדבות וגם חברות של אחותי אמרו לי שאני ניראה טוב , אז לפעמים אני חושב על עצמי ביחס לאנשים שאולי ניראים פחות טוב - וכך מדברים כאלו אולי אני מגיע לתכונה שהרופאים בבית חולים תיארו , ואז מזה שאני חושב כמה שאני בסדר , דווקא בסוף אני אולי לא בסדר ... מצטער אם הארכתי יותר מידי ... כמו שאמרתי אני רוצה להיות האדם הכי טוב שאני יכול ואשמח אם למישהו יהיו תובנות להעניק לי .
 

Everyday Hero

New member
התרומה הכי טובה שאתה יכול להעניק

לעצמך תהייה שתלמד את עצמך לעזור לזולת, לאט לאט. תלמד את עצמך מה אנשים אחרים מרגישים ואיך אתה מתחבר אליהם. תתנדב, תתרום, תשקיע, כרגע לא בעצמך אלא באחרים. התובנות הכי גדולות ומשמעותיות בחיים הם להבין אחד את השני. אם אתה רוצה עזרה תעזור לעצמך. תלמד איך נותנים אהבה וצומת לב לאחרים. וזה מה שיביא אותך לסיפוק ותובנות יותר גדולות ומשמעותיות מכל אלו שלמדו כל חייהם בין הספרים והמרצים. תהייה חזק - בלתת את הצומת לב לרגשותייהם של אחרים, וזה יחזור אליך עם הזמן.
 

חורשים

New member
אפשרות נוספת

לפעמים לא מספיק לראות אחרים ולנסות להבין אותם מהצד ודווקא חיבור ומטרה משותפת יכולים לעזור יותר. אפשר לקחת את מה שהציע לך Everyday Hero צעד נוסף ולהמליץ לך למצוא מישהו/מישהי שתוכל להתחבר אליו, שגם לו יש כמה בעיות שזקוקות לפיתרון, מישהו שגם רוצה לשנות דברים בחייו ואז לעבור את השינוי יחד איתו, לדבר ולשתף אחד את השני בלבטים, לקבל פידבק על מחשבות חיוביות ושליליות ובכך לפתח ביקורת עצמית של "מה מתאים להגיד ומה לא באיזו סיטואציה" וכן תוכל גם "להתאמן" במצבים חברתיים שונים עם אדם שאתה סומך עליו.
 

Everyday Hero

New member
היי

באופן עקרוני אצלי, בחיים שלי למדתי על בשרי וגם מחוכמת אנשים אחרים, שדבר מסויים שאני רוצה להאיר באדם אחר, מוטב לי לאמר את זה אך ורק פעם אחת. מכיוון שפעם אחת טובה - טובה - מהרבה לא טובות. בעצם מה שאני רוצה לאמר לך הוא שזאתי תהייה תשובתי האחרונה אליך בעניין ומכאן אם תסיק ותרצה "להרים את הכפפה" - מה טוב. - יש לך כמה שנים טובות, עכשיו, לפתח את האישיות שלך באופן שאתה מאמין בו. תן לעצמך להפתח - תתחיל לשמוע בתוך תוכך את הדברים שאתה מאמין בהם ותנסה גם אם צריך בכול הכח למנוע מהדברים שאתה לא מעוניין שיעלו ויציפו את מחשבתך. זה דבר ראשון . להיות ממוקד ברצון שלך להצליח ולבנות מפה ברורה של איך אני עושה את זה. אתה חייב לראות את הדברים שאתה מעוניין בהם מול העיניים ובתוך הלב - ולפי דעתי אדם נוסף כמו מטפל\מאמן שיוכל לכוון אותך ולמקד אותך בזה עד שתהייה מספיק חזק לעשות את זה בעצמך יהיה דבר מצוין. דבר שני, זה נהדר שאתה מנתח כל דבר וטוב שכך - תמשיך! אל תייבש את הצד הזה בך! לעולם! תן לעצמך יותר מסתם תפיכה על השכם - תן לעצמך ח"ח ותמשיך לברר ולהיות מסוקרן ולבדוק אטת העולם שלך כראותך מפנים ולפנים, שתי וערב - תאהב את זה - ותקבל את זה - זה דבר מקסים והדבר האחרון שאני רוצה לאמר לך מתחלק לשני דברים, הדבר הראשון הוא שלעולם אל תתן לאחרים לעצב את מי שאתה מבלי שהסכמת לכך, זאת אומרת במילים מפורשות שלא משנה מה כל הרופאים והאחרים בחייך שפגשת אמרו לך אל תתן לזה להשפיע עליך במידה לא מבוקרת, לא מבוקרת על ידך - תתן לאחרים לדעת מי אתה ולא שאחרים ינסו לקלוע למטרה מי הוא אתה. ודבר שני בחיים כולם עסוקים . באופן חד משמעי בעצמם הרבה יותר מאשר באחרים, אתה - לא שונה , אז אם כולם עסוקים בעצמם הרבה יותר ממה שהם עסוקים באנשים אחרים, תלמד את עצמך גם להיות עסוק עם עצמך ולא בדעות ומעשים של אנשים אחרים. תבנה את עצמך, יש שלב בחיים שבונים את הבפנים ומתפחים את עצמנו כדיי שיבוא יום ויהיה במה להתרברב ולהמנות מהפירות שעמלנו ועבדנו בשבילם קודם - זה הזמן שלך איש צעיר לבנות את עצמך שיבוא יום ויהייה לך במה להתרברב. חיבוק.
 
תודה על התגובה המפורטת ,

מקווה שאצליח למנוע מהדברים שאני לא רוצה שיציפו את מחשבתי , זה ממש קל לכתוב את זה אבל לעשות זה ניראה לפעמים בלתי אפשרי . אתה צודק , באמת מטפל זה משהו שיכול מאוד לסייע , ובמרכז שיקום שבו אני גר יש לי פסיכולוג שאיתו אני נפגש פעמיים בשבוע . אני מרבה לדבר איתו על הדברים האלה , ועל " מבול " המחשבות השליליות שיש לי . הכי אני שונא שמחשבה אחת ספציפית נדבקת ולא מרפה במשך המון זמן , מחשבה טורדנית , שחוזרת בלי שליטה , מקווה כל כך שזה ייפסק . שוב תודה .
 
תשמע

היה לי חבר שהיה בטיפול בסאמט וגם היה לי פסיכולוג שם, ואני רוצה להגיד לך שאם אתה חושב שהם יעזרו לך (כמו שהם עזרו לו שם...חח) אז תמשיך לחלום מה שאתה צריך זה מטפל מקצועי שהדעה שלו היא לא דעה קדומה והוא מטפל בפרטי עם מספר מצומצם של אנשים ולא גדוד שלם
רק שתדע שהמקומות האלה לא משהו ויש מקומות הרבה יותר טוביםלקבל בהם עזרה ואני ממליץ לך לנסות, להפסיד לא תפסיד... אבל אם אתה מרגיש שטוב לך שם והפסיכולוג שם מבין ועוזר לך לפתור את הבעיות, אין שום סיבה להחליף או לרעות בשדות זרים, תעשה מה שנכון לך. בהצלחה!
 
אני מנסה להיות

הכי טוב לאחרים שאני יכול אבל למחשבות האלה שקופצות יש שליטה עליי , מחשבות שקשורות לזמר שאני " מריץ " ואז אני כל פעם שאני רואה מישהו אני חושב אם הוא חשוב כמו הזמר הזה וכמה הוא חשוב בכלל , מחשבות על אחיותיי החורגות שכבר כתבתי פה , מחשבות שקשורות לנרקיסטיות . בעבר היות קופות ארוכות מאוד , רוב חיי , של מחשבות שאני אולי רוצה לעשות משהו שאסור לעשות מבלי שעשיתי אותו בכלל ( אני תמכוון למחשבות שקשורות למיניות או להרוג מישהו או דברים כאלה - מחשבות שיכולות מאוד להציק לאנשים עם בעיה של הפרעה אובססיבית טורדנית , אני מעדיף לא לפרט איזה בדיוק מחשבות לי היו ) . שוב אני מצטער על האריכות , כאילו כל הפורום הזה מחכה רק לקרוא את ההודעות שלי אבל האמת , שלמרות שאני גר במרכז שיקום , המחשבות הללו מאוד מבודדות אותי ולפעמים הפורומים זה המקום היחיד שבו אני מוצא את עצמי . מתי כל זה ייגמר !?
 
למעלה