שלום לכולם

Smario

New member
שלום לכולם

קודם כל שלום לכולם - אני דיי חדש בתחום ואני נורא שמח שיצא פורום רק בשבילנו - המתחילים... אז ככה - הבעיה שלי היא שאני רוצה להכין תמונה שהבסיס שלה הוא מעץ עליה להדביק פוסטר שיש ברשותי ואותו לפוצץ(או סדקים או איך שתקראו לזה) ומסביב לפוסטר למרוח משחת עיצוב... מישהו או מישהי מוכנה להסביר לי את שלבי העבודה המפורטים ולא לשלוח אותי לקישורים?!?... קראתי מאמרים ואני מעט מבין אבל יהיה הרבה יותר קל אם כל המידע יתאסף לתשובה אחת שבה תדריכו אותי בדיוק למטרה הרצויה... תודה תודה ושוב תודה!!!!!!!!! Smario
 

Moldi

New member
טוב, אני אנסה...

קח את התמונה והנח אותה על משטח העץ, ושרטט את גבולותיה. עכשיו הוצא את התומה ועד לגבולות שסימנת מרח את משחת העיצוב עם סכין. לאחר מכן הדבק את התמונה. אני משתמשת בדבק פלסטי אבל הרוב ממליצים על דבק ספריי לפוסטרים. עכשיו, לאחר שהדבקת את התמונה, עלה עם משחת העיצוב על השוליים שלה על מנת שלא יהיה הבדל בולט של תמונה ומסגרת. לשם יצירת הסדקים עלייך להשתמש בסטפים. מרח שכבה של סטפ 1, המתן כשעתיים שלוש, ואז שכבה נדיבה של סטפ 2. לשם ייבושו יש לחכות כמה שעות טובות לפחות. לא לנסות לזרז את התהליך כי אז הפיצוצים יהיו קטנים. לאחר שנוצרו הפיצוצים קח צבע שמן בגוון המתאים, אני משתמשת בחומים על תמונות בהירות ובזהב על תמונות כהות כי נוצר קונטרסט יפה. את צבע שמן הערבב ערבב עם טיפונת שמן פטינה, טבול במטלית ובתנועות סיבוביות עבור על הסדקים. לאחר מכן טבול את המטלית רק בשמן הפטינה (שוב- טיפונת) ועבור על התמונה כך שעודפי הצבע ירדו ויישאר צבע רק בסדקים. יש לחכות 24 שעות לייבוש של הצבע שמן. את המסגרת את יכול לצבוע בכל צבע אקרילי העולה על דעתך. לאחר הייבוש המלא יש למרוח את העבודה בלכה. אני משתמשת בלכה על בסיס מים סמי מבריקה. יש מבריקה לגמרי ויש מאט, הכל תלוי בטעמך. במידה ואתה משתמש בשמן אחר ליצירת הסדקים, כמו שמן תינוקות או שמן פשתן, הלכה לא יכולה להיות על בסיס מים אלא על בסיס שמן, ואני לא יודעת על איזו להמליץ כי אני לא משתמשת. מקווה שעזרתי לך.
 

Elizab3th

New member
ברוך הבא ל-בית ../images/Emo140.gif ותשובות...

אלו הם שלבי העבודה: ראשית מדביק את הפוסטר למשטח העץ שברשותך בעזרת דבק פלסטי ולמרוח שכבה דקה מאד של דבק בכדי לא לפגוע בתמונה עצמה, מחכה מעט, לא להדביק ישר את התמונה לדבק, כעבור כ-3 דקות אתה יכול להדביק את התמונה. השלב הבא יהיו הפיצוצים, מאד חשוב לי לדעת אילו סטפים (סטפ 1+סטפ 2) ואוכל לזהות את הסוג עפ"י האריזה, הסיבה שחשוב לי לדעת את סוג הסטפים היא מאחר ויש סוג שדורש למרוח דווקא את סטפ 2 פעמיים ואת סטפ 1 שכבה אחת ונדיבה, אך רוב הסטפים שקיימים בשוק מורחים 2 שכבות נדיבות של סטפ 1, ממליצה לעבוד עם מכחול רחב ורך מאחר והשליטה על המריחה היא מירבית ובעזרת המכחול הרך ניתן למנוע את נזילות הסטפים, אני עובדת עם מכחול של דה וינצ'י מס' 14. מחכים לייבוש מלא לפי הוראות היצרן, (סטפ 1 נשאר דביק למגע תמיד, גם אחרי 24 שעות, אין דאגה השכבה יבשה) כיוון מריחת הסטפיםאינו חשוב, מששכבת הסטפ 1 התייבשה מורחים סטפ 2, שוב, כיוון המריחה אינו חשוב, כעבור זמן די קצר תתחיל לראות את הפיצוצים, המתן כשעתיים לייבוש מלא, בעזרת פיסת בד רך יש למרוח שמן פטינה, התחליף של שמן פטינה הוא שמן תינוקות, שמים נקודה של שמן תינוקות על פיסת הבד ובתנועות סיבוביות מורחים את פני השטח, על אותו מקום ששמת שמן על פיסת הבד, יש לשים כדור של צבע שמן (מגיע בשפופרות בחנויות ליצירה, כ-12 שקלים לשפופרת) ולמרוח שוב בתנועות סיבוביות מהירות את הצבע על פני השטח, בעזרת פיסת בד יבש יש לנגב מהר את עודפי הצבע שנותרו על פני השטח בכדי שישאר צבע אך ורק בין הסדקים. להמתין 24 שעות ולמרוח לכה על בסיס פוליאוריטן, שאותה ניתן לרכוש בכל טמבוריה, לכה של יעקובי-רונסילק. למרוח 3 שכבות של לכה ולהמתין כשעה וחצי לייבוש בין שכבה לשכבה. לאחר שהכל התייבש זהו השלב שניתן לעבוד עם משחת העיצוב, בעזרת מקלון עץ (כזה כמו של רופאי אף אוזן גרון) למרוח את המסגרת שברצונך לעצב, כאן יש לך כמה אפשרויות, האחת בעזרת המקלון לטפוח על משחת העיצוב ומה שייתקבל הם כמו שפיצים, אפשר לקחת מזלג ו"לסרק" את משחת העיצוב ואז ייתקבלו פסים, אפשר להעביר את המזלג בצורה ישרה או בצורת גלים. ניתן גם בעזרת מכחול טופ לטופפ על משחת העיצוב וגם כאן מתקבלים שפיצים מיוחדים מאד, ניתן להוסיף אבני חן בעוד משחת העיצוב רטובה ולהטביע אותן במשחה. מחכים לייבוש מלא (כמה שעות) ומורחים צבע אקרילי או בעזרת מכחול או בעזרת ספוג, אפשר להוסיף נגיעות של צבע זהב או עלי זהב והתמונה מוכנה. אם יש עוד שאלות נשמח תמיד לעזור. בהצלחה,
 

Smario

New member
תגובה...

תודה רבה על ההשקעה והזמן שהקדשתן לתשובות מלאות שסיפקו אותי מאד!!!! כל הכבוד על ההקפדה על הפרטים הקטנים ביותר - והכל בשביל לעזור לאחרים!!!! -מילה אחת משמעות גדולה - תודה!
 

Elizab3th

New member
העלתי מאמר לקטגוריית המאמרים בנושא

סטפים, מקווה שבעתיד המאמר יוכל לעזור לך.
 
../images/Emo41.gif פוסטר על קנווס ולכה ../images/Emo35.gif

ראשית, המון בהצלחה אליזבת |U4| לא הספיקותי לאחל לך. שנית, האם אני חייבת למרוח לכה על הפוסטר גם אם אינני עושה עליו פיצוצים אלא הוא נישאר "טיבעי" ורק הוספתי אבנים ומסביב הכנתי מסגרת עם משחת עיצוב.
 
למעלה