שלום לכולם

שלום לכולם

אשמח להתייעץ - סיימתי תואר ראשון בפיזיקה. אני עובדת במחשבים ועושה עכשיו תעודת הוראה לפיזיקה. אבל... תמיד רציתי להיות אחות בעצם. למה לא הלכתי ללמוד אחיות? אל תשאלו אותי. בכל מקרה, אני רוצה לעשות הסבה, לא בשנתיים הקרובות (מאילוצים שונים) אלא בשנה שלאחר מכן, אבל אני חושבת על זה ברצינות . יש לי מס' שאלות - 1.שמעתי שיש תוכנית מקוצרת לבעלי תואר, האם מישהו שמע על זה? 2.מה זה אומר אם אני רוצה ללכת לכיוון מיילדות או משהו בתחום? אני מבינה שאני צריכה לעבור מסלול רגיל ואז לעבור עוד הסמכה? האם ניתן לעשות את ההסמכה מיד או שצריך קודם נסיון ללא ההסמכה? 3. מה אתם אומרים, אני מאוד מתלבטת לגבי ההסבה, בכל זאת יש לי שתי תינוקות בבית (בת שנתיים ובת חודשיים) אבל ככל שאני חושבת על זה נראה לי שזה בעצם מה שאני רוצה לעשות. אשמח לכל תגובה,
 
ערב טוב לך וברוכה הבאה ../images/Emo140.gif

הנושא שהעלית נדון בפורום בעבר על ידי אחיות העובדות כמיילדות. עד כמה שידוע לי, לא ניתן לעבור קורסים על בסיסיים (מיילדות או כל קורס אחר) בטרם סיימת הכשרתך כאחות מוסמכת. באשר למסלול מקוצר לאקדמאים, מפנה אותך לתשובתה של Lunal לשאלה דומה. Lunal החלה לימודי סיעוד והיא ה"מומחית" שלנו לענייני לימודים. האם השנתיים הקרובות יכולות להיות מוקדשות ללימודים? שכן את אומרת שההסבה לא תעשה בשנתיים הקרובות. קחי בחשבון כי עבודת האחות (אלא אם כן אינך מתכוונת לעבוד בבית חולים) כוללת משמרות לילה, חגים ושבתות, ואחר כך תצטרכי להגיע הבייתה למשמרת נוספת עם יורשי העצר... איני אומרת שהדברים לא נעשים יומיום - אך זה בפירוש לא קל. בכל מקרה אני מאחלת לך הצלחה רבה. הלינקים של Lunal מפנים אותך לאתרי האוניברסיטאות, לדעתי תהיי פטורה מאותם מקצועות בם את כבר בעלת תעודה והסמכה, אולם לגבי "קיצור מסלול" לא מוכנה להטעות אותך...מקווה שמישהו ירים את הכפפה...
 

LuNaL

New member
ערב טוב ../images/Emo13.gif

יש לך מזל כי בדיוק אתמול הייתה לי הרצאה על המסלולים השונים לקבלת תעודת אחות. אז לפי מה שהמרצה שלי אמרה אתמול, יש בכוונת משרד הבריאות להקשות מאוד על הסבה אקדמאים לסיעוד הכוונה היא גם בתנאי הקבלה וגם בשכר. עד כמה שהבנתי ואני חייבת לציין שאין עדיין החלטה סופית בעניין, מתכוונים להוריד את השכר של אלו אשר עשו הסבה לסיעוד. מה ייקרה בסוף בעוד 3 שנים אף אחד עדיין לא יודע, אבל כרגע זה כיוון המחשבה שלהם. בכל מקרה..
תוכנית הלימודים במסלול הסבת אקדמאים (מאתר משרד הבריאות - מנהל הסיעוד)
רשימת ביה"ס לסיעוד בארץ. שיהיה
 

ברבארה

New member
לאמא...יש מסלול באסף הרופא .

2.כמובן שתזדקקי לאחר מכן לקורס מיילדות . 3. תחשבי טוב ,ואחר כך תחשבי עוד פם טוב . מערכת הבריאות הפכה לדבר ציני ביותר ...האם את רוצה לכלות את ימייך בתיסכולים?
 

RNBA

New member
קורס הסבת אקדמאים

זהו קורס של שנתיים , נטו כמעט ללא חופשות. יש מעט פטורים שנותנים - אם הלימודים הם עד חמש שנים ואם הסילבוס זהה לקורסים בתוכנית ההסבה (מבוא לסוציולוגיה , מבוא לפסיכולוגיה , מבוא לסטטיסטיקה וכו' ).את צריכה שתהיה לך תמיכה בבית ועזרה עם הילדים כי הלימודים מאד אינטנסיביים . בתום הלימודים את נבחנת במבחן ממשלתי - ואם את עברת את אחות מוסמכת . אחרי עבודה של שנה כאחות מוסמכת - תוכלי ללמוד בקורס על בסיסי של מיילדות. נכון להיום - אין עבודה לאחיות התקנים מוקפאים בבתי חולים ובקופות החולים . צריך לחשוב טוב אם הדבר כדאי . בכל אופן בהצלחה .
 
למעלה