שלום לכולם , יש לי שאלה קטנה...:)

2PAC4EVER

New member
שלום לכולם , יש לי שאלה קטנה...:)

אני עושה תרגיל של ישיבה בכיסא עם רגליים באוויר ישרות אך לא נוגעות בריצפה ואז ומכופף אותם אל החזה בשביל שרירי הבטן (קוביות). מישהו פעם אמר לי לעשות את זה, האם התרגיל הזה באמת טוב ויעיל? כי אני מרגיש את הרגליים מתעייפות יותא מאשר את הבטן (שאותה אני לא מרגיש בכלל) ד"א אני עושה 3 סטים של 15 פעם. בתודה מראש איתי
 
תרגיל

בתרגיל שציינת העבודה מתבצעת במפרק הירך והבטן. עיקר העבודה בבטן היא עבודה סטטית כאשר הדגש הוא על כופפי הירך. שם לב, שרירי בטן חלשים יגרמו לכאבי גב בתרגיל הזה ! בשורה התחתונה אם ברצונך לבודד את שריר הבטן ההמלצה היא לבצע כפיפות בטן. לבצוע נכון של התרגיל כנס למאמרים של הפורום.
 

LIN TEAM

New member
טווח תנועה

אפשר למשוך יותר מתח בתרגיל הזה לכיוון שרירי הבטן, אבל צריך הרבה מיומנות. קודם כל יש להקטין את טווח התנועה ולשמור תמיד על זווית חדה (פחות מ-90 מעלות) במפרק הירך. שנית- יש לתת עם כל תנועה כיווץ חזק ומעט מוגזם לשרירי הבטן. רב העומס יופנה לכיוון שרירי הבטן, אך עדיין, כמו שרמי כבר ענה- ישנם הרבה מאוד תרגילים אחרים בהם אין תנועה במפרק הירך ואז השרירים היחידים שפועלים הם שרירי הבטן (ולא מותן כסל והראש הארוך של הארבע-ראשי בנוסף). טיפ קטן לסיום: שרירי בטן יש ארבעה. שלושה מהם תנועתיים, הרביעי אחראי רק על יצרת לחץ תוך בטני. בביצוע תרגילים בתנועה מתחזקים השלושה הראשונים. ע"י נשיפה בזמן התנועה הקונצנטרית (קיצור השריר, ההתכווצות) נכניס לעבודה גם את השריר הרביעי.
 
למעלה