שלום לכולם, יש לי שאלה מהותית

gilshmil

New member
שלום לכולם, יש לי שאלה מהותית

לפחות, מהותית בשבילי. נסעתי כשלוש שנים על הבגסי (של פג'ו) ומאוד אהבתי אותו, למרות שהוא לא היה חזק מספיק לטעמי (היה קשה להרכיב עליו או עליות וכד'). אחרי זה עברתי לרכב, ועכשיו אני חוזר ל- 50 סמק. השאלה היא כזו - מאחר ואני גם אצטרך לעשות נסיעות ארוכות יותר מאלו שיש בתוך העיר, ומאחר ויש מגוון עצום של טוסטוסים באופן כללי, רציתי לדעת אילו טוסטוסים ישנם בקטגוריה של היותר חזקים/מהירים. לא בשביל השוויץ, אלא כדי שאוכל לעשות יותר מנסיעה בתוך העיר. עשיתי סריקה כללית, וראיתי במאמרים וכד' את הספידפייטר (2?), runner (לא זוכר מה היצרן), ואני חושב שלדרבי יש גם טוסטוס חזק, אני לא יודע איזה דגם. בתודה רבה מראש, החתול שמיל.
 

MusicA

New member
../images/Emo6.gif../images/Emo6.gif../images/Emo6.gifואני לא יודע למה.

 

עידו 750R

New member
לפי דעתי, ואני ישאר בקו מחשבה

הזה לתמיד. קטנוע 50 סמ"ק מיועד לעיר (גם אחרי שינויים דרסטיים שסיני מעביר אותם) ורק לעיר..לפעמים יש קריזות ואפשר להרביץ איתו איזה נסיעה רצינית. אבל כעיקרון הוא לא מיועד לזה..(מכל הבחינות) לפי דעתי קטנוע שרוצה לנוע בבין עירוני צריך להתחיל מ הירואיזם 150 ומעלה. הייתי ממליץ לך לעבור ל150 ולהתחיל דווקא בהירואיזם ,קטנוע מעולה להתחלה.
 

ixmix

New member
רגע של עברית.

אני "אשאר" ולא אני "ישאר". הוא "יישאר". תודה מראש.
 

dptnl

New member
../images/Emo45.gif לאבשלום קור ../images/Emo150.gif ../images/Emo3.gif

 

gilshmil

New member
בחיי, ענו לי (איזה כיף) ובכל זאת

לגבי שידרוג למנוע גדול יותר, זה לא אופציה כרגע, מכמה סיבות. קודם כל יש את נושא הרשיון (עולה כסף, וזמן). חוץ מזה הביטוח הרבה יותר יקר, והדלק, והתיקונים וכו'. כלי של 50 סמ"ק בהחלט מספק לצרכי העיר. הנקודה היא שמאז הבגסי, אני יודע שכבר מייצרים טוסטוסים יותר חזקים ויותר עמידים, ולכן שאלתי (פשוט כי אני לא יודע, לא מכיר כל כך את השוק כפי שהוא נראה היום ואיזה דגמים ישנם). עוד שאלה - הבנתי שיש גם אופנועי כביש של 50 סמ"ק: דרבי PGR ואפריליה קלאסיק. שווים משהו? הבנתי שהדרבי PG1 לא שווה. תודה סיני. עוד המלצות? הנה רשימה שהכנתי. יש לכם דגמים נוספים אולי? גילרה runner פג'ו ספידפייטר פיאג'ו nrg דרבי gp1 ימאהה אירוקס סי.פי.אי קינג? קימקו טופ בוי? אפריליה קלאסיק דרבי gpr אפריליה קלאסיק
 

dptnl

New member
אין מה להתנצל על שימוש ב50 סמ"ק

את ה-50 "כביש" אני לא ממש אוהב, בשל הסיבה שבד"כ הם יודעים לעשות מה שהקטנועים עושים, רק שאין להם ממש מקום לאכסון. הם יותר מתאימים לטווח גיל ההתבגרות,לא ממש לגילך. הדו"שים זה כבר עניין אחר, בשל העובדה שאפשר לצאת איתם גם לשטח (למרבה הפלא, עם הts הייתי עושה טיולים בשטח, וממש נהנה) אני לא מסכים עם עידו, הרבה כלים לא מיועדים לדברים שונים, וגם נינג'ות לא מיועדות לוויליס\סטופיס ... אני יכול לומר לך בלב שלם, שעם הראנר נסעתי במשך חודש כל יום רחובות-ת"א (ורחוק יותר), עשיתי כמעט 2500 ק"מ באותו חודש, עליתי יום יום על איילון,והקטנוע לא צייץ. שמן איכותי,לתת למנוע מעט להתחמם בבוקר, ואין בעיות. בתקופה בה היה לי ספידפייט (מקורר המים) היו לי תקופות שכל יום נסעתי איתו רחובות-ר"ג-רחובות (לשלישות בר"ג) וגם הוא, לא צייץ. בדרבי\אפריליה לא הייתי ממליץ לך לגעת, לשניהם אין יבואן בארץ, ולאפריליה מחלה כרונית של משאבות מים שנוטות להתפגר. על האירוקס\nrg אני לא יכול להמליץ לך, משום שלא רכבתי עליהם ממש. אגב, לפג'ו ספידפייט יש בעיה, האגזוז המקורי כבד מאוד ביחס לתושבות האלומיניום שלו, ולצערי (ואח"כ גיליתי שזו בעיה נפוצה) הוא נשבר לי, והייתי צריך לחפש מישהו שיסכים לרתך לי אלומיניום. לראנר לעומת זאת, יש נטייה של הבולם האחורי להתפגר אחרי שנתיים-שלוש, שוב, לא משהו שאי אפשר לחיות איתו (כמובן שצריך ישר להחליף אחרי שהוא מתחיל לנזול) לספידפייט, קסדה שלמה נכנסת בלחץ, לעומץ הראנר שיש לו תא אכסון גדול בהרבה, ועוד תא בנוסף לקסדה, לפני שמזכירים את גודל מיכל הדלק הענק שלו. אחרי כמה כלים, פשוט התאהבתי בראנר, אבל כל אחד והטעם שלו.
 

gilshmil

New member
תודה רבה dptnl. אז לסיכום?

בקיצור ההמלצה של הפורום הוא להתמקד בטוסטוסים הבאים פג'ו ספידפייט ג'ילרה ראנר. האם משהו יכול להוסיף לגבי האירוקס וה- NRG? בכל מקרה תודה, DPTNL התגובה שלך מדהימה...
 

dptnl

New member
אם תשאל אותי, הראנר.

אבל יכול להיות שהnrg\aerox יהיו לא פחות טובים, אין לי נסיון איתם. קח בחשבון שהחלקים של אירוקס כנראה יהיו יקרים יותר משל הnrg\runner . אגב, עוד נקודה ששכחנו. אוברול מנוע עליון לקטנועי פג'ו יקר הרבה יותר, משום שבארץ אי אפשר לחרוט את הצלינדר שלהם, ושמגיע האוברול, צריך להזמין אחד חדש (או לשלוח את הישן לחריטה בחו"ל). היתרון בא בכך, שהמנועים שלהם עמידים הרבה יותר מבעלי צלינדר ללא ציפוי (רוב המתחרים בקטגוריה)
 

1ס י נ י

New member
שטויות במיץ עגבניות

לפיג'ו עולה היום יותר זול לדעתי מהרבה קטנועי 50 לעשות מנוע עליון, כי השוק מוצף כבר בצילינדרים ובוכנות תחליפיות, וגם צילינדרים ברזל שניתנים לחריטה. ואת הצילינדר הישן לא שולחים לח'ול לחריטה, כי אין אפשרות לחרוט צילינדר עם ציפוי ניקסיל(כרום), מה שכן שולחים צילינדרים כרום שהתבלו של אופנועים שעלות צילינדר חדש ממש יקרה לחו'ל לציפוי כרום מחדש, יענו לחדש אותו, אבל זה סתם יקר לשלוח צילינדר של פיג'ו לציפוי בחו'ל, כי העלות תעלה לך כמו 8 צילינדרים חדשים מהחברה בישראל.
 

dptnl

New member
סיני, איבדת את הנקודה המרכזית

אני יודע ששליחה של צלינדר לציפוי בחו"ל לא תהיה משתלמת, אני רק הצגתי את האופציות. שימוש בצלינדר תחליפי הוא אפשרי, כמו כן גם שימוש בצלינדר מקורי חדש אחר. אתה מסכים איתי, שבמידה והמנוע יתפגר, הבחור לא יוכל פשוט להוציא את הצלינדר החוצה ולחרוט אותו? בכל מקרה, הוא יהיה צריך להחליפו (בין אם לתחליפי ובין אם למקורי) וזה יעלה יותר מחריטה של צלינדר "סטנדרטי". וזה מבלי להעלות את הנושא של שימוש בצלינדר לא מקורי, לטוב ולרע. גם האגזוז של הספידפייט ניתן להחלפה בתחליפי, וגם הג'ק אמצע שזו נקודה חלשה אצלם (בעיקר בטראקרים). וזה עוד לפני שדיברתי על הכנף הקידמית שנוטה להישבר, ועוד ועוד ... אפשר להחליף הכל לתחליפי השאלה למה
גם הביצועים, לא טובים משל המתחרים, ואף נאמר כמה פעמים שהוא הנחות בקטגוריה. להזכירך, אין לי שום דבר נגד פג'ו, מאוד אהבתי את הג'טפורס, רק שהיה עדיף לכתוב "שטויות" או רק "מיץ", "שטויות במיץ" זה קצת מוגזם לא?
 

1ס י נ י

New member
אל תעלב, אבל........

כל מה שאתה רושם לא מדוייק, בעיית הכנף נפתרה בספידפייט, הבעיה הייתה בדגמים הישנים, וכבר לא קיימת מזמן בדגמים החדשים. בעיית הג'ק בטרקר אמנם קיימת, אבל אותה בעיה תמצא גם בראנר, שבגלל משקלו,גם ''סובל'' משחיקת ג'ק אמצע. אני לא כל כך בטוח לגבי הביצועים, אבל, החזקה של הפיג'ו היום הרבה יותר זולה ונוחה, לעומת הראנר, שחלקיו יקרים מאוד. ודי להעלב חביבי.
 

moshikop

New member
יש לי הצעה מיוחדת בשבילך

גילרה ראנר 04 5000 קילומטר, נקנה מהחברה לפני כחצי שנה, מצב מצוויין, מחירון גמיש. דבר איתי בפרטי.
 

gilshmil

New member
סיני, אז אתה לא ממליץ על הראנר?

נראה שאתה מעדיף את הספידפייט. בתור בעל מוסך יש הבדלים באמינות/תקלות? או שיש לך כלי אחר שאתה ממליץ עליו? דרך אגב - הטייפון לא חזק כמו הראנר והספידפייט אבל קרוב אליהם? ובקשר לתגובה הקודמת - אתה יכול לפרט קצת על ההרואיזם? אני לא מכיר אותו כלל. מהירויות, כוח, אמינות וכו'. תודה מראש :)
 

1ס י נ י

New member
ההירואיזם כלי מצויין

מאוד אמין, זריז,חלקים זולים, שוק מוצף בחלקים תחלייפיים זולים. נסיעה נוחה וקלה משהו, מומלץ.
 

gilshmil

New member
נו, הוכחתי חוסר בקיאות מזעזע

ההרואיזם אינו 50 סמ"ק, אז זה בכלל לא רלוונטי. אם הייתי עושה רשיון לעד 500 אז הייתי כבר לוקח איזה אופנוע כביש קצה תחתון וזהו. בכל מקרה, אם לחברת קימקו יש קטנוע (שמתם לב לשידרוג - קטנוע! איזה גבר גבר אני) חזק ומהיר כמו ה- NRG, ספידפייט וכו' אז תדווחו איזה.
 
למעלה