שלום לכולם, זקוק לעצתכם

Lightning82

New member
שלום לכולם, זקוק לעצתכם

אתמול הגשמתי חלום ישן וקניתי גיטרה חשמלית - לס פול סטודיו (בצבע יין אדום כמובן). קניתי גם מגבר fender stage 1600 מהתצוגה (של סניף תל אביב, בטח כמה מכם נגנו על אותו אחד). כבר לפני שנה התלהבתי מהמגבר הזה. אז חדש עלה מעל 4,000. המחיר הרגיל היום הוא 5,500 ומהתצוגה זה 3,000. (כמובן שאני לא סומך על כלי זמר ומחירים). התלבטתי אם לקנות מנורות או לא, ובסוף החלטתי ללכת עליו. שמח וטוב לב, חזרתי הביתה והתחלתי לנגן. הצליל היה טוב אבל שמתי לב שכל הזמן ישנו מין hiss שבוקע מהרמקולים. בחנות שמתי לב לזה, אבל בגלל רעשי הרקע היה נדמה שזה מין רעש שכל מגבר עושה וכשמנגנים זה נבלע בצלילים. אבל בבית שקט יותר מבחנות וגם צריך לנגן חלש, אז הרעש הזה נשמע ברור מאוד והרבה יותר חזק מבחנות. כשמדליקים את המגבר ולא מחברים את הכבל של הגיטרה אליו, ניתן לשמוע רעש חלש מאוד של מתח חשמלי. אם אני מגביר את הכל ל-10 המגבר עדיין שקט, למעט בערוץ הדרייב השני (יש שניים). אבל אני לא מתכנן לנגן דיסטורשן בעצמה כזאת (ולהשאר בחיים). כך שפה לא הבעיה. הרעש מתחיל להשמע כשמחברים את כבל הגיטרה למגבר, גם אם הגיטרה לא מחוברת בצד השני וכל הכפתורים מכוונים ל-0 הרעש נשמע. נסיתי לחבר כבל אחר (מאותו סוג) וגם רק בננה גדולה, אבל זה לא שינה משהו. אם זה היה עניין של כבל הייתי קונה אחד יקר, האם זאת הבעיה? האם זאת בעיה כרונית של מגברים במתח גבוה? רציתי לדעת מה אני יכול לעשות בעניין. תודה מראש, ברק.
 

terje

New member
זאת בעיה

ידועה במגברי מהסוג הזה - סדרת הסטייג', יצא לי להתעסק עם כמה וכמה מהם וגם היה אחד בבעלותי לפני כשנה, לכולם יש את ה"היס" הזה כשכבל מחובר אליהם, לא ניסיתי לפתור את זה -( ולא - זאת לא בעיה של כבל) פושט מכרתי וקניתי דגם אחר. צר לי לאכזב אותך...
 

kuden

New member
מה שהוא אמר

זה חרא מגבר וזה בעיה ידועה שלו , רוב המגברים או אולי כל המגברים של פנדר שהם לא מנורות לא שווים הרבה.
 

Caraya

New member
איך המגבר מחובר לשקע שבקיר?

זה תקע אמריקאי שחיברת לו מעביר לאירופאי? אם כן, זה יכול לעשות הרבה בלאגן.
 

Caraya

New member
אז

לדעתי, או שמה ש-terje אמר לך זאת הבעייה, או שההארקה בכבל לא בסדר...
 

grassus

New member
הצליל

הוא כזה בזזזזזזזזזזזזזזזזזזז??? אם כן כמעט בכל הטרנזיסטורים של פנדר שמתי לב לבעיה הזאת
 

Lightning82

New member
לא ממש

זה יותר ווווווו... ואם אני משחק אם האפקים זה יכול להיות גם טטשששש.. יש בזז חלש מאוד של מתח, אם לא מחברים את הכבל. אבל זה סביר.
 
תנסה עם גיטרה אחרת.

אם עדיין יש בעיה תחזיר לכליזמר שהם ישבר תראש. יכול להיות שההארקה בתוך המגבר או הבידוד לא עובד טוב .
 

Lightning82

New member
הרעש לא מושפע מהגיטרה

הוא מופיע כשמחברים את הכבל למגבר גם אם הגיטרה לא מחוברת בצד השני. אז חזרתי לכלי זמר עם המגבר. עמוס אמר שאפשר לשלוח אותו למעבדה, אבל לדעתו זה חסר טעם, כי המגבר תקין. הוא טען שזה רעש העבודה שלו. בחנות הרעש הזה באמת הרבה פחות נורא בגלל קולות הרקע. הכי נדהמתי לשמוע מהם שזה גם מגבר לאולפן. זה רק מעיד עליהם אני מניח. חבל לי לוותר עליו, כי יש בו המון אופציות. מצד שני אני דיי פדנט בקטעים האלה, והדבר הזה יכול להטריף אותי. אני שוקל פשוט להחזיר אותו. ולפי ביקורות שקראתי באתרים בחו"ל, אני לא אהיה הראשון. כנראה שזו באמת בעיה בסדרה הזאת. וחבל. יש לכם הצעות לגבי מגברים טובים ושקטים בטווח ה-3000 ש"ח?
 
אם זה מפריע לך עכשיו זה יפריע לך

אפילו יותר בהמשך כשתרד ההתלהבות מהמגבר. לדעתי תחזיר ותחפש משו אחר, יש מספיק מגברים טובים אחרים בשוק היד שניה.
 

kuden

New member
תחזיר אותו לפני שלא יתנו לך

אין לך מה לחפש איתו ותקווה שיחזירו לך את הכסף, 3000 שקל זה תקציב בעייתי בארץ כי זה לא ממש מספיק לרוב מגברי מנורות יד ראשונה שהמחיר שלהם בארץ הוא שערורייתי בד"כ. יש את הפנדר בלוז ג'וניור שהוא מגבר קטן וזול במנורות אם זה הסגנון שלך (למרות שהוא עולה פי 2 מהמחיר בחו"ל והוא די בסיסי) . אתה יכול לבדוק את הסדרת מנורות של Laney VC15 וLC15R או הגרסאות של ה30 וואט אני לא בטוח כמה הם עולים, יש במרום . לפיווי יש את הקלאסיק 30 שלפעמים נמכר ביד שנייה שהוא טוב ,והוט רוד של פנדר שנמכר לפעמים גם בסביבות המחיר הזה יד שנייה. תראה אם בהתמקחות אולי תוכל להביא את אחד מהמגברים היקרים יותר קרוב לתקציב שלך.
 

zune

New member
איך אומרים המתכנתים:

באג בדיזיין - זיין בדיבאג ... אחי - נראה שאם יש בעייה במגבר - אז זה בתכנון שלו - לא מתאים לך - תחליף מהר... חוץ מזה - באג לפעמים זה Feature (לפחות אצל מיקרוסופט...).
 
למעלה