שלום לכולם ושנה טובה... מחפשת..

m i c h a l i

New member
שלום לכולם ושנה טובה... מחפשת..

את המתכון של sjarjar לפטה כבד עוף עם פסטו ופיסטוקים... כבר שעה שלא מצליחה להוריד מהקישורים... תודה מראש
 
פטה כבד עוף

פטה כבד עוף במילוי פסטו ופיסטוקים. לפטה: 1 ק"ג כבדי עוף טריים ונקיים מעט שמן זית לטיגון מלח, פלפל שחור גרוס טרי טימין 100-150 גרם מחמאה מחממים שכבה דקה של שמן זית במחבת גדול עד שיעשן. מוסיפים את הכבדים (רצוי לטגן חצי מהכמות כל פעם בלבד). מטגנים כדקה עד שמתחילים להזהיב. מפזרים מעל מלח ופלפל שחור גרוס טרי והופכים את הכבדים. מפזרים מלח ופלפל שחור גרוס טרי מטגנים כדקה מהצד השני עד שמזהיב. להזהר לא לטגן את הכבדים יותר מדי (צריכים להיות ורדרדים בפנים). מוסיפים עלי טימין ממס´ גבעולים, נותנים ערבוב אחד ומוציאים לקערה לצינון. מצננים עד לטמפ´ החדר. מעבירים למעבד מזון עם להב פלדה ומפעילים במהירות גבוהה. מוסיפים מחמאה חתוכה לקוביות, בשלבים, מעט בכל פעם, עד שנבלעת בעיסה, ומתקבלת עיסת פטה חלקה. לפסטו: (מכינים את הפסטו בזמן שהכבדים מצטננים לאחר הטיגון) צרור יפה (5-10 גבעולים) בזיליקום ירוק טרי וריחני 100 גרם צנובר 3 שיני שום קלופות מלח, פלפל שחור גרוס טרי 1 כוס שמן זית מכניסים את כל החומרים עם חצי מכמות השמן למעבד מזון ומפעילים. עוצרים ומורידים את החומר שנזרק לדפנות חזרה לסכין. מפעילים שוב ומזלפים דרך הפתח את יתרת השמן בזילוף איטי, עד שמתקבלת משחה אחידה. מעבירים לצנצנת ושומרים בקירור. הרכבת המנה: פיסקוקים קלויים, קולפים עירית קצוצה לקישוט מרפדים טרין (או תבנית עוגה אנגלית) בנייר אפיה שיגלוש מגודל התבנית(מקפלים כך שיתאים תחתית ולדפנות ומשתדלים שהדף לא יקומט בתבנית). מעבירים חצי מכמות עיסת הכבד לתבנית ומחליקים. מפזרים פיסטוקים. מורחים שכבה עבה ונדיבה של פסטו מעל הכבד והפיסטוקים. מעבירים את יתרת עיסת הכבד מעל הפסטו ומחליקים. שמים ניילון נצמד מעל הכבד, כך שלא יהיה מגע בינו לאוויר. סוגרים עם נייר האפיה ושמים עליו משקולת קטנה (אני השתמשתי בסכום). שומרים יום במקרר. להגשה: מכינים צלחות עם סלט עלים ירוק מתובל בויניגרט עדין, ולידו 2 פרוסות לחם לבן קטן (אני השתמשתי בלחם איטלקי). פורסים את הפטה לפרוסות בעובי 7-8 מ"מ (לחיתוך קל יותר ומניעת התפרקות מניחים כוס עם מים רותחים ליד וטובלים בה את הסכין לפני כל חיתוך). מניחים 2 פרוסת מעל הסלט, מפזרים עירית קצוצה מעל ופיסטוקים קלויים קלופים.
 

m i c h a l i

New member
תודה רבה ומס´ שאלות

מדוע לא להשתמש בחמאה? האם ניתן להשתמש בבלנדר אם אין מעבד מזון? האם ניתן להשתמש ברוטב פסטו קנוי או שמא זה גורע מן הטעם? תודה מיכלי
 

sjarjar

New member
תשובות

1. חמאה במקום מחמאה - כמובן שאפשר. 2. בלנדר - צריך לעשות נסיון אבל נראה לי שבכמויות גדולות לא יתקבל אותו מרקם והחמאה לא תשתלב בצורה אחידה בפטה. 3. פסטו קנוי - אפשר, אבל לדעתי אין תחליף לפסטו טרי המוכן במקום בין רגע.
 

m i c h a l i

New member
תודה רבה...

לשניכם... עזרתם לי מאד... זו המנה הראשונה בארוחה אצלי בחג... אדווח לכם איך יצא .. שנה טובה
 
למעלה