שלום לכולם והנושא, שוב, סייעות...

שלום לכולם והנושא, שוב, סייעות...

כתבתי כאן בתחילת שנת הלימודים על המצב שלנו עם הסייעת הסמויה של הבן שלי.
הילד אספרגר בתיפקוד גבוהה שהגיעה לכיתה א' מגן רגיל אחרי שנה נהדרת עם סייעת סמויה שקידמה אותו מאוד.
לא ניפגשנו עם הסייעת החדשה לפני תחילת הלימודים, נאסר עלינו להיות איתה בכל קשר ועד היום אין לנו אפילו את שם המישפחה שלה. במשך השנה היתה לנו הרבה ביקורת על ההתנהלות שלה שבסופו של דבר יצרה נסיגה אצל הילד. היו לנו כמה וכמה פגישות עם מנהלת בי"ס ודרשנו להחליף את הסייעת. התשובה שקיבלנו היתה: אין לכם זכות לבחור את הסייעת כמו שאין לכם זכות לבחור את המחנכת! קבענו פגישות עם מנהלת מח' החינוך בישוב והפגישות בוטלו פעם אחר פעם ברגע האחרון. פנינו לתכנית הבוקר של אורלי וגאי והם דווקה התעניינו אבל זה לא מתקדם לשום מקום כבר חודשים.
עברה שנה ואולי אתם יודעים משהוא חדש.
מי במשרד החינוך אישר הוראה המאפשרת למנהלי בתי הספר להחליט האם יהייה קשר בין ההורים לסייעות הסמויות?
האם יש לכם רעיון איך להיתקדם מפה כי אנחנו מותשים.
בקיצור, הצילו, יש לנו חודשיים עד תחילת שנה הלימודים....
 
מאוד מקומם המצב שיש אצלכם

אצלנו בדרום ההורים מכירים את הסייעת של ילדם, גם אם אמורה להיות סמויה או לא..
לבחור בעייתי אך אפשר להחליף במידת הצורך אם יש בעיה אמיתית..
 

Navva

New member


 

AutismTimesTwo

New member
הצעה

אני זוכר את הודעתך הקודמת, וגם אז לא הבנתי את זה.
כדי להתקדם לפחות צעד קטן אחד - אני מציע לך לבקש מהמנהל/ת את הנוהל/תקנה של משרד החינוך שאוסרת על ההורים להיות בקשר עם הסייעת של בנם.
תעשי את זה כבר מחר, ותבהירי שבמידה ואין לך תוך שבוע את הנוהל מודפס ביד, את תתלונני עליו למפקחת המחוזית על שיבוש הליכי שילוב. אין לך שום דבר מה להפסיד לדעתי.

מאחר ולא יהיה שום נוהל כזה (ניחוש שלי) - את תביאי אותו/ה למצב שבו הם יתחמקו ולכן את יכולה כבר להכין את התלונה למפקחת המחוזית של משרד החינוך.
אין לך שום סיבה שלא להתלונן אם את סובלת (והילד כמובן). וממילא אין שום דמיון בין בחירת מחנכת לבין בחירת סייעת. זו כיתתית וזו אישית. זו עובדת קבועה של משרד החינוך וזו זמנית.
אין שום דמיון ואת צריכה להתעקש יותר (סליחה אם אני קצת פושי).

אם תרצי עזרה בכתיבת התלונה, אני אשמח לעזור. בהצלחה רבה.
 

מרב געש

New member
מצב עגום, קודם כל צריך לשקם את התקשורת שלכם

עם המערכת. להתחיל לדבר על איך נכון לסייע לילד שלכם - לשמוע מה דעתם, ולהגיד את דעתכם וקודם כל לראות האם חילוקי הדעות הם שם. הוא שברמה העקרונית אתם מסכימים על הסיוע שהוא צריך.
אם יש אי הסכמה ברמה העקרונית אז הסייעת היא לא הבעיה ואתם צריכים לחפש מקום שמסכים איתכם לגבי איך לעזור לילד - ז"א בית ספר אחר.
אם על הדרך אתם מסכימים אפשר לעבור לדבר על מי האדם - ואז אתם צריכים להסביר מדוע לדעתכם היא לא עושה עבודה טובה. ולהגיד שאם המורה היתה מזיקה לבנכם כמו הסייעת אז גם הייתם משאירים אותו שנה הבאה בבית כדי להגן עליו, ולהחליף סייעת פחות קשה כי היא רק שלו ולא של שאר הילדים, ושהוא לא ילך לבית הספר עד שלא תבוא סייעת שלדעתם עוזרת לו ולא עושה נזקים במקום................
הנושא השלישי הוא דרך הפעולה - כל ילד רגיל - ההורים בקשר עם המורה, בילד עם צרכים מיוחדים ההורים צריכים להיות בקשר עם המורה והסייעת - אחרת הצוות צולע. לא יכול להיות שלא יהיה שיתוף פעולה בין כל הגורמים שמטפלים בילד. כשיד ימין לא יודעת מה יד שמאל עושה. אתם לא האוייב, אתם ההורים שלו. נכון - היא לא עובדת שלכם, אבל גם המורה לא והיא כן מדווחת לכם על מצב הילד שלכם כי אתם האפוטרופסים שלו, ולא יתכן שמישהו יהיה אחראי על טיפול בו ואתם תהיו מחוץ לתמונה - זה לא יעמוד בבגצ....................
בהצלחה
 
מסכימה עם דברייך

פעם היתה לי שיחה בנושא הזה, לנסות להבין מה עומד מאחורי האיסור להיות בקשר עם הסייעת. אם הבנתי נכון, החשש הוא, שהסייעת אינה גורם מקצועי, והיא עלולה "לפרש" דברים לא נכון, ולהעביר אינפורמציה מוטעית להורים, לכן כדאי שכל ההתקשרות תהיה דרך המורה.
לא מסכימה עם זה לגמרי, בעיניי זה פשוט מעיד על חוסר ביטחון של המנהלת\המורה.
במשך 4 שנים שהבן שלי משולב בכיתה רגילה, תמיד היינו בקשר רצוף ויומיומי עם הסייעת. מעולם לא היתה בעיה עם זה לא למנהלת ולא למורה, להיפך.
דרך אגב, אם אתם לא בקשר עם הסייעת, איך אתם יודעים על ההתנהלות שלה? איך אתם יודעים ממה להיות מרוצים, או לא מרוצים?
 

nofaritrit

New member
גם אצלנו הקשר אסור

ואת צודקת שאי אפשר לדעת מה באמת קורה אלא אם כן את משלמת לה תוספת ..
 
הסיבה היא וגם נאמרה בפירוש בעבר

ע"י מנחת מתי"א שהעבירה הרצאה לסייעות, שהסייעות משתנקרות להורים...

והאמת, הרבה פעמים המערכת מעדיפה להסתיר כדי שהורים לא יבואו בטענות.

בביח"ס שיש בו שקיפות- אין פחד. וכזה בי"ס צריך לחפש.

אני מסכימה אם מירב, נסי לדבר אם המנהלת ואם לא, מהר לחפש בי"ס עם מנהל פתוח, גמיש שיודע שהדרך היחידה לעזור לילד היא רק בשיתוף פעולה עם ההורים. ואם יגידו שאתם הם אלה שלא משתפים פעולה, אל תאמינו להם!

מאיזה איזור אתם בארץ? יש ערים שחייבים לעבור מהן לעיר משלבת יותר... יש מספר ערים שהן בפירוש אנטי שילוב ומאוד קשות , שהסיכוי להצליח לשלב בהן אפסי.
 
אנחנו מכפר יונה ואין סיכוי שנעבור

לקח לי שנים להגיע למצב שבוא יש לבן שלי חבר הכי טוב ועוד שני חברים "רק" טובים.
האמהות בתמונה ואוהבים אותו מאוד גם בכיתה. להתחיל מחדש בגיל שבע וחצי זה יהייה
שוב תהליך ארוך וקשה רק שבגיל כזה יהייה לדעתי גם הרבה יותר קשה ליצור קשר עם
האמהות. אני פשוט לא יעשה לו את זה. אנחנו ננצח בדרך אחרת. חוץ מזה אנחנו מאוד
אוהבים לגור כאן.
 

שלומות0

New member
אז צריך לפעול לשינוי ההנהלה

וזה גם לא תמיד אפשרי, בגדול אין כזה דבר שאין שיתוף פעולה עם הורים
 

dina199

New member
התשובה שלהם לא לעניין.

אמנם הורים לא בוחרים את המחנכת , אבל היו מקרים (זה לא משהו קל, אבל אפשרי) שהורים הצליחו להחליף מחנכת שלא התאימה.
 

שלומות0

New member
ניסיון אישי שלי

שאין שיתוף פעולה עם מנהל בית ספר זה ממש אבל ממש גרוע!
ואם כל הקושי צריך לחשוב לעבור בית ספר, היום זה חסר שיתוף פעולה בנושא סייעת מחר זה יהיה משהו אחר,
 
לא ייאמן

אנחנו פגשנו את הסייעת החדשה (כל סייעת חדשה) שבוע לפני תחילת הלימודים בבית שלנו. ומה זה אי אפשר להחליף סייעת? אנחנו החלפנו סייעת בסוף שנה (לפני כמה שנים) אחרי פגישה עם המנהלת על התנהלותה. לא היו שום בעיות, היא הוחלפה יומיים אחרי הדרישה.
 
תודה לכם על העצות והתמיכה וגם...מצאתי משהוא..

ציטוט מחוברת הדרכה של מתי"א שמצאתי הבוקר. בסעיף 5.3.4 שנמצא בעמוד 25
הנה הכתובת http://www.orianit.edu-negev.gov.il/matiaoef/cp/homepage/regFiles/hoveret hadrakha.pdf
ואני מקוה שיהייה גם לינק מצורף (לא בטוחה שעשיתי את זה נכון)

במידה והוחלט על העמדת סייעת לתמיכה בילדכם, תפעל זו בהתאם למטרות התוכנית היחידנית שגובשה
לו ולהכוונה של מחנכ/ת הכיתה, שתיעזר לשם כך בצוות הרב-מקצועי הפועל בבית הספר. המחנכ/ת
צריכה להחליט באילו מצבים והקשרים תינתן התמיכה, ולוודא שפעילויותיו של התלמיד המסתייע תהיינה
חלק בלתי נפרד מהפעילויות המבוצעות בכיתה בתחום הלימודי והחברתי כאחד. השאיפה המוצהרת, היא
לקדם את התלמיד המסתייע מתלות לעצמאות ככל שהדבר ניתן במסגרת מגבלותיו. מכאן גם החשיבות
הרבה בכך שאתם, ילדכם והסייעת עצמה תהיו שותפים פעילים בכל הקשור בקביעת אופי הסיוע וצורתו.


אנחנו הולכים עם זה למנהלת מחלקת החינוך אצלנו ועם זה לא יעזור אז נמשיך הלאה!
 

dina199

New member
עדיין אפשר לפרש את זה כך

שכל התקשורת תהיה דרך המחנכת
 

AutismTimesTwo

New member
הכל מותר חוץ ממה שאסור או ההיפך ?

מערכת החינוך כמו גם מערכות אחרות במדינה פועלות לפי הכלל שלפיו : הכל מותר חוץ ממה שאסור. לחילופין, הכל מותר חוץ ממה שמשרד החינוך אסר או ממה שמשרד החינוך הגדיר כתבנית פעילות.
זה אומר שכל עוד מישהו לא מראה לכם בחוזר מנכ"ל או במשהו אחר שאסור להורים לדבר עם הסייעות - האיסור הזה לא קיים מבחינתכם. וזה לא את שצריכה למצוא איפה זה כתוב. זה הם.
אני מצטרף למה שדינה אמרה - הציטוט הזה לא פותר לך את העניין, אבל טוב שתפני לאינסטנציות גבוהות.

אגב, לא פעם אני נתקל בכל מיני אמירות כמו "כולם יודעים ש... אסור/אי אפשר/וכו'". כשאין בפועל שום דבר כתוב מאחורי זה ואלו רק שמועות או תקנות שהיו פעם ופג תוקפן וכו'.
 
למעלה