שלום לכולם בהמשך לשאלות על בעיות שינה

שלום לכולם בהמשך לשאלות על בעיות שינה

אני קורא כאן די הרבה אבל פעם ראשונה שכותב, אשמח לקבל חוות דעתכם לאישתי ולי יש ילדה מקסימה בת שנתיים וחצי, בת יחידה אחרי הרבה שנות טיפולים אז מן הסתם קצת מפונקת למרות שאנחנו משתדלים מאד שלא לתת מעבר. היא נמצאת בחדר משלה שהיא מאד אוהבת כבר מגיל שנה וחצי לערך עד אז היתה איתנו בחדר. לפני כחודש היא התחילה להתלונן כי "היא לא מרגישה טוב" לפני השינה ובדרך כלל חיבוק וקצת ליטופים עד שהיא נרדמת היו פותרים את הבעיה. אני חייב לציין כי עד אז היא היתה נרדמת בכוחות עצמה מול הטלויזיה (בחדר שלה) כיום המצב החריף והיא לא מוכנה להרדם מבלי שישכבו לידה (אני או אישתי זה לא חשוב מי) ובנוסף היא מתעוררת באמצע הלילה בזעקות שבר ורוצה שישכבו לידה ושלא ישאירו אותה לישון לבד. כל הניסיונות שלנו להסביר כי גם אנחנו צריכים לישון וכי מחר צריך לקום לגן/עבודה לא עוזרים, אם אנחנו מתעקשים קצת יותר היא מתחילה עם ה "אני לא מרגישה טוב" ו"תשכב/י לידי". גם אם אנו שוכבים לידה עד שהיא נרדמת שוב, היא מתעוררת בשנית אחרי כמה דקות עד חצי שעה בצרחות... הפתרון הוא שאחד מאיתנו חייב להמשיך לישון לידה כל הלילה...(אין בעיית מקום במיטה שלה אבל עדיין...) סיפורים בנושא והסברים גם בגן על ידי הגננת לא ממש עוזרים. הילדה נמצאת בגן פרטי 10 ילדים עם 3 גננות עם יחס מצויין ולא חסר לה ממש כלום לא תשומת לב ולא אהבה או משחקים (בקיצור מפונקת) השאלה: איך לפתור את הבעיה שנוצרה כעת או שעלינו לזרום עם העניין ולתת לה את תשומת הלב שהיא מבקשת למרות הקושי שבדבר. חלק אומרים לנו שמדובר בגיל וזה עובר וחלק מטיפים לנו כי עלינו לתת לה לבכות ורק לבוא להסביר לה לחבק אותה וללכת חזרה. אנחנו כעת נענים לבכי שלה וישנים לידה בתורנות, ד"א שנינו עובדים ושנינו נוהגים רוב היום והעניין די פוגע בעירנות מה עושים??? תודה מראש
 

צימעס

New member
יש מצב שתחזירו אותה למיטה שלכם?

או אולי למיטה שצמודה לשלכם? מנסיוני, סביר שזה ימשך לא הרבה זמן - אולי כמה חודשים - היא "תתדלק" קצת אמאבא בלילה, ותחזור לחדר שלה.
 

טרה10

New member
גידלנו שניים בקיבוץ..אז

אחד היה מחזיק אותנו..עד 10 שלא נלך..לחדר. הקטנה היתה בת 2.5 אז אולי עוד לא ידעה. בכלל האופי שונה והיא כילדה היתה נוחה תמיד. לאחר שעזבנו לערד..כל העניינים האלה הסתיימו. לימים נולד השלישי ולאור הנסיון בלינה המשותפת-[מי יגול עפר מעיניך חבר כפר בלום..שהתמחה בזה ופיתח תיאוריות..חנן שדמי ז"ל] בקיצור גם אנחנו גדלנו בלינה המשותפת - אבל בלי שום טרואומות..ואז החלטנו שהשלישי יישן לידנו..ועד גיל חמש כך היה. פשוט בשביל לא לקום אליו לחדר השני. ראשית היום הוא בחור למופת.אולי אפילו-זה בגלל זה.
 

טרה10

New member
ובנושא אחר..

נכדתי בת ה-2.5. שאלה סבא מה אתה קורא ? ואני סתם קראתי ב'אתם זוכרים את השירים' של יהונתן גפן..אז התחלתי איתה ב'אני אוהב שוקולד'..ואז השתדרגתי ל-דיוידי..של הכבש ה-16 וככה הברנו שעתיים עד שאמא שלה חזרה..תחשבו על זה. נ.ב. ואחרי פרס אני כבר מציע אותו לנשיא המדינה.! חומר טוב-הרי גם קלינטון..עישן.
 

טליאור

New member
אולי פחדים?

אצלנו בגיל הזה התחילו פחדים, מכל הסוגים והמינים, כל מפלצות ויצורי העולם נכנסו אלי נו הביתה מכל פתח אפשרי. כשאצלנו היה מצב דומה לשלכם - הסברתי עניינית שלכל אחד יש את המיטה שלו, ואם הוא צריך באמצע הלילה הוא תמיד יכול לקרוא לנו, ואנחנו נבוא להיות איתו עד שיירגע ויירדם שוב (אצלנו לא נרדמים לבד, אלא עם אמאאואבא ליד), אבל אז אנחנו חוזרים לישון במיטה שלנו. וגם, שהוא מוזמן לבא אלינו למיטה אם הוא לא יכול לישון לבד. איכשהו, רק הידיעה שהוא יכול לבוא, הרגיעה אותו והוא כמעט לא בא. בנושא הפחדים - המצאנו כל מיני טריקים להתמודד עם הפחדים - טקסי גירוש מפלצות, פרצופים מצחיקים של אמא שמפלצות מפחדות מהם, פיות שומרות, ועוד, עד שזה פחות או יותר התחיל לעבור לפני חודש - ביומולדת 3.
 
זאת אומרת שבכל מקרה עלינו לזרום ולא

להלחם בה, זה משהו חולף. נכון שהיא ממש לא תפריע לנו אם היא תהיה איתנו בחדר אבל מוזר שהעניין התחיל פתאום בלי כל התראה מוקדמת. מצד שני להעביר אותה אלינו לחדר לא יצור תקדים?
 

ללילילל

New member
רק לעניין התקדים -

אני חושבת שברגע שאתם מקבלים החלטה ברורה כהורים מה לעשות ומיישמים אותה בבטחון, התקדים הוא שאתם כהורים מחליטים לפי מה שמתאים ונכון לילדה באותו הרגע. בעתיד אם יתאים משהו אחר, אתם תשנו ותחליטו בהתאם. אני חושבת שיש יותר סיכוי לקשיים מולה בעתיד אם זה יישאר כתחום אפור - קצת אסור אבל בעצם מותר, לא ממש רוצים אבל נכנעים לה. כשאתם לוקחים שליטה ומקבלים החלטה ושלמים אתה (למשל על שינה באותו החדר), הדברים יותר פשוטים.
 
למעלה