שלום לכולם :) אני מנסה לעשות את צעדי הראשונים

שלום לכולם :) אני מנסה לעשות את צעדי הראשונים

בתחום המאקרו ואני אשמח אם תענו לי על מספר שאלות: 1. גוף המצלמה שלי הוא canon 350D eos ואני מחפש עדשות מתאימות בטווח מחיר של עד 3500 ש"ח. מצאתי את Sigma Telephoto 150mm f/2.8 EX APO Macro EX DG HSM Autofocus Lens for Canon EOS אני אשמח לקבל המלצות\קטילות עליה, ולשמוע אם יש עוד עדשות מאקרו מומלצות בטווח המחיר הזה. 2. האם זה שהעדשה מיוחדת ל EOS ימנע ממנה בעתיד לפעול על גופי קנון אחרים? אני מבין שאין תיקון של הקרופ פאקטור בעדשות מיוחדות ל EOS (שלמאקרו זה נפלא בעיניי) אבל הבנתי שהאלמנטים בכל זאת בנויים שונה. כמה זה ישפיע אם (יותר נכון כש..) יום אחד אני אחליט לקנות גוף מקצועי יותר, האם אני אשאר עם בלי עדשת מאקרו? :) 3. שמעתי על שיטת מאקרו לעניים שכוללת extension tubes עדשת 50 מילימטר הפוכה עם יופי של צמצם, וצירוף המילים המוזר "הדבקת מגעים". באמת שניסיתי להבין את השיטה אבל לא מצאתי הסבר ממצה על איך זה עובד (מאיך לעשות ועד לפיזיקה שמאחורי השיטה). אמנם אני קונה עדשת מאקרו אבל הסקרנות הורגת לי את החתול. תודה לכל העוסקים בדבר, וגם לאלה שינדבו לי תשובות. אמיר.
 

kawai1

New member
תשובות

1. הסיגמה 150 נחשבת לעדשה מצוינת. יש עדשות זולות ממנה - באורך מוקד קצר יותר ממנה - הסיגמה 105, טמרון 90. יש גם עדשות של קנון (אני לא מכיר יותר מדי) כמו ה 100 מ"מ שנחשבת מצוינת. תלוי מה אתה רוצה לצלם - אם זה חרקים פחדנים שאי אפשר להתקרב אליהם יותר מדי, ה 150 תהיה בחירה טובה. אם זה לעצמים דוממים, אפשר "להסתפק" ב 105, 90, וגם 60 מ"מ. 2. אני לא מומחה בביונט של קנון, אבל אני לא חושב שתהיה לך בעיה עם גופים אחרים. 3. טבעות הארכה - תלוי לאיזו עדשה מחברים אותן. הן פשוט מאפשרות להקטין את מרחק המיקוד המינימלי של העדשה. לכן, אם יש לך עדשה שבמרחק המיקוד המינימלי שלה מאפשרת הגדלה סבירה, תוכל לקבל הגדלה טובה יותר. שיטת העדשה ההפוכה - מרכיבים עדשת 50 מ"מ על עדשה אחרת (בעזרת מתאם) המחוברת למצלמה. זה נותן הגדלות גדולות מאוד, אבל זו שיטה מסורבלת ולא נוחה בעליל לצילום משהו שזז.
 

Nat King Cole

New member
בענין EF-S

כל עוד קנון תשאר בקרופ 1.6 כמו 400D 30D וכולי. (ככה זה נראה כרגע) אז העדשות יתאימו.
 
העדשה הזו של סיגמה מתאימה לכל הגופים:

גם קרופ פקטור,כמו ה350D,גם חיישן מלא וגם פילם. סדרת הEOS היא סדרה גדולה של דגמים.זוהי הסדרה שמיוצרת ב20 שנים האחרונות,וזוהי הסדרה שתמשיך. הביונט הוא מסוג EF ,שמתאים כאמור לכל דגמי הסדרה. א-ב-ל היות ומדובר בסיגמה,יתכן ותהיה בעתיד בעיה עם גוף חדיש יותר,שהעדשה יוצרה לפניו,והעדשה תצטרך התאמת צ'יפ אליו,דבר שנעשה במעבדות היבואן. זו בעיה קטנה שלא נתקלים בה בעדשות קנון וטמרון (גם לטמרון עדשת מקרו מקבילה לזו של הסיגמה.רק לשים לב שמצוין Di ,מתאים לכל סוגי הגופים,ולא Dii -רק לגופי קרופ פקטור ).
 
תודה על התשובות. מדהים כמה מהר השרשור יורד פה

ניסיתי למצוא את המקבילה הטמרונית של העדשה הזאת בארץ ולא הצלחתי למצוא. כנראה שלא חיפשתי מספיק :) אם אפשר לקבל הפניה למקום שמוכר אותה זה יהפוך אותי לאיש מאושר מאוד :) שאלה נוספת: מה אני צריך לבדוק בזמן קניית פלאש טבעתי?. ראיתי הפרשי מחירים מטורפים (בין 600 ל -2500). תודה לעונים.
 
תשובות

למה דווקא בארץ?אם תזמין מחו"ל לדעתי תקבל אותה הרבה יותר מהר ,עד פתח ביתך\משרדך,ואפילו במחיר נוח יותר.לברר קודם אם יש וקיים במלאי. פלאש טבעתי לצילום מקרו - אם אתה מתכוון לעסוק במקרו ברצינות ולא רק מדי פעם בפעם,לפי החשק,ממליצה על הציוד המקורי,של היצרנים הגדולים,שיציעו תאימות מלאה לגוף המצלמה,ועוד כמה אופציות כיוונון מהפלאש עצמו,בנוסף לתוכנית האוטומטית.מהיכרות עם פלאשים חיצוניים רגילים, יצרנים שונים,המוצרים היקרים-המקוריים, בדרך כלל גם אמינים ,עיקביים בתוצאות,נוחים יותר לעבודה. . הכי זול ופשוט הוא נחמד...למי שמחפש את האתגר שבקבלת תוצאות טובות,למרות הציוד :)
 
למעלה