שלום לכולם, אני לא בטוחה שזה המקום

שלום לכולם, אני לא בטוחה שזה המקום

המתאים לבעיה שלי, ואני חדשה כאן. אממ...הבעיה היא שאני חוששת שיש לי או סי די .או סי די הפרעה טורדנית כפייתית. זו בעצם אובססיה המפריעה לתפקד במשך היום. בכל מקרה, מי שכן יודע מה זה , אצלי הבעיה היא עם חלק בפנים, -האף- הוא לא גדול, אין לו "גיבנת", בפרופיל הוא אפילו ממש קטן והמון מחמיאים לי עליו (כשרואים אותו מהפרופיל) אבל מקדימה הוא טיפה עולה..טוב מספיק עם הפירוט. כמובן שעם המחמאות יש כאלה שלפעמים מעירים לי " מיס פיגי" וכדומה..ודווקא ההערות המשפילות נשמרות בראשי, אני תמיד תקועה במחשבה של האף, הרגשה שאני דומה לחזירון , אני נימנעת בדר"כ לדבר עם אנשים פנים מול פנים אלא אם כן אלו אנשים שקרובים אליי, במיוחד בבית הספר אני לא מרגישה בנוח עם עצמי, אני סוחבת איתי מראות ותמיד בודקת איך אני..או יותר נכון איך האף שלי ניראה. במהלך השיעור, ואם אני יוצאת מהכיתה אני תמיד ניכנסת למראות ה" לא מוצלחות" שבשירותים ומתבאסת כל פעם מחדש. ולאחר שאני מסיימת את זמן האיכות שלי עם המראה והולכת לדרכי אני מרגישה שהנחיריים שלי מקדימות אותי, שהן בולטות שהן חשופות, כן זה באמת נשמע מצחיק אבל המחשבות האלו מטריפות אותי ולא יוצאות לי מהראש. אין לי שום ביטחון אך ורק בגלל זה, אני עסוקה בלהשוות את עצמי לאחרות. זה שובר אותי נפשית, לפעמים אני משתגעת מלהסתכל על עצמי במראה, לפעמים אני מסתכלת ובוכה..אין פה שום הגיון אני יודעת. בכל מקרה..אני כמעט משוכנעת שאני סובלת מ או סי די..אבל מה אני יכולה לעשות עם זה? מישהו יכול אולי לעזור לי.? בבקשה..
 

bwp

Member
לדעתי זה לא OCD

זה בעיה עם חלק בגוף שאני לאיודע איך מגדירים את זה. בכל מקרה, הכי טוב זה ללכת לטיפול פסיכולוגי. תזכרי שלא כולנו מושלמים,אז למשל לי גם יש אף לא מושלם,ועודף משקל, אבלאני לא כל היום מתעסק בזה. כן זה מטריד אותי,אבל זה משהו שאני כן יכול לשנות,את לא יכולה לשנות את זה שהאף שלך טיפה עולה. את יכולה בניתוח פלסטי אבל זה לא שווה אם מחמיאים לך על האף. לדעתי מה שאת צריכה זה טיפול פסיכולוגי.
 

11AM

New member
מסכים עם bwp

זה לא נשמע לי כמו OCD, אולי משהו קל. הרבה אנשים לא מרוצים מהגוף שלהם או מחלקים ממנו ורוצים לשנות, זה לא נדיר. טורדנות כפייתית זה כל מיניי דברים שאת מרגישה שאת צריכה לעשות (מכל מיניי סיבות), יש אנשים למשל, שחושבים שאם הם לא יעשו איזה תנועה מסויימת מישהו עלול למות או להפגע, או סתם שהם מרגישים שהם חייבים לעשות את זה בלי שום סיבה ושהם לא יכולים להפסיק. לי למשל היה קטע שהייתי מניח את הכוס איזה 5-10 פעמים, או מדליק ומכבה את האור עד שזה נראה לי נורמלי
או מזיז את הראש בתנועות מסויימות פשוט כי הרגשתי שאני חייב לעשות את זה (לפעמים זה גם בא עם מחשבות גרועות כלשהן, אני לא אפרט). למזלי זה כמעט עבר לי לגמרי לבד, סתם כי הפנמתי שזה לא חובה, ככה שגם אם יש לך טורדנות, אפשרי לטפל בזה (לבד או עם פסיכולוג, עדיף עם פסיכולוג אבל). בכל מקרה, ראיתי גם שיש פורום טורדנות כפייתית בתפוז, לדעתי תבדקי גם שם, הם יוכלו לתת לך תשובות יותר טובות מאיתנו.
 

chooselife

New member
אכן לא מדובר בOCD

אלא בבעיה בכל הנוגע לדימוי העצמי שלך באותו אזור. OCD הינה סוג של הפרעה המאופיינת בביצוע הולך ונשנה של טקסים,מתודות,ופעולות שונות,במקצבים או כמויות מסויימות,ופעמים רבות מלווה בתחושה שאם לא יבוצע הדבר, משהו נורא יקרה. שני סוגים נפוצים הם אנשים הרוחצים ידיהם עשרות פעמים, או לחילופין אנשים הבודקים 20- 50 פעם שהדלת נעולה או דברים דומים. מה שאת מתארת נשמע כמו חוסר השלמה או קבלה של איבר בגופף,דבר שבמקום מסויים מאפיין את גיל ההתבגרות. אם הדבר מפריע לך, יתכן ויש מקום לפנות לפסיכולוג על מנת לברר את שורשי ההעניין
יום נעים צוז
 

amirdd2

New member
כולכם טועים ומטעים הסבר לבעיה

שלום לכולם גם אני סובל מבעיה דומה הבעיה ניקראת BDD והיא ניגזרת של OCD אצלי למשל שאני הולך או עושה כול פעולה יש לי הרגשה פיזית שהגב כפוף או הרגשה פיזית שהכתפיים לא ישרות ועוד כול מיני הרגשות פיזיות שמשהו לא בסדר בגוף שלי למרות שאין בעיה אני מסתכל במראה כול הזמן במראה ורואה כאילו שמשהו לא בסדר אצלי אני מטופל באנפרניל שהיא מיועדת לOCD ולחרדות שגם מהם אני סובל
 

chooselife

New member
OCD=סוג של הפרעת חרדה.

זו הסיבה שאתה מקבל את התרופה האמורה
 

dida80

New member
אתה טועה ברגע שאתה אומר

"כולכם טועים"... נראה לי יותר מתאים לנסח שיש פרשנות נוספת למצב שהיא תיארה. יכול להיות שאתה צודק, כלומר אין ספק שמה שיש לך ואתה חווה הוא אמיתי וקיים לגביך. זו לא סיבה מספקת להשליך את זה ללא אבחון מתאים על מישהו אחר. שים לב שאתה מציין שמתוך התבוננות אין משהו שמפריע לך וההפרעה "מצוייה" בהרגשה פיזית. לעומתך, הכותבת ציינה שנחקקו בזיכרונה הערות כלפי האף שנתפסו בעיניה כמשפילות והיא חצויה ביחסה כלפיו. גם דעתי היא שזה הכל עיסוק במראה הנובע מהערכה עצמית נמוכה. דעתי וניסיוני ולמען האמת, נראה לי של רבים וטובים.
 

amirdd2

New member
המשך הסבר

היי אם לא שמת לב אז היא כותבת לך שאין שום בעיה באף שלה אבל כול הזמן היא חושבת ומרגישה שהאף שלה לא בסדר כמוני אין לי שום בעיה כלפי חוץ אבל אני מרגיש וחושב שמשהו אצלי לא בסדר לסיכום: לחלוטין זה BDD אני אומר לך מיתוך ניסיון של 13 שנה בהפרעה סרקתי כול אתר בעולם לא מזלזל בכם חלילה אבל תאמינו לי שיש לי ניסיון
 

11AM

New member
גם לי יש ניסיון

ב- OCD אבל אני לא אאבחן אף אחד שבטוח יש לו את זה או אין לו את זה כי אני לא פסיכולוג ואני לא פגשתי את הבנאדם. אני יכול להגיד לו מה נראה לי, אבל להודיע לו יש לך ככה וככה? חסר רק שהיא תשכנע את עצמה שיש לה את זה אם אין לה.
 

dida80

New member
קראתי עכשיו פעמיים נוספות

בכל זאת יש לי הפרעת קשב ועדיין, מסכימה שהעיסוק שלה בעניין הופך לאובסיסיבי אבל לגמרי מתוך רגשות נחיתות. היא עצמה (וסליחה לך על הדיבור עליך בגוף שלישי) אומרת שהיא עסוקה בהלשוות את עצמה מול אחרות. כן היא אומרת שאין שום בעיה עם האף שלה מהבחינת שלמראית עין הוא נראה, מה אומרים על אף ? "חטוב"? :) , אבל היא לא מרוצה מהמראה שלו. מאחר ולי אין אף סולד ויש לי מספיק חשבונות לסגור עם האף שלי אז מיציתי את העניין. בכל מקרה, תמיד אפשר לגשת לפסיכיאטר שיבדוק אפשרות לBDD ובטח שלא לפסוק על פי פורום. אגב, מדוע טיפול תרופתי לעניין שכזה ולא עבודה מול מטפל? תמוה בעיני. ואני משערת שיש הסכמה כללית שלגבי תסביכים שלנו עם חלקים בגופנו לא יעזור אף כדור. לקבוע חד וחלק לשם או לשם לא נראה לי הגיוני אם אני נדרשת ל"התייחסות שיוויונית" כלשהי בין שתי האופציות. אבל בטח שלא קביעה מוחלטת לגבי קיומה של הפרעה רפואית רשמית. בכל זאת, מדובר בגיל ההתבגרות (שנמשךלעיתים לנצח).
 
היי,,,תודה לכולם

שהגבתם..חשבתי על זה קצת, וגם אחרי שקראתי את התגובות שלכם, הבנתי ש או סי די-אין לי, זה באמת מוגזם למה שיש לי, ואצלי זה נובע מחוסר ביטחון נמוך..יותר מדיי נמוך הייתי אומרת. ועוד משהו שרציתי לציין, המון חשבו שאמרתי שהאף שלי בסדר גמור , אך אני רואה אותו באור אחר.זה לא מדוייק, מה שרשמתי זה שהאף שלי סולד בפרופיל אך חזיתית הוא טיפה עולה וזה מפריע לי , וכאן עולה כל הבעיה... היה לי גם חלום מזעזע לפני זמן מה, חלום דיי מובהק לגביי האף. שהייתי עם בחור שאני מחבבת במציאות ויישנו ביחד..ולאחר מכן הוא שלח לי הודעות תמונה שלי בהן הניחריים שלי היו פשוט עצומות, לא היה לי אף אלא 2 חורים ענקים והוא רשם שאני דוחה ושהוא ניגעל ממני והתחלתי לבכות. יש לי תמיד מצב רוח ירוד בגלל זה אני מרגישה מכוערת והאף לא יוצא לי מהראש, בכל מקום אני חושבת על זה.
 
למעלה