שלום לכולם, אני חדש פה, שאלה לי...

yanivtil

New member
שלום לכולם, אני חדש פה, שאלה לי...

או בעצם שתיים... היום הייתי בשיעור הדגמה של קונג פו גוג´ו ריו במכון "ספרטא" בכפ"ס, שלוחה של המכון של ירון בנימיני מפ"ת. רציתי לדעת אם מישהו מכיר אותם? האם כדאי ללמוד אצלם או לא? איזה שיטה בדיוק זה גוג´ו ריו? בכלל,מה זה סנסאי? נושא שני, החלק שהכי הרגשתי באימון היתה מפשעתי שסירבה להימתח לזויות הרצויות...יש תרגילי מתיחה שאפשר לעשות בבית ע"מ לשפר את המצב?
 
היי לך מתאמן חדש

שמעתי עליהם, והם בהחלט טובים. אים כדאי ללמוד אלצם או לא זה רק אתה יכול להגיד משום שלא לכל אחד מתאימה צורת אימונים מסויימת, או לא כל אחד מתחבר למאמן, למתאמנים האחרים, ולשיטה. תן לעצמך את הזמן לבחון את המורה, תבוא בכיף להתאמן, תשתדל להיות מרוכז ולהוציא מהסנסאי שלך = מורה את המיטב. יעבור זמן שתכיר יותר את הכל תבין לבד אם העניין מתאים לך או לא. מפשעתך שתחייה לא רגילה שמותחים אותה ומתעללים בה, אבל גמישות זה עניין חשוב, לא תוכל להתקדם בלי גמישות, משום שטכניקות רבות מצריכות גמישות, וזאת אתה בונה לאט, ככל שתתמיד באימנים כך גם הגמישות שלך תגדל, הכושר יגדל, ככל שתבנה את עצמך לפי הוראות המורה ככה תראה את השינוי שחל בך, ואפילו תאהב את זה!! לגבי תרגילי מתיחה בקש מהמורה שיראה לך, ותעבוד עליהם בכיף בבית רק תזזההררר לא למתוח יותר מידי את השרירים, בעיקרון בשביל לפתח גמישות אתה חייב להרגיש כאב , אחרת זה לא שווה, אבל אסור גם יותר מידי למתוח אחרת משהו יקרע.. בקיצור תפנה למורה שיתן לך את הדרך... בהצלחה, יניב
 

yanivtil

New member
אולי בכל זאת קצת הסברים כלליים?

מה זה גוג´ו ריו? ומה הקשר בין הקונג פו שאולין (הקלאסי,אומרים??) שבא מסין לקראטה דו שאם איני טועה הוא יפני? אודה לקצת הסברים שיאירו את עיני ואת דרכי...
 

matigol

New member
גוג´ו-ריו הינו קראטה אוקינאוי

המשלב רך וקשה (פירוש השם). אינני יודע על קשר בין הקונג-פו לקראטה דו.
 
סלבו בטח ייתן הסבר כשיראה את ההודעה

אבל בעיקרון גוג´ו-ריו הינו קראטה אוקינאווי, שמייסדו גם למד קונגפו בסין. זאת בהנחה שעקבתי אחרי ההסברים הרבים שהובאו לכאן. חיפוש כאן על גוג´ו ריו אמור להניב את התוצאות הרצויות, אני חושב.
 
גוג´ו ריו.

גוג´ו ריו, הינו אחד מארבע זרמים עיקריים בקראטה המודרני (שוטוקאן; שיטו ריו; וודו ריו). סגנון אוקינאווי שפיתח צ´וג´ין מיאגי סנסאי. מיאגי סנסאי, היה תלמידו של קנריו היגואנה סנסאי, שלמד "נאהא-טה". משמעות השם גוג´ו - קשה רך. גוג´ו מתאפיין בעיקר בעבודה מקרוב (האוקינאווים אנשים נמוכים), הידבקות והשפעה על היריב, תנועה רכה וזורמת (הסגנון היותר רך מבין שיטות הקראטה), עבודת מותן ותנועה עגולה. עוד על גוג´ו ריו, תוכל לקרוא בהודעה הזו. אם יש שאלות נוספות, אשמח לענות.
 
פירוש המלה סנסאי.

המשמעות המילולית של המלה סנסאי, היא: האיש שצעד לפני בשביל/בדרך. באומנות לחימה, זה כינוי למורה/מדריך שהוא חגורה שחורה.
 
קונג פו וגוג´ו.

באופן כללי, יש נטיה מוטעית לשייך את הגוג´ו ריו לסגנונות שאולין. אמנם מיאגי סנסאי למד אצל היגאונה סנסאי, אך הסגנון הוא אוקינאווי. אין שום קשר בין קראטה דו גוג´ו ריו (יפני-אוקינאווי) לבין סגנונות שאולין (סיני). יתרה מזאת, אין בסין שום הכרה בתארי דאן למיניהם
בנוגע לשילובים של גוג´ו סיני, כנס ל: אתר הבית של ירון בנימיני. הודעה בפורום תפוז על גוג´ו סיני. הודעה בפורום וושו.
 

idv

New member
גוג´ו

כאחד שמתאמן אצל ירון הנה הסבר (מהזיכרון) שהוא נתן לי לגבי השילוב של גוג´ו וקונג פו. גוג´ו כעקרון הוא שיטה אוקינאוית שמקורה העתיק הוא בסין. ירון למד את השיטה בסין ובמקביל למד סגנונות של קונג פו ומכאן השילוב בין השניים.
 
אם כך

אז מדוע אתם לא לומדים גוג´ו הודי??? (הרי לפי המקורות, אומנויות הלחימה התפתחו בהודו...)
 

idv

New member
מפני שזה מה שהוא למד

יותר מזה תצטרך לשאול את הבנאדם עצמו
 

yanivtil

New member
אז שאלה נוספת לי...

אם הבנתי נכון, מאימוני בשיטת גוג´ו ריו, לא אדע בכלל את הקונג פו עצמו...האם אני צודק? אם זה אכן כך, האם יש בכלל איפה ללמוד את הקונג פו שאולין עצמו באזור המרכז או שהכל זה קראטה דו- גוג´ו ריו? מישהו מכיר מכון/מורה לזה?
 

zedprime

New member
לפי מה שראיתי אצל ירון לאחרונה

הוא ילמד אותך יותר קונג פו מאשר קראטה . ובין אם יש לו או אין לא תארים מקובלים , רמת הידע שלו היא גבוהה וניתן לראות זאת בקלות. השאלה הבסיסית היא ההתרשמות שלך מן המורה , לך לאיפה שאתה מרגיש יותר טוב .
 

yanivtil

New member
האם אתה

מתאמן אצלו? אם כן, כמה זמן? איך הולכות החגורות והדרגות בגוג´ו ריו? לפי זמן או לפי מבחן?
 

zedprime

New member
התאמנתי אצלו

לפי מבחנים . בכל מקרה מה זה חשוב בכלל חגורות? ---- כ4 שנים.
 

idv

New member
מבחנים

החל המחודש השיטה היא שכל כמה זמן (משהו כמו 3-4 חודשים) יש מבחן שאליו רשאים לגשת אלה שעמדו בקריטריונים מסויימים שבדרגות הנמוכות העיקרי שבהם הוא מספר השעורים שהתלמיד השתתף בהם מאז המבחן הקודם אותו הוא עבר הדרגות בגדול מחולקות לארבע לפי החגורות לבן,ירוק,חום ושחור שבכל חגורה יש שלושה או ארבע שלבים. אבל כפי שאמרו תתאמן בשביל עצמך ולא בשביל צבע החגורה.
 
למעלה