שלום לכולם. אני זקוק להמלצות בצורה נואשת...

GIANTG

New member
שלום לכולם. אני זקוק להמלצות בצורה נואשת...

ובכן, לא מזמן התחלתי לקרוא ספרות רוסית. התאהבתי עד מעל לראש. אבל יש לי בעיה קטנה... אני צריך המלצות לרומנים רוסיים שצריכים להיות בכל ספרייה. קראתי כבר את "החטא ועונשו", "האמן ומרגריטה", "אנה קארנינה", "הגוורדיה הלבנה". הבא בתור הולך להיות "מלחמה ושלום". אני אשמח אם תוכלו להמליץ לי על ספרים מסוימים או כותבים. בנוסף, אני אשמח לספרים פילוסופיים כגון "כתבי אפלטון" שאני קורא עכשיו. ספרים פסיכולוגיים (על בסיס סיפורים וניתוחים של הסיפורים) ואני גם אשמח להמלצות על ספרים בסגנון של "1984" של אורוול. העמסתי עליכם טיפה, אבל אני ממש נואש. תודה שי
 

omriqo

New member
הנה משהו

פרנהייט 451 / ריי ברדבורי הוא ספר לא רע, בסגנון של 1984. רומנים רוסיים יש אינסוף, פשוט תעקוב אחרי המחברים... האחים קאראמאזוב של דוסטויבסקי הוא לא רע, נפשות מתות של גוגול נחמד (אם כי התרגום לעברית בשפה מיושנת מאד), יש גם את לב כלב של בולגקוב שאני אישית לא כלכך אהבתי.
 

קרטיסM

New member
ספרות רוסית

בנוסף על הספרים שכבר קראת, אני יכולה להמליץ לך על כמה נוספים: "ילדוּת" של מקסים גורקי, "אבות ובנים" של טורגנייב, סיפורים פטרבורגיים של גוגול, "אדיוט" של דוסטויבסקי, אנה קרנינה היה סוחף, אבל אני מודה שלא צלחתי עד היום את מלחמה ושלום, הוא עדיין ממתין לגאולה...
 
אני משער שברוב הספריות תמצא את

טוב... "סיפורים פטרבורגיים" של גוגול. לא נביא שוב את הציטוט של דוסטוייבסקי על גוגול (מה, עוד פעם?) אבל הסיפורים מצחיקים ומזרי אימה, ושטופים במיזנתרופיה טהורה כמיטב המסורת של הספרות הרוסית. דוסטוייבסקי. עוד לא קראתי את "האידיוט ואת "שדים". לטעמי כדאי מאוד לקרוא את "האחים קרמזוב", הוא באמת אחד הספרים ה... (הכנס כאן בערך כל שם תואר בומבסטי שתרצה). "המהמר" או "הקוביוסטוס", לעומת זאת, הוא ספר קליל ומשעשע. טולסטוי. את מלחמה ושלום טרם הספיקותי (וזה חתיכת הספיקותי). אם קראת כבר את "אנה קרנינה", "מות איוואן איליץ'" ו"סונטת קרויצר" הן שתי נובלות מעוררות מחשבה שכדאי מאוד לקרוא. זה לא שהוא הכי טוב או הכי מוכשר, אבל אני מאוד אוהב את צ'כוב. הוא מצייר את הדמויות שלו במכחול דק מן הדקים, ולמרות שגם הוא בדרך כלל לועג לדמויותיו, יש שם לא מעט חמלה. אני משער שתוכל למצוא בספריה את "פריחה שנתאחרה", את "סיפורים מן הפרובינציה" ואולי גם את הספרים שיצאו באחרונה בהוצאת כרמל בתרגומה הנהדר של דינה מרקון - "הנזיר השחור וסיפורים אחרים", "דו קרב וסיפורים אחרים" ו"יום הפטרון הקדוש וסיפורים אחרים". בכל מקרה את רוב הסיפורים שיש בספרים האלה תוכל כנראה למצוא גם בתרגומים ישנים יותר. לגבי פילוסופיה - חדד את בקשתך בבקשה. נפלא שאתה קורא את "כתבי אפלטון" (אגב, ציפור קטנה לחשה לי שלא חייבים את הכל בבת אחת). קודם כל אפלטון ידע לכתוב, ושנית, בכל הנוגע לשאלות פילוסופיות, כבר אמר מי שאמר שההיסטוריה של הפילוסופיה היא כולה הערות שוליים לאפלטון. השאלה היא, האם אתה רוצה בעצם להתקדם עקב בצד אגודל לאורך תחנות בפילוסופיה המערבית, או שלא אכפת לך (ואין כל רע בזה) "לדלג" על מאות ואלפי שנים, כי אולי אתה מחפש ספרי פילוסופיה שכתיבתם מרתקת במיוחד (אהמ ניטשה), או ספרים שהדגש הפילוסופי שלהם הוא מסויים? אנא, תן עוד פרטים ואולי אוכל לעזור יותר. ניתוח פסיכולוגי של יצירות ספרות. אין לי הרבה נסיון עם זה, משום שתמיד נדמה לי שזו סוגה בעייתית משהו, עם מועדות מסויימת לאנוס את הטקסט. אחרים אולי יוכלו לעזור יותר. יחד עם זאת, מאוד אהבתי למשל את הניתוח של ידידנו זיגמונד פרויד לסיפור "איש החול" של את"א הופמן. את הסיפור של הופמן תוכל למצוא בקובץ "סיפורי הופמן", ולחיבור עצמו קוראים "The Uncanny", או בתרגומו הבעייתי לעברית - "המאויים". זה מה שעולה לי בינתיים. בהצלחה.
 
אל תחמיץ

את "והיום איננו כלה" של צ'נגיס איימטאטוב. אמנם הספר אינו נמנה על הספרות הרוסית הקלאסית, אבל הינו אחד מטובי הספרים הרוסיים שנכתבו במאה ה-20.
 

GIANTG

New member
תודה רבה לכל הממליצים. באמת שהעלתם כמה דברים

שמאוד מעניינים אותי. חסינטו סולאנה ו, לא משנה לי התקופה. פילוסופיה על כל גווניה זה דבר מדהים. ושוב, תודה רבה לכולכם. פורום נהדר...
 

uri80

New member
המליצו לך כאן על צ'כוב ומצטרף לכל מילה

סיפורים ננדרים ואנושיים ביותר. לעג דווקא לא מצאתי שם לעיתים קרובות אבל חמלה יש שם ובכמויות בלתי נדלות. גם "והיום איננו כלה" של אייטמטוב הוא ספר יוצא דופן ומומלץ במיוחד לקריאה. אז מה אם הוא קירגיזי ולא רוסי? "מלחמה ושלום"? בהחלט אבל קח בחשבון שצריך קצת זמן פנוי עבור הטקסט. מצד שני, הוא מעניין , מאד. נ.ב. לא אישי, ממש מתעב את השיר שבחתימה שלך.
 
יש לעג, אוריאל, יש לעג...

אם כי נכון שלא באותה ליגה של לעג כמו הגוגולים. אצל צ'כוב - לעג עם אמפתיה.
 
פילוספיה מענינת, 2 המלצות

אאוטסיידרים ומורדים מאת גבריאל רעם תרפיה לשפויים מאת לו מרינוף את הספר הראשון מאוד התחברתי אליו ומצאתי את עצמי בו המון פעמים לקח לי שנה בערך לקרוא בו, כי יש בו המון מידע כולל סיפורים אישיים ולקרוא אותו בבת אחת זה מעמיס על המוח (התחלתי לקרוא אותו חודשיים לפני המלחמה ואחריה איזה חצי שנה לא התקרבתי לספר כי רמת הריכוז שאפה לאפס אבל היום הייתי מסיימת אותו תוך חודשייים ) הוא מקיף את כול הפילוסופיים בעולם כולו מערבי ומזרח רחוק כולל המלצות לספרים נוספים הוא מעולה בעייני, מעמיק עם מחקרים שעשו במשך שנים בכול העולם , כולל סיפורים אישיים וכתיבה קולחת אבל לא בבת אחת . הספר השני אני קוראת אותו עכשיו הוא קליל בהרבה יותר , גם סיפורים אישיים קראתי אותו קלות והחלטתי לקנות אותו עד עכשיו הוא מאוד מענין.. אבל פחות מרוכז..
 
למעלה