שלום לכולם, אני אשמח אם תוכלו לענות

Wolfox

New member
שלום לכולם, אני אשמח אם תוכלו לענות

לי... היי, אני בת 15.... בזמן האחרון אני נכשלת בבית הספר ורבה המון עם אמא שלי, אתמול רבנו והיא החלה להפוך לי את החדר ולאיים עליי, אחותי הקטנה תורמת לעניין והיא זאת שגורמת לאמא שלי להגיב כך, היא מתנהגת ממש מגעיל! אני לא יודעת כבר מה לעשות... כל דבר שאחותי מקבלת היא רוצה ואני כבר לא נחשבת... אי אפשר לתאר את הכאב הזה... אני לא יכולה יותר! בא לי לזרוק הכל ולברוח לאן שהוא לכמה זמן, להיות מנותקת מכולם! אבל זה בלתי אפשרי... מה לעשות? תודה. wolfox!
 

נירוסטה

New member
יש לך חתימה יפה. ../images/Emo39.gif

תראי, את האחות הבוגרת, נכון? אני, מנסיוני, להיות האחות הבוגרת זו לא עבודה קלה. אך זה עובד בשני הכיוונים. עכשיו את מרגישה מתוסכלת משום שאמא כועסת דווקא עליך... אבל את בגיל ההתבגרות ואין מה להשוות בינך לבין אחותך הקטנה... הריבים שהיו לי עם אמא שלי היו לאורך תקופה של 8 שנים !! ורוב הזמן גם אני כעסתי על זה שהאחים הקטנים יוצאים בזול ומקבלים מה שהם רוצים וגם זוכים לאהדה מופגנת רק משום שהם קטנים. אבל באיזה שהוא שלב גם הבנתי שלהיותת אחות בוגרת זה לאו דווקא דבר רע. אני אוהבת את האחים שלי, אני נהנת כשהם ניגשים אליי בבקשת עזרה בשיעורי הבית כשהם מחפשים אוזן קשבת.. כשהם סומכים עליי ואוהבים אותי ואפילו בסופו של דבר כשהם עצמם מתבגרים הם יבואו אלייך לעצה ויתלוננו על אמא בפנייך !! אני בטוחה שאת נחשבת. אפילו אם את לא מרגישה שזה לא תמיד באותה מידה. או שמישהו זוכה ליחס לא שווה בבית... אבל ככה זה. מכל גיל יש ציפיות אחרות... אני מאמינה שאמך רבה איתך הרבה בזמן האחרון כי היא כמוך מנסה להתמודד וללמוד את הדבר הזה שאת עוברת עכשיו... וגם זה ייגמר מתישו..
את תראי שכשיילך לך טוב יותר בבית הספר היא תירגע קצת... ואולי באמת כדאי שתקחי קצת זמן לעצמך. למשל עם חברות או חברה... ללכת לבריכה..להירגע..או סתם להליכה... רחוק מהריבים והאחות ואמא ומהצרות שלך... רק חשוב שתחזרי רגועה ואז תקחי את הענינים בידיים
 
ענית לעצמך אבל,,,,

כן יש כללים וחוקים - של אמא שלך. ותנסי למצוא דרך שתוכלי להיסתדר עם אמא שלך כמו למשל -מה ישמח אותה שתעשי? תאמיני לי מנסיון ככל שתעשי יותר תקבלי יותר . וחוץ מזה מה זה קשור ללימודים, לימודים זה דבר אחד שיקבע לך את העתיד שאת יכולה לקבוע אותו (לפי הציונים שלך) ואמא שלך זה דבר אחר אל תערבבי בין השניים.
 

גרא.

New member
Wolfox,המריבות , העימותים,המתח

שבינך לבין אמך, אינו דווקא על רקע יחסה המיוחד לאחותך הצעירה ממך. אלא סוג של עימותים בין אם לבתה המתבגרת, הקיים כמעט בכל בית בו נערות מתבגרות גם מתחת ומעל גילך..הבעייה אינה בך, אלא באימך שאינה מבינה למעשה מה עובר עלייך כנערה מתבגרת. קשה לה להשלים עם העצמאות והצורך שלך לשלוט בעצמך, בגורלך, וודאי במרחב החדר שלך..ככל שאת הולכת ומתבגרת, היא חשה יותר יותר שהיא מאבדת את השליטה עלייך..זה קשה לה, והיא מנסה להחזיק בזה בכל מחיר..לכן היא תובעת ממך לסדר את החבדר שלך, בניגוד לרצונך..לכן היא מתערבת ככל שהיא יכולה בלימודייך בבית הספר. וודאי מתערבת בלבוש, בשעת החזרה הביתה מבילוי ועוד...לעומתך, היא עדיין אוחזת היטב באחותך הצעירה יותר,עדיין חשה שהיא יכולה לומר לה מה לעשות, וזה נעשה..לכן היא גם מתגמלת אותה, כנראה ,יותר.ללא ספק, אחותך הצעירה,מנצלת את המצב לטובתה אם וכאשר,היא גם עושה כל מיני מניפולציות על חשבונך..דבר נוסף שכדאי לציין, היא העובדה, שיש סבה פסיכולוגית/התפתחותית לקונפליקטים הרבים בינך לבין אימך..ויש להם פונקציה חשובה בהתפתחות הזהות העצמית שלך..לא ארבה בתיאוריות.רק אומר, כי כדי לבנות זהות חדשה, כל מתבגר,חייב להרוס במידה רבה את הזדהות וההסכמה שלו עם הוריו..להתרחק מהם רגשית עד כמה שאפשר, כי רק כך הוא יכול להתנסות בזהויות שונות..ולהגיע בסוף גיל ההתבגרות לגבוש אישיותו כבוגר.בכל מקרה,לזרוק,לברוח, להתנתק, זו אחת ממשאלות הלב המאפיינות את כאבי גיל ההתבגרות.נכון,זה בלתי אפשרי ולכן, תחילה כדאי להבין מהם התהליכים, ולאחר מכן, אם זה מתאפשר לנסות להגיע לשיחה משותפת עם גורם שלישי מתווך, מגשר,כמו יועצת בית הספר למשל.
 
למעלה