שלום לחברי הפורום היקרים

מאט 2

New member
שלום לחברי הפורום היקרים


אני עומד לסיים פאזל של 2000 חלקים ולצורך ההדבקה (בעזרת שפופרת קונסרבר) רכשתי קרטון ביצוע. כשהגעתי הביתה הסתבר שלמרות שהמוכר הבטיח לי שזה מתאים במידות לפאזלים של 2000 חלקים, הפאזל חורג מהמידות הסטנדרטיות (ולפיכך גם ממידות הקרטון) - הקרטון הוא 100X70 והפאזל 98X75.

חשבתי "לבצוע" את הפאזל לשניים לאחר סיום ההרכבה ולהדביק כל חלק בנפרד ולאחר מכן להדביק את שני החלקים זה לזה. מישהו ניסה וזה הצליח לו או שכמות הדבק הכפולה על קו הגבול עלולה לעשות בעיות עם ההרכבה של 2 החצאים?
יש אפשרות להדביק ללא הקרטון? (למשל לשים את הפאזל על הרצפה כאשר יש חתיכת ניילון ביניהם)
 

גרימלוק

New member
מנסה לתת רעיון

יכול להיות שתקבל רעיונות טובים יותר בהמשך.
אבל הנה כמה אפשרויות -
אם יש לך אפשרות להדביק רק את החלק שמחוץ לשוליים, כלומר האזור בין 70-75 ס"מ, עם כמה שפחות פירוקים? נראית לי האפשרות הכי טובה ואז או לחבר אותם, או לחבר חתיכת קרטון ביצוע שחסרה לקרטוני הביצוע מתחת, ולשלב את החלקים.
ז"א זה ידרוש לכל היותר פירוק של כמה עמודות-אם אין משהו מתחת לא הייתי מסתמך על זה שזה יחזיק "מעצמו"- זה לא.

עקרונית, על האריזה של הפאזל רשום הגודל הסופי, ושלוקחים קרטוני ביצוע למדוד ולראות שזה מתאים לפחות לגודל הזה, ולא להסתמך על כך שזה מתאים לכל הפאזלים עם X חלקים מפני שלא כל חברה או כל פאזל בהכרח יהיו עם
אותו הגודל של כל חלק להערכתי. אבל זו לא עצה שעוזרת לך אחרי שנתקלת בבעיה.

אומרים שיש "שטיחונים" מיוחדים להניח עליהם את פאזל ואז אפשר גם לגלגל אותו (את השטיח) ולהעביר את הפאזל אליהם, אבל זה מסכן את כל הפאזל.

שתי המטרות הן כמובן א': לשמור על הפאזל עם כמה שפחות סיכונים לפירוקים או צורך לפרק ולהרכיב שוב. ואם צריך אז את מינימום החלקים האפשרי תוך שמירה על הסדר בפירוק כדי שאפשר יהיה בקלות להרכיב/"לשחזר".
ב. להגיע למצב שהכל יהיה מונח מתחת ל"מצע" אחד של קרטון ביצוע ולחבר את החלקים.
 

מאט 2

New member
תודה על התשובה


כלומר לחלק את הפאזל ל-2 חלקים (נניח כמו שציינת - לחלק המרכזי ולשוליים שיוצאים מחוץ לקרטון), להדביק כל אחד בנפרד ובסוף לבצע הדבקה של החיבור זה הפתרון?
 

גרימלוק

New member
לבצע הדבקה של חתיכה נוספת של קרטון ביצוע

לחלק החסר ועליו לשים את מה שכרגע אין מתחתיו קרטון ביצוע. כדאי לנסות לעשות את זה במינימום פירוק, ואם יש צורך בפירוק-לשמור על הסדר של החלקים כדי שלא יהיה צורך להרכיב את אותן העמודות עם חיפושים מייגעים.
אם תצליחו להניח את החלק החדש של קרטון הביצוע מתחת לחלק החסר או להעביר את החלק החסר אליו בלי פירוקים , כל מה שאני חושב עליו לא יהיה ישים, זה עדיף, אבל לפחות לדעתי ריאלי יותר לסכן כמה שפחות חלקים מבחינת הפירוק.
על הדבקה מראש בלבד, לא הייתי מסתמך, אבל היה כאן דיון באחד משני העמודים האחרונים לגבי הדבקה, אולי משם יגיע לך עוד רעיון כיצד "לאבטח" את החלקים וכך למצוא עוד רעיון להעביר אותם לחלק החדש (שכרגע חסר) של קרטון הביצוע.
בהצלחה.
 
למעלה