שלום לאספנים המכובדים... כמה שאלות:

dovk

New member
שלום לאספנים המכובדים... כמה שאלות:

אני אדם שאוהב פריטים נוסטלגיים, עוד יותר מכוניות צעצוע ומכוניות, משאיות ואוטובוסים של פעם, אבל לא אוסף שום דבר.

זה בשביל הרקע לפניה.

אני נהנה מאוד לעקוב אחרי התכנית "ענתיקות בדרכים" שמשודרת בערוץ ההסטוריה ב"הוט"... אם מישהו לא מכיר, אז מתוארים שם הרפתקאותיהם של שני רוכשים של עתיקות שמסתובבים בארצות הברית, נכנסים לאספנים וקונים מהם מה שמסתדר, עבור חנות העתיקות שלהם.

צריך לראות כמה תכניות כדי להבין עד כמה "ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות" היא באמת כזו. כמה הרבה אספנים יש שם, מכל הסוגים - אנשים שיש להם 45 דונם של מחסנים מלאים בכל מה ששמו עליו את ידיהם, בית מלא שעונים מכל הסוגים או זקן שכל החצר שלו מלאה גרוטאות של טרקטורי קיטור, אוטובוסים, מכוניות ומה לא.

והם קונים אצל אנשים כאלה כמה פריטים וממשיכים הלאה! אני הייתי חורש - רק בשביל הסקרנות וההנעה, כל מקום כזה שבועיים...

ומסתובבת לי בראש מחשבה - נגיד שהייתי יכול, מבחינה כלכלית, אז אחד הטיולים שהיה יכול להיות הכי הכי עבורי, בארצות הברית, זה פשוט ללכת בעקבות הזוג הזה, לחרוש כל אתר, ובדרך, לראות קצת ארצות הברית. אני מאמין שיש מספיק אנשים בעולם, שהיו רוצים לעשות כאלה דברים!

והמחשבה ממשיכה להסתובב - בטח יש אנשים בעולם, שאם יידעו שהם יכולים לעשות "טיול אספנים" כזה בארץ, היו באים...

ואז עולה השאלה. האם יש ריכוז של מידע, לגבי אספנים, ומתוכם, מי ישמח להציג את האוסף שלו? מי מוכן למכור פריטים, ומי לא מוכן לשמוע על מכירה (אני מכיר אישית אספן כזה..., שלא מוכן לשמוע על למכור אף פריט מאוסף מאוד מכובד)?

מה אתם אומרים?
 

goolgol

New member
שלום.גם אני מאוד אוהב לצפות בתכנית הזו

אתה רואה שם את החצר האחורית של אמריקה.
לדעתי-זה עולם הולך ונעלם...שים לב לגיל האספנים/אגרנים האלו.
גם לא מעט שם מוכרים ירושות של הדור הקודם.
 
מזל שאין לך כסף לסיבוב כזה...אין דבר מתסכל

יותר מלראות דברים שליבך יוצא אליהם ואין לך אפשרות לרכוש אותם ולו רק מבחינת ההובלה ארצה...
האספנים כאן בפורום ימכרו רק החלפות, או פריטים שהתגלגלו אליהם בנושאים אותם אינם אוספים.
ואזהרה, אם תסתותב כאן בפורום, תידבק בחיידק ותתחיל לאסוף. ראה הוזהרת! אני נכנסתי לשאול שאלה ונדבקתי בחיידק.
 

h a d i 1956

New member
סבתא. רגע רגע רגע. האם אני שומע תלונה או

רואה חיוך מרוח על שיפתותייך מאוזן לאוזן?
 
בהחלט חיוך...


 

49צהוב

New member
מה אנחנו אומרים

קודם כל זו תוכנית טלויזיה ולא מציאות אחד על אחד
בטוח שהם מכינים את הרקע קודם ולוקחים רק דברים מענינים, לציבור
לצערי, מעטים המקרים שבהם מראים מה הם באמת מכרו ובכמה כסף

לצערי גם כן
ארצנו קטנה וחדשה ואין בה מקומות נידחים, לא היו טרקטורים לפני מאה שנה- אין אופנועים משנות השלושים- אין תחנות דלק או שלטים מימים עברו- אין כי כמעט ולא היו
האנשים המעטים שגרו פה היו ברובם עניים.

אמת ידועה וברורה- ולכן אני לא יודעת איפה יעשו בארץ טיולי אספנים...
אבל לטיול אספנים בחול הייתי מתה להצטרף, הייתי קונה מזוודות על מזוודות של דברים שימצאו חן בעיני, כנראה אחר כך לא הייתי יודעת איפה לשים אותם, אבל לא חשוב...

נו נארגן מזהו?
 

dovk

New member
ולגבי "זאת רק תכנית טלביזיה..."

אני כל הזמן תוהה, עד כמה העסק מאורגן מראש. אני מניח שלא תחלקו עלי שהאספנים אותם הם מבקרים הם אותניים לחלוטין. אמנם לא יצא לי לראות אירוע כזה, אבל הם בהחלט תוהים לפעמים אם לא יגרשו אותם ממקום כזה, אליו הם מגיעים אקראית...

והעובדה היא שרואים שהם לעתים לא רוכשים דברים שהם רוצים בגלל המחיר, ולעיתים נופלים ממש ורוכשים משהו שערכו נמוך במחיר גבוה יחסית (היא מקרה כזה של פליימוט 39 או 49...).

ואז נוספת שאלה - יש באמת חנות עתיקות שלהם? איפה היא בכלל? כי הסדרה היתה יכולה להיות יופי של פרסומת לחנות, אבל אני לא רואה הקשר קל למקום...

לפחות בדבר אחד אני בטוח, שני החבר'ה האלה אוהבים עתיקות, מבינים בהם, ועושים חיים שחבל על הזמן...
 

goolgol

New member
אגב-הקישור מוביל לאתר של הבחור הגבוה

השני-השמנמן-לא מופיע כלל...מה, דרכיהם נפרדו?
 

dovk

New member
כן...

קודם כל תודה למגיבים.

אני מכיר כמה אספנים בארץ, יותר כמובן בתחום הקרוב לליבי, של כלי רכב למינהם, ויודע בערך שאין מצאי גדול של הדברים שהם מוצאים.

אבל - עדיין, אני למשל, אוהב דגמי מכוניות. אם היה מישהו אומר לי בוא תבקר בגרמניה אצלי 20 אספני דגמי מכוניות שמפוזרים במדינה, זה יכול להיות נושא לטיול. וביקור אצל אספן ממש לא חייב לכלול רכישות (החלפות לא מעשיות לגבי תיירים, אלא אם נוצרים קשרים להמשך).
זאת אומרת, אני בעצם שואל את חברי הפורום, וגם מי שמציץ כאן ויש לו אוסף, כזה או אחר - היה מעניין אותכם להציג את האוסף לתיירים, לאו דווקא לצרכי מכירה/החלפות?
 
שלום לדב המכובד.

ראשית, אם אתה "ידידי הדב" אז אני שמח שהגעת לכאן.
ארצות הברית היא באמת ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות. אני הרבה שם ותמיד מקדיש זמן ל"סיבוב" בחנויות ענתיקות כמו אחת שבבוסטון . זה גן עדן של איזה חמש קומות עם הכל, אבל הכל. המחירים שפויים ואפילו סתם לראות זה נהדר.
בכלל כל המרחב בין בוסטון, דרך ניו יורק ועד לוושינגטון הבירה מלא באתרים כאלה ובקיץ יש המון "מכירות חצר". לא צריך תכנית טלויוזיה בשביל זה (ובמאמר מוסגר אגיד שדי נמאס לי מחוסר היחס בין תכניות האספנים האלה ובין שאר ההסטוריה...).
אתה חובב משאיות נכון? אז בוא תצטרף לחברי מועדון החמש בנסיעה השנתית להרשי שבמזרח ארה"ב. אתה לא לבד ואנחנו כבר מכירים בעל פה את המתחם שבו יש "גם" מכוניות ומשאיות וגם המון פריטים אחרים שלא קשורים לרכב. אלה ארבעה ימים של שכרון חושים. על יד ישנה העיירה קרלייל (Carlisle) שבה המון חנויות וכמובן שבתקופת היריד יש המון מכירות חצר בהרשי וסביבותיה. ואם חובב נוסטלגיה אז על יד יש את ריכוז ה"אמיש".
בקיצור, יש מה לעשות.
 

dovk

New member
ידידי הבני...

כן, זה אני, ואתה לא צריך לספר לי מה יש בארה"ב בעניין אספנות סתם "ענתיקות" משאיות... רואים ברשת והריר נוזל... מתי אפשר יהיה לייבא משאיות אספנות?

בכל אופן, לצערי אני לא רואה את עצמי מגיע להרשי (אני בקושי מגיע לתל אביב...), ולא צריך להרחיק כל כך, ועוד יותר חולה ליילנדים כמוני, מספיק להגיע למרוץ לונדו-ברייטון באנגליה...

אבל איכשהו, עבורי, יותר קוסם להגיע לחווה כזו שבה נאגרו כל מיני דברים במשך שנים, מאשר שהיה במפגש כזה שהכלים כאלה מלוקקים ומבהיקים... (אפשר גם וגם, כמובן...).

בכל אופן תודה על ההזמנה!
 

Diburit

New member
דווקא לאוהבי מכוניות ישנות

אני חושבת שאם תסתובב בהמון חצרות אחוריות בארץ, תוכל מצוא מציאות, למשל כמו זו שצילמתי שלשום בצפון, (והעליתי אתמול בשירשור אחר).
אני אישית מכירה לפחות אחד שיש לו המוני מכוניות כאלה בחצר האחורית שלו...

והתכניות האלה - הם אכן חלומו של כל אספן...
 

dovk

New member
מה את חושבת שאני עושה כל הזמן?

איפה שאני לא נמצא, עיני סורקות את השטח, את חצרות הבתים... אפילו, כשאפשר היה לי, הייתי סורק חניות פנימיות של בינייני מגורים... גם יש יש אוצרות!

אבל אני כל כוחי בדיבורים. אני לא אספן ולא משפץ... בקושי יש לי משאית אחת שעומדת וממתינה לגואל...
 
אמריקה אמריקה.נוסעים .

Around the corner=שטויותחמישים מייל (77ק"מ)
down the roud / כאן תכף הוא אומר ואני נוסע מאה מייל.
קטן על האמריקאים.המרחקים באמריקה מפחידים.
רק שתדעו על מה אנחנו מדברים .
בתוכנית הם נוסעים ממדינה למדינה.

צ'י
 

דרךארץ

New member
דווקא בפורום שאתה מכיר

של מועדון החמש, יש שרשור נחמד ומתעדכן של מספר חברים
שמפעם לפעם יוצאים לאיזור אחר בארץ לתור אחר מציאות בחצרות
ומוכיחים שמי שמחפש יכול למצוא עוד הרבה פינות נסתרות ומעניינות וגם מוכיחים שרק עצם הגילוי אפילו בלי רכישה יש בו קסם משל עצמו. (כמו בדוגמא שציינת)
 
למעלה