שלום, כמה שאלות...

Hyman Roth

New member
שלום, כמה שאלות...

אני בדרך כלל רק קורא, אבל לקראת סוף הסדרה יש כמה שאלות שאני מנסה לענות עליהן: 1) בסוף עונה 5 כשסאן מראה לריצ'ארד את התמונה מ 77 , הוא אומר לה ש"ראיתי אותם מתים". באותו רגע רואים שלוק / סמוקי, מופתע או מזה שריצ'ארד אמר לה כך, או מזה שהם מתים. בכל מקרה, ברור שהוא לא ציפה לתשובה כזו. מה שלא מסתדר זה שכשאשר ריצ'ארד פוגש אותם שוב, הוא לא נראה מופתע במיוחד. מצד שני, הוא אומר להם בהזדמנות אחת ש"כולנו מתים וזה הגיהנום" או משהו כזה. ריצ'ארד שיקר בכוונה לסאן כדי שלוק / סמוקי ישמע? אולי זו האמת והם באמת מתים וזה כן איזושהי צורה של גיהנום? אם הוא משקר - למה לו? אם הוא דובר אמת - הרבה דברים אחרים לא מסתדרים, כי שתי המציאויות של עונה 6 לא עושות שכל במקרה כזה. אם הוא רק חשב שהם מתים והם לא מתו - הוא היה צריך להראות מופתע קצת אחר כך, לא? 2) נראה כאילו כל התכנית של סמוקי, מבוססת על ה"תקלה" שהיתה לבן כשסובב את הגלגל והובילה לקפיצות בזמן. אם לא הקפיצות בזמן, הוא לא היה מצליח ליצור את הבלאגן עם המצפן, ולא היה מגיע לאן שרצה. זו תכנית קצת קלושה לטעמי, ובהחלט סביר שהוא "ניצל את ההזדמנות" אבל היות והוא התחיל במהלכים שלו הרבה קודם, שאלתי היא, האם למישהו יש מושג מה היתה יכולה להיות התכנית המקורית שלו? 3) האם הטיסה של אג'ירה קרתה בדיוק כשהאי היה בזמן הקפיצות או שהיא היתה אחרי שלוק תיקן את הגלגל? אם הטיסה היתה בזמן הקפיצות, איך הקואורדינטות של אלואיז היו נכונות? הרי לא סביר שהחישובים לקחו בחשבון תקלה, לא? מצד שני, אם זה לא בזמן הקפיצות, למה שחלק יגיעו ל 77 וחלק ל 2007? תודה מראש על כל תשובה מנומקת!
 

tamarhp

New member
חלק מהתשובות

1) ב"שאלות נפוצות" (http://157.tapuz.co.il/tapuzforum/main/Viewmsg.asp?id=1217&msgid=140456508 ) יש תשובה לשאלה "מה ריצ'רד אלפרט אמר לסאן בעונה 5 שהוא ראה את ג'ק, קייט וכו' מתים ב1977? אפשר להניח שריצ'רד היה עד לתקרית, שמע/ראה משהו שקרה באזור הברבור, ולאחר מכן לא ראה יותר את ג'ק, קייט וכל חבריהם ולכן הניח שהם מתו בתקרית." לגבי שאר הדברים שאמרת - "כשאשר ריצ'ארד פוגש אותם שוב, הוא לא נראה מופתע במיוחד." או שריצ'ארד כבר הספיק להבין שקורים פה דברים מוזרים, או סתם פשלה של ההפקה. "מצד שני, הוא אומר להם בהזדמנות אחת ש"כולנו מתים וזה הגיהנום" או משהו כזה. " זה היה ברגע של טירוף, אחרי שריצ'ארד איבד את האמון בג'ייקוב ומתחיל להאמין לסמוקי, שאמר לו 150 שנה קודם שהם בגיהנום. אח"כ הוא מתפקח. ריצ'ארד שיקר בכוונה לסאן כדי שלוק / סמוקי ישמע? אולי זו האמת והם באמת מתים וזה כן איזושהי צורה של גיהנום? 3) זה היה 3 שנים אחרי שתיקנו את הגלגל. הסיבה לפיצול היא כי הטיסה לא היתה זהה בדיוק לטיסה המקורית (היורים אישרו את זה).
 

JohnLocke

New member
תשובות

1. הוא ידע ב1977 שהם מתכוונים לחדור לדארמה ולפוצץ פצצה. ההנחה היא שבגלל שלא ראה אותם שוב ב1977 הוא הניח שהם מתו, או מדארמה או מהפצצה. כמובן שהשאלה היא מה בדיוק קרה ב1977- האם היה פיצוץ קטן כי הפצצה התמזגה עם האנרגיה והצילה את האי, האם לא היה פיצוץ בכלל, האם היה אור לבן בכל האי וזהו. כשנדע את התשובה לזה, נבין למה ריצ'רד חשב שהם מתו. אני לא חושב שזה מתקשר ל"זה גהנום" - הוא סתם אמר את זה מתוך מצוקה נפשית כשאמונתו בג'ייקוב נסדקה. כשאמר לסאן שהם מתו ג'ייקוב היה עדיין חי, הוא לא היה אנטי-ג'ייקוב. אני מסכים שהוא היה צריך להיות יותר מופתע כשראה אותם שוב ב2007, אבל באותו רגע (כשראה את ג'ק והארלי והוביל אותם לבלק רוק) הוא היה במצב רוח התאבדותי, אז אולי לא היה כ"כ איכפת לו מי חי ומת. 2. לא ברור אם הוא ידע שכשאמר לראשונה בתור כריסטיאן "צריך להזיז את האי" שבן יהיה זה שיזיז את הגלגל. לדעתי הוא כן ידע שכך יהיה, ובנה על הקפיצות בזמן (אולי אפילו יזם אותם איכשהו). רק באמצעות המסע בזמן כל האגדה על ג'ון לוק החלה, ולוק היה במצב מנהיגותי שיוביל את ריצ'רד להביא את פלוק לג'ייקוב. לכן אני חושב שהכל הלך לפי התכנית שלו, ושלא הייתה תכנית מקורית אחרת. 3. האי לא היה בקפיצות, רק הנוסעים בזמן קפצו. האי מ2004 עד 2007 התנהג כרגיל, וריצ'רד היה על האי ולא חווה שום קפיצות. לגבי למה הגיעו ל77 וכמה ל2007 - יש כמה תיאוריות. אחת היא שרק מועמדים חזרו ל77 - שזו הייתה מעין תכנית של ג'ייקוב "להחביא" את המועמדים ב1977, ולגרום לסמוקי לחשוב שהם פוצצו פצצה ב77 ונעלמו מאז. לכן סמוקי היה מופתע כשג'ייקוב אמר "הם באים" - ג'ייקוב ידע שהנוסעים בזמן עומדים לחזור ל2007 ושסמוקי לא יכול לצאת מהאי בכזו קלות, בעוד סמוקי היה בטוח שהם מתו בפיצוץ הפצצה. התיאוריה נשמעת הגיונית, כי מי שחזר ל77 היו מועמדים - ג'ק, הארלי, סעיד וקייט (שעדיין מועמדת לפי המגדלור). תיאוריה שנייה, פחות הגיונית לדעתי אבל זו שאלואיז נתנה, היא שבשל שהנוסעים באג'ירה לא הצליחו לשחזר את הטיסה המקורית, יקרו דברים בלתי צפויים, ולכן חלק חזרו בזמן וחלק נשארו ב2007. זה כרגע נראה פחות הגיוני, כי כל תכנית ה"שחזור טיסה" של אלואיז נשמעת כמו תרמית אחת גדולה שנועדה להביא את הגופה של לוק לאי.
 
את זה אני זוכר

אבל מה קרה בין סיבוב הגלגל לבין השלב בו ראינו אותם מחוץ לאי?
 

JohnLocke

New member
ברגע שמסובבים את הגלגל

הם ישר נוחתים בתוניסיה. משם בן הגיע למלון בתוניסיה, ולאחר מכן לעירק לתחמן את סעיד, ולוק נלקח לבי"ח בתוניסיה בחסותו של ווידמור.
 

JohnLocke

New member
ווידמור קרא לזה "נקודת היציאה"

אני מאמין שההסבר המדעי-מד"בי, כפי שנרמז בסרטון האוריינטציה של הסחלב (עם התייחסות לאפקט קזימיר וחומר אקזוטי עם מטען שלילי), קשור לחורי תולעת: Exotic matter with negative energy density is required to stabilize a wormhole. Morris, Thorne and Yurtsever pointed out that the quantum mechanics of the Casimir effect can be used to produce a locally mass-negative region of space-time, and suggested that negative effect could be used to stabilize a wormhole to allow faster than light travel. This concept has been used extensively in science fiction.
 

Hyman Roth

New member
תודה על התשובות - אבל אני קצת אקשה בכל זאת:

1) ריצ'ארד אמר "ראיתי אותם מתים", לכן אני לא חושב שהוא "הניח שהם מתו". בגלל שלוק / סמוקי נראה מופתע באותו רגע, אפשר להניח שזה לא מה שקרה (או מה שהוא חשב שקרה). אם הקפיצות בזמן היו חלק מהתכנית שלו (הקפיצות הן מה שאפשרו לו ליישם אותה), הרי שהוא ידע היכן / מתי הם נמצאים, לא? הפצצה בטוח עשתה משהו: או רק קפיצה בזמן (מה שאני חושב שקרה), או שהטביעה את האי, או שיצרה את המציאות האלטרנטיבית. ביומן של פאראדיי רואים תרשים פיצול זמן עם "זמן אמיתי" ו"זמן חלל" שיוצאים מאותה נקודה (T=0). אני מניח שבהבנת מתי הנקודה הזו בדיוק טמון המפתח להבנת המציאויות כרגע. 2) המשמעות היא שסמוקי שולט גם בקפיצות בזמן? (יכול לקבוע למתי האי יקפוץ?). אם היתה לו תכנית, הרי שהוא צריך לשלוט בזמנים. אם הוא רק ניצל הזדמנות (מה שיותר הגיוני לדעתי), אז מה היתה תכניתו מלכתחילה? 3) כל זה בהנחה שסאן לא מועמדת (לא הגיע ל 77), למרות שג'ייקוב נגע בשניהם. ועוד משהו: הרי ידוע שהאחרים (ובן בתוכם), יכלו לצאת ולהכנס מהאי ככל שרצו. מדוע בן שללא ספק יצא ונכנס לא מעט פעמים בעבר (הדרכונים וכו') היה צריך את כל שחזור הטיסה? דווקא התיאוריה של אלואיז ו"הדברים הבלתי צפויים" נשמעת לי יותר. זו דרך טובה "לסגור את הפינה" הזו.
 

JohnLocke

New member
תשובות

1) בקשר למשפט של ריצ'רד - אני חושב שהוא היה כדי להטעות אותנו. הרי בוודאות אין סיכוי שהוא ראה אותם מתים בעיניים שלו, למרות מה שאמר. אנחנו יודעים שהם לא מתו. הדרך היחידה להסביר את המשפט היא שהוא האמין מסיבה כלשהי שהם מתו. אם הוא ראה פיצוץ עם אור לבן חזק ולאחר מכן לא ראה אותם שוב, זה יכול להסביר את העניין. אני מקווה שיהיה איזשהו הסבר לעניין ברגע שיחשפו את תעלומת מציאות ב', עד עכשיו בעונה 6 הם לא מתעמקים בתקרית, לדעתי כי יש להם טוויסט בשרוול והתעמקות תחשוף את הטוויסט. סמוקי אולי שלט בקפיצות בזמן של הגלגל, אבל אם הפצצה גרמה ללוסטיז להישלח ל2007 אין קשר לגלגל, מדובר באנרגיה שונה, ולכן ייתכן שהדבר היה לא בידיעתו/שליטתו של סמוקי. לדעתי זה הלך ככה: ג'ייקוב ידע שהלוסטיז פוצצו פצצה ב1977 והועלמו כתוצאה מפלאש-זמן, אבל הגירסא הזו שלהם עוד לא חזרה לאי ב2007. כשגסס, בעזרת כוחותיו הוא הקפיץ אותם חזרה ל2007 כדי שימנעו את יציאתו של סמוקי מהאי. 2) אני חושב שיכול מאוד להיות שהוא שלט בהם, או היה לו ידע מסויים עליהם. שים לב בפרק 15, הוא אומר לריצ'רד ב2007 "יהיו לך 3 דקות לומר את כל מה שאגיד לך לעשות" כשרצה שריצ'רד יגיד ללוק שהוא יצטרך למות. איך סמוקי יודע שלוק יקפוץ בזמן רק 3 דקות, אם הקפיצה עוד לא התרחשה? "יכול לקבוע למתי האי יקפוץ?" - שוב, האי לא קפץ בזמן, האי זז פיזית והלוסטיז זזו בזמן בעקבות סיבוב הגלגל של בן. 3) בן היה צריך את השחזור כי "מי שמסובב את הגלגל לא יכול לחזור", לפי בן (לא יודע מי אמר לו את זה). לכן הוא תפס טרמפ עם האושיאניק 6. לגבי התיאוריה של אלואיז - לדעתי זה התאים כדי להסביר באותו הזמן לצופים למה זה קרה. אבל כשחושבים על זה עכשיו זה נשמע כמו בולשיט. האם כל פעם שריצ'רד יצא מהאי הוא היה חייב לחזור עם ספינת עבדים מהמאה ה19? לדעתי אלואיז שיתפה פעולה עם התכנית של סמוקי, ביודעין או שלא.
 

JohnLocke

New member
המשך לגבי מה ריצ'רד ראה

בDVD של עונה 5 יש בונוס שבו רואים את חדר התסריטאים, וכתוב שם על לוח מעין תקציר בנקודות של הפרק האחרון. בחלק האחרון (שאפשר לזהות מה כתוב בו רק בבלו-ריי) כתוב: Juliet - Rock - Bomb - Boom. ואז עוד שני חלקים שלא ראינו בפרק האחרון: See Jack's group absorbed by white light. Alpert POV - Sees explosion from distance. זה היה מסביר למה ריצ'רד חשב שהם מתו. השאלה היא למה לא ראינו את זה בסוף עונה 5, והאם אפשר לסמוך על הצילום מסך הזה. לדעתי כן אפשר לסמוך על הצילום, יש הרבה צילומי מסך מהבונוס הזה של הלוח, וכל מה שקורה שם הוא לגמרי מה שקרה בפרק האחרון. לגבי למה לא ראינו את זה בעונה 5 - אני חושב שהם החליטו באיזשהו שלב להשאיר את הסוף יותר מעורפל, שלא נדע כלום לגבי מה קרה אחרי הפיצוץ ב1977. ועובדה - אנחנו עדיין לא יודעים מה בדיוק קרה. ההשערה שלי, כמו שכבר כתבתי רבות, היא שבלי הפצצה הגרעינית האי היה שוקע מהקידוח של רדזינסקי. הפצצה הצילה את האי זמנית, ולאחר מכן, כשהאנרגיה שוב איימה להתפרץ, דארמה בנו את המנגנון של הכפתור כל 108 דקות. במציאות השנייה לא הייתה ג'ולייט כדי לפוצץ פצצה, והאי שקע כתוצאה מכך. אם אני צודק, ההסבר יבוא בבת אחת, ולכן הגיוני מבחינה תסריטאית לחכות ולא לראות לנו מה בדיוק קרה ב1977 עד שלא נדע מה קרה ב1977 של מציאות ב'.
 
וואו, לא ידעתי

שהיינו אמורים לראות משהו נוסף בסוף הפינאלה של עונה 5. מעניין למה הם הורידו את זה.. בגלל נסיון לעשות סיוםיותר דרמטי או בגלל החשש שהם חשפו יותר מדי? כי אם הם חששו שזה יותר מדי רומז, אז סביר להניח שהפצצה באמת לא גרמה למציאות השנייה...
 

JohnLocke

New member
בפני עצמו, זה לא אומר המון

כי זה רק אומר מה קרה במציאות א', והרי ידענו מהפרק הראשון שלא מדובר בריסט, החיים המשיכו להתקיים אחרי 1977 בשביל ריצ'רד אלפרט במציאות א'. ייתכן שהייתה פצצה קטנה בעקבות הפצצה + האנרגיה, אבל שהשילוב שלהם יצר גם את מציאות א' בלי שאף אחד יידע. העובדה שהם לא הראו לנו שום דבר מזה עדיין גורמת לי לחשוב שהם רוצים לחכות לסוף, ולהשאיר אותנו מבולבלים עד אז.
 

Hyman Roth

New member
זה מוסיף המון

זה מידע עקרוני ומהותי שאני מבין למה הם לא חשפו, אבל מצד שני, אני לא מבין למה הם חשפו את זה ב DVD . מצד שני, בתור אחד שבילה הרבה מאוד זמן על האי, ריצ'ארד צריך לדעת ש"אור לבן" והעדר גופות לא אומר שהם מתו. מכל התשובות פה עולה גם האפשרות שריצ'ארד נסע בזמן יחד עם כולם, ובאיזשהו שלב (עבר או עתיד) שעוד לא ראינו, הוא כן ראה אותם מתים. זכור לי שפאראדיי אמר מתישהו שהוא לא בטוח אם האי זז בזמן או הם, כך שיכול להיות שכל מי שהיה על האי (גם ריצ'ארד) זז בזמן בקפיצות.
 

JohnLocke

New member
ריצ'רד לא זז בזמן

RICHARD: So, John... you, uh, you ready to tell me where you've been the last three years? LOCKE: You really don't know? RICHARD: Well, I know that on the day that Ben here turned the wheel, that you and I were sitting on a log. There was a bright light. There was a loud noise, and then you just... you disappeared. כלומר, הוא נשאר ב2004 על האי ובילה שם שלוש שנים עם האחרים. בקשר ללמה הם חשפו את זה בDVD - הם לא חשפו את זה. הם כנראה לא ידעו שאנשים עם בלו-ריי יוכלו לעשות זום ולראות בבירור את מה שהם כתבו בחדר התסריטאים, אפשר לראות את השוט המסויים הזה עם הפרטים על הסצינה האחרונה ממש לחצי שנייה.
 

jony2323

New member
זה רק מחדד את השאלה

אם ריצ'ארד ראה אותם מתיםב-1977 הוא גם ראה את כולם חיים ב-2004 כאשר המטוס התרסק. אז מדוע הוא אומר לסאן שהם מתים הרי הוא ראה בוודאות שוב את ג'ק סוייר קייט ? לגבי השאלה מדוע הוא לא היה מופתע זאת כנראה הסיבה.
 

JohnLocke

New member
כשהוא ראה אותם ב1977

הוא הבין שהם נוסעים בזמן, אז כשראה אותם ב2004 הוא ידע "אה, הנה האנשים שמתישהו יסעו בזמן, יגיעו ל1977 וימותו שם".
 
למעלה