שלום יש לי שאלה !

foxnews

New member
שלום יש לי שאלה !

אני בן 19 חייל אני סובל מחרדה חברתית (על פי מבחן ליבוביץ ברמה מתונה )ואני רוצה לענות על כל מיני שאלות : האם זה מלידה או שאני רכשתי את זה ? האם זה גנטי - מה שהכי מדכא לדעת על כי אז אין מה לעשות ופשוט נדפקתי= כי אין דרך להיפטר מזה?
 

גרא.

New member
העובדה שאפשר לטפל בחרדה חברתית

דרך טיפול קבוצתי, פרטני ו/או קבוצתי,מרמזת על כך שהחרדה החברתית, אינה תופעה מולדת,אינה על רקע גנטי כלשהוא, אלא נרכשת,בגלל סבות רבות ומשונות. מכאן ברור,שיש תמיד מה לעשות,לא נדפקת,כלשונך, אלא עקב נסיבות כאלה או אחרות,קנית לעצמך חרדה חברתית,רכשת, לא ירשת.
 

foxnews

New member
אני מקווה מאוד שזה נכון מכיוון ...

שהפסיכולוגית שלי טוענת שזה יכול להיות גנטי וגם רכשתי את זה. בכל מקרה אני הרבה זמן עם הדבר הזה וכבר רוצה להיפטר מזה ואני הולך לשיחות עם פסיכולוגית כבר 3 שני ם (קרוב) ואני מרגיש שאין שינוי במצב - כי אני עדיין לא יכול להתחבר עם אנשים בצורה חופשית או בכלל . ובעיקרון אני לא יודע מה לעשות כי אני לא רוצה להפסיק את הפגישות עם הפסיכולוגית אבל מרגיש שהטיפול לא ממש נוגע בבעיה כמו שאני ההייתי רוצה. מה גם זה לא קל לעבור מפסיכולוגית אל קבוצת תמיכה. אבל איך אני יכול לרכוש דבר כזה ?!! האם זה קשור לאופן שבו גידלו אותי? (אמא,אבא)
 

גרא.

New member
אם הפסיכולוגית שלך טוענת שחרדה

חברתית יכולה להיות גנטית, לשם מה היא ממשיכה לטפל בך במשך שלוש שנים, ללא הפסקה? יתכן שהחרדה החברתית שלך היא על רקע צורת החינוך והתייחסות הוריך אליך..יתכן שהיא התחזקה על רקע חוויות חברתיות טראומטיות שאולי חווית במהלך חייך..כל אלה רק ספקולציות, מאחר ואינך מוכר לי, אי אפשר להעריך נכונה מה גרם למה,ומתי.וכל נסיון לקבוע כך את הסבות, הוא שגוי ומקח טעות.כפי שכבר נאמר לך, בקבוצה טיפולית, שהיא מעין מיקרוקוסמוס,של החברה בכללותה,אתה יכול לרכוש את הכלים והיכולות להתמודד טוב יותר עם החרדה החברתית שלך.
 

foxnews

New member
אני מאמין שזה מאוד קשור לדרך שבה

הוריי גידלו אותי וחינכו אותי אבל מה לעשות אני עדיין נער ואיך שאני רואה את המצב לא הולך להשתנות - לפחות עוד הרבה זמן.אבל אני לא מוריד מערכה של המטפלת שלי היא טובה מאוד. אבל כואב לי לחשוב שאני מבזבז זמן עם הטיפול למרות שזה מה שאני מרגיש. הייתי רוצה לדעת אם טיפול פסיכולוגי פרטי הוא שווה ערך לקבוצתי. וגם הייתי רוצה לדעת אם אתה יודע איפה יש טיפול קבוצתי בסביבת חיפה, למרות שאני לא חושב שאלך כלכך מהר /אם בכלל?
 

מורןLA

New member
טיפול בכדורים

אני חושבת שיד טיפול בכדורים וצריך להתיעץ עם פסיכיאטר. היו לי תקופות של חרדה כזאת והכדורים עזרו לי במידה מסוימת.
 

foxnews

New member
היה שלב שבו הפסיכולוגית חשבה לתת..

לי כדרוים אבל לא בלב שלם ומה גם עכשיו לאור מצבי אין כנראה צורך ליטול כדורים. אבל את זה צריך לקבוע פסיכיאטר. אבל הייתי רוצה לדעת איך השפיעו הכדורים עליך ואיזה סוג הם ?
 

מורןLA

New member
במה מה החדרה נובעת בעיקר?

אני אומנם נמצאת באמריקה עכשיו ויש פה כדורים שונים, אני אישית לקחתי פרוזאק אבל יש גם זולופט פאקסין ועוד כל מני וזה מאוד נפוץ פה. האמת שבשלבים שונים בחיים שלי נתקלתי בחרדות שונות, לקחתי כל מני כדורים אני לא יודעת מה מהם בדיוק עזר לי, כמובן שלפרוזאק לוקח בערך חודש עד שמרגישים ממש השפעה. אבל תלוי גם ממה החרדה נובעת בדיוק, צריך גם לדעת לאבחן את מקור הבעיה. היום אני מרגישה פחות בחרדה אבל כמובן שהיא חוזרת אלי במצבים שונים.
 

nutmeg

New member
כתבתי פה לא פעם

את דעתי - דווקא בעניין של חרדה חברתית יש יתרון גדול לטיפול קבוצתי בעיקר מכיוון משום שהוא מזמן לך שבוע אחרי שבוע סיטואציה חברתית מבוקרת ומוגנת להתאמן בה. יש את "אתר החרדה החברתית" הישראלי. יש שם מדי פעם הודעות על קבוצות חדשות שנפתחות. אולי שווה ביקור?
 
למעלה