שלום יש לי שאלה

שלום יש לי שאלה../images/Emo9.gif

פעם ראשונה שאני פה ואני לא מבינה בחלומות צלולים הבנתי שזה מצב שאתה יודע שאתה בחלום ואתה יכול לשלוט בחלום או משהו בסגנון הזה. יש לי סיפור לילה אחד קרה לי משהו שממש הפחיד אותי זה היה חלום אבל לא בדיוק זה היה על גבול הזיה מתוך שינה הרגשתי שמישהו מכסה אותי חשבתי לעצמי אולי זאת אמא שלי (לפעמים היא מכסה אותי בלילה) ואז התחלתי להרגיש ממש פיזית שהאדם הזה חונק אותי בהתחלה עם השמיכה אחר כך בצוואר. ידעתי שאני ישנה ניסיתי לדבר להגיד לו להפסיק ולא הצלחתי אז ניסיתי לפתוח את העיניים כדי לראות כביכול מי זה חונק אותי ולא הצלחתי. בסוף הצלחתי לפתוח את העיניים וכולי מתנשפת ומזיעה כאילו זה באמת קרה וכמובן לא היה שם אף אחד.. בדרך כלל בחלומות אני רואה לאן אני הולכת אני רואה אנשים דברים הכל צבעוני אבל הפעם לא ראו כלום הכל היה שחור אפילו שחור זה לא מילה מתאימה פשוט לא היה כלום בשורה התחתונה מה זה ה"חלום" הזה? תודה מראש
 

EndOfAllHopes

New member
החלום הזה הוא...

סיוט!! כנראה היה לך שיתוק שינה (מצב טבעי שבו הגוף לא מגיב לפקודות המוח, מתרחש כל לילה רק בד"כ לא שמים לב אליו כי אנחנו חסרי הכרה), בגלל המצב הלא מוכר הרגשת פחד שבעקבותיו נוצר המצב המפחיד אותו תיארת.
 
הא הא אוקי

וכשאדם נמצא בערנות מלאה עיניים פתוחות לא ישן והוא שומע שמישהו מדבר איתו (מספר לו סיפור נניח..) והוא מנסה להפסיק את זה..לקום להסתובב וכו' ועדיין הוא שומע את הבנאדם מדבר איתו זה קרה לי פעם אחת שמעתי את דודה שלי מספרת לי משהו זה היה מוזר מאוד לזה גם יש הסבר?
 

makron2

New member
כנראה שיש הסבר

אבל אנחנו יכולים רק להעריך. "כשאדם נמצא בערנות מלאה עיניים פתוחות" - האם זה היה בשעות הלילה כשניסת להרדם?איך את יודעת שהיית ערה האם ביצעת בדיקה? היו לי תופעות דומת(דמויות שוכבות לידי במיטה וכאלה)אבל זה היה באמצע הלילה כשחלמתי על עצמי מתעורר בחדר שלי(מעיין התעוררות כוזבת)או סתם שוכב במיטה וזה עדיין נחשב חלום רגיל שנראה כמו מציאות מאחר ולא זהיתי שמדובר בחלום.
 
....

כן זה היה בלילה, איך אני יודעת? כדי להפסיק את הקולות קמתי מהמיטה ניסיתי הלכתי בחדר אני בטוחה שהייתי ערה כשחזרתי לשבת במיטה זה המשיך הקולות
 

makron2

New member
אפשרות גבוהה

שעדיין ישנת ורק חשבת שאת ערה(לפעמים זה מאוד מבלבל),החלום הראשון דומה לשני ומזכיר מעט תופעות של שיתוק שינה או התעורריות כוזבות בלי מודעות - התוצאה עברה "שינוי קל" מחלום לחלום. ,רצוי פשוט לזכור ולהזכיר לעצמך שברגע שמתרחשים דברים מוזרים כאלו יש אפשרות שאת עדיין בחלום ויש לבצע בדיקת מציאות. בטוח באמצע הלילה זה רק דרך בדיקת מציאות - מאחר שהתעוררות מדומה כמעט זהה למציאות המשוערת.
 

LethalVenom

New member
מצטרפת לשאלה אם חלום דומה...

חלמתי גם, שאני נחנקת באיזושהי סיטואציה והייתי מודעת מאוד לחלום ואני בדר"כ שולטת בחלומות, אבל מהחלום הזה פשוט נחנקתי, אני זוכרת שהתעוררתי מחוסר אוויר או לפחות מהתחושה של חוסר אוויר כאילו באמת נחנקתי במציאות, נורא היה לי קשה לנשום ומכאן השאלה.... יכול להיווצר מצב כזה שאפשר למות מחלום כמו זה? שחולמים על חנק לדוגמא ומרוב ששקועים בחלום מתים במציאות? כמו דום לב או משהו כזה?
 

וולפהרט

New member
לא

אי אפשר למות מתחושה בחלום, חזקה ככל שתהיה. גם אני נאבקתי בחלום במישהו מטורף עם גרזן ענק שניסה לחתוך אותי בבטן וממש הרגשתי את זה. כשקמתי ראיתי שהפיג'ימה הסתבכה לי קצת במותן
 

Future Tal

New member
בגלל תגובות כאלה בדיוק

אני מתה מפחד לנסות ווילד למרות שהצלחתי כמה פעמים -_- .... לא היה לי משהו כזה אבל פעם אחת אחות שלי ישבה ליד המיטה שלי (תופעה של ווילד לא מציאות) צרחה ודפקה על המיטה שלי..למזלי ידעתי שזה סתם תופעה....איזה חולה נפש הדבר הזה-_-
 

makron2

New member
זה סימן טוב...

שמת לב שזה סתם שטות(יכלת לעבור לחצלול מלא)ובדרך כלל שנמצאים במצב כזה של הזיות מתקדמות אז עקרונית כבר נמצאים בחלום,בנוסף בדרך כלל תופעות כאלה נעלמות עם הזמן.
 

makron2

New member
שאלה מעניינת..

אישית אני חושב שאם המצב של הלב חלש מאוד אז הדבר יקרה בכל מצב. - צריך לשמור על הבריאות. והנה קישור למאמר שקראתי בנושא הזה בדיוק - http://www.starmed.co.il/News/306 במאמר מצויין ניסוי שנערך בזמן החלומות והניסוי הזה מצביע על ירידה חדה בלחץ הדם בזמן החלומות באופן כללי.
 

LethalVenom

New member
אני מניחה שזה כן אפשרי אך תלוי במידת הבריאות

כפי שציינת. האמרה: "למות מפחד" נאמר כי זה אפשרי באמת למות מפחד, אבל שוב לבן אדם מאוד בריא כמעט אין סבירות שזה יקרה, לעומת אדם בעל לב חלש או בעיות לחץ דם. כך או כך למות מתוך שינה נשמע לא רע בכלל :)
 

LethalVenom

New member
ואני זורמת אם שאלה נוספת

אם כבר ציינתי מוות תוך כדי שינה.... אותם אנשים שחוו "מוות קליני" לעולם לא באמת מתו, הם רק היו שרויים במצב של הזיה/חלום, אני לא יודעת איך לקרוא לזה, אני חדשה פה ולא מכירה את המונחים הנכונים (שאגב אשמח לדעת). לרוב הדופק היה כל כך חלש כמעט בילתי אפשרי לאתר עד שהיה נדמה כי נפטרו ולכן קבעו את מותם. אני מניחה שהם שרויים במצב של תרדמת. עכשיו אני שואלת.... אם הם לא מתו, הם היו באיזשהו מצב של בין חיים למוות, כמו חלום שממש ממש רוצים להתעורר ממנו אבל לא מצליחים (בטוח הרבה מבינים למה אני מתכוונת) אז איפה אתם חושבים בן אדם כזה נמצא? שרוי במצב של....? האם הוא נשאב כל כך עמוק לחלום, או שמא היה בחלום אך גם היה מודע למציאות (מצב של ביניים כזה) , קרה לי מספר פעמים שהייתי חצויה בין המציאות לחלום כלומר שגם חלמתי אבל גם הייתי מודעת למתחרש סביבי ^^ . אשמח לשמוע דעות נוספות, מה אתם חושבים על מצב כזה כמוות קליני, איפה באמת הבנאדם נמצא?
 

makron2

New member
כמו שציינת

מחקרים מסויימים שנערכו נכשלו בתזמון החוויה ומכך הסיקו שייתכן והחוויות התרחשו בעת איבוד ההכרה או החזרה אל ההכרה. "איפה באמת הבנאדם נמצא?" - רוב הסיכויים שכול עוד ויש חיים בגוף האדם נמצא עמוק בתוך עצמו,מעבר לכך יש מלא רעיונות מוזרים.
 
למעלה