שלום יש לי שאלה...חשובה...

שלום יש לי שאלה...חשובה...

הגבתי פה לא מזמן בפורום, בקשר לזה שאני חוזר עכשיו בתשובה ואני בדיוק לפני צבא... עכשיו כנראה שאני הולך לקרבי... יש לי שאלה- האם מותר לדעתכם להוריד פרופיל בדרכים לא כ"כ ישרות (בואו נאמר ע"י שקר קטן על כאבים מסוימים) על מנת לא ללכת לקרבי, או שזה ממש חטא, מפני ששקר זה דבר אסור עפ"י היהדות... או שאני צריך ללכת לקרבי וללחום ולקוות שאבי שבשמיים יעזור לי???? תודה, מקווה לתגובות
 
תחשוב אם אתה רוצה להיות בקרבי

כי להיות בצבא לא קל והחיים של חרדים או דתיים לא קלים בצבא שם אין דת ולא מוסר ,והרבה נופלים ומתקלקלים חשוב מה טוב לך ולדעתי רד מקרדי לא קדי לתת 3 שנים מחיים לצבא וכאשר אתה יוצא אין מי שמכיר בך
 

asaf2000

New member
לדעתי

גדולי הדור פסקו שאסור ללכת לצבא לכן מותר לנקוט בכל האמצעים בשביל להשתחרר משם, כולל לשקר.
 

shishir

New member
תקרא את מה שכתבתי

ותחליט אם אתה מסוגל להתמודד שבוע טוב וחודש טובו shishir ו 01:17 | 28/05/06 חודש טוב וסגולה לקרא את התפילה לבנים על הבנים וכשקראתי והתפללתי זה גם לבנות ועל הבנות ותרשו לי לשתף אתכן שבת מלאה מתח אני עברתי כמו שכבר כתבתי הבן השני שלי חייל כבר חודשיים והוא דיי עובר קשיים וניסיונות בצבא השבת הראשונה שהוא עבר בטירונות עברה בצורה נוראית עד כדי בכי שלו במוצאי שבת על מה שהוא היה צריך לעבור הוא אישית לא חילל שבת שם אבל כל הזמן ניסו להכשיל אותו לא המפקדים אלה חיילים שאיתו. השבת הוא שוב נשאר בבסיס במקום שהוא לא הכיר אף אחד לקחו אותם ביום חמישי אותו שמו בבסיס הזה ואת האחרים העבירו למקומות אחרים בבסיס הקטן הזה הוא גילה שאין משגיח כשרות והוא לא רצה להכנס למטבח (הוא בחודשיים ירד 10 קילו) בגלל כל הפחד שלו להכשל בכשרות אתמול ביקשתי אותו שילך למטבח ויבדוק מה הוא יכול להכין לעצמו לקראת שבת הטבח שם ניסה להסביר לו שהוא חייב לשמור על כשרות אחרת הוא יכול להכנס לכלא הוא והסמל ניסו לדבר אל ליבו , אבל הבן בשלו כל עוד אין משגיח כשרות אני לא יכול לאכול פה והם אתה לא סומך עלינו והוא אני סומך אבל מספיק שחייל אחד יכנס למטבח ובלי ידע ובלי כוונה יכשיל את כולם. ובכלל שלשום הוא שמר בתצפית כל הלילה וכל שעה שואלים בקשר האם תקין והוא חייב לענות שתקין אז הוא היה בעצבות איך הוא יעבור את השמירה הזו בשבת התקשרנו לרבנים אחדים ולא תפסנו אף אחד אז התקשרנו לרף מחפוד והוא עכשיו בחול ונתן לנו מספר טלפון של רב אחר וזה אמר שהוא יסכם איתם שרק אם יש בעיה הוא יענה לא רציתי להגיד לבן את זה כי ידעתי שהם לא יסכימו כי הרי אם הוא לא עונה איך ידעו שהוא בסדר אולי הוא לא עונה כי הוא בסדר יש לציין שהוא במקום של כוננות גבוהה מסוג א' שאזרחים לא יכולים להגיע לשם הילד היה בעצבות אתמול חבל על הזמן דקה לפני השבת הוא שוב מתקשר ומבקש מימני לכוון עליו בנרות ולהוציא אותו ידי חובה. מה אני אגיד כמה בכיתי בנרות הללו רק רציתי שהשם יתן לו את העצה הנכונה ויכוון שהוא לא יחלל שבת שזה לא יכניס אותו לדיכאון. הבן הבכור אמר לי שהוא לא מסוגל להכניס ביס לפה כל ביס הוא חושב עליו ועצוב לו שהוא יודע שאין לו מה לאכול הוא החייל הדתי היחידי שם ואין ספר תורה . עברנו את השבת עם המון מתח וחיכיתי רק שתצא כדי שאוכל לדבר איתו ובררררררררררררררוווווווווווךךךךךךךךךךךךךךך השםםםםםםםםםםםםםםםםם ישועות השם כהרף עין הוא היה עם מצב רוח טוב ואמר לי אמא לא חיללתי שבת התפללתי לבד לבד בבית הכנסת וניסיתי שזה יהיה בשמחה כשהגעתי לחדר אוכל כבר כולם סיימו והלכו אבל שני הטבחים נתנו לי שתי לחמניות ובקבוק יין וקופסאת חומוס סגורה אז עשיתי קידוש ואכלתי דיברתי עם הקצין ואמרתי לו שאני יודע שזה פיקוח נפש אבל זה לא בדיוק מתיר לו לענות במכשיר אם אין בעיה ואז הקצין אמר לו "קיבלת" וביקש מהפטרול לבדוק במקום בקשר כל שעה בהליכה רגלית ולראות אם הוא בסדר. וכך הבן לא היה צריך לדבר בקשר ולא חילל שבת היום בבוקר הוא התפלל שוב לבד ושוב לקח שתי לחמניות עם קופסאת חומוס ויין ישועות השם כהרף עין תודה לך אבא שבשמיים שלא העמדת אותו בניסיון שהוא לא יוכל לעמוד בו
 

אופירA

New member
מנהל
מצווה הבאה בעבירה אינה מצווה!

בשירות הצבאי בצה"ל - מגיעים להרבה הרבה תילי תילים של עבירות, וקשה לברוח מכך. צבא המנוהל עפ"י ההלכה - זה כבר עניין אחר. ובוודאי שעדיף יותר לקיים בדקדקנות את דברי ה' ומצוותיו, כדי שיתקיים על עם ישראל "ונתתי שלום בארץ". בהחלט אפשר לסמוך על הקב"ה שאם הבטיח - יקיים.
 
במיוחד ללימוד תורה

בס"ד יש כח רוחני עצום להגן על עם ישראל ולגרום לכל שונאינו להעלם מן העולם. ידועים דברי חז"ל שבכח לימוד התורה אנו מסלקים את היצר הרע מאתנו, שהוא השונא הכי גדול שיש לנו. כשם שלימוד התורה מסלק את היצר הרע, כך הוא גם מסלק את כל האויבים שלנו, והוא מאפשר לישראל לשבת בשלום על אדמתם. אז תגיד אתה, מי יותר תורם לעם, הבחורים העמלים בתורה מתוך יגיעה ושמחה, או החיילים שעם כל הכבוד (ובהחלט אין כוונתי לזלזל חלילה במה שהם עושים) מנסים למגר את אויבינו בדרכי הטבע?! אין ספק שללמוד בישיבה קדושה זו מצוה יותר גדולה מאשר ללכת לצבא. אמנם אין חיוב על כל אחד ללמוד בישיבה, אבל ממש חבל להפסיד את האפשרות הזו שישנה לכל אחד (ושהיא גם מאושרת על פי החוק), מי שזכה לטעום טעם אמיתי של לימוד בישיבה בימי בחרותו, לעולם לא יצטער על כך, אדרבא, כל החיים הוא יודה לקב"ה שזיכה אותו בזכות נפלאה זו.
 
אבל הרי גם במלחמות בני ישראל....

חלק הלכו להילחם וחלק הלכו ללמוד תורה, אז למה בעצם ה' לא עשה נס, ולמה בעצם היינו צריכים צבא של לוחמים????
 
תשובה

בס"ד שאלה יפה, אבל בעצם השאלה שלך יכולה להשאל על כל דבר בעולם. למה אנחנו צריכים לעבוד לצורך השגת פרנסתנו? למה עלינו ללכת לרופא בשביל להתרפא? וכו' וכו', הרי הקב"ה יכול לעשות הכל בדרך נס? אלא שהתשובה לכך היא שכל המהות של העולם הזה זה הטבע. ההבדל בין העולם הזה לבין העולמות העליונים הוא שכאן למול עינינו מתגלה כח טבעי שמנהיג את העולם, בעוד שבעולמות יותר גבוהים רואים שיד השם יתברך, היא זו שמנהיגה את העולם. למה זה כך? משום שכל הסיבה שירדנו לעולם הזה היא בשביל לגלות את הקב"ה מתוך ההסתר הקיים כאן. הטבע נראה לנו כדבר אמיתי, ולכן זה מסתיר מאתנו את הקב"ה. תפקידנו הוא להגיע כאן בעולם לכזו אמונה מושלמת, שבמקום לראות את הטבע, נראה רק את הקב"ה. נראה שהוא עשה, עושה ויעשה לכל המעשים שבעולם. עכשיו לגבי שאלתך, מכיון שאנו נמצאים בעולם הזה, וכאן צריך (עד סוף תקופת הגלות) שיהיה מצב שיראה לנו כאילו הדרכים הטבעיות פועלות כנ"ל, לכן חייבים ליצור מצב שיהיו גם חיילים שילחמו נגד האויב בדרכים טבעיות, אבל מה שבאמת גורם לניצחון על אויבינו זה הכח הרוחני שיש בעולם, כוחו של השם יתברך. החלק שבעם שיושב ולומד את התורה הקדושה מחזק את הכח הרוחני בעולם, ולכן הוא זה שבסופו של דבר גורם לניצחון. החיילים עושים את העבודה החיצונית, אבל ההצלחה שלהם תלויה בכח התורה. לכן ודאי שלימוד תורה זו מצוה יותר חשובה מהליכה לצבא. היום יש חסרון של לומדי תורה יותר מאשר חסרון של חיילים, לכן מי שיכול לבחור ללמוד תורה בישיבה במקום ללכת לצבא, ודאי שעדיף לעשות כך. כל זאת כתבתי בלי להתייחס לכל המכשולות בעיניני דת שעלולים להכשל בהם בצבא, כפי שכבר כתבו כאן אחרים. כל טוב יעקב
 
אז אם כן, מדוע...

מדוע בתקופת הנדידה במדבר כשכל הניסים התרחשו (מן, סלו, עמוד אש וענן...) כשברור שיד ה' היא זו שמנהיגה את העולם, עדיין היה צריך צבא לעם ישראל, משום שמדבריך משתמע שרק מכיון שה' יתברך אינו רוצה לגלות את עצמו אנו צריכים צבא, אבל אז ה' התגלה לכולם, אז מדוע בכל זאת היינו צריכים אז צבא מוחשי??? תודה על התגובות של כולם
 
בזמן מלחמת עמלק

בס"ד אמנם נכון, לעם ישראל היו אז לוחמים, אבל המלחמה הזו לא התנהלה בדרך הטבע, אלא בדרך ניסית, והיה באותה מלחמה גילוי השם מובהק. את זה חז"ל מלמדים אותנו במשנה במסכת ראש השנה, וכך הם אומרים: "והיה כאשר ירים משה ידו וגבר ישראל (שמות יז,יא) - וכי ידיו של משה עושות מלחמה או ידיו שוברות מלחמה? אלא כל זמן שהיו ישראל מסתכלין כלפי מעלה, ומכוונין את ליבם לאביהם שבשמים היו מתגברין, ואם לאו היו נופלים". (פרק ג', משנה ו') אך עדיין ניתן להקשות, מדוע היה בכלל צריך להלחם אם ממילא הייתה כאן הנהגת השם גלויה, למה השם יתברך לא הכניע את עמלק בלי שנצטרך לנקוט שום פעולה? על זה ניתן להשיב שהקב"ה בכוונה רצה ללמד אותנו שאפילו אם אנחנו נלחמים (והוא הדין להשתדלויות טבעיות אחרות) עלינו להאמין שהניצחון או חלילה ההפסד תלוי רק במצב הרוחני שלנו, ולא באמצעים ובשיטות הטבעיות שאנו נוקטים בהם.
 

תומרהיס

New member
אשמח לשמוע על איזו עברה מבין תילי

תילים של עבירות שאת מדברת עליהן עברתי
 

תומרהיס

New member
לא ידוע לי אפילו על אחד שפסק שאסור

ללכת לצבא יש מגדולי הדור שאומרים שזה מצווה מספיק גדולה בשביל לסגור את הספרים ולהתגייס ויש שאומרים שעדיף לשבת בישיבה מאשר להתגייס מה שברור שלשרת בצבא זו מצווה - מלחמת מצווה ישנם שני סוגים של מלחמת מצווה, אחת מהם זה "להציל ישראל מיד צר" אין שום יכולת להכחיש שהערבים קמים להורגינו ולכן להתגייס לצבא זו מצווה חד משמעית (כמו שציינתי השאלה היא האם היא עדיפה על לימוד תורה או לא) ולכן בגלל שאתה לא הולך לישיבה ברור לכל השיטות שאתה חייב להתגייס ומבחינה דתית הרבה יותר קל להיות קרבי בכל ענייני הצניעות.
 

poiu5

New member
מה פתאום!

מי אמר לך את כל הבולשיט הזה? לשרת בצבא זה לא מלחמת מצווה וצה"ל לא עוסק במלחמות מצווה אלא במלחמות חול ופקודות גירוש! לאדם ששומר תורה ומצוות עדיף שכך שילמד בישיבה וירבה בתלמוד תורה מאשר ילך לצבא ויתקלקל שכן אין לו אוכל כשר למהדרין ולעיתים אף לא כשר לא תפילה במנין ולפעמים גם בלי בית כנסת ולפעמים הוא היחיד השומר תורה ומצות ביחידה אז ככה שלא! אני חושב שהגראי"ל שטיינמן שהוא אחד מגדולי הדור הליטאים הסכים עם הנח"ל החרדי (משמועות ששמעתי-אינני רוצה להקשל בלשון הרע ולכן אני אומר זאת בזהירות שזה איננו ממקורות אמינים)
 

תומרהיס

New member
כן פתאום

קודם כל, אדם ששומר תורה ומצוות צריך להשתמש בלשון נקיה. דבר שני, את ה'בול*** הזה' (כמו שקראת לזה) אמר לידיעתך הרמב"ם במשנה תורה, הלכות מלכים פרק ה' הלכה א' "ואיזו היא מלחמת מצוה: זו מלחמת שבעה עממים ומלחמת עמלק ועזרת ישראל מיד צר שבא עליהם" כאשר יש גויים רוצים להורגנו זו מלחמת מצווה. אם לפנות את גוש קטיף הוא כל כך גרוע, אני מניח שיהדות התורה לא הייתה יושבת בקואליציה בזמן ההתנתקות צה"ל ממחרף נפשו למות 24 שעות ביממה 7 ימים בשבוע 365 יום בשנה ב58 השנים האחרונות אין מלחמת מצווה גדולה מזאת. כמו שציינתי יש מחלוקת בין הרבנים האם סוגרים את הספרים בשביל להתגייס או שמה לו. עדיף להציל חיים של יהודים מאשר לאכול מהדרין, עדיף להציל חיים של יהודים אפילו אם זה גורם לא להתפלל במניין. הבעיות הן לא להדרדר מבחינה דתית, והפיתרון לזה הוא להתגיס במסגרת דתית אם אפשר, ולפחות ללמוד בישיבה/מכינה לפני הצבא
 

אופירA

New member
מנהל
צה"ל אינו מלחמת מצווה

לסגור את הספרים - מדובר על מלחמת מצווה. שירות החובה בצה"ל אינו מלחמת מצווה. הוא מעין תפקוד חברתי ישראלי בעייתי ביותר. הצלת נפשות, במסגרת ארגון הצלה - אכן, עדיפה על אכילת מהדרין או תפילה במניין. אבל שירות חובה בצה"ל זה לא בדיוק מה שהרמב"ם כתב עליו. ההחלטות על שיטות המלחמה ויעדיה, המתקבלות בצה"ל, אינן מתקבלות עפ"י הקריטריונים של הרמב"ם למלחמת מצווה ולהגדרת "עמלק", "צר" ו"שבא עליהם". המסגרת המחייבת בצה"ל מסכנת בתילי תילים של עבירות, שאתה יודע עליהן טוב מאוד. את העבירות הפרטיות שעברת - בין ביודעין ובין שלא ביודעין - כמובן, אינני מכירה. אלו דברים המסורים ללב שלך, ולקב"ה בוחן כליות ולב. עם זאת, אם צעיר אינו לומד בישיבה ואינו אדם תורני בעיסוקו, ההשתמטות משירות לשמה אינה דרך נכונה, ובאמת כדאי שיעשה הכל כדי להתגייס דווקא במסגרת הדתית ביותר. במאמר מוסגר, יש לזכור שהמסגרת החברתית בצה"ל מעמידה בסכנה של בריאות הנפש אנשים רגישים וחלשים, ופיקוח נפש דוחה כל שירות מכל סוג. לכן אם אדם, בלי קשר לדתיותו, חלוש מעט בנפשו, ועתיד להסתכן מההתנהלות ההירארכית, האטומה והקשוחה בצה"ל - עליו לעשות הכל כדי להימלט ממנה, בכל דרך!
 

תומרהיס

New member
זה לא מסובך

הרמב"ם כותב שכאשר באים צוררים לפגוע בעם ישראל זו מלחמת מצווה במצבנו היום הערבים קמים עלינו להורגינו, ולכן התגייסות לצבא היא הצלת ישראל מיד צר צה"ל מונע יומם וליל ממחבלים למיניהם לחדור לישראל ולהרוג יהודים, וכן מצבאות ערב (סוריה, אבל גם השאר) הרמב"ם מדבר על להגן על יהודים מיד צר וגם צה"ל מדברים על להגן על יהודים מיד צר אני לא רואה קריטריונים שונים (זו כמובן לא מלחמה בשבעת העממים או בעמלק, הכנסתי פשוט את הקטע בשלמותו) אם מישהו עלול לעבור עבירות בצבא הוא צריך להתחזק בעזרת מסגרות לפני ובמהלך הצבא, אי אפשר שבגלל עבירה שאני עלול לעבור לסגור את הצבא במלחמת מצווה אין דין של הירא ורך הלבב, מה עוד שצה"ל אומנם מסגרת לוחצת אבל לא פוגע בצורה נפשית כמו שאת מתארת. ל95% מהאנשים היא מסגרת מספקת מבחינה נפשית וחוץ מזה פיקוח נפש לא דוחה שירות מכל סוג שהוא, כי שירות בצבא בהגדרתו זה פיקוח נפש אחד גדול, כשחיילים מסתובבים בשכם זה פיקוח נפש וכו'. (אם כי כמו שכתבתי, לצבא טוב ש5% מהאנשים לא יתגייסו כי הם לא מתאימים מבחינה נפשית.) למסקנתך אני מסכים, שמי שלא לומד בישיבה צריך להתגייס דרך מסגרת דתית.
 

פסיבי 1

New member
אחי בתור אחד שהיה בקרבי אני יכול

להגיד לך שהצבא זה לא דבר קל יתרה מזה אם לא תלך במסגרת של ישיבות הסדר או הנח"ל החרדי במיוחד שאין לך מספיק יסודות סביר להניח שאתה תתקלקל שם מבחינה רוחנית ואז הבעיה של לשקר תהיה העבירה הקלה ביותר שלך אפ אתה מתגייס חובה לעות את זה מתוך מסגרת תורנית אחרת מהר מאד אתה עלול ליפול חס ושלום
 
למעלה