שלום יש לי שאלה בקשר להנקה מחוץ

alexandra22

New member
שלום יש לי שאלה בקשר להנקה מחוץ

לבית.שאלה קצת מוזרה אבל מעניין אותי לדעת על נשים שהניקו מחוץ לבית למשל מסעדות או מקומות אחרים איזה תגובות היו אם היו תגובות נגיד בעדינות לא נעימות ...?
 

muffin3

New member
עד עכשיו סבבה

במשך חודש וחצי יש לי ניסיון עם - בתי קפה - מסעדות - מפגשי חברים - ספסל בפארק - ספסל ברחוב - חנות (עליתי חצי קומה למשרד להניק) בכל המקומות (כולם בת"א דרך אגב) לא היתה הרמת גבה, להקלתי. לדעתי הכל מתחיל בגישה של המיניקה: אם לוקחים את זה בקלות, עושים תיק תק את החיבור לפטמה ומתכסים, אין בכלל בעיה. עם זאת, אם התינוק לא רגוע ומדי פעם מתנתק, אני מעדיפה למצוא בכל זאת פינה עם פרטיות.
 

michal@gal

Active member
מנהל
הינקתי בהמון מקומות בחוץ

במסעדות, בקופת חולים, בחנויות, באירועים משפחתיים. אף פעם לא נתקלתי בתגובות לא נעימות.
 
בנתיים לא קיבלתי שום תגובות

בחודש הזה הספקתי להניק ב- 2 חנויות , על ספסל בגינה, ברכב, בקניון ....
 

א אוהל

New member
עד עכשיו לא נתקלתי בתגובות

לא נעימות. שתי ילדות, כל אחת מהן ינקה עד גיל שנה+ מחוץ לבית. הנקתי במסעדות, בתי קפה, בתים של אחרים, חנויות, את הקטנה בגן הילדים של הגדולה, ברחוב, על ספסלים בקניון, קופ"ח, טיפ"ח. בד"כ לא זכיתי לשום תגובה ואם כבר היתה, היא היתה חיובית (אבל נראה מה יהיה אחרי החיסון הבא של זוטא בטיפ"ח
). זכורה לי סיטואציה 6 שבועות אחרי הלידה של זוטא - הגעתי לרופא הנשים שלי לביקורת של אחרי הלידה וזוטא רצתה לינוק אז ישבתי בחדר ההמתנה של קופ"ח והנקתי אותה. בדיוק הגיע תורי והרופא יצא לחדר ההמתנה, נעמד מולי, הסתכל מקרוב על זוטא היונקת והתמוגג בקול בפני קהל הממתינות לרופאי הנשים השונים על זה שאני מניקה וזוטא יונקת
ו-
- כשאתן מניקות ברחוב/קניון/קופ"ח (לא מסעדה/בית קפה) האם הייתן שמחות אם מישהי היתה ניגשת ואומרת לכן משהו חיובי/תומך הנקה או שאתן מעדיפות שיתעלמו? אני נורא רוצה לומר משהו תומך למניקות שאני נתקלת בהן ברחוב שידעו שהן לא לבד בעולם המבקבקות אבל לא יודעת מה.
 

lulyK

New member
אני מעדיפה התעלמות.

זה מצחיק, כי עכשיו אני נבוכה להניק מחוץ לבית ועם הבכור הייתי נבוכה לבקבק מחוץ לבית. כנראה אני פשוט נבוכה.
 

debby12

New member
מנהל
אני הייתי שמחה למשהו חיובי

כשהייתי בחודש תשיעי יצאתי ערב אחד מהמשרד, ובבנין המשרדים בדרך החוצה ישבה מישהי על הריצפה והניקה [זה במרכז העיר, אני מניחה שלא מצאה מקום אחר להניק - היה חורף וקר נורא בחוץ]. לא התקרבתי מדי כדי לתת לה להרגיש בפרטיות אבל אמרתי לה בחיוך שאוטוטו אני מקווה גם להיות במצבה (הייתי מאוד הריונית - זה היה ברור). ואז היא שאלה מתי התל"מ וגם סיפרה שהיונק בדיוק בן שנה באותו השבוע. לפני יומיים הנקתי במסעדה בחוץ (כלומר ישבנו בחוץ מתחת לשמשיות). לידנו היה שולחן של זוג עם תאומים בני חודש גג (לדעתי הם היו בני שבוע-שבועיים). שניהם בקבקו במרץ (כל אחד תינוק) ות'אמת שהרגשתי קצת "פלאחית" בתור היחידה שמניקה. אבל לא לקחתי את זה ללב (גם גילגי לא - היא ינקה בשקיקה...)
 
או, כמה חיכיתי לשרשור כזה ../images/Emo8.gif

רק כדי לספר שהיינו שבועיים בסלובניה ושם הנקתי ממש תחת כל עץ רענן, כולל במקומות ביזאריים למדי כמו קרונית שנוסעת בתוך מערת נטיפים ומול תצוגת הדינוזאורים במוזיאון כל התגובות היו חיוכים רחבים ומשפטי תמיכה, כולל ילדים שהציצו בהתחלה בחשדנות או ציחקקו אבל כשהחזרתי חיוך בוטח חייכו בחזרה. הגדילה לעשות בעלת המסעדה בלובליאנה שאמרה משהו כמו, טוב הוא רוצה לאכול קודם את האוכל שהוא מכיר ואח"כ אולי יסכים לטעום. בארץ נתקלתי כבר באי אילו משפטים שנאמרו כאילו לא לאוזני אבל בקול רם מספיק, אחד מהם היה משהו כמו, למה היא לא הולכת לשירותים בשביל זה. היתה גם פעם במסעדה שמישהי קמה בהפגנתיות תוך סינון "איזה חוסר התחשבות" ועברה מקום. בינתיים אף אחד לא תקף אותי ישירות - למזלו. נ.ב הערות "הוא עוד יונק? בגילו?" אני מקבלת על בסיס יומיומי (הזקן המופלג בן שנה ו-5)
 

lulyK

New member
אם כבר, אז תגובות נעימות.

כמו אשה מבוגרת (מבוגרת PC..... מעל 70) שאמרה לי כמה זה יפה שאני מניקה, היא הניקה יותר משנה ותמיד התביישה להניק מחוץ לבית. מכיון שגם אני מתביישת להניק מחוץ לבית, בעיקר הייתי נבוכה מזה שהיא שמה לב שאני מניקה.
 
רק תגובות טובות.

זרים לא מגיבים בכלל. יצא לי להניק כבר - רכבת, אוטובוס, בתי קפה , ספסל ברחוב, ספסל בקניון, וכו'. בגינה הציבורית "שלנו" יש דשא ענק, אני והלביבה רובצות שם על שמיכה כל ערב וכשהיא מתעייפת אני מניקה בשכיבה- ואפס תגובות. היחידים שהגיבו היו ילדים קטנים ותמיד עניתי להם במאור פנים. מצד שני אני לא מחפשת את התגובות, אני עסוקה בעניניי, קוראת ספר או מדברת עם מישהו או בוהה.
 
מעולם לא

ואני מניקה תאומות על כל גבעה רמה ותחת כל עץ רענן. או במילים אחרות - בתי קפה, מסעדות, פארקים וכו'
 

הילהל

New member
רק ההורים שלי...

אבא שלי נבוך מההנקה. הוא לא אומר לי את זה, הוא שולח את אמא שלי. היא אולי לא נבוכה אבל בהחלט לא משתגעת על ההנקה, אז היא לא עוזרת לי להרגיע אותו אלא לוקחת את הצד שלו. מכיוון שהוא לא מדבר איתי על זה לא ברור לי מקור המבוכה. עד כמה שאני מבינה הוא נבוך מזה שיש לי ציצים או משהו כזה. הם מאוד רוצים שאני אשאב ואתן לה שאוב כשאני איתם. אני מתקשה להעביר להם כמה זה לא לעניין (לא לעניין להכנס לטירוף של שאיבות בין הנקות, לא לעניין כי היא ממילא לא רוצה בקבוק כשאני בסביבה). עסק כאוב. באירוע משפחתי שהיה ביום שבת מצאתי את עצמי מתרחקת מאבא שלי וזה היה לי עצוב. התנחמתי בדוד שלי, זה שהתפלא כששאלתי אם הוא נבוך כשאני מניקה כי הוא פשוט לא הבין מה מביך בתינוקת אוכלת. כשאמרנו לו השבוע שיש מי שנבוך מהציצי הוא תהה למה בדיוק צריך לנעוץ לשם מבט. שנאמץ אותו לפורום?
 

T noki

New member
../images/Emo45.gif סחתיין על הדוד , הילהל

ו-
בשבילך על יחס ההורים להנקה (באמת, למה צריך לשאוב כשאת שם?). מקווה שיסתגלו עם הזמן, ואם לא - אז לא. חמי עד היום מובך, ולכן אני לא מניקה לידו.
 

a y a l u l a

New member
חיכיתי לשרשור כזה.

יש לי 3 סיפורים טריים טריים... היונק שלי כבר בן שנה וחצי (אוטוטו שנה ושבעה חוד') וגם נראה גדול. בעודינו מטיילים בקניון ערים בכפ"ס היונק החליט שהוא לא רוצה מים מכוס . הוא רוצה ציצי. אבל הקניון פתוח ולמצא פינה מוצלת קצת קשה. שאלתי את החברה שהייתה איתי איפה יש כאן צל שאני אניק את הדר. ופתאום משום מקום אישה אחת אומרת לי "את לא מתביישת? בגיל שלו את עוד צריכה להגיד את זה?" לרגע לא הבנתי מאיפה זה בא לי אבל התעשתתי ועניתי לה שאני מקווה שעוד הרבה זמן אני אצטרך ... סיפור נוסף. היינו בחתונה, היונק שלי מאוד אוהב חתונות ומוציא שם הרבה אנרגיה. בשעת לילה מאוחרת הוא התעייף מעט וביקש לינוק. התיישבתי ליד השולחן ונתתי לו את מבוקשו. לפתע הגיע אחד האנשים שישב איתנו בשולחן, איש חרדי מבוגר. התישב מולי ושאל אם הדר עייף, אז אמרתי לו שעייף ורעב. אז הוא אמר לי למה שלא תבקשי ללכת לאיזה מקום להניק אותו? אמרתי לו שאני כבר מניקה. ברגע הראשון הוא נשאר פעור פה אבל אחרי שהתעשת הוא אמר לי שממש כל הכבוד לי שאני לא מתביישת לתת לקטן את מבוקשו במקום כזה. ואחרון חביב... שבוע שעבר ביקרנו היונק ואני אצל סבא וסבתא שלי. הדר כהרגלו השתולל והוציא המון אנרגיה. באיזשהו שלב הסבתא המדהימה שלי אומרת לי, איך הוא עוד לא בא לבקש לינוק? אני כ"כ אוהבת לראות אותו יונק. איך אני מקנאה בך על ההנקה לאורך זמן... איזה כייף לי שיש לי סבתא כזאת, שכל הזמן מספרת לי איזה מאמרים היא קראה על הנקה ואיזה ערך קלורי יש לחלב אחרי גיל שנה... ובנוסף אני מניקה באמת בכל מקום ובדר"כ אפילו לא שמים לב שאני מניקה. אבל לפעמים יש אנשים שחייבים להגיד משהו, ואני בדר"כ מתעלמת ולא עונה.
 
../images/Emo13.gif גם אני מקנאה על ההנקה לאורך זמן

תותינה שלי עוד לא בת חודשיים ואני כבר רואה את הסוף של ההנקה. אני מהמרת שאחרי גיל 3 חודשים היא כבר תאכל רק תמ"ל.
 

peperony

New member
רק בבית חולים לילדים - מאייר היתה

תגובה מוזרה לדעתי - הנקתי כשהמתנו בתור להכנס לרופא - והציעו לי - באדיבות - להכנס לחדר פנוי - שאלתי אם זה בעייתי להניק בחדר ההמתנה - אמרו לא אז המשכתי. באופן כללי תמיד היו תגובות טובות. אני לומדת ולוקחת את הקטנה איתי - כל המרצים מאוד חביבים. לאחרונה גם נתתי רפרט - הרצאה - תוך כדי הנקה ...עבר חלק. בלי שום הערות או בעיות
 

בלינקה

New member
זה היה גם לנו בשניידר

הרופאה קראה לנו, קראתי לה בחזרה שהיא יונקת (היתה בת שנה וחצי) ונבוא כשהיא תסיים, קראה לי "לא יהיה לך יותר נוח בחדר לבד?", קראתי "לא" והמשכנו הלאה. בשניידר ראיתי המון אמהות ששאלו את הצוות איפה יש חדר פנוי שאפשר להניק בו (ותמיד קיבלו תשובות אדיבות ומועילות), כך שנראה לי שזה היה מתוך נסיון לעזור לי להרגיש בנוח, ולא יותר.
 
למעלה