שלום יש לי כמה שאלות בקשר לרשת?

  • פותח הנושא k2
  • פורסם בתאריך

k2

New member
שלום יש לי כמה שאלות בקשר לרשת?

עד איזה מרחק אני יכול לעשות רשת ביתית? מה ההבדל בין כבל hub של 4 גידים ל8 גידים? ואני מדבר על רשת ביתית. יש לי 3 מחשבים בבית ויש מחשב אחד לבד והשניים האחרים רחוקים מהמחשב הלבד וצמודים זה לזה, ויש לי שני hub אז אני רוצה לעשות חיבור בין המחשב הלבד ל hub ומה hub לחבר כבל לhub השני שהוא יחבר בין שני המחשבים. האם זה בסדר? זה לא יאט לי את המהירות או שזה כן? יש בזה חסרונות? ממש ממש תודה ושנה טובה
 

אמיר ט

New member
תשובות

הגבול הפיזי של כבל רשת הוא 100 מטר, כמובן שכמה שיותר ארוך הוא מאבד מהעוצמה ולכן המהירות יורדת. אפשר לחבר האב להאב ע"י כבל רשת (8 גידים מומלץ) לא מוצלב. ההבדל בין כבל 4 גידים ו 8 גידים אם זיכרוני איננו מטעה אותי הוא היכולת לעבוד במהירות של 100 MBIT, אבל צריך לבדוק שההאב תומך בכך. כמו כן את המחשבים יש לחבר להאב בכבל רשת לא מוצלב, וכמובן שתלוי במהירות כך תקבע את הגידים הרצויים. בכבוד רב, אמיר.
 

gadi_f

New member
אז ככה...

אתה יכול לחבר בין hub ל hub כדי להגביר את האות, למשל שים כל 50 מטר אחד כזה ולא תאבד כמעט כלום.(בהנחה שמדברים על כבל utp, שזה מה שנראה לי שיש לך) כדי לחבר בין ציוד דומה מחברים בכבל מוצלב! (למשל בין מחשב למחשב, או בין hub ל hub) ההבדל בין 4 גידים ל 8 הוא היכולת של 8 גידים לעבוד ב 1000 מגה לשניה! (לא נראה לי שיש לך רכזות שתומכות במהירות כזאת)
 

siftach

New member
תשובות

אני מקווה שלא תתבלבל בין התשובות השונות (והשגויות...). מה שאני כותב זה מנסיון של כמה שנים. 1. המרחק המקסימלי בין נקודה (כרטיס רשת או חיבור בהאב) לנקודה תלוי במהירות העבודה. מבחינה תאורטית, עבור חיבור של 10Mb המרחק המקסימלי הוא 150 מטר ועבור חיבור של 100Mb המרחק המקסימלי הוא 15 מטר. זה לא אומר שזה לא יעבוד גם במרחק יותר גדול, אבל אל תתפלא אם לא. 2. בשני סוגי החיבור הנ"ל ניתן להשתמש בכבל של 4 גידים או של 8 - המחבר ישתמש רק בארבעה גידים בכל מקרה. אם תסתכל על התקע כשהשיניים מופנות למעלה והצד בו נכנס הכבל קרוב אליך, השיניים ממוספרות משמאל לימין. בחיבור הרגיל זוג אחד נכנס בשיניים 1 ו-2, הזוג השני ב-3 ו-6. בכל מקרה, אם יש לך כבל של 8 גידים פשוט תדחוף את כולם פנימה, ואם של 4 צריך לדחוף בשיניים הנכונות. הכבלים צריכים להיות זהים מבחינת הסידור בשיניים בשני הקצוות. 3. אם אין לך בעיות של מרחק, מספיק לך האב יחיד. אם קיימת בעיה כזו, אפשר לחבר שני האבים. כמעט כל האב שנמכר היום כולל בתוכו חיבור ייעודי להאב נוסף או שניתן להפוך את חיבור מס´ 1 לחיבור להאב על-ידי מתג. בכל מקרה, רק בהאב אחד צריך להשתמש בחיבור המיוחד או במתג, שבסך הכל עושים הצלבה בין הזוגות. אם תשמתמש בחיבורים האלה בשני ההאבים, תאבד את ההצלבה והם לא יתחברו. 4. מהירות - כל נקודת רשת מאיטה את הרשת. במקרה שלך זה לא ממש רלוונטי, כי ההאטה מתחילה להשפיע כשיש 40 מחשבים ויותר. בהצלחה.
 

gadi_f

New member
ולסיכום...

מסכן הבן אדם, שיגענו אותו בקיצור אם אתה משתמש בהאב יחיד אתה מחבר את כל המחשבים אליו בכבל ישיר (1,2,3,6 ל-1,2,3,6 או בכבל של 8 ישיר 1 ל 1 ,2 ל 2 וכו´) אני מניח שהמרחק בין המחשבים לא כל כך גדול ואפשר להעביר כבל utp פשוט בלי צורך בהגברה של האות (תשים לב שהוא לא עובר ליד כל מיני כבלי חשמל, תקעים וכו´) כדי לחבר בין ההאבים, אפשר לחבר לכניסת הרשת (בדרך כלל aui) או לחבר לפורט 1 (או לכל פורט אחר) כבל מוצלב להאב השני ושוב פעם בהצלחה!
 

siftach

New member
ואחרי הסיכום

בטח שיגענו אותו. בשביל זה יש אינטרנט, לא? וחוץ מזה, מאיפה הבאת את ה-aui? מי מייצר היום האבים עם כניסה כזאת? והיא בכלל מוגבלת למטר וחצי.
 

gadi_f

New member
...

בישנים (וזה נראה לי מה שיש לו, לא נראה לי שיש switch או משהו חדש) יש לרוב כניסות aui
 
למעלה