שלום, חיפשתי בכל מקום אך לא מצאתי תשובה,

מצב
הנושא נעול.

בוטן26

New member
שלום, חיפשתי בכל מקום אך לא מצאתי תשובה,

שלום, חיפשתי בכל מקום אך לא מצאתי תשובה,
עד איזו שעה היום 'רצוי' לא להיות על הכביש עם רכב פרטי?
קראתי מתי נכנס כיפור ומתי מסתיימת התחבורה הציבורית, אך לא ברורות לי ההשלכות לגבי נסיעה ברכב פרטי..
תודה רבה.
 

דניאל 130

New member
בעיקרון אפשר לנסוע עד הדקה ה-90(תחילת הצום)

שלום, חיפשתי בכל מקום אך לא מצאתי תשובה,
עד איזו שעה היום 'רצוי' לא להיות על הכביש עם רכב פרטי?
קראתי מתי נכנס כיפור ומתי מסתיימת התחבורה הציבורית, אך לא ברורות לי ההשלכות לגבי נסיעה ברכב פרטי..
תודה רבה.
בעיקרון אפשר לנסוע עד הדקה ה-90(תחילת הצום)
סביב השעה 18:15-18:30 בערב.

ברמה העקרונית הרשמית,לא קיים כל חוק האוסר על תנועת רכב פרטי ביום הכיפורים.נסיעה ברכב פרטי ביום הכיפורים איננה עבירה פלילית.
אנשים לא נוסעים הן מרצונם הטוב והן מהעובדה שאין במיוחד לאן לנסוע,כי ביום כיפור פחות או יותר אין כלום מצד אחד,תחנות הדלק סגורות מצד שני והמוני אנשים ורוכבי אופניים משתלטים על הרחובות,כך שבפועל לא באמת מתאפשרת נסיעה.

מדובר בעניין "תקנת הציבור" מה שנקרא,בהקשר למה שמקובל מזה עשרות שנים ברצון על ידי מרבית הציבור.

אני בפירוש,בלשון המעטה,לא אדם דתי בשום פנים ואופן,אך אני תומך נלהב בכך שלא תהיה תנועה של רכב פרטי כלשהוא בכבישים פעם אחת בשנה(מסיבות ירוקות של איכות סביבה).זה ממש לא נורא ואפשר לשרוד את זה.זה אפילו מאוד נחמד,מהנה ומיוחד במינו (אין את זה באף מקום בעולם).
 

down under

New member
מסכים עם דעתך לחלוטין

בעיקרון אפשר לנסוע עד הדקה ה-90(תחילת הצום)
סביב השעה 18:15-18:30 בערב.

ברמה העקרונית הרשמית,לא קיים כל חוק האוסר על תנועת רכב פרטי ביום הכיפורים.נסיעה ברכב פרטי ביום הכיפורים איננה עבירה פלילית.
אנשים לא נוסעים הן מרצונם הטוב והן מהעובדה שאין במיוחד לאן לנסוע,כי ביום כיפור פחות או יותר אין כלום מצד אחד,תחנות הדלק סגורות מצד שני והמוני אנשים ורוכבי אופניים משתלטים על הרחובות,כך שבפועל לא באמת מתאפשרת נסיעה.

מדובר בעניין "תקנת הציבור" מה שנקרא,בהקשר למה שמקובל מזה עשרות שנים ברצון על ידי מרבית הציבור.

אני בפירוש,בלשון המעטה,לא אדם דתי בשום פנים ואופן,אך אני תומך נלהב בכך שלא תהיה תנועה של רכב פרטי כלשהוא בכבישים פעם אחת בשנה(מסיבות ירוקות של איכות סביבה).זה ממש לא נורא ואפשר לשרוד את זה.זה אפילו מאוד נחמד,מהנה ומיוחד במינו (אין את זה באף מקום בעולם).
מסכים עם דעתך לחלוטין
זה היום שאני הכי אוהב בשנה.
שקט. אין מכוניות ברחוב. אתמול הלכתי שעה שלמה ברגל באזור ר"ג וגבעתיים.
ראיתי רק רכב פרטי אחד שנסע לאט עם 4 מהבהבי החרום דלוקים (הרבה "עברייני" כיפור מדליקים אותם על מנת שיחשבו שנסיעתם היא עניין של חירום או פיקוח נפש.
הוא נסע כל כך לאט שאני לא מאמין שהוא באמת מיהר לבית חולים או משהו בסגנון).

כמובן שפעמיים כמעט נדרסתי על ידי ילדים שדהרו באופניים, לא רכבו אלא ממש דהרו וגם ראיתי איך היתה כמעט תאונה קשה כאשר נערה החלה לקפוץ בבעתה שעה שחברתה ספרה
לה משהו מפחיד ובדיוק כשהיא קפצה כמשוגעת ילד שדהר באופניו עקף אותה מימין. בפוקס היא לא פגעה בו והעיפה אותו לבנקט של המדרכה.


אני לא דתי, עובדה שאני כותב כאן. גם יש לי מסורת של כל שנה ביוה"כ להכין בבית סטייק מבשר חזיר.
אני סוגר את החלונות ואוכל בבית כך שמבחוץ איש לא יודע שאני עושה זאת.
 

mauzer

New member
מדוע אתה צריך לסגור את החלונות ?

מסכים עם דעתך לחלוטין
זה היום שאני הכי אוהב בשנה.
שקט. אין מכוניות ברחוב. אתמול הלכתי שעה שלמה ברגל באזור ר"ג וגבעתיים.
ראיתי רק רכב פרטי אחד שנסע לאט עם 4 מהבהבי החרום דלוקים (הרבה "עברייני" כיפור מדליקים אותם על מנת שיחשבו שנסיעתם היא עניין של חירום או פיקוח נפש.
הוא נסע כל כך לאט שאני לא מאמין שהוא באמת מיהר לבית חולים או משהו בסגנון).

כמובן שפעמיים כמעט נדרסתי על ידי ילדים שדהרו באופניים, לא רכבו אלא ממש דהרו וגם ראיתי איך היתה כמעט תאונה קשה כאשר נערה החלה לקפוץ בבעתה שעה שחברתה ספרה
לה משהו מפחיד ובדיוק כשהיא קפצה כמשוגעת ילד שדהר באופניו עקף אותה מימין. בפוקס היא לא פגעה בו והעיפה אותו לבנקט של המדרכה.


אני לא דתי, עובדה שאני כותב כאן. גם יש לי מסורת של כל שנה ביוה"כ להכין בבית סטייק מבשר חזיר.
אני סוגר את החלונות ואוכל בבית כך שמבחוץ איש לא יודע שאני עושה זאת.
מדוע אתה צריך לסגור את החלונות ?
תן לשכנים להריח גם שייהנו
 

orchilit

New member
ואתה לא מזמין אותנו לסטייק? בוש והיכלם

מסכים עם דעתך לחלוטין
זה היום שאני הכי אוהב בשנה.
שקט. אין מכוניות ברחוב. אתמול הלכתי שעה שלמה ברגל באזור ר"ג וגבעתיים.
ראיתי רק רכב פרטי אחד שנסע לאט עם 4 מהבהבי החרום דלוקים (הרבה "עברייני" כיפור מדליקים אותם על מנת שיחשבו שנסיעתם היא עניין של חירום או פיקוח נפש.
הוא נסע כל כך לאט שאני לא מאמין שהוא באמת מיהר לבית חולים או משהו בסגנון).

כמובן שפעמיים כמעט נדרסתי על ידי ילדים שדהרו באופניים, לא רכבו אלא ממש דהרו וגם ראיתי איך היתה כמעט תאונה קשה כאשר נערה החלה לקפוץ בבעתה שעה שחברתה ספרה
לה משהו מפחיד ובדיוק כשהיא קפצה כמשוגעת ילד שדהר באופניו עקף אותה מימין. בפוקס היא לא פגעה בו והעיפה אותו לבנקט של המדרכה.


אני לא דתי, עובדה שאני כותב כאן. גם יש לי מסורת של כל שנה ביוה"כ להכין בבית סטייק מבשר חזיר.
אני סוגר את החלונות ואוכל בבית כך שמבחוץ איש לא יודע שאני עושה זאת.
ואתה לא מזמין אותנו לסטייק? בוש והיכלם
וכן, זה כיף שיש פעם בשנה "יום ללא זיהום אוויר". הלכתי עכשיו 5 ק"מ באזור גבעתיים-ר"ג (שכונות בורוכוב, המכתש, קריניצי, בן גוריון, סירקין וחזרה לשכונת בורוכוב) - חוץ מזה שהיה לח באופן מחריד, היה נחמד מאוד. יש לי מנהג כל כיפור לעשות הליכה ארוכה במסלול נחמד. שנה הבאה מתכנן ללכת להוריי ברגל על ציר האיילון לחולון.
 
אני זוכר שהיו שנים

ואתה לא מזמין אותנו לסטייק? בוש והיכלם
וכן, זה כיף שיש פעם בשנה "יום ללא זיהום אוויר". הלכתי עכשיו 5 ק"מ באזור גבעתיים-ר"ג (שכונות בורוכוב, המכתש, קריניצי, בן גוריון, סירקין וחזרה לשכונת בורוכוב) - חוץ מזה שהיה לח באופן מחריד, היה נחמד מאוד. יש לי מנהג כל כיפור לעשות הליכה ארוכה במסלול נחמד. שנה הבאה מתכנן ללכת להוריי ברגל על ציר האיילון לחולון.
אני זוכר שהיו שנים
שלהסתובב ביום כיפור היה נעים ולא כזה לח,
השנים האחרונות מוציאות את כל הכייף מהאפשרות הזו
 

down under

New member
הזכרון שלך פשוט מתעתע בך, זה הכל

אני זוכר שהיו שנים
שלהסתובב ביום כיפור היה נעים ולא כזה לח,
השנים האחרונות מוציאות את כל הכייף מהאפשרות הזו
הזכרון שלך פשוט מתעתע בך, זה הכל
יש שנים שבהן יוה"כ יוצא בכלל או ב-28 או ב-29 לספטמבר ואחת לעשר שנים הוא בכלל יוצא בשבוע השני, לא הראשון אלא השני של אוקטובר.
כשזה קורה יש הרבה אבל הרבה פחות לחות והרבה פחות חם.
אני במפורש זוכר ימי כיפור די קרירים.


השנה לראשונה מאז המאה ה-19, כן, כן, לראשונה מאז המאה ה-19(!!) יוה"כ יצא ב-14 בספטמבר.
נדיר לאללה שהוא יוצא לפני ה-17 בספטמבר. בד"כ הוא בין ה-20 בספטמבר ל-7 באוקטובר
(ואחת לכ-10 שנים הוא בכלל אחרי ה-10 באוקטובר)

אבל פעם ראשונה מאז 1899, שנה או שנתיים לפני המאה ה-20 (יש ויכוח האם מאה מתחילה ב-XX00 או ב-XX01)
שזה יצא ב-14 בספטמבר.
הפעם הבאה תהיה רק בעוד כ-30 שנה קצת אחרי 2040.
 

orchilit

New member
כן, אבל תחשוב שהשנה הוא חל ממש ממש מוקדם

אני זוכר שהיו שנים
שלהסתובב ביום כיפור היה נעים ולא כזה לח,
השנים האחרונות מוציאות את כל הכייף מהאפשרות הזו
כן, אבל תחשוב שהשנה הוא חל ממש ממש מוקדם
זו השנה העברית המוקדמת ביותר במחזור של 19 שנה לעומת הלוח הלועזי. שנה הבאה , הוא ייצא בתחילת אוקטובר, יהיה הרבה יותר נעים, ככל הנראה.
 

down under

New member
אתה צודק רק חלקית

כן, אבל תחשוב שהשנה הוא חל ממש ממש מוקדם
זו השנה העברית המוקדמת ביותר במחזור של 19 שנה לעומת הלוח הלועזי. שנה הבאה , הוא ייצא בתחילת אוקטובר, יהיה הרבה יותר נעים, ככל הנראה.
אתה צודק רק חלקית
כי מעבר למחזור של 19 שנה, לא תמיד, אגב, יום עברי מתלכד עם לועזי כל 19 שנה. לעתים יש סטיה של עד 5 ימים.
כלומר אם השנה א' בתשרי היה ב-5 בספטמבר הרי שבעוד 19 שנה לא בטוח בכלל, בעצם בדקתי ובטוח שלא יצא א' בתשרי גם כן ב-5 בספטמבר.
הוא יצא ב-6 בספטמבר.

יש גם את השנים החסרות, כאלו שהן בחודש חשוון והוא בכסלו מורידים ימים ושני החודשים הללו הם בני 29 יום ולא בני 30.
יש שנים ששני החודשים הם בני 30 ויש שנים שאחד מהם בן 29 והשני בן 30.

המחזוריות של שנים חסרות ומלאות לא בהכרח מתלכד עם מחזור ה-גו"ח אדז"ט של השנים המעוברות.
שנה 3, שנה 6 שנה 8 שנה 11 שנה 14 שנה 17 ושנה 19 (ראשי תיבות הגימטריים של האחדות בשנה [שנה דו ספרתית כמו ה-14 נספרת כאילו היא 4 כלומר ד']) ומכאן גו"ח אדז"ט.

השילוב של הכל ביחד יצר את המצב הסופר דופר נדיר (בממוצע אחת ל-50 עד 60 שנה ובפועל מהפעם הקודמת 114 שנה) של לוח עברי של שנה חדשה שמתחיל מוקדם לאללה יחסית ללועזי.
 

down under

New member
והן (והוא בכסלו צ"ל והן בכסלו)

אתה צודק רק חלקית
כי מעבר למחזור של 19 שנה, לא תמיד, אגב, יום עברי מתלכד עם לועזי כל 19 שנה. לעתים יש סטיה של עד 5 ימים.
כלומר אם השנה א' בתשרי היה ב-5 בספטמבר הרי שבעוד 19 שנה לא בטוח בכלל, בעצם בדקתי ובטוח שלא יצא א' בתשרי גם כן ב-5 בספטמבר.
הוא יצא ב-6 בספטמבר.

יש גם את השנים החסרות, כאלו שהן בחודש חשוון והוא בכסלו מורידים ימים ושני החודשים הללו הם בני 29 יום ולא בני 30.
יש שנים ששני החודשים הם בני 30 ויש שנים שאחד מהם בן 29 והשני בן 30.

המחזוריות של שנים חסרות ומלאות לא בהכרח מתלכד עם מחזור ה-גו"ח אדז"ט של השנים המעוברות.
שנה 3, שנה 6 שנה 8 שנה 11 שנה 14 שנה 17 ושנה 19 (ראשי תיבות הגימטריים של האחדות בשנה [שנה דו ספרתית כמו ה-14 נספרת כאילו היא 4 כלומר ד']) ומכאן גו"ח אדז"ט.

השילוב של הכל ביחד יצר את המצב הסופר דופר נדיר (בממוצע אחת ל-50 עד 60 שנה ובפועל מהפעם הקודמת 114 שנה) של לוח עברי של שנה חדשה שמתחיל מוקדם לאללה יחסית ללועזי.
והן (והוא בכסלו צ"ל והן בכסלו)
 

orchilit

New member
לא אמרתי שיש התלכדות שלמה

אתה צודק רק חלקית
כי מעבר למחזור של 19 שנה, לא תמיד, אגב, יום עברי מתלכד עם לועזי כל 19 שנה. לעתים יש סטיה של עד 5 ימים.
כלומר אם השנה א' בתשרי היה ב-5 בספטמבר הרי שבעוד 19 שנה לא בטוח בכלל, בעצם בדקתי ובטוח שלא יצא א' בתשרי גם כן ב-5 בספטמבר.
הוא יצא ב-6 בספטמבר.

יש גם את השנים החסרות, כאלו שהן בחודש חשוון והוא בכסלו מורידים ימים ושני החודשים הללו הם בני 29 יום ולא בני 30.
יש שנים ששני החודשים הם בני 30 ויש שנים שאחד מהם בן 29 והשני בן 30.

המחזוריות של שנים חסרות ומלאות לא בהכרח מתלכד עם מחזור ה-גו"ח אדז"ט של השנים המעוברות.
שנה 3, שנה 6 שנה 8 שנה 11 שנה 14 שנה 17 ושנה 19 (ראשי תיבות הגימטריים של האחדות בשנה [שנה דו ספרתית כמו ה-14 נספרת כאילו היא 4 כלומר ד']) ומכאן גו"ח אדז"ט.

השילוב של הכל ביחד יצר את המצב הסופר דופר נדיר (בממוצע אחת ל-50 עד 60 שנה ובפועל מהפעם הקודמת 114 שנה) של לוח עברי של שנה חדשה שמתחיל מוקדם לאללה יחסית ללועזי.
לא אמרתי שיש התלכדות שלמה
רק דיברתי על הטווח. אכן ב-19 שנה יש סטייה של כמה ימים לכאן או לכאן. בתשנ"ה ותשל"ו, ראש השנה חל ב-6 בספטמבר ולא ב-5. השנה יצא מוקדם יותר . ולמעשה, הלוח העברי בעוד מאות שנים יתחיל לאט לאט לנדוד קדימה (כלומר ראש השנה יתאחר ויתאחר באופן ממוצע לכיוון אוקטובר ונובמבר ודצמבר וכך הלאה, אלא אם כן יבטלו לו שנה מעוברת אחת כל כמה מאות שנים). הסטייה נובעת מכך ש235 חודשי ירח (מספר החודשים במחזור של 19 שנים עבריות) לא חופף בדיוק למספר הימים ל-19 שנים שמשיות . (גם הלוח הגריגוריאני אינו מדוייק לחלוטין ובממוצע יש סטייה של 0.0003 ימים).
 
וואוו לאיפה הגעתם, התלכדות

לא אמרתי שיש התלכדות שלמה
רק דיברתי על הטווח. אכן ב-19 שנה יש סטייה של כמה ימים לכאן או לכאן. בתשנ"ה ותשל"ו, ראש השנה חל ב-6 בספטמבר ולא ב-5. השנה יצא מוקדם יותר . ולמעשה, הלוח העברי בעוד מאות שנים יתחיל לאט לאט לנדוד קדימה (כלומר ראש השנה יתאחר ויתאחר באופן ממוצע לכיוון אוקטובר ונובמבר ודצמבר וכך הלאה, אלא אם כן יבטלו לו שנה מעוברת אחת כל כמה מאות שנים). הסטייה נובעת מכך ש235 חודשי ירח (מספר החודשים במחזור של 19 שנים עבריות) לא חופף בדיוק למספר הימים ל-19 שנים שמשיות . (גם הלוח הגריגוריאני אינו מדוייק לחלוטין ובממוצע יש סטייה של 0.0003 ימים).
וואוו לאיפה הגעתם, התלכדות
19 שנים
לוח עברי
איבדתם אותי איפשהו במאה ה19
 

down under

New member
לא הבנתי איך בדיוק הלוח העברי ינדוד

לא אמרתי שיש התלכדות שלמה
רק דיברתי על הטווח. אכן ב-19 שנה יש סטייה של כמה ימים לכאן או לכאן. בתשנ"ה ותשל"ו, ראש השנה חל ב-6 בספטמבר ולא ב-5. השנה יצא מוקדם יותר . ולמעשה, הלוח העברי בעוד מאות שנים יתחיל לאט לאט לנדוד קדימה (כלומר ראש השנה יתאחר ויתאחר באופן ממוצע לכיוון אוקטובר ונובמבר ודצמבר וכך הלאה, אלא אם כן יבטלו לו שנה מעוברת אחת כל כמה מאות שנים). הסטייה נובעת מכך ש235 חודשי ירח (מספר החודשים במחזור של 19 שנים עבריות) לא חופף בדיוק למספר הימים ל-19 שנים שמשיות . (גם הלוח הגריגוריאני אינו מדוייק לחלוטין ובממוצע יש סטייה של 0.0003 ימים).
לא הבנתי איך בדיוק הלוח העברי ינדוד
ולו יום אחד קדימה אם לא יבטלו שנה מעוברת כלשהי.
הרי המנגנון הזה קיים מאז ימי התלמוד, קרי המאה ה-5 או ה-6 (להזכירך, אנו במאה ה-21)
וב-1600 שנה זה לא קרה, מדוע טכנית-פיסית זה כן יקרה אם לא תובטל אחת השנים המעוברות?
 

stratomaximus

New member
הלוח העברי זז יום אחד קדימה כל 216 שנים

לא הבנתי איך בדיוק הלוח העברי ינדוד
ולו יום אחד קדימה אם לא יבטלו שנה מעוברת כלשהי.
הרי המנגנון הזה קיים מאז ימי התלמוד, קרי המאה ה-5 או ה-6 (להזכירך, אנו במאה ה-21)
וב-1600 שנה זה לא קרה, מדוע טכנית-פיסית זה כן יקרה אם לא תובטל אחת השנים המעוברות?
הלוח העברי זז יום אחד קדימה כל 216 שנים
יחסית ללוח הגריגוריאני.

זאת אומרת שאם לא יעשו החלטות הלכתיות של תיקון, בעוד כמה אלפי שנים, יקרה מצב שחג הפסח מסתיים כבר בתוך חודש מאי, וסוכות יהיה עמוק יותר לתוך הסתיו...
הבעיה ההלכתית היחידה היא עם המצב שבו יהיו שנים שחג הפסח חורג מתוך עונת האביב הטבעית (ולא הקלנדרית), בעניינים של הבשלת תבואה וכו'.

אני לא הכי בקיא בענייני הלכה - אבל אפשר לקרוא הסבר יותר מדוייק כאן, בחלק של "בעיה בלוח העברי והצעה לתיקון":

https://he.wikipedia.org/wiki/לוח_השנה_העברי
 

orchilit

New member
יש אתרים עם לוחות שנה עד שנת 4000

לא הבנתי איך בדיוק הלוח העברי ינדוד
ולו יום אחד קדימה אם לא יבטלו שנה מעוברת כלשהי.
הרי המנגנון הזה קיים מאז ימי התלמוד, קרי המאה ה-5 או ה-6 (להזכירך, אנו במאה ה-21)
וב-1600 שנה זה לא קרה, מדוע טכנית-פיסית זה כן יקרה אם לא תובטל אחת השנים המעוברות?
יש אתרים עם לוחות שנה עד שנת 4000
תבדוק מתי יוצא ראש השנה בכמה שנים עוקבות ותראה... ומה שמקס אמר.
אני לא בטוח שהיו להם מחשבים אז כדי לחשב עד כדי כך , או זמן להתעסק עם זה.
 

down under

New member
זמן היה להם בשפע

יש אתרים עם לוחות שנה עד שנת 4000
תבדוק מתי יוצא ראש השנה בכמה שנים עוקבות ותראה... ומה שמקס אמר.
אני לא בטוח שהיו להם מחשבים אז כדי לחשב עד כדי כך , או זמן להתעסק עם זה.
זמן היה להם בשפע
תאר לך איזו השקעה אדירה היה צריך להשקיע אותו צוות מומחים
שקבע את מחזור הגו"ח אדז"ט. ללא מחשבים, ללא לוויינים, ללא שירות מטאורולוגי וללא כלום,
רק עם ידע כללי סביר (עובדה שהם טעו בכמה אלפיות בכמות חודשי הירח במחזור 19 שנים) וידע מעולה ביהדות.

לוקח שנים של עבודת חשיבה לקבוע מחזור כזה ושיהיה יחסית מדוייק.
שים לב, המחזור האוטומטי הזה של קביעת החודשים, השנים ועיבורן, באיסלם לא קיים ולכן הם לא יודעים עד למולד הירח עצמו אם מתחיל החודש או לא (קריטי לקביעת הרמאדן)
נקבע מראש אי שם או בתקופת התלמוד או קצת אח"כ ועד היום אין לנו את הסטייה הזו.

מסקרן אותי לאללה, לא סתם מסקרן אותי אלא מסקרן אותי לאללה מה קרה בתקופת גרגוריוס כשהוא דלג על כמעט 15 יום.
האם הלוח העברי קפץ גם כן או לא?
כי הלוח היוליאני ממש לא קפץ אלא רק בתחילת המאה ה-20 סוף סוף הסכימו הכנסיות הפרובסלביות והייוונית אורתודוכסית לאמץ את עצם הלוח הגריגוריאני אבל מבלי ליחס
חשיבות דתית לתאריכים.
הם ממשיכים לחגוג את חג המולד בתחילת ינואר במקום ב-25 בדצמבר.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה