שלום ובוקר טוב התבקשתי להעביר הלכה יומית

שלום ובוקר טוב התבקשתי להעביר הלכה יומית

ההלכה מוקדשת לעילוי נשמת נחמה בת באג`י ז"ל "ת.נ.צ.ב.ה." הוקדש ע"י משפחת מוראדי הדפסת המאמר חיוב קימה בפני זקן בשנים בהלכה הקודמת ביארנו את שורש החיוב לקום בפני תלמיד חכם ובפני זקן בשנים. נחלקו הפוסקים אודות החיוב לקום בפני אדם זקן, מאיזה גיל נקרא אדם "זקן"? כי יש סוברים שמגיל שישים כבר נקרא אדם "זקן", אבל לדעת הטור ומרן השולחן ערוך, אדם אינו נחשב לזקן אלא מגיל שבעים שנה. וכן עיקר להלכה, וכמו ששנינו במסכת אבות "בן שבעים לשיבה". ומכל מקום כתב מרן הרב עובדיה יוסף שליט"א, שמכיוון שלדעת רבינו האר"י הקדוש, יש לקום בפני אדם החל מגיל שישים, המחמיר לנהוג כדבריו תבוא עליו הברכה, אף שאין זו חובה מן הדין, שהרי אנו פוסקים בכל מקום כדעת מרן השולחן ערוך לכל אשר יאמר. וכבר ביארנו בהלכה הקודמת, שחיוב קימה מפני אדם זקן בשנים הוא מצות עשה מן התורה, ויש בידינו כלל, שספק דאורייתא לחומרא, דהיינו דין שיש בו ספק, אם הוא מן התורה, נוקטים להחמיר, ולפיכך, כתב מרן הרב עובדיה יוסף שליט"א, שאם יש ספק לגבי אדם שלא ידוע לנו אם הגיע כבר לגיל שבעים שנה או לא, חובה לעמוד בפניו, שספק תורה להחמיר, וכן אם יש לנו ספק לגבי תלמיד חכם אם כבר הגיע להוראה או לא, חובה לקום לפניו, שספק תורה להחמיר, אבל אברך הלומד בכולל אברכים, ואינו יודע לפסוק הלכה אין צריך לעמוד לפניו. (אבל בודאי שמעמדו של העוסק בתורה הוא נכבד מאד.) אין חובה לקום בפני זקן בשנים אלא כשיתקרב ויכנס לארבע אמותיו (כשני מטרים) של היושב, (וכדין תלמיד חכם שנתבאר בהלכה הקודמת) אבל אביו או רבו המובהק (דהיינו רבו שלמד ממנו את רוב חכמתו) או גדול הדור, צריך לעמוד בפניהם כמלא עיניו, דהיינו מעת שרואה אותם. ואפילו בבית אחד, אין חיוב לעמוד בפני זקן או תלמיד חכם רגיל, עד שיכנסו לארבע אמותיו. ואסור לאדם לעצום את עיניו כדי שלא יראה כשהרב נכנס לארבע אמותיו, אלא יקום בפניו כדין ויתן כבוד לתורה. הדפסת המאמר
 
ברוכה הבאה מביאה ברכה ../images/Emo63.gif

איזה יופי שאת כאן תודה על הלכה חשובה אני רואה בבהדרת פני זקן ואהבת לרעך כמוך , התייחסות נאותה ואנושית לזולת והאמת שהגיל של האדם המבוגר לא כל כך חשוב לי אלא עצם המחווה של לקום בפני אדם שנראה לנו כי זקוק לשבת והעמידה קשה לו . תודה על דברים חכמים שיהיה יום יפה לכולנו ומי יתן ונסתכל קצת מסביבנו לונהיה ערים לצרכי הזולת .
 
תודה לך רעמה מקסימה

את יודעת,,,,,,,,,,,,, עדיין לא חזרתי לשיגרה הבן עדיין מאושפז בתה"ש ורק בין לבין אני מעלה הלכה יומית, ועדיין לא מגיבה לבלוגים, ערב טוב לכם
 
מאחלת לבן שלך רפואה שלימה

ואני מתפעלת מהשליחות שאת רואה בהלכות ובדברי התורה שאת מעלה . תבורכי ושערי שמים יפתחו לקבל כל משאלות ליבך בטובה ובברכה .
 
פרשת ואראה

בס"ד פרשת וארא כ"ה טבת התשס"ט לדעת "לָכֵן אֱמר לִבְנֵי יִשְׂרָאֵל אֲנִי ה' וְהוֹצֵאתִי אֶתְכֶם מִתַּחַת סִבְלֹת מִצְרַיִם וְהִצַּלְתִּי אֶתְכֶם מֵעֲבדָתָם וְגָאַלְתִּי אֶתְכֶם בִּזְרוֹעַ נְטוּיָה וּבִשְׁפָטִים גְּדלִים: וְלָקַחְתִּי אֶתְכֶם לִי לְעָם וְהָיִיתִי לָכֶם לֵאלֹקִים וִידַעְתֶּם כִּי אֲנִי ה' אֱלֹקֵיכֶם הַמּוֹצִיא אֶתְכֶם מִתַּחַת סִבְלוֹת מִצְרָיִם: וְהֵבֵאתִי אֶתְכֶם אֶל הָאָרֶץ אֲשֶׁר נָשָׂאתִי אֶת יָדִי לָתֵת אתָהּ לְאַבְרָהָם לְיִצְחָק וּלְיַעֲקב וְנָתַתִּי אתָהּ לָכֶם מוֹרָשָׁה אֲנִי ה':" כידוע ארבעה לשונות גאולה הן. כפי המובא בפרשתנו אומר הבורא למשה: "והוצאתי, והצלתי, וגאלתי, ולקחתי", ולבסוף "והבאתי". כאן רואים אנו כי תכלית ומטרת יציאת מצרים לא היתה להצלה גשמית ולהסרת העינויים והשעבוד בלבד, אלא ליצור דרגה שבה בני ישראל יודעים את ה' ולא מאמינים. כלומר התהליך של מכות מצרים והיציאה לחרות יש לו כיוון ברור: "וידעתם כי אני ה' אלוקיכם המוציא אתכם מתחת סבלות מצרים". רצון הקב"ה כי היציאה הזאת תהפוך למציאות בהכרתו ית', וכשם שיוצאי מצרים חוו את השעבוד הקשה ועבודת הפרך הם הם אשר הגיעו לדרגה של ידיעת ה', עד אשר התעלו לדרגת "זה א-לי ואנווהו". כלשון חכמינו "זה" – דבר המושג הניתן להצביע עליו, כה היתה השגתם רמה ונישאה, ובהיותם בעומק הסבל והיאוש כאשר פרעה מכביד עליהם גזרותיו עד דכדוכה של נפש, יצאו הם בעצמם מאפילה לאור גדול וידעו את ה'. וכן נאמר בתהילים: "דעו כי ה' הוא אלוקים" (תהילים ק', ג'), כי הידיעה באדם היא מהותו. ומשום כך בליל הסדר בו אנו משרישים בלבנו ובלבות הדורות הבאים את הימים הגדולים בהם נגלתה יד ה' במלוא כוחה, ואנו נושאים ארבע כוסות של גאולה כנאמר: "כוס ישועות אשא ובשם ה' אקרא" (תהילים קט"ז, י"ג). אך ידיעה זו וברירות מוחלטת שנקבעה בהם עוברת מדור לדור לכל בני ישראל. אף אנו שעברנו ימי מלחמה וחרדה נושאים כוס ישועות וניסים, ויודעים כי ה' הוא האלוקים. שבת שלום וחודש מבורך, הרב יוסף ברוק מבית "עת לחשוב" Http://www.hidabroot.org אם אהבת את הדברים, העבר אותם לחבריך אתם מוזמנים לבלוג מביאה ברכה היכנסו התרשמו והשאירו תגובה תודה
 
תודה ברכה

פרשת השבוע מעניינת יש לנו, בכלל ספר שמות הוא מרתק, הצצתי בתכנית פרשת השבוע עם גיל קופטש בערוץ 66 ופשוט הייתי מרותקת.
 

שמים1

New member
ברוכה הבאה לצחוק רק ../images/Emo39.gif

לפורום קסם הוירטואליה מוזמנת להשאר ולכתוב עמנו .
 
תודה לכן,

אשתדל להעלות בכל יום הלכה, ואם לא יצא לי !!!!!!!!!!! אתם מוזמנים לבלוג שלי, לילה טוב
 
../images/Emo24.gif נפלא שאת פה ../images/Emo20.gif

שלומי טוב.. מתאוששת אחרי שפעת. מקווה שאצלך כולם והכל בסדר
 

טאKילה

New member
ברוכה הבאה מביאה ברכה ../images/Emo39.gif

תודה על הלכות חשובות שאהבאת לפורום שלנו אשמח לראותך כל יום עם הלכה יומית ובסוף שבוע פרשת שבוע זה מחמם את הלב ומקרב את כולנו למסורת ולדת היפה שלנו . רפואה שלמיה לבנך כל שתבקשי לו יהי
 
למעלה