שלום. - הרסתם לי את החיים

תחשוב על זה ככה...

לך עדיין יש ברירה! אני גיליתי על זה רק בסוף השנה הראשונה שלי הדחכתי עד סוף השנה וחצי ועכשיו לאחר שנתיים הגעתי להשלמה... העיקר שיש את התקווה שמשהו טוב יקרה. יש גם כמה סיפורים טובים על דברים טובים שיצאו מעתודה וברוך הבא לעולם האמיתי
 

thebaby

New member
זהו, אני לא יודע מה עדיף...../images/Emo101.gif

לעמוד כל היום במחסומים וכאלה? נראה לי שאני פשוט אלך לעתודה וזהו, נקווה לטוב. מקסימום, נעביר את השנים המשעממות וזהו. לא יהרוג אותי =]
 

חייסוס

New member
עניין של פרספקטיבה

כרגע אתה מסתכל על זה מנקודת מבט של מי שלא רוצה לעמוד במחסום, ועתודה נראית לך דרך לברוח מקרבי. מה שאתה צריך לזכור שעתודה זה מין מסלול לחיים. רובנו לא נבחר לעשות הסבה מקצועית, כוללת תואר והכל, בגיל מאוחר. בעצם בעתודה אתה בוחר מקצוע לחיים. כשאתה הולך לעתודה אתה חייב לזכור שני דברים: דבר ראשון, מדובר במסלול צבאי. אתה קודם כל קצין וכו'. זה רלוונטי לילדים שבטוחים שזו נקודת הזינוק המעולה שלהם לסטארטאפים ולהייטק. דבר שני, מדובר בכ"ז בבחירת קריירה ומסלול לחיים. את זה צריך להזכיר למי שהולך לעתודה כי זו נראית לו אפשרות קלה לא ללכת לקרבי, או לא להגיש קפה. זה אתה. חבל שנועה לביא כבר לא פה.
 

thebaby

New member
ממש לא =].../images/Emo101.gif

אין לי שום בעיה עם קרבי וזה לא מטריד אותי. תראה, צבא זה לא מערכת תומכת בשום מקום שלא תהיה. ואני יודע שאני אתמודד עם זה ויהיה לי בסדר גמור לא משנה איפה אני אהיה. גם בקרבי. אם כל מה שרציתי זה לצאת מקרבי הייתי מוריד פרופיל... המציאות היא שדאגתי שלא יורידו לי פרופיל סתם. אז זה ממש לא ככה =]. לא יפה להחליט החלטות על אנשים סתם ככה.
 

StasikD

New member
"קודם כל קצין",

פעם זה היה רלוונטי למי שרוצה לתרום יותר מעצמו לביטחון המדינה, לקבל יותר אחריות וכו'. ממתי זה רלוונטי כ"נקודת זינוק לסטארט אפ"? איכשהו חשבתי שלשבת בבית המון ולהתעסק בפיתוח תוכנות זו נקודת זינוק לסטארט אפ.
 

חייסוס

New member
סורי לא הייתי ברור

התכוונתי לכך שיש עתודאים מסויימים שבלימודים מתעלמים מהאופי הצבאי של המסלול, ושוכחים שבראש ובראשונה מדובר בלהיות קצין.
 

thebaby

New member
וכמו שאמרתי בהודעה הקודמת.

יכול מאוד להיות שגם אם הייתי בוחר במסלול קרבי קונבנציונלי הייתי הולך להיות קצין, ככה שגם זה לא מטריד אותי....
 

gavrik

New member
בקטנה

הקטע של השיבוץ מפריע לך? זה כל כך רחוק שזה לא אמור להדאיג אותך עכשיו. אתה אמור להתגייס עוד 4-5 שנים. עד אז יכולים לקרות ניסים ונפלאות. ובינתיים, תדחיק. תדחיק הכול. ותכחיש. בתוקף. תכחיש הכול!!
 

thebaby

New member
חחחח אני חושב שאני פשוט אשתדל

להנות כמה שיותר בלימודים ולהוציא ציונים כמה שיותר גבוהים כדי שהסיכויים שלי יהיו טובים. נו מה זה משנה, קודם כל צריך לעבור מרץ ואני צריך בכלל לעבור את הספי קבלה... ואז את קינן שפי... ובכלל אין מה לדאוג עדין =]
 

shaidope

New member
תשמע לי

ככה אני התחלתי את הלימודים בתואר הכפול בתור פסגותניק ואחרי סמסטר כושל, קיצצו אותי ועוד כמה והמשכתי בתואר הכפול כעתודאי מהשורה. אמנם אני לא קיבלתי שיבוץ ואני רק במיונים, ואני כבר יכול להגיד לך שיש מקומות שלא יסתכלו עלייך אם לא יהיו לך ציונים מספיק טובים ויהיו מקומות שלא יהיה אכפת להם מי אתה.. אבל יש גם דברים אחרים, וואלה אני לא יודע אם אני יפול טוב או לא, ואין ספק שיש פה גם אלמנט של מזל. אבל יש כמה דברים שהם בדוקים, מי שטוב (ציונים גבוהים) ושהוא גם בן אדם (לא נכה חברתית) יגיע למקום טוב (לפחות על הנייר). יש מספיק יחידות טובות, יש שנים עם יותר הקצאות ויש שנים עם פחות.. כמעט כל המשולבים של שנה שעברה נפלו טוב, ומעבר לזה פיסקאים בד"כ מסתדרים.. אין הרבה תחרות בפיסיקה ויש כמה מקומות ממש טובים (משהו כמו 5 מקומות כאלה), שיכולים להיות ממש מעניינים בתור פיסקאי שמתעניין במחקר. לעומת זאת יש פיסקאים שמעדיפים ליפול על תפקיד של חזאי ובזמן הפנוי לעשות תואר שני. יכול להיות שעוד חצי שנה שאני יקבל תשיבוץ אני יתבאס, אבל מכל דבר אפשר להוציא את הטוב (כן המסגרת הצבאית עוד לא דרכה על האופטימיות שלי לגמרי). ויש גם יתרונות לצד החסרונות האלה של ללמוד את התואר בגיל הזה, דבר ראשון זה כיף בגיל כזה לפתוח תראש (וזה מה שלימודים בתחום הזה יעשו לך), וזה מבגר כזה ונותן לך כל הזמן תחושה של סיפוק כי לפחות אצלי אני לומד את מה שאני אוהב, למרות שיש קורסים לא מעניינים לפעמים שמעיבים על הסיפור. קיצור אני לא יתחיל להרחיב פה יותר מדי (למרות שכבר עשיתי את זה).. אבל אם יש לך עוד שאלות אתה יכול לפנות אליי בפרטי. ואל תקח קשה מה שאנשים אחרים אומרים, כי לכל אחד יש סיפור אחר, ויש פה אחוז קטן מאוד מכלל העתודאים.
 
למעלה