שלום הורים לגיל הרך

ס ת י ו 5

New member
שלום הורים לגיל הרך

אמא של תינוק בן שנתיים. תינוק מדהים שחיכיתי לו 10 שנים. עובדת במשרה מלאה והתינוק נמצא בגן פרטי עד השעה 14.30 כל יום. סבתא (אמא שלי) לוקחת אותו מהגן מידי יום ולכן לא נשאר שם עד השעה 16.00. בתקופה האחרונה, משהו כמו חודש, יש בו מן תכונה של מרדנות: במקלחת, בלהתלבש בבוקר ואפילו בלהחליף טיטול. השאלה שלי היא איך להתמודד מולו? האם לכעוס? האם לוותר? מה לעשות? תודה
 

לאה_מ

New member
אז זהו, שהתינוק שלך גדל...

הוא כבר לא כל כך תינוק, ולמרות שלפעמים נדמה שרק אתמול הוא נולד, כבר יש לו רצונות משלו והעדפות משלו, שצריך להקשיב להם ולכבד אותם. אז התשובה לשאלתך היא לא לכעוס, ולא לוותר - פשוט להקשיב, לנסות לשמוע מה הוא רוצה ולמה, ולראות איך אפשר להתאים את הדברים כך שהם יכבדו את הרצונות שלו ועדיין יענו לצרכים שלך. זה אפשרי, ואפילו לא כל כך מסובך, רק דורש הקשבה וחשיבה פתוחה. תני לו הרבה בחירה, אבל אל תכפי עליו את הבחירה הזו - אפשרי לו לבחור במקומות בהם הוא רוצה לעשות זאת. אם הוא מעדיף שאת תבחרי - גם זה בסדר גמור. הוא יכול לבחור אלו בגדים ללבוש בבוקר לגן (את יכולה להקל עליו ולאפשר לו בחירה בין 2-3 אפשרויות מוגדרות), לבחור האם להתקלח לפני או אחרי ארוחת הערב, לבחור מתי להחליף חיתול, וכיוצ"ב. כאשר הוא ירגיש שאת מוכנה להעניק לו עצמאות - הוא ידע כבר עד כמה הוא רוצה לקחת; כאשר הוא ירגיש שאת מכבדת אותו ואת דעותיו - הוא יכבד גם את דעותיך שלך.
 

smailytal

New member
לי היתה ועדיין יש

את אותה בעייה כמו שלכם הבת שלי בת שנתיים אבל עכשיו יש פעמים שהיא עושה בעיות לפני מקלחת אבל אנחנו צוחקים איתה ומשחקים איתה כדי שהיא תסכים כולל ההלבשה בבקרים לפני הגן יש ימים טובים ויש ימים גרועים צריך להראות להם שאנחנו עושים מה שהם רוצים וגם שהם יעשו מהב שאנחנו רוצים בסה"כ הם חושבים שהם גדולים ומגלים את העצמאות שלהם לי יש בעייה נוספת שהיא בלילות לא רוצה לישון לבד היא בוכה כל הלילה גם שאנחנו ישנים איתה אם תקבלי ייעוץ טוב אני ישמח לשמוע גם כן תודה
 

איליili

New member
תינוק בן שנתיים???????

הוא כבר ממש לא תינוק וזה מזמן!!! בעקרון לא לכעוס ולא לוותר לאפשר לו להחליט - במקלחת לתת לו לבחור אם הוא רוצה להסתבן או לחפוף לשתף אותו בהכל החל מבחירת הבגדים (2-3 אופציות והוא בוחר מתוכם) להשאיר לו תחום אחריות לדוגמה הוא אחראי להזכיר למרוח לו קרם, לתת לו לבחור ספר קריאה וכו'. ברגע שהוא מרגיש שלא משתלטים עליו אלא בוחרים יחדיו והכל נעשה בשיתוף זה יותר טוב. אגב זה גיל המרד כולם עוברים את זה הילד מרגיש שהגיע העת לעצמאות.... נ.ב המון המון סבלנות ולא נורא אם מתפרצים אפשר לבקש סליחה מהילד ולהגיד שעשינו טעות הוא מרגיש חשוב ומשמעותי יותר.
 
זה הזמן לרענן את המושגים (-:

יש לך ילד בן שנתיים שמתנהג בדיוק לפי הספר. שמעת על "גיל שנתיים הנורא"? לוותר על מה שאפשר, להתעקש על מה שאין ברירה ולנסות לכעוס כמה שפחות. וזה יעבור (ואז יגיעו שלבים אחרים, לא יותר קלים).
 

ס ת י ו 5

New member
תודה לכולכם


לקחתי הכל לתשומת הלב(תרתי משמע)
 
למעלה