שלום אפשר להעזר בכם?

spelling

New member
שלום אפשר להעזר בכם?

אני בדיוק מסיים קורס מדריכי חדר כושר אבל יש נושא שיש לי איתו בעיה וזה "אורך מתח בשריר" ידוע לי שככל שהשריר נמתח הוא מפתח יותר כוח.. אבל למדנו שיש תרגילים שהם זהים או בתנועות שלהם או בשרירי היעד שלהם אבל באחד מהם האורך מתח יהיה גבוה יותר.. למשל כפיפת מרפקים בעמידה כנגד משקוליות יד והשני זה אותו תרגיל רק בישבה על כסא..אמרו שהאורך מתח יהיה גבוה יותר בישיבה כיוון שהיד זזה יותר אחורה בסוף תרגיל.. אני לא ממש מבין איך ניתן לזהות את זה בתרגילים אחרים..פספסתי את העיקרון פה..אם אפשר יהיה להסביר לי מעט אני ממש אשמח..תודה רבה:)
 

הר ניר29

New member
עקומות אורך מתח

אם אתה מבין את העיקרון אז אתה מבין שככל שהשריר ארוך יותר האלמנט הפאסיבי שלו מסייע לפתח יותר כוח. (אך מעבר לנקוצה מסויימת עשויה להיות דווקא ירידה באלמנט האקטיבי מעבר לאורך קריטי. בכל מקרה, מבחינה אימונית העיקרון מיושם בעיקר בשרירים דו מפרקיים. למשל ביצוע פשיטת מרפקים כאשר הכתף בפשיטה (ראש ארוך יחסית מקוצר) לעומת פשיטת מרפקים בכפיפת כתף (ראש ארוך יחסית מאורך). כנ"ל ניתן למצא דוגמאות לגבי 4 ראשי, המסטרינג, תאומים...ועוד מקווה שעזרתי איתי
 

Dark Muse

New member
לא סיימנו את הקורס בסוף יולי?

או שלקחת קורס אחר ולא שמתי לב...
 

spelling

New member
אממ לצערי

בזמן הקורס קרה משהו לא צפוי במשפחה והראש היה נמצא במקום אחר..והמבחן אוטוטו(למרותש אני לא היחיד מהקורס שלנו שניגש)..לפעמים קורים דברים שקצת מעכבים..
 

הר ניר29

New member
הסבר נוסף..בהמשך למסר פרטי

1. העניין של עקומות אורך מתח לא צריכות להשפט ע"פ אנטגוניסט או אגוניסט. (יש קשר אך לא רלוונטי לעניין הזיהוי). 2. אלמט פאסיבי בשריר= רקמות חיבור, אלמנט אקטיבי= רכיב מתקצר * בכל מקרה אתה אומר שיתנו לך תרגיל ואתה ל יודע לזהות אםהשריר נמצא במצב מאורך או לא...הפתרון הוא לדעת מאיפה השריר מתחיל ואיפה מסתיים, לא בהכרח את הנקודות המדויקות על העצם... פשוט להבין שאם השריר שאתה מדבר עליו לפי תרגיל מסויים הינו דו מפרקי...אתה צריך להתייחס למצב השריר בשני המפרקים. וידע היכן השריר מתחיל והיכן מסתיים יסייע לך בכך. לצערי אין טריקים בעניין... דוגמא נוספת, פשיטת ברך כאשר אנחנו עם כפיפה בירך(מצב מקוצר של ראש ארוך של 4 ראשי) לעומת פשיטת ברך במצב של פשיטת ירך (מצב מאורך של ראש ארוך של 4 ראשי).
 

נתן.ל

New member
פשיטת ברך במצב של פשיטת ירך

אתה מתכוון לפשיטת ברך בשכיבה על הגב? יש בכלל אפשרות שכזאת בחדר כושר סטנדרטי?
 

הר ניר29

New member
עבודה דו מפרקית

קודם כל תנועות לא נשפטות אם הן קיימות בחדר כושר או לא אבל אם כבר מדברים על חדר כושר פשיטת ברך במכונה והטיית המשענת לפנים תיצור יחסית זווית כפופה יותר בירך.. תטה קצת יותר את המשענת לאחור ותקבל זווית גדולה יותר בירך...מותח ראש ארוך של 4 ראשי. לא חסר דוגמאות.... אני זוכר איך לפעמים בבדיקות איזוקינטיות לברך שהייתי עורך לכדורגלנים, אתה קצת מטה את זווית המענת לאחור והופ יש לך עוד 20 ניוטון מטר פושטי הברך..
 
למעלה