שלום אני רוצה לאמץ

שלום אני רוצה לאמץ

חתול כל חיי גדלתי עם כלבים לא יודעת מה לקנות ומה לעשות? איך לחנך לצרכים? מה עושה עם שירטות בריהוט או בדלתות,משוקפים מעץ? גרה בדירה חדר קטנה בר'ג אך עם גג גדול יחסית עם צמחים יש לי אפשרות לקחת חתול של ידידה בן שנתיים זה כדאי? מה יתרונות לעומתת חסרונות שבדבר? עדין לא פגשתי את חתול. צריכה לשאול קודם את בעל דירה שלי עם מסכים לחיות בחוזה כתוב שלא..
 
כחתול ראשון לטירונים ממולץ מבוגר מוכר אני בהחלט ממליצה על חתול מחונך ,בוגר, שאת בוחרת (בלי לחץ! לבדוק קודם ולברר). קחי חתול רגוע וידידותי, שמתחבר אלייך ולהפך. כדאי לא למהר כי אחר כך זה עלול להסתיים (או לא להסתיים) בשיברון לב. חתולים על פי רוב, יודעים יפה מה צריך לעשות בחול. אימצתי כמה גורים ולא היתה שום בעיה, הם ישר ידעו. בקשר לשריטות - כאן צריך לעשות קצת עבודה ולנסות למצוא משטחי גרוד טובים, אינטראקטיביים (יקר). וגם משהו שטוח שהוא יכול גם לרבוץ עליו וגם לשרוט אותו. לפעמים הם מוכנים גם סתם קרטון פשוט. שלי מוכן לשרוט שטיחון שעשוי מאותו אריג של שטיח מקיר לקיר וגם מרבד עבה כמו זה ששמים לפני הכניסה לבית. אם הוא ילמד לשרוט דברים כאלה, הוא יעדיף אותם. חתולים מעדיפים משהו שעיר או במרקם של עץ ולא חלק , לכן הם לא פוגעים במשקופים (אצלי הם לא פגעו בריהוט דמוי עור אבל כל נעיצת ציפורן אקראית עושה חור) רק מתחככים בהם ובקירות ולכן צריך לנקות מדי פעם. אפשר לקצץ את קצה הציפורן אחת לחודש, אבל זה קשה והם מתנגדים כי הם נורא פוחדים מזה. הווטרינר יוכל לעשות את זה במקומך. צריך לשחק איתו כמה שיותר, אבל לא לתת לו לנשוך או לשרוט כך שהוא יבין שידיים ורגליים הם לא צעצועים. בהתחלה גור קטן יטפס עלייך גם כדי להגיע לכל מקום נניח לשייש, וזה שורט ודוקר, אבל כשהוא יגדל הוא יקפוץ לכל מקום בעצמו. אפשר ללמד אותו שזה אסור, אבל הם עקשנים. לי לקח שנה ללמד את החתול שאסור להכנס לארון, ועדין פה ושם הוא מנסה את מזלו אולי לא אשים לב... חשוב ללטף את החתול ולתת לו תשומת לב, אבל לא כל החתולים אוהבים ליטופים מרוכזים. לפעמים לא בא להם והם מכפכפים או אפילו נושכים. לא תמיד ברור לנו למה החתול מסרב לליטוף , אבל זה קורה. לפעמים להפך - הם באים לבקש דווקא כשאת לא יכולה ואז הם נודניקים נוראיים. במשך הזמן הם נרגעים ומתרגלים לשעות הפעילות בבית ולמצב. הרוח של הבעלים. בהצלחה וצרפי תמונה. לא לשכוח לסרס /לעקר את הגור בגיל כחצי שנה בערך, ככה הוא יגדל רגוע. חשוב לא לעשות השוואות בין חתול ובין כלב . אם את אשת כלבים, את מייד תראי שיש הבדל גדול וכל חיה נפלאה בזכות עצמה.
 
תודה רבה

חתול מסורס מה צריכה עוד לבדוק שולקחת חתול בן שנתיים? לא ינסה לברוח? איזה חיסונים לבדוק? כל כמה זמן לנקות את ארגז? אוכל מומלץ ולא יקר מידי? אוכל רטוב?
 
איך בודקת את התחברות אליו?

איך מחנכת חתול צעיר עם במידה ויחליט שרוצה צעיר
 
איך בודקים התחברות לחתול? זו באמת שאלה קשה, אני חושבת שמרגישים את זה. כדאי לבחור בחתול ידידותי, לא פחדן והכי טוב- אחד שניגש , סקרן , מתלטף. בגורים צעירים קשה לראות זאת, אז אם תבחרי גור, תבחרי את הכי פחות פחדן. זה שהכי נהנה מליטופים. כמובן שיש שיקול של חתול יפה, בריא מטפח, גם זה בא בחשבון כשבוחרים. יש שיתנגדו לדעה שלי ויאמרו שאסור להפריד בין " דם לדם" חתול זה חתול. אני בדעה שהחתול צריך להתאים לבעליו ולתת סיכוי מקסימלי להכי מתאים ולא למי שהכי צריך. ככה שני הצצדים יהיו מרוצים ובעיקר את, כי זה חתול ראשון ואם נסיון זה יעלה יפה, אז בוודאי בבוא היום יהיה גם חתול שני.
 

bion

New member
כדי שהחתול לא יברח

חשוב לסגור אותו בדירה החדשה לפחות 3-4 שבועות אחרת הוא ינסה לחזור לטריטוריה הישנה שלו. לכן רצוי שיהיו רשתות בבית או שהחלונות לא יהיו פתוחים בשבועות הראשונים. אח"כ אפשר בהדרגה להוציא אותו. למרות שלי יש 2 חתולים שחיים מצויין בבית מבלי לצאת. בדר"כ פעם בשנה עושים חיסון אצל וטרינר ותילוע. אני משתדלת לנקות את החול פעם ביום אחרת החתולה שלי עומדת ומייללת במסכנות מול הארגז ולא רוצה להכנס. ובערך פעם בשבועיים מחליפה את כל החול בארגז. אבל שוב , יש לי 2 חתולים. לדעתי מומלץ להתייעץ עם וטרינר ולהשקיע באוכל טוב כי לחתולים זכרים יש סכנה בגיל מבוגר לחסימות בדרכי השתן ויש אוכל שמתאים לזכרים. ובדר"כ אוכל רטוב אני נותנת להם כפינוק מידי פעם. שיהיה בהצלחה ובכייף !
 
מה לבדוק בחתול חדש דבר ראשו - האם את והוא מתחברים. אם הוא מספיק ידידותי. לקבל עליו אינפורמציה ואפילו ללכת לשם כמה פעמים ולבדוק. לחשוב טוב טוב, לא בלחץ. אני פעם קיבלתי שני חתולים (לחוד) מתוך לחץ והצטערתי עד השמיים.אחד מהם ברח ,ולא יכולתי להחזיר אותו (הוא סרב לחזור וברח ממני) ואת השני שלא התאים , נאצלתי למסור למשפחה במושב שרצתה אותו מאוד, וכולם היו מאושרים. טיפול רפואי הכל רשום במחשב של הווט' והם גם מזכירים לך לבוא לחיסונים וכו. חשוב להביא את החתול בכלוב. ניקיון הארגז הוא לפי הצורך. אני מנקה את המוצקים מדי יום ואת החול כולו פעם בעשרה ימים בערך. אוכל - יש כאן בפורום מגוון עצות ועד היום אני לא יודעת מה טוב יותר ומה לא. שלי אוכל מה שהוא אוהב, שזה אוכל נחות לדעת חברי הפרום, אבל אני לא מתווכחת עם החתול . זה מה שהוא רוצה, הוא מקבל. הוא בריא ושמח אז למה להחליף? חתול בוגר בודאי ינסה לברוח. שלי מעולם לא יצא החוצה וכל הזמן מנסה לברוח ואילו הקודם מאוד פחד לצאת החוצה . את רואה שכל חתול הוא משהו אחר. תתקיני סורגים ותשמרי בשבע עיניים . לא ממליצה להרגיל אותו לחוץ. כך החתולים שהיו לי ויצאו - לבסוף אבדו.
 
תודה רבה לכן בנות יקרות אך עוד שאלה בבקשה

שלא כמו כלב שאוהב מרחב בית שלי מאוד קטן ועם גג יש המלצות? ארגז חול חייבת לשים במקום קבוע? בקיץ בגג עקב חוסר מקום בבית ובחורף בפנים? אוכל כדאי לשים בפנים? זה דירה שכורה ומאוד קטנה אין סלון.. מה המלצה נגד שריטות על עץ? דלתות? פלדת?
 

B0NB0N

New member
בין כל ההמלצות הנפלאות

אין כמו לפגוש את החתול ולראות אם יש כימיה.... כמה פעמים חברים שלי שבכלל לא היו מחוברים לחתולים אימצו חתולים אחרי שנדלקו עליהם פנים מול פנים (וכך לי קרה עם דולי הכלבה שלי, שאני בכלל לא חשבתי לאמץ כלב ונדלקתי עליה אנושות).
 
אותה ידידה מעדיפה

להביא לי את חתול לכאן שתראה את דירה ועם יש כימיה למרות שקצת יהיה בלחץ וזה טבעי לא? היא אמרה לי שזה לא משנה עם יבוא אליה או לא כי קצת מפחד מזרים מה דעתכם? חתול ראשון דירה קטן אך עם גג היא חוששת מגג בהתחלה להרגיל אותו בלי גג?
 

B0NB0N

New member
יש יתרונות ויש חסרונות

כשתראי את החתול אצלך.... מקום לא מוכר לו, יתכן והוא יחשוש ולא תלמדי להכיר אותו כמו שהוא. הוא עלול גם להתנהג באגרסיביות מרוב חשש......... בבית שלו (אצל הידידה) תראי אותה מתנהג באופן טבעי ורגוע. אבל ברור, שבחודש הראשון לפחות, אסור לתת לו לצאת החוצה מאף מקום, בטח לא גג. באיזו קומה את גרה? אם קומה גבוהה, אני ממש נגד גג פתוח. זה יהיה תמיד מסוכן.
 
לחצי אהבה -לא הייתי ממליצה החברה שלך רוצה להביא לביתך את החתול וזה איזה שהוא לחץ סמוי כי לא יהיה נעים לך לסרב , אם לא ילך. וזה עלול לא להצליח כי החתול לא יהיה בביתו בסביבה מוכרת . הוא ישר ילך לפינת סתר ויתחבא בבהלה ולכי תוציאי אותו משם. גם הוא יהיה ממש מסכן בביתך. קודם לכי תראי אותו בביתו, ותראי אם הוא מוצא חן בעייניך ואיך הוא מגיב אליך. ורק אחרי שתחליטי בנחת, בלי לחץ שהוא מתאים - תביאי אותו אליך ותתני לו את הזמן להתרגל.
 
למעלה