שלום אני צריך עזרה

  • פותח הנושא sy15
  • פורסם בתאריך

sy15

New member
שלום אני צריך עזרה

האם מישהו מכיר ספר פה מסופר ההיסטוריה של כל התקופות החל מימי בית שני ותקופת היוונים ותקופת הצלבים והרומאים ותקופת הערבים הקדומה ועד להקמתה של מדינת ישראל ועל מלחמת העולם הראשונה והשנייה והמהפכה הצרפתית כלומר אני מחפש ספר בו מסופר כל ההיסטוריה של ישראל החל מבית שני ועד להקמתה וגם שיהיה מסופר על המאה ה19 עם המהפכה הצרפתית. אני פשוט לא יודע איך להסביר זאת, אני פשוט מחפש ספר של היסטוריה כללית כלומר. הודה אם תעזרו לי
 

מולוקו

New member
עוד לא כתבתי ספר כזה, אבל אני יכול

להציע לך להתחלה את ספריו של יוספוס פלביוס, שניים במספר. הראשון הוא מלחמת היהודים, שתיאר את מלחמת היהודים ברומאים. הוא מתאר את ימי המרד הגדול ברומאים, חורבן בית שני ונפילת מצדה. 66-73 לספירה. הפרקים הראשונים מתארים את ימי החשמונאים עד לכיבוש ארץ ישראל בידי הרומאים. יוסף בין מתיתיהו {יוספוס פלביוס} כתב את הספר בשתי שפות בארמית, וביוונית. אבל רק העותק היווני שרד. ספר שני הוא קדמוניות היהודים. סאגה רבת היקף על ימי הבית השני. כולל עשרים חלקים המתארים את תקופת המקרא עד סוף הבית השני.בכתיבת ספר זה בקש יוספוס לערוך היכרות בין היהודים לעמים הנוכרים.
 

light angel

New member
../images/Emo2.gif

חתיכת ספר אתה מחפש... מה יש לך נגד לקרא כמה ספרים, במקום אחד שיהיה כל כך כבד שלא תוכל להרימו בכלל?
 

arandiera

New member
עם ישראל תולדות 4000 שנה

מרדכי וורמברנד ובצלאל ס. רות. הוצאת מסדה, 1966. הספר מתחיל בקורות האבות ומסתיים בייצוב ופיתוח מדינת ישראל, הוא עוסק ביהודים בכלל, גם בארצות שונות - ולא רק בישראל. אני לא בטוחה מה בדיוק אתה מחפש, כמה יסודי אתה חושב שספר אחד כזה עשוי להיות, ובמה אתה רוצה להתמקד. אם אתה מוכן להתמקד רק בארץ ישראל הרי שהספר "תולדות ארץ ישראל" בעריכת יואל רפל - בשני כרכים, הוצאת משה"ב, יכול לספק אותך. הספר צבועני ותמציתי. יש בו את "כל ההיסטוריה" של הארץ מהתקופה הפרה היסטורית ועד הבילויים, כאמור,יש בו רק ארץ ישראל ומטבעו - שני כרכים בלבד, רק מעט מכל דבר. אבל אם אתה מחפש הכל בספר אחד הרי שממילא אין סיכוי שזה יהיה מעמיק. ההמלצה על פלביוס לדעתי לא רלוונטית בשבילך. פלביוס אמנם גאון שמומלץ לקרוא את ספריו, אבל בכל מקרה הספרים שלו (הן מלחמת היהודים ברומאים, ההיסטוריוני יותר והן קדמוניות המקרא שעמוס באגדות ומיתוסים) לא עוברים את התקופה הרומית, וכי מה - הבנאדם מת במאה הראשונה לספירה. כמה הערות אגב: עושה רושם שאתה מדבר על תקופות בהיסטוריה של העם היהודי, שזה כבר ממש לא היסטורית כללית. בהיסטוריה של העם היהודי תקופת בית שני והתקופה ההלניסטית (היוונית) חופפות. התקופה הרומית מתחילה בשלהי-שלהי ימי בית שני וממשיכה הלאה. מה זה לעזאזל תקופת הצלבים הרומאים? אתה מתכוון תקופת הצלבנים? תקופת השלטון הרומי אחרי קונסטנטינוס? אני כמובן ממליצה בחום לקנות כמה ספרים רציניים על כל תקופה.
 
למעלה